رفتن به محتوای اصلی

شعار مرگ بر گفتن بر هر کشور و ملیتی را یک دشنام به انسان و انسانیت می
دانم
20.07.2008 - 12:21

الاهه بقراط

ebog@gmx.de

گردانندگان محترم سایت ایران گلوبال، من در اعتراض به سخنان تفرقه انداز، یکسویه و ضد ملی و هم چنین شعارهای ضد ایرانی از جمله «مرگ بر ایران»، «مرگ بر ایرانی» و شعارهای مشابه حاضر نیستم از این پس مطالب خود را اعم از مقاله و ترجمه در این سایت منتشر کنم. آزادی بیان، دمکراسی و تحمل و بردباری به معنای میدان دادن به چنین پدیده هایی نیست. برای درک بیشتر آنچه در این سوی جهان به عنوان آزادی و بردباری و تولرانس فهمیده می شود، می توانید از جمله به مقاله «تولرانس سرکوبگر» از «هربرت مارکوزه» مراجعه کنید که اتفاقا به متفکران چپ و مکتب فرانکفورت تعلق دارد.

کیومرث نویدی

خانم بقراط! من از شما شگفت
زده
ام. حتی اگر یک کشیک دائم پای ستون اظهار نظر باشد، باز مدتی طول می
کشد تا ما مدیرانی که می
توانیم اظهارنظرها را بخوانیم و حذف کنیم واکنش نشان دهیم. من هم
اکنون در فرصتی که برای استراحت و خوردن غذا به خانه برگشتم آن شعار را دیدم و حذفش کردم. یگانه راه جلوگری مطلق از اینگونه سوءاستفاده
ها، تعطیل کردن ستون اظهارنظر است که گمان نمی
کنم شما خواهان آن باشید. به هر رو امیدوارم در تصمیمتان تجدید نظر کنید. به شما اطمینان می
دهم که من یکی هم، نه تنها شعار مرگ بر ایران و ایرانی را برنمی
تابم که شعار مرگ بر گفتن بر هر کشور و ملیتی را یک دشنام به انسان و انسانیت می
دانم. ایران میهن ماست و ایرانی ملیت سیاسی ما. گذشته از این گمان می
کنم این کرمانشاهی همان کرمانشاهی
ای نباشد که پای مقالة من کامنت گذاشته است و احتمالا کسی دارد از نام او سوءاستفاده می
کند. البته الآن دیگر حذف شد ولی کاش گذاشته بودم که کیانوش آی
پی
های این دو را با هم مقایسه کند

ایرانی

دستگیری ده‌ها تن در کردستان

آقای کیانوش توکلی .آیا شعار مرگ برایران و سایر شعارهای ضدایرانی که دراین سایت چاپ می شود با موافقت شمااست ؟ اگرنیست چرا اجازه میدهید که پان کردها و پان ترک ها این سایت را بد نام و لجن مال کنند.

کیانوش توکلی

سلام خانم بقراط گرامی! در این 24 ساعته به دلیل کاری فقط یک بار به سایت سر زدم و متوجه چنین شعاری_ ویگرانه علیه کشوری که در ان زاده شده ام و با همه دلبستگی ها که انگیزه امروزیم برای ازادی ایران است _ نشده ام . بهر حال؛ همانطور که همکارم کیومرث نویدی نوشته اند برخی مواقع پیش می اید که بلافاصله نمی شود ؛ پاک کرد. آزادی و بردباری و تولرانس هم از نظرما ؛شعار مرگ بر یک کشور نیست متاسفانه برخی از افراطیون در دو سوی نظر چنان می کنند که اصل موضوع لوث شود . همکاران ما جلوی چنین شعار ها را خواهند گرفت و همین جا بگویم که در کنارنام کامنت گذار IP کار بر قرار گرفته که در صورت تکرار بلوک خواهد شد.(در ضمن IP این کامنت گذار بلوک شد )

