رفتن به محتوای اصلی

روسها دروغگویان و دلالانی بیش نیستند!
26.07.2008 - 12:21

آیدین تبریزی

آیا در صورت حمله به ایران روسیه جانب تهران را خواهد گرفت ؟!

روسها دروغگویان و دلالانی بیش نیستند!

وزیر امور خارجه سابق عراق در زمان صدام حسین در اعترافاتش افشا کرده بود که وزیر امور خارجه روسیه 2 روز قبل از حمله آمریکا به عراق به آن کشور اطمینان داده بود که حمله ای انجام نخواهد شد؟! باید از تاریخ درس عبرت گرفت. روسها به دنبال چاپیدن منابع نفت و گاز ایران هستند. بلافاصله پس از کنار کشیدن توتال از حوزه گازی پارس جنوبی در عسلویه، شرکت گازپروم روسیه با ایران قرار داد بست! ناگفته پیداست که چه امتیاز بزرگی و با چه شرایط ویژه ای به روسها پیشنهاد شده بود که هیچ مذاکره و چانه زنی لازم نشده است؟!

"در باره ارمنستان نیز من فکر کنم که این دو کشور وجه مشترک بسیاری دارند و همکاری سازنده ای میان آنها برقرار است. بعلاوه اگر ایده احداث پالایشگاه نفت در ارمنستان در مرز با ایران اجرا شود، ارمنستان از نظر اقتصادی سودی هنگفتی کسب خواهد کرد. ایران نفت بسیاری دارد اما از کمبود صنایع پالایشی رنج می برد."

ایران خط لوله می کشد نفت را می برد به آن سوی مرز در ارمنستان و در آنجا پالایشگاه می زند!؟ چرا این پالایشگاه را این ور مرز نمی زند تا کمکی به حل معضل بی کاری باشد؟! اسم قاجار بد در رفته است، اینها از همه طرف کشور را به حراج گذاشته اند!

افشین

تغییر نام خیابان ایتالیا در تهران به خیابان "شهید ادواردو آنیلی"

حرکات بچّگانه این ابلهان ایدئولوژیک را ببینید!! مشاهده کنید که چه کسانی با چه دیدگاهایی دارند در ایران حکومت می کنند.! 18 تیر یک روز َناخته شده بین المللی می باشد, که در نزد جنبشهای دانشجویی شناخته شده است, در حالیکه کسی از وجود شخصی بنام ادواردو آنیلی! تا بحال هیچ آگاهی نداشته است. و اگر هم مرگ او صحّت داشته باشد, همان احتمال خودکشی وی بمراتب بیشتر از دلایل دیگر می تواند باشد. ولی در حکومت دجّالان همه چیز افسانه پردازی می شود, نظیر مرگ مصطفی خمینی در نجف در اثر ایست قلبی ناشی از ازدیاد وزن( بخوانید پرخوری و مفت خوری از نوع آخوندی!)در سال 1356 که چه جنجالی در آن زمان همین دجّالان و حاکمان فعلی بر پا داشته و آنرا قتل و به ساواک منسوب می کردند و از آن امر بهره های سیاسی لازم را گرفتند. امروز درست همان فرهنگ و دیدگاه گندیده و عفن دوباره در این راستا به میدان آمده, ولی با این تفاوت که کلاه این اراذل و اوباش دیگر نزد کسی پشم ندارد.!!

راشل

rashel_14@walla.com

سه ندامتنامه در عرض چهار روز إ

دربعضی ازآدمها شانس خیلی بیشتر ازعقل کارمیکند درست مثل این آقای رحیم مشائی که پدرعروس رئیس جمهور ایران یعنی دست راست اوهستند. تغییر عقیده بطور مکرر درمورد چیزی که انسان فکر میکند وابراز بیان آن درحالتهای مختلف نشانه بارزی ازنوعی بیماری روانی است که به آن ساکسوفرنیا می گویند. اما چراشانس اوبیشترازمغزاوست زیراکه بااین افکارپیچیده ومشکوک چنین مقامی هم دارند.

