رفتن به محتوای اصلی

داوطلبان گمنامی كه معتقدند 100% رای می‌آورند!!!
03.05.2009 - 17:55

ثبت نام از داوطلبان دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از امروز ـ پانزدهم ـ تا شنبه ـ نوزدهم ـ ارديبهشت هر روز از ساعت ‌8 صبح تا ‌4 بعدازظهر انجام مي‌شود.

به گزارش خبرنگاران خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) مستقر در ستاد انتخابات وزارت كشور از لحظه آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري تعدادي از داوطلبان از قشرهاي مختلف به اين ستاد مراجعه كرده و نسبت به ثبت نام براي انتخابات رياست جمهوري اقدام كرده‌اند كه البته برخي از آن‌ها با حواشي مورد توجه خبرنگاران مواجه بود.

از جمله اين افراد مي‌توان به خسرو نصيرزاده دبيركل مجمع متخصصين ايران اشاره كرد كه پس از خروج از محل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: تحقق سياست‌هاي كلي برنامه چهارم توسعه و اجرايي شدن سياست‌هاي اصل 44، همچنين كوچك‌سازي دولت از جمله اهداف من براي حضور در اين دوره است.

وي با تاكيد بر اين‌كه " به هيچ وجه از اين عرصه كنار نمي‌روم و تا پايان مي‌مانم" گفت: شعار مورد نظر من نيز دولت مشاركت عمومي است. معتقدم در كابينه بايد زنان حضور جدي داشته باشند و به همين دليل در جايگاه معاون اولي يك زن فرهيخته را خواهم گمارد.

وي معتقد است كه هفت تا هشت ميليون راي خواهد داشت.

همچنين يك خانم پرستار با انتقاد از آن‌چه محدوديت‌ در ويژگي‌هاي داوطلبين رياست جمهوري مي‌دانست يكي از اهداف ثبت‌نام خود در اين عرصه را مقابله با اين محدوديت‌ها عنوان و خاطرنشان كرد: نبايد جنسيت در اين راستا مطرح باشد بلكه بايد برتري انسان‌ها بر مبناي برتري تفكر آن‌ها مورد توجه قرار گيرد. به همين خاطر اگر ببينم كه كسي از من تفكر برتري دارد به نفع او كنار خواهم رفت.

ثبت‌نام كننده ديگري با تاكيد بر اين‌كه " حقوق كارمندان نبايد كمتر از 800 هزار تومان باشد" به خبرنگاران گفت: من طي يك يا دو سال كشور را آباد مي‌كنم.

 

وي با اين ادعا كه " طرح گفت‌وگوي تمدن‌ها از آن من است" خود را مشاور فرهنگي و هنري رييس‌جمهور گذشته در سازمان برنامه و بودجه معرفي و در عين حال تاكيد كرد: در كابينه‌ام به هيچ عنوان از چهره‌هاي شناخته شده استفاده نمي‌كنم. شما بدانيد كه فيلم‌نامه حضرت يوسف(ع) نيز از آن من است و من اين فيلم‌نامه را در سه هزار و 460 صفحه تدوين كرده بودم.

 

داوطلب بعدي فردي 65 ساله با تحصيلات ديپلم، جلوگيري از تورم را هدف خود براي حضور در عرصه انتخابات رياست جمهوري عنوان و اظهار كرد: ارتباط با آمريكا لازم است به همين دليل من با اين كشور ارتباط برقرار مي‌كنم.

 

فرد ديگري كه خود را يك دندانپزشك 30 ساله ساكن در آمريكا معرفي كرد نيز، ارتباط با همه كشورها را از اولويت‌هاي مورد نظر خود براي ثبت‌نام در اين عرصه ذكر كرد.

 

يكي ديگر از داوطلبان تشكيل عدالتخانه را از جمله مهم‌ترين اولويت‌هاي كاري خود قلمداد كرد و در پاسخ به اين سوال كه چرا صبح زود در اين مكان حضور پيدا كرده‌ايد؟ گفت: من نظامي بودم و همواره با سحرخيزي و جديت كار كرده‌ام.

 

اين شخص مهمترين رقيب خود را جناح دوم خرداد دانست و گفت: عدالت‌محوري، ظلم‌ستيزي و محبت به مردم از جمله شعارهاي من است و معتقدم كه صددرصد راي خواهم آورد.

