رفتن به محتوای اصلی

گاردین هم خبر پرتاب کفش به احمدی نژاد را منعکس کرد
08.03.2009 - 13:56

آیدین تبریزی

پرتاب لنگه کفش به سوی احمدی نژاد در اورمیه

روزنامه معتبر گاردین هم خبر پرتاب کفش به احمدی نژاد را منعکس کرد.

پس از انعکاس زیاد این خبر در بالاترین و انتشار این خبر در ایران گلوبال برخی ایراد گرفتند که چون عکسی از این خبر منتشر نشده پس انتشار آن نادرست است. اما با انتشار آن توسط گاردین یک نکته مهم در مورد خبرگزاری ها و ظایف آن آشکارتر شد. یکی از وظایف خبرگزاری ها انتشار اخبار به نقل از مردم و منابع محلی برای شکستن سکوت و سانسور خبرگزاری های رسمی است. بدین ترتیب مقامات دولتی مجبور می شوند که یا این خبر را تایید کنند یا آن را تکذیب نمایندو نمی توانند کاملا بایکوت کنند.

لذا انتشار این خبر توسط ایران گلوبال و گاردین کاملا حرفه ای بوده است و مشابه آن بارها در خبرگزاری های بسیار معتبر دنیا اتفاق افتاده که دولتها را مجبور به واکنش کرده اند و گاهی هم تکذیب شده و مدرکی برای اثبات گزارش های خبرگذاری ها هم هیچ گاه ارائه نشده است.

کار خبرگذاری ها فقط انتشار اخبار صد در صد درست تایید شده نیست، تاکنون چندین بار خبرگزاری های معتبر دنیا خبر از حمله قریب الوقوع آمریکا یا اسرائیل به ایران داده اند و حتی تاریخ دقیق داده اند و نادرست از آب در آمده است؟! ولی کسی از آنها ایراد نگرفته است که چرا اخبار غلط منتشر می کنید. در مورد خاص حمله آمریکا، در بسیاری موارد هدف هشدار دادن هم به ایران و هم به آمریکا بوده است.

هشدار به ایران که خطر حمله جدی است و هشدار به آمریکا که در دست زدن به گزینه نظامی عجله نکنند و در خفا طرحهای حمله را نچینند. انتشار این اخبار بارها بوش را مجبور به تکذیب آن ها کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین

پرتاب لنگه کفش به سوی احمدی نژاد در اورمیه

روزنامه انگلیسی گاردین: گزارش شده که لنگه کفشی به سوی رئیس جمهور ایران، احمدی نژاد پرتاب شده است. اعتراض زمانی اتفاق افتاد که رئیس جمهور (احمدی نژاد) از بالای یک اتوموبیل روباز برای مردم در ارومیه دست تکان می داد. وقتی که در دسامبر گذشته، روزنامه نگار عراقی «منتظر الزید» کفش هایش را به سوی رئیس جمهوری آمریکا، جرج بوش پرتاب کرد، مقامات ایرانی او را به عنوان یک قهرمان مورد تشویق قرار دادند. اما آنها احتمالا این هفته کمتر خوشحال شدند، هنگامی که رئیس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد، به صورت مشابه در یک بازدید یک روزه از ارومیه، شهری با اکثریت آذربایجانی در ایران، مورد هدف قرار گرفت. هرچند احمدی نژاد قبلا هم شاهد پرتاب کفش بود.پیش از این در اعتراضات دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر در دسامبر 2006 یک لنگه کفش به سوی احمدی نژاد پرتاب شده بود.

http://www.guardian.co.uk/world/2009/mar/06/shoe-…

علي سالاري

G_alisalari@hotmail.com

جهان در بحران: ایران را دریابید

مقالهً آقاي فاطمي بسيار پربار و روشنگرانه است. با ارائهً تصوير کلي از بحران (سونامي)اقتصادي، و طرح مشکل، به برنامه هاي مطرح و پيش بيني شده در کشورهاي صنعتي، درحال توسعه و عقب مانده پرداخته شده است. تأثيرات اين سونامي مسلماً براي کشوري مثل ايران که پشتوانهً سياسي و اقتصادي داخلي، منطقه اي و بين المللي آن در معرض تخريب قرار گرفته و حاکمان آن متحجر مانند مهاجماني بيگانه، بد تر از اسکندر و چنگيز، و از بسياري جهات مانند اعراب مسلمان مهاجم، هست و نيست ملک و ملت ايران را غنيمت جنگي محسوب مي کنند، که اينبار با انقلابي نصيب آنان شده است. آنها چون مي دانند که مالکان و صاحبان واقعي جايگاهي که از مردم ايران غصب کرده اند نيستند. براي غارت و چپاول و تجاوزبي حدّ و حصر آن برنامه دارند و نه براي سازندگي آن.