چنانچه صحبتهای اورادنبال کنید متوجه خواهید شد که چندین باردیگر حرفهای خودراتغییرمیدهد. گذشته ازداشتن بیماری روانی تحت تسلط عقاید دیگران هم هستند. مثلا" زیراکه رئیس جمهوربیان کرده که اسرائیل راازنقشه محومیکند ایشان هم مثل طوطی همان جمله راتکرارمیکنند که مبادا پدرشوهردخترش ازاونگران شوند وشاید هم دستور سربریدن اورابدهد. بیمارروانی مبتلا به ساکسوفرنیا درست مثل این آقا فعلا" که مغزخودش خودراابصورت تدریجی ازنقشه زندگی پاک خواهد کرد. من توجه کردم همه این مقامات بالا وهمچنین آیت اله ها درایران یکی ازدیگری میترسد ومثل طوطی حرفهای همدیگرراتایید ویا تکذیب میکنند وبی نهایت ازیکدیگرمی حساب می برند. وضعی کاملا" نابهنجارووحشتناک. خداوند به این موشهای طوطی وار کمی عقل وبه ملت ایران آزادی وثروت بدهد.

کیومرث نویدی

کنگرة ملیت
های ایران فدرال مهمترین نیروی سیاسی و نگهدارندة یکپارچگی ملی

آقای تورک خراسان! با این که به این نتیجه رسیده
ام که کامنت
های غرض
 و مرض دار کسانی را که با اسم مستعار می
نویسند نباید جدی گرفت، اما، از سر ادب پاسخ شما را هم می
دهم:

ترک را هم تورک ننویسید. بد جوری خوانده می
شود. من همة سازمان
های کنگرة ملیت
ها را دقیقا نمیشناسم. یک چیز را اما یقین دارم. کومله و دموکرات با آن نفوذ منطقه
ای و حتی محبوبیت نسبی سراسری نمی
روند کنار یک سازمان تکنفره با یک حق رأی مساوی بنشینند. دماغشان خیلی بالاست؛ حق هم دارند. ندیدید در سالروز ترور دکتر قاسملو با یک فراخوان حزب دموکرات، کردها چه کردند؟ مطمئن باشید که پاره
ای از تشکل

های تشکیل دهندة کنگره حتی اگر به لحاظ تشکیلاتی کوچک باشند، از شخصیت
هائی تشکیل شده
اند که در میان قوم یا ملیت اتنیکی یا فرهنگی خود نفوذ بسیار بالائی دارند. خب اگر بهانة دیگری برا تخطئة کنگره دارید بفرمائید. اما من نفهمیدم کدام خرابکاری را مرتکب شده
ام؟ شما تشکیلات بزرگتر و تنومندتری برای پیش بردن امر فدرالیسم می
شناسید؟ معرفی
اش کنید از آن هم دفاع خواهم کرد.

بهروز ستوده

تفرقه ملی هم استراتژی هم تاکتیک رژیم برای ماندگاری

مقاله ای است بسیار جالب و خواندنی که درک درست نگارنده ی آنرا از شرایط کنونی و نیاز مبرم جنبش سراسری دمکراسی خواهی و حقوق بشر ایران نشان می دهد. امیدوارم که مسئولان سایت ایران گلوبال با توجه به اولویت های کنونی جنبش ملی ، از چنین نوشته هائی استقبال بیشتری نمایند که چشم اسفندیار رژیم فاشیستی آخوندی در اتحاد سراسری مردم ایران و جلوگیری از تفرقه و چند دستگی تحت هر شکل و نام و نشانی است و بدون شک دست پلید و نامرئی جمهوری اسلامی در تمام تفرقه افکنی ها نقش فعال و درجه اول را بازی می کند .