 

ثبت‌نام كننده‌اي كه به گفته خودش 27 سال سن داشت نيز پس از خروج از محل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران و عكاسان گفت: اگرچه من در مقابل بزرگاني كه براي حضور در اين عرصه اعلام آمادگي كردند، هيچ هستم اما تمام تلاش خود را براي راي‌آوري انجام مي‌دهم. پيش از اين كانديداي شوراي شهر بوده‌ام و براي بسياري از نمايندگان مشاوره داده‌ام.

 

داوطلب ديگري كه در معرفي خود داشتن 74 سال سن و نمايندگي در دوره‌هاي سوم و ششم مجلس را عنوان كرد نيز، پياده كردن قانون اساسي و دوري از هرگونه وابستگي به استعمار را از جمله اهدافش براي ثبت‌نام مطرح و تاكيد كرد: معتقدم نبايد در مطبوعات هيچ سانسوري وجود داشته باشد.

 

وي هيچ رقيبي در عرصه انتخابات رياست جمهوري براي خود نمي‌شناسد و معتقد است كه صددرصد راي خواهد آورد.

 

اين داوطلب درباره رابطه با آمريكا گفت: ما با كسي مذاكره مي‌كنيم كه ما را قبول داشته باشد.

 

يك داوطلب 27 ساله ديگر هم با بيان اين‌كه " تيم كاري من دانشجويان و دانشگاهيان هستند" در عين حال گفت: من اصولگرا هستم و به نفع احمدي‌نژاد در نهايت كناره‌گيري خواهم كرد.

 

فردي كه مدعي بود در دوره نهم انتخابات رياست جمهوري نيز ثبت‌نام كرده و ردصلاحيت شده، در بيان علت ثبت‌نام دوباره‌اش در اين عرصه گفت: در دوره قبل به من اعلام نشد كه ردصلاحيت شدم و اين دوره آمدم تا بگويم بايد اعلام كنيد كه چه كسي را ردصلاحيت مي‌كنيد.

 

وي مهمترين رقيب خود را مهدي كروبي خواند و با بيان اين‌كه " رفاه عمومي مهمترين مساله‌اي است كه به آن خواهم پرداخت" هم‌چنين

 

درباره مذاكره با ‌آمريكا نيز گفت: من با آمريكا مذاكره مي‌كنم ولي با اوباما دست نمي‌دهم.

 

يك ثبت‌نام كننده 74 ساله نيز كه رقيبي براي خود نمي‌شناسد و به راي صددرصديش اطمينان دارد، با هيجان خاصي در جمع خبرنگاران به توضيح درباره علل حضورش ‌پرداخت و با بيان‌ اين‌كه " برنامه‌هايم را رو نمي‌كنم، پس از تاييد صلاحيت برنامه‌هايم را اعلام مي‌كنم" گفت: براي آن‌چه انقلاب كرده‌ايم آمدم. براي استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي و پياده كردن قانون اساسي آمدم. ما مشكل آب و نان نداشتيم آزادي مي‌خواستيم. سال 42 اولين كسي بودم كه كفن پوشيدم تا مردم را در صحنه نگه دارم.

 

داوطلب ديگر با تاكيد بر ماندنش در عرصه انتخابات گفت: هر ايراني اين حق را دارد كه خود را براي رياست جمهوري كانديدا كند. تلاش خود را مي‌كنم كه راي بياورم. تيم كاري نيز دارم كه تشكيل شده است. در انتخابات شوراي شهر سه هزار و 698 راي آوردم و همان گروه با من كار مي‌كنند. شعار تبليغاتي در ذهن ندارم.

 

فرد ديگري كه براي ثبت‌نام به ستاد انتخابات كشور آمده بود، تاسيس عدالتخانه در سراسر كشور و برخورد با ظلم و فساد را از اولويت‌هاي برنامه‌هايش عنوان كرد و گفت: در اين رابطه با رييس قوه قضائيه جلسات متعددي خواهيم داشت.

 

وي رقيب خود را جناح دوم خرداد عنوان كرد و گفت:‌ عدالت‌محوري و ظلم ستيزي و حمايت از مراجع معظم تقليد برنامه كاري من است . با تيم دولت نهم كار خود را آغاز مي‌كنم و كابينه‌ام همان كابينه‌ دولت نهم است.

