رفتن به محتوای اصلی

نظر سنجی در دانمارک مردم حمایت چندانی از حضور سربازان در عراق نمی کنند
31.10.2006 - 12:28

ترجمه از

روزنامه مترو اکسپرس دانمارک

30102006

  

سیاستمداران عزیز، سربازان دانمارکی در عراق می خواهند به کشورشان بر گردند . از هر 10 نفر دانمارکی ، 6 نفر اینطور فکر می کنند . این امار را نظر سنجی اخیر نشلن می دهد.

تنها یک نفر از هر 4 نفر دانمارکی فکر می کند که سربازان باید تا زمان بازسازی عراق در انجا بمانند. بیشتر از نصصف پرسش شوندگان یعنی 51% انها فکر می کنند که اشتباه دولت و حزب دنسک فالک پارتی بود که سربازان دانمارکی به عراق اعزام شده اند . تنها 36.9 % فکر می کنند که این کار درست بوده است.

در ژانویه 2005 چنین نظر سنجی صورت گرفت که نشان می داد که نظر مردم به بخش نسبتا برابر تقسیم شده بود یعنی 44.2 درصد از تصمیم اعزام نیرو به عراق حمایت می کردند در حالی که46.2 در صد این تصمیم را اشتباه ارزیابی می کردند .

 تصمیم باید با توافق دیگران صورت گیرد

 

 شکی نیست که نظریات بیشتر مردم بشکل دراماتیک عوض شده است. واقیعت ها نشان می دهد که این مسیر باید عوض و تنظیم گردد." مسئول رابط خارجی دنس فالک پارتی می گوید:" نباید تاریخ تعین کنیم که چه موقع سربازان می توانند به خانه هاشان بر گردند . درست این است که باید با انگلیس و امریکا تنظیم کنیم که چه موقغ نیروهایشان را از عراق بیرون می کشند."

نظر سنجی موجب عوض شدن موضع احزاب طرفدار دولت نمی شود بطور مثال مسئول روابط خارجی حزب حاکم می گوید: " سربازان دانمارکی باید در عراق بمانند تا زمانی که مشکل امنیت عراق حل شود . بدین وسیله تا زمانی که دولت اتئلافی عراق بتواند از خود دفاع نموده واز امنیت را تامین نماید اما ما مجبوریم تا نیازمندی های دولت عراق را تامین کنیم . همه چیز به ارامی و کندی برای بازسازی و ایجاد دمکراسی و اقتصاد عراق می گذرد"

همچنین حزب محافظ کار می گوید که این امر باید اجرا شود هر چند که بازگشت سربازان دانمارکی تا سال 2008 بطول می انجامدد و نمایدگان مجلس دانمارک تا تابستان اتی بیشتر اعتبار ندارد.

 چیزی اشتباه است

 

 از نظر اپوزیسیون مثلا حزب رادیکال چپ این است که دولت باید پیش بینی نماید که چه اتفاق در مورد نیروهای دانمارکی در عراق پیش خواهد آمد. این حزب مطرح می کند که :" ایا باید مثل امریکایی ها بطور طولانی در عراق بمانیم ؟ ودر اطراف بصره بمانیم هر چند که انگلیسی ها از انجا خارج شوند."

وزیر امور خارجه دولت پیشین می گوید :" هر چند دولت هر گز راجغ به این موضوعات چیزی نمی گوید ، اما حالا مجبور است بنویسد.

مسئول روابط خارجی سوسیال دمکراتها اقای لوگه تافت می گوید که نظر سنجی مردم نشان می دهد که مردم موافق نظرات اپوزیسیون هستند که واقعا اشکال بزرگی در رابطه با موضوع عراق رخ داد ه است. لوگو تافت اضافه می کند که این بنفع دولت است اگر این مشکل را حل نکند این بار سنگین و سنگین تر می شود.

بر طبق نظر سنجی ها 25.1 % دانمارکی ها این طور فکر می کنند که 500 سرباز دانمارکی باید زمانی که امنیت در کشور عراق بر قرار نشده است در انجا بمانند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.