جمال

چه‌ کنیم با مغزهای یخ زده‌ ؟ این روزها اپوزسیون سراسری تمامیت خواه ایران هر از چند گاهی بحث همبستگی ملی ایرانیان را فارغ از قوم، مذهب ، جنسیت پیش میکشند و در مقالات متعدد خود همگان را به‌ این همبستگی فراگیر ملی دعوت میکنند . تا این جا مطرح کردن مسئله‌ به‌ این شیوه‌ هیچ اشکالی ندارد ولی در عصر حاضر کسانی که‌ اتوپیای اینچنین همبستگی های ملی و فراگر را در سرزمینی به‌ وسعت ایران در نظر دارندو در حرف و عمل وارونه‌ جلوه‌ دادن حقایق دست بالا دارند این همبستگی به‌ اصطلاح ملی فقط یک اتوپیا و خیال میباشد و هیچوقت جنبه‌ی عملی نخواهد یافت

اتحاد ملی یا هبستگی ملی ایران برای چه‌ نوع حکومتی میباشد ؟ ‌ بحثهائی که‌ اپوزسیون سراسری ایران در این اتحاد ملی همشه‌ جای آن را فراموش میکنند

جناب آقای چنگیز امیری جزء آن دسته‌ از طرفدارن اتحاد ملیست در ایران بدون اینکه‌ خود بداند این اتحاد ملی برای چه‌؟ فقط برای ساقط کردن حکومت مار به‌ دوشان ( جمهوری اسلامی ) ؟ خوب مردم که‌ در ایران در این رابطه‌ تجربه‌ی گرانباهائی دارند ما یک بار در تاریخ ایران جدا از ملیت، مذهب،نژاد،جنسیت همگی با هم رژیم شاه را ساقط کردیم و درست 10 ماه بعد از ساقط شدن شاه سنندج در کردستان از طریق هوا و زمین بمب باران شد ،

جناب چنگیز امیری این چنین اتحادی برای سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی ایران فقط خانواده‌ خود را شاید بتوانید به‌ میدان آورید .

جناب من چند روز پیش بحثی با آقای نویدی داشتم در همین رابطه‌ شـما نه‌ تنها اعتماد سازی نمیکنید برای این به‌ اصطلاح اتحاد ملی شما دارید زخمها را بیشتر میکنید آیا میتوانم از شما به‌ پرسم این نوشته‌ را برای چه‌ نوشتی ؟ ایران هحچوقت یک ملت نبوده‌ و نخواهد شد شما اول برادریت را ثابت کنید بعد از این اتحاد ناهمگون صحبت به‌ میان آورید چناب شما هنوز یاد نگرفتید به‌ 35 میلیون ترک آذری ملت بگوید صحبت از قوم به‌ میان میآوری شما هنوز بعذ از 30 سال انجماد مغزی نتوانستید در یابید ملت کرد به‌ هیچ جای ایران هجوم نبرد انچه‌ که‌ در کردستان روی داد یک حمله‌ نظامی در ابعاد اشغال یک سرزمین بود و بعد از 30 سال هنوز حاکمان این کشوور در کردستان همانند اشغالگران رفتار میکنند شما این اتحاد به‌ اصطلاح ملی را برای چه‌ میخواهید ؟ که‌ باید ملت کرد سر از پا نشناخته‌ به‌ نواهای این اواز ناهمگون پاسخ دهد .

من این بحث را قابلأ با آقای ستوه‌ده‌ نیز داشتم شما نیز در بخشی همانند ستوده‌ باز همان تراوشات ایران مرکز سقل جهان را پیش میبرید .