باندهاي مافيايي قدرت و ثروت که حول ولي فقيه و رفسنجاني و مصباح يزدي و ديگر سران روحاني و نظامي رژيم شکل گرفته، پيامد چنين روند مخرب و ويرانگريست. (بيچاره عباس پاليزدار که خطر کرد قطعا نمي دانست که ماهيت اين نظام مافيايي است)

هشدار آقاي فاطمي مبني بر "ايران را در يابيم" بسيار بجاست. کشوري که در اين وانفساي بحران بين المللي از نظر سياسي هم ورشکسته، و منزوي و تحت تحريم باشد؛ کشوري که طبقهً متوسط وپشتوانهً دموکراسي آن از هم فرو پاشيده، اپوزيسيون سنتي آن از خواب غفلت هنوز بيدار نشده و متشتت و سردرگم است؛ جامعه اي که عناصر اصلي تشکيل دهندهً هويت ملي آن توسط حاکمان متحجر، و هم بدخواهان ايران تضعيف و تخريب شده اند؛ جامعه اي که فشارهاي اجتماعي و سرکوب حکومتي عناصر متشکل مدنيت آنرا در غرقاب مصائب و ناهنجاري هاي فردي و اجتماعي، از مسائل رواني و خودکشي و اعتياد گرفته تا قاچاق و ساير جرايم اجتماعي درگير و فرسوده کرده است. چنين جامعه اي براي مواجهه با چالش هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي دروني و بين المللي اش اگر از درون تغيير نکند، به ناگزير در معرض سوء استفاده و دست اندازي ساير قدرتها قرار مي گيرد، بعبارتي طعمهً ديگران (قدرتهاي بين المللي و منطقه اي) براي تهيهً تدارکات عبور از اين سونامي خواهد شد. بي شک تغييري که ديگران تدارکش را ببينند، بيش از هرچيز متضمن برآوردن منافع آنان خواهد بود و ضرورتاً در برگيرندهً منافع ملي و مردم ايران نخواهد بود. اينست که بايد ايران را دريابيم.

پروین کرد

اسرائیل درصدد حمله به ایران

مزدک جان دمت گرم

ایکاش این هموطن (سابق) ما منشی کاکم (امیر) ببازنسشتگی خود احترام میگذاشت و ایام باقی مانده از عمرش که برنابودی "هرآنکسکه صهیونیست نیست" گذرانده است را لااقل درپای دیوار ندبه به عبادت ورقص دینی و کله کوبیدن بدیوار میگذراند و توشهء آخرتی برای خودش کسب میکرد.اما ازآنجا که نهایتآ ناسیونالیسم و فاشیسم روان / تبلورش را در غلظت خرفتی دینی مییابد/ امثال منشی کاکم باید به بقول خودش به (چپگراها) حمله کند و در ویرانکنده مان خرفتی دیگر "آیت الله منتطزری"

محمود

رئیس پیشین پارلمان اسرائیل: ما ملتی خشمگين هستيم

خیلی جالب است. ناصر مستشار، تحلیل گر تیز هوش و نکته سنج ایران گلوبال ، دو ماه قبل به همین مورد اشاره کرد . ناصر مستشار در دو ماه قبل، در مورد اسرائیل نوشت : ستم دیدگانی که خود ستم می کنند. رئیس پیشین پارلمان اسرائیل چند روز قبل گفت : اسرائيل را می توان به کودکی ستم ديده تشبيه کرد که حالا در بزرگسالی به پدری قهار و خشن بدل شده. آيا جامعه ای که به آن شکل وحشتناک رنج کشيده و زير فشار قرار گرفته آن طور که يهودي ها رنج کشيدند، قادر خواهد بود روزی به اين دور باطل پايان دهد؟

ناصر مستشار، تحلیل گر تیز هوش و نکته سنج ایران گلوبال ، دو ماه قبل به همین مورد اشاره کرد .

ناصر مستشار در دو ماه قبل، در مورد اسرائیل نوشت : ستم دیدگانی که خود ستم می کنند.

رئیس پیشین پارلمان اسرائیل چند روز قبل گفت : اسرائيل را می توان به کودکی ستم ديده تشبيه کرد که حالا در بزرگسالی به پدری قهار و خشن بدل شده. آيا جامعه ای که به آن شکل وحشتناک رنج کشيده و زير فشار قرار گرفته آن طور که يهودي ها رنج کشيدند، قادر خواهد بود روزی به اين دور باطل پايان دهد؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.