 

داوطلب بعدي در حالي كه با ساك ورزشي براي ثبت‌نام آمده بود و خود را فوق ليسانس مهندس متالوژي با 36 سال سن معرفي كرد و گفت: براي كاري از اصفهان به تهران آمده بودم، براي ثبت‌نام نيز به وزارت كشور آمدم. اميدوارم تائيد صلاحيت شوم همه امور دست خداست اگر خدا بخواهد موفق مي‌شوم. بر اساس عدالت هر چيزي درست مي‌شود. اگر قوه قضائيه درست شود همه چيز درست خواهد شد.

 

داوطلب بعدي يك هموطن اهوازي بود كه حضورش بسيار مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت و باعث ازدحام در راهروهاي ثبت‌نام كانديداها شد. او اولويت كاري خود را ارزان كردن زمين و مسكن اعلام كرد و گفت: در صورت پيروزي در انتخابات شيوه‌هايي براي صرفه‌جويي در انرژي فراهم مي‌كند. از اهواز آمده‌ام و تاكيد دارم كه بايد به جاي پارك و خيابان، كارخانه و شركت بسازيم. تاكيد دارم كه شعبه‌اي از دفاتر رياست جمهوري را نيز براي توسعه صنعتي اختصاص مي‌دهم.

 

ثبت‌نام كننده بعدي خود را تحصيل كرده سينما معرفي كرد. وي نيز كه ازدحام قابل توجهي را در راهروهاي وزارت كشور ايجاد كرده بود به خبرنگاران گفت: علي دايي را به عنوان معاون اولم انتخاب مي‌كنم و هادي ساعي‌ هم مسوول تربيت‌بدني خواهد شد.

 

خبرنگاران پرسيدند براي آقاي رضازاده نيز جايي در كابينه شما هست كه اين داوطلب پاسخ داد: نه، هيكل او به ما نمي‌خورد. نمي‌توانم او را وارد كابينه كنم.

 

وقتي اين داوطلب گفت كه " من هنري هستم و عكس تبليغاتي را در حالي كه دريا نشستم مي‌گيريم" در برابر سوال خبرنگاران كه پرسيدند چر؟ا گفت: اين سوژه‌ها سري است و علت آن را نمي‌توانم بيان كنم.

 

ابوالقاسم 37 ساله از ميبد و ديپلمه اقتصاد كه به گفته خودش ديشب با قطار براي ثبت‌نام عازم تهران شده است، رسمي كردن كارگراني كه بيش از يك سال قرارداد دارند را از طرح‌هاي خود دانست و گفت: نيروگاه اتمي بوشهر بايد در اولين فرصت راه‌اندازي شود.

 

وي با بيان اين‌كه " پيشنهاد دارم به جاي عكس و پوستر داوطلبان از بلندگوهاي سيار استفاده كنند" هم‌چنين گفت: از سانسور خبري كه در دوره نهم انتخابات در مورد من شد انتقاد دارم و فقط چند ثانيه تصويرم پخش شد.

 

خبرنگاران از وي پرسيدند آيا از رجال سياسي هستيد، گفت: در آينده سمتي خواهم داشت.

 

وي معتقد است كه 17 ميليون راي خواهد داشت، رقيب خود را كروبي مي‌داند، معتقد است كه درآمدهاي نفتي نيز بايد شفاف‌سازي شود، در عين حال گفت: اگر آقاي ميرحسين موسوي با من مذاكره كند به نفع ايشان كنار مي‌روم. دكتر عارف را به عنوان معاون اول انتخاب خواهم كرد. با اوباما هم مذاكره مي‌كنيم اما با او دست نمي‌دهم. بر امنيت شغلي كارگران تاكيد دارم. سفرهاي استاني را ادامه مي‌دهم و به روستاها خواهم رفت. نقش زنان نيز براي سازمان محيط زيست خوب است و البته مي‌تواند معاونت‌هايي نيز داشته باشد.

 

جعفر از مازندران هم خود را متولد سال 1341 معرفي كرد و با تاكيد بر حمايت از ارزش‌هاي نظام اولويت‌هاي كاريش را بازنگري در روش‌ خواند و گفت: بسياري از اصول ما مترقي است ولي در روش‌ها بايد بازنگري كنيم.