آقای عزیز پیشنهاد میکنم یک بار به‌ کردستان عراق سفر کنید، به‌ جای اینکه‌ به‌ تایلند بروید یکبارم به‌ همین کردستان عراق سفر کنید از تمام کشورهای اوروپائی هر روز به‌ سلیمانیه‌ و اربیل مستقیمأ پرواز هست ویزا نیز نمیخواهد زمانی که‌ وارد کردستان شدید در عرض 3 دقیقه‌ ویزا نیز میگیرد بروید با چشمان خود کردستان را ببینید هیچ کردی منکر مشکلات نیست ولی بروید مشکلات را با چشمهای خود ببینید کردستان با ایران قابل مقایسه‌ نیست باور کنید چرا ملت کرد باید به‌ این فراخان ملی ناهمگون شما جواب دهد به‌ فراخان ملی ملت کرد برای آزادی کردستان جواب ندهد ؟ تمامیت خواهان عزیز ایرانی چپ و راست بعضی اوقات چنین مطرح میکنند در کردستان وضع زنان خراب است پاس بهتر است زنان کردستان برای رهائی با اتحاد ملی شما بپیوندند یا بهتره‌ بگویم به‌ قرمه‌ سبزی شما آقای عزیز یک بار برای همیشه‌ گوش کنید اوپزسیون فقط در ایران وجود ندارد همین کردستان با 10 سال سابقه‌ حکومت اپوزسیون به‌ مراتب قدرتمندتر از ایران دارد برای بهبود زندگی در کردستان اگر بنا باشد زنان برای رفع ستم جنسی مبارزه‌ کنند چرا در ایران یک پارچه‌ شما ممکن است ولی در کردستان ممکن نیست ؟در ثانی جناب شما نیز ماننده‌ همه‌ ایران گراها ازوضع کردستان بی اطلاع هستی زنان کردستان همچنانکه‌ برای رفع تبعیض جنسی مبارزه‌ میکنند همانطور در سنگر رفع ستم ملی نیز پیدارند و این مسئله‌ در مورد کارگران کردستانم صدق میکند همچنانکه‌ برای رفع نابرابریهای اجتماعی مبارزه‌ میکنند همانطور برای رفع ستم ملی پس بنا بر این این اتحاد به‌ اصطلاح ملی در ایران تا زمانی که‌ برابری تمام ملل مستند نشود و در اختیار مجامع بین لمللی قرار نگیرد و از طرف این مجامع ضمانت لازم برای دفاع از خود نگیرند امکان اتحادهای وسیع و همه‌ گیر در ایران امکان ناپذیر است

Masoud

نگاهی به مصاحبه‌های دکتر هوشنگ امیراحمدی درباره‌ی «عفو عمومی» و «جامعه‌ی مدنی»

جناب بی نیاز ! در مقاله شما چند اشکال وجود دارد . اول اینکه بر خلاف نظر شما و بسیاری دیگران ، مذهب شیعه یک پدیده ایرانی نیست بلکه مذهبی است که به زور شمشیر قزلباشهای شاه اسماعیل به ایرانیان تحمیل شد . حدود پانسد سال پیش و با کشتار و خونریزی بسیار زیاد و وحشیانه . همه بزرگان ما همچون حافظ و سعدی و مولوی و ..... نیز همگی سنی مذهب بودند . بجز ناصر خسرو و فردوسی و خیام ، که اولی شیعه هفت امامی بود و آن دو دیگر که اصلن مسلمان نبودند . دیگراینکه پدیده « عادت به دروغگویی » هم ایرانی و مختص به شیعیان نیست بلکه پدیده ای جهانسومی است که در پُرنیازی ، جهل و استبداد ریشه دارد .

تورک خراسان

کنگرة ملیت
های ایران فدرال مهمترین نیروی سیاسی و نگهدارندة یکپارچگی ملی تیتر مقاله

آقای نویدی سلام، ایران دو راه دارد، فدرالیسم و متلاشی شدن، اما چپ های ایران بدنبال راه سومی هستند که این راه وجود ندارد. آقای نویدی چرا در مسئله ملی دارید خرابکاری می کنید!؟ کدام " کنگره ملیت های ایران فدرال"؟ برخی از احزاب و سازمانهای این به اصطلاح " کنگره ملیت های ایران فدرال" احزاب و سازمانهای یک نفره هستند. مگر این ترکها و کردهای ایران چند تا منافع ملی دارند؟ با این سیاست های بچه گانه خرف زدن از حقوق ملل خنده آور است. این سیاست ها ادامه همان سیاست هایی است که اقلیت و اکثریت می شود، اشرف دهقانی می شود، کشتگری و نهگداری می شود، جناح چپ و راست می شود و آخرش هم می گوید، "همه ما ایرانی هستیم و زبان ما هم فارسی است".

کیومرث نویدی

کنگرة ملیت
های ایران فدرال مهمترین نیروی سیاسی و نگهدارندة یکپارچگی ملی

آقای کرمی. من عرب
تبار بودن یا مغول
تبار بودن خودم را ننگی برای خودم نمی
دانم.

در ایران چهارراه حوادث این غیر ممکن است که در خون ما ردی از عرب و مغول و تاتار و یونانی و... نباشد. این توهین به مادر یا اجداد مادری ما نیست که اذعان کنیم دائم در خطر تجاوز از سوی نیروهای مهاجم بوده
اند.

ترکها هم نه با شمشیر که با سهمی بزرگ که در اقتصاد و فرهنگ معاصر ایران از خویش کرده
اند پا سفت کرده
 دارند.

روم فرهنگ گفت و گو به زودی باز می
شود (سه شنبه
ها) روم کنگرة ملیتها هم که هر جمعه مفتوح است. هر وقت بفرمائید برای مناظره در هر باره
ای در خدمتتان هستم. البته برنامة روم کنگرة ملیتها برای چندین هفته پر است (سخنران دارد). باید کمی صبر کنید تا روم فرهنگ گفت و گو راه بیفتد.

آیدین تبریزی

کنگرة ملیت
های ایران فدرال مهمترین نیروی سیاسی و نگهدارندة یکپارچگی ملی

آقای ناصر کرمی عزیز، اولا که آن کامنت من در فضایی عصبی و بالحنی تند ناشی از عصبانیت نوشته شده بود که گاه در بحثهای جدی پیش می آید اما اگر از لحن تهاجمی آن سخن بگذریم، حقیقتی را در خود دارد که قابل انکار نیست و آن اینکه آنقدر نژادهای انسانی در هم ادغام شده اند که حرف از نژاد اصیل آریایی (و یا هر نژاد دیگری) زدن جز استهزا، جوابی را شایسته نیست. ثانیا شما نوشته اید: « من مطالبی را انتشار میدهم که حداقل در 2 کتاب مطالعه و با هم مقایسه کرده باشم.» آیا فکر می کنید هرچیزی که در 2 کتاب نوشته شده باشد، دیگر وحی منزل است؟! آن کتابها را چه کسی نوشته است، جز انسانهایی مثل من و شما سرشار از حب و بغض؟! این حرف شما مرا یاد کتاب سینوحه پزشک مخصوص فرعون انداخت...

سینوحه با تعجب نقل می کند که مردم اعتقاد عجیبی به «نوشته و خط» دارند و می گوید بسیار دیده ام که مردم از کسی بسیار بد می گفته اند اما وقتی بر روی سنگ قبرش نوشته می شد که چقدر انسان خوبی بود، همه بدون هیچ شکی آن را باور می کردند!؟ (نقل به مضمون)

ناصر مستشار

کنگرة ملیت
های ایران فدرال مهمترین نیروی سیاسی و نگهدارندة یکپارچگی ملی

آقای ناصر کرمی بطور شبانه و روزی سعی براین دارد تا استراژی بسیار خطرناکی را ثابت و قانونی نماید که مبتنی وناظر براین سیاست می باشد که ایران ،تنها به نژاد پاک آریائی ها تعلق دارد و بقیه ساکنان ایران مانند ترکها و بلوچ ها وترکمن ها و عرب ها ودیگران می توانند با نظر و اجازه آریائی ها در مقام شهروند در جه دوم وسوم حق زندگی داشته واز هیچ حقوقی برخوردار نباشند! مثال ایشان از کشورآلمان می باشد که ترکها حدودا مدت 50 سال است که زندگی می کنند واز حقوق ویژه ائی برخوردار نمی باشند.این در حالیست که اقلیت های قومی ایران در 80 ساله گذشته پس از چندین قرن زندگی و حکومت و شرکت در جنگها و شکستها، از حقوق مدنی اولیه بسیار کمتری نسبت به اقلیت های گوناگون مقیم آلمان داشته اند!در 80 سال گذشته همواره در ایران ستم ملی از جانب ملت فارس به دیگر اقوام تحمیل نشده است ،چراکه خود فارس ها هم زیر شلاق همین حکومت ها بوده اند.در ایران در 80 ساله گذشته از جانب حکومت ها همه این ستم ها ی ملی اعمال شده است!