 

وي با تاكيد بر اين‌كه " براي رقابت نيامده‌ام، بلكه براي حفظ ارزش‌ها به اين‌جا آمده‌ام" خود را يكي از رجل سياسي دانست و شعار انتخاباتيش را اجراي سند چشم‌انداز 20 ساله عنوان كرد و گفت: شعار ما مي‌توانيم انگيزه من براي حضور در انتخابات بود و معتقدم تك تك آحاد جامعه مي‌توانند منشاء اثر باشند. برنامه‌هايم را هم پس از انتخابات مي‌گويم. نمي‌خواهم دستم رو شود.

 

حضور شهرام؛ فردي كه با كلاه شاپو، تسبيح به دست، و نشان زرتشتيان بر گردن به محل ثبت‌نام آمده بود نيز توجه تصويربرداران و خبرنگاران را جلب كرد تا جايي كه باعث ازدحام شد و به خبرنگاران گفت: از لحظه ورود تا اين‌جا برسم با چهار نفر دعوا كرد‌م. خاك پاي همتان هستم. سوال‌هاي‌تان را تك تك بپرسيد.

 

وقتي از او در مورد رجل سياسي بودنش پرسيده شد، گفت: هيچ‌كس از هيچ‌كس بالاتر نيست مگر در عمل. بايد به طبقه مستضعف رسيدگي شود. كار من اين است كه هيچ فقيري وجود نداشته باشد. خليج‌فارس براي فارسي زبانان است و ان‌شاءالله با آقاي احمدي‌نژاد بتوانيم اقدام مناسب در مورد خليج‌فارس داشته باشيم.

 

وي پيام سياسي خود را فرزند نيك، سيره درست و كردار نيك عنوان كرد و گفت كه مهمترين برنامه‌اش اين است كه ايران در كل كره‌زمين به اوج برسد.

 

در ادامه او كه در ميان تجمع خبرنگاران و عكاسان براي دقايقي شروع به خواندن كرد كه تصويربرداران گفتند مجاز بخوان تا بتوانيم پخش كنيم و او هم جواب داد: من فقط مي‌خواهم در قبر راحت باشم.

 

وي درباره دليل زخمي كه بر بيني‌ داشت نيز گفت: اين جاي زخم، سّرش محبت است.

 

بهجت 50 ساله نيز پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: آمدم رييس‌جمهور شوم تا راه احمدي‌نژاد را ادامه دهم. قوانيني كه بدون حضور نماينده‌ها تصويب مي‌شود را لغو مي‌كنم. كابينه خاصي ندارم و اگر برنده شوم به احمدي‌نژاد مي‌گويم كه با هم كار كنيم. در مورد روابط خارجي از آقاي احمدي‌نژاد حمايت مي‌كنيم. با وضعيت آموزش و پرورش و بيكاري موافق نيستم.

 

وي با بيان اين‌كه سال‌ها خارج از كشور بوده است به زبان انگليسي شروع به صحبت كرد و در باره احتمال راي‌آوريش در انتخابات گفت: هرچه خدا بخواهد همان مي‌شود.

 

وقتي خبرنگاران از او پرسيدند چند درصد از كابينه‌تان را آقايان تشكيل مي‌دهند؟ گفت: اگر انتخاب شوم 90 درصد كابينه‌ام را آقايان تشكيل مي‌دهند خانم‌هاي كاردان بايد خود را نشان دهند. حل مشكل مسكن و بيكاري و سامان دادن اقتصاد كشور از برنامه‌هايم است.‌ وارد ميدان مي‌شوم و حساب گران‌فروشان را مي‌رسم.

 

اين داوطلب كه مي‌گفت" احمدي‌نژاد را به عنوان معاون اول در نظر گرفته‌ام، ميرحسين موسوي اصلاح‌طلب است با او نقطه مشتركي ندارم، بيشتر به اصولگرايان گرايش دارم" در پاسخ به سوالي درباره كيك زرد گفت: من در اين موارد اطلاعي ندارم.

 

خبرنگاران ار ثبت‌نام كننده ديگري هم در مورد كيك زرد پرسيدند كه او هم پاسخ داد: اين سوالات بچه‌گانه را از من نپرسيد. برنامه من مبارزه با گران‌فروشي است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ISNA

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.