از ناصر مستشار به ناصر کرمی

کنگرة ملیت
های ایران فدرال مهمترین نیروی سیاسی و نگهدارندة یکپارچگی ملی

سنت ترک و فارس (The Turko-Persian Tradition) ـ Language Bookmark en.wikipedia.org سنت یا عرف ترک و فارس٬ نوع دیگری از فرهنگ اسلامی بوده است. این فرهنگ پارسی بوده٬ از این لحاظ که متمرکز بر خاستگاه فرهنگ و دانش ایرانی میبوده. ترکی بوده از این لحاظ که مورد تشویق و نگهداری شده توسط نسلهای متمادی از حاکمان و پادشاهان ترک‌تبار بوده است. این فرهنگ٬ اسلامی نیز بوده از لحاظ فرهنگ عمومی جامعه و نوع زندگی مسامانان. این فرهنگ همانا یک از خصوصیات فرهنگ ایران از سالهای دور میباشد. (متن اصلی به انگلیسی میباشد)

آقای کرمی لطفا مرا ترک تبار خطاب نفرمائید ،چراکه انسان تباری و برای انسانیت تلاش ورزیدن برای من بیشتر ارزش تا دارد تا نژاد پرستی!

اشخاصی مانند شما بودید که با اختراع القاب"آریامهر" که تنها قدمت چهل ساله دارد برای محمد رضا پهلوی باعث انقلاب شدید تا ملایان روی کار بیایند!برای اولین بار یا سامانیان ویا سلجوقیان نام ایران را بکار برده اند!مکتب آریا پرستی در 100 سال پیش از آلمانی ها به ما به ارث رسیده است که شما به گفته خودتان 25 سال است که تنها با آلمانی های آریائی در ارتباط هستید وبا هیچ ایرانی ارتباط ندارید.این آلمانی ها جنابعالی را خوب آریائی پروش داده اند.ایران یکبار قربانی آلمانی ها شده است.در جنگ دوم جهانی لجبازی رضاشاه مانند از نوع لجبازی احمدی نژاد با متفقین بر سر آلمانی ها ، ایران را به تصرف بیگانگان در آوردو حالا هم محمدعلی رامین معاون احمدی نژاد همه درسهای یهود ستیزی خود را در دوران دانشجوئی در آلمان فرا گرفته است.تا آنموق حتی خود رضاشاه هم نمی دانست از که سلاله آریائی نژاد هست اما شما اشخاصی با افکار شما در آنزمان اورا به این القاب مفتخر نموده اید وبه جان آزادیخواهان انداختید!حالا برای ما پرونده درست می کنید تا در آینده ما رابه دادگاه حکومت های آریائی بسپارید!

ناصر کرمی

nasser.karami@gmx.de

کنگرة ملیت
های ایران فدرال مهمترین نیروی سیاسی و نگهدارندة یکپارچگی ملی تیتر مقاله

آقای کیومرثِ نویدی: نوشته زیر را چند ماه پیش آقای[ آیدین تبریزی] به کاربری بنام ایراندوست، در سایت درونی تقدیم داشته است:

{.... اما جالب است که هیچ اثری از ژنهای آریایی در نقشه ژنتیکی منطقه وجود ندارد؟! آنچه که در ژنهای به اصطلاح آریایی های ایران دیده می شود، رنگ های سبز و قرمز است که مربوط به آسیای جنوبی و آفریقاست ! میدانید چرا ؟ چون ترکها و عربها در هزار سال اخیر در منطقه حاکم بوده اند و ژنهایشان را در تمام منطقه گسترده اند! تشابه ژنتیکی ما با شما در این نیست که ما از نسل شما هستیم، بلکه در این است که سربازان ترک، هر کجا رسیده اند، ژنهایشان را به شما تقدیم کرده اند ؟! همین را می خواستید بشنوید ؟ !!! }،

نوشتهء دیروز تُرک تبار دیگری بنام [ناصر مستشار] خطاب به من:

[.....بنده وقتی در عکس آقای ناصر کرمی دقت می نمایم، از چشم های بادامی ایشان رد پای مغول را مشاهده می کنم، پس بهتر است ایشان در آزمون و تست آریائی بودن شرکت نکنند !. ].

چنین دشنام و توهین هایی به مادر کاربری بنام ایران دوست، و یا به سنگِ مزار مادر ِ من ِ تنها را شامل نمیشود، بلکه تمام مادرانِ مرده و زندهء ایرانی را در هر نقطه از این سرزمین را در بر میگیرد.

چنین فرهنگ پَستی که حاکی از بی هویّتی، نداشتن کاراکتر اجتماعی، نا خودآگاهی، بی منطقی، عدم تلُرانس، و زبونی هست، را شایستهء دیالوگ نیست که نه در ایران و نه در هیج جامعه و فرهنگی در جهان متمدنِ امروز جایگاهی ندارد. چنین فرهنگی در عرصهء ادبی و سیاسی، اندیشهء خردگرایی ایرانی، مکانی ندارد، بازار و مکان آن شاید در بخشی از منطقهء قلعه مرغی، میدانِ کُشتارگاهِ جنوب تهران و یا در جوامع ویژهء فرهنگِ تُرک تباری خود باشد.

چنین فرهنگی حتّی در بسیاری از خانواده های تُرک، بویژه آذری ها مکانی ندارد. در تاریخ آمده است که تُرک تباران آورندهء فرهنگ و سیستم حکومتی خاصّی نبوده اند، و تنها صفتی را که به آنها نسبت میدهند، همان غیرت و مردانگی عشیره ای بود که متأسفانه در پُشتِ چنین نوشته هایی از این صفاتِ خوب هم خبری نیست.

ما چنین نوشته هایی را ثبت و نگهداری میکنیم، تا در صورتِ ضرورت آنرا در ایران به نسل جوان کشور انتقال دهیم، از این گذشته ایرانیان را هشیار تر خواهد کرد، که در روابط اجتماعی خود با همسایگانِ نجدیدِ نظر کنند،

بر خلاف نظر شما، امروز دیگر زمان پا سفت و محکم کردنِ تُرک تباران با قدرتِ شمشیر و دین اسلام گذشته است، در ایران هم زمانی از اعتبار اجتماعی بر خوردار خواهند شد، که نشان دهند از این مراحل گذشته اند و واردِ مراحل فرهنگ و تمدن سازی شده اند.

من در نوشته های خود معمولأ مسائل مستند با پشتوانه ای را مطرح میکنم، که در کامنت قبلی خود چنین کاری را کرده ام، حال شما و دیگران میتوانید بجای دشنام دادن و شخصی کردن بخث با کشاندن آن به خانواده ها و بجای باز کردن آرامگاهِ گذشتگانِ ما، نقد و یا در مردود شمردنِ آن را بصورتِ کتبی ارائه دهید، حتمأ جواب دریافت خواهید کرد،

و یا نزدِ آقای توکلی وقتی را برای مناظره در پال تالک با حضور شنودگان رزرو کنید. در همانجا هم به شما یاد آوری خواهم کرد، که پرچم ملّت فرهنگی و ملّتِ سیاسی را که از چندی بر افراشته اید و بنا درستی به اشاعهء آن می پردازید، در کجا خطاست.

منابع اطلاعاتی من، واژه نامهء ویکی
پدیا نیست، این پیشنهاد برای کسانی هست، که دسترسی به مطالب را بدونِ زحمت میخواهند، من مطالبی را انتشار میدهم که حداقل در 2 کتاب مطالعه و با هم مقایسه کرده باشم.

در پایان شما در مقام عضو مسئولیّت سایت ایران گلوبال بجای تلاش در سالم نگهداشتن فضای بحث، در تأییدِ فحاشی های آقای ناصر مستشار، مرتکب گناهِ چند برابر از ایشان شده اید، به عنوان یک فرد این حق طبیعی شماست،

امّا نگرانی من از استمرار گردش مفید سایت ایران گلوبال هست، زیرا بنا به گفتهء خودتان، شما مسئولیّتِ هر روزنامه و ارگانی را که پذیرفته اید، آن روزنامه و ارگان یا بسته شده و یا منحّل شده است.

اختلاف دیدگاه و موضع گیری من با شما و یا با آقای آیدین تبریزی، موضع گیری با سایت ایران گلوبال نیست، و کسی هم تا کنون چنین برداشتی را نداشته و نخواهد داشت.

با سپاس.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.