خشایار رُخسانی

برخوردِ ددمنشانۀ دولتِ ایران با کارگران

آب در کوزه و ما گرد جهان میگردیم دوستان گرامی، امیدوارم که ایرانیان برونمرز پیام ِآقایِ امیر طاهری را دریافت کرده باشند. سرنوشت ایران در خود ایران نشاخت (تعیین) خواهد شد و آنهم بدست توانایِ مردم ِایران در درونمرز و نه بدستِ نیروهایِ انیرانی. ایرانی هایِ برونمرز نیازی ندارند که برایِ آزادیِ ایران، انرژی و توان خود را با درگیری های بازدارنده بر سر گفتاوردهای روشن بینانه و فلسفی و یا همچنین فراپرسش هایی مانند چگونگیِ اتحادهایِ سازمانی و برپایی جبهه ها به هدر بدهند

برایِ سرنگونی این حکومت اسلامی که گویِ پِلشتی و دژخیمی را از دستِ اُستادِ ارجمندش شیطان ربوده است و برای چند روز بیشتر زنده ماندن تمام خیابان هایِ تهران و شهرهایِ ایران را با تلوزیون های مداربسته زیر نگر خود گرفته است، نیازی نیست که در برونمرز"اپوزیسیون نوین" برپا کنیم؛ آن نیرویی که تواناییِ سرنگونیِ این رژیم پلید را دارد خود مردم ِایران کارگران، دانشجویان و آموزگاران ..... کشور هستند و نه نیروهای انیرانی. لشکر ِمیلیونیِ کارگران، نیروی است که به پاس ِپایورزی هایِ آقای اُصانو توانسته است در ماه های گذشته خود را در سراسر ِ ایران در هَنگَمِه هایِ (اتحادیه های) کارگری سازمان دهی کند. ولی شوربختانه این نیرو در ارزیابی و اِنگارش ِتئوریسین هایِ ساستاریک (سیاسی) ایران ندیده گرفته شده است. با پشتیبانی ایرانیان ِبرونمرز از نیروهایِ کارگری در درونمرز، میتوان نِهیدی (وضعی) را بوجود آورد که خودِ کارگران خِشتَکِ "رویین تن" ملاها را دربیاورند و نیش ِکاری و مرگبار را بر دل این رژیم نامردُمیک وارد کنند.

تنها خویشکاری ای (وظیفه ای) که ایرانی هایِ برونمرز باید از انجام آن کوتاهی نکنند، کمک مینویی (روحی) و سرمایه ای به جنبش ِآزادی خواهیِ دردرون ایران میباشد. این کمک میتواند از راه:

1. رساندن گزارش هایِ حقوق بشری، گزارش ِمبارزه ها یِ کارگران و دانشجویان و دیگر کُنشگران راه آزادی به رسانه های همگانی در جهان آزاد باشد.

2. از راه رساندن کمک هایِ پولی به خانواده هایِ کارگرانی که به پاس ِ مبارزه و دست از کارکشیدن هایِ پتکارشی (اعتراضی) کار خود را از دست داده اند و یا میدهند.

از دیدگاه من انجام این کار برای ایرانیان برونمرز نمی تواند کار بسیار دشواری باشد که با پرداخت هزینه پولی به خانواده هایِ کُنشگران کارگری در ایران، آنها را در این مبارزه پشتیبانی کنند. در این میان گارگران ِ زیادی هستند که به پاس ِ ایستادگی در برابر ِرژیم کار ِخود را از دست داده اند و یا آنها که از ترس ِاز دست دادن ِکار ِخود، یارایِ پتکارش و پایورزی در برابر ِ ستمی که بر آنها روا میشود را ندارند.

برایِ این آماج من پیشنهاد میکنم که یک آدم ِخُشنام مانند آقایِ دکتر کریم لاهیجی نایب رییس فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، مقیم پاریس، یا خانم شیرین عبادی یا هرکس دیگری برای گردآوریِ این پول ها پیشگام شوند. و همۀ پول ها برای کمک به جنبش ِکارگریِ در ایران (پرداخت هزینۀِ خانواده هایِ کارگرانی که در زندان هستند و یا آنها که کارِ خود را در مبارزه از دست داده اند ) به شماره بانکی او واریز شوند.

این یک کار شدنی و پراگماتیستی میباشد، که برای انجام آن به برپایی سازمان پیچیده و یا " اپوزیسیون نوین" نیازی ندارد. کاری است که انجام آن تنها به اَپَستام (اعتماد) ایرانی ها به یکدیگر و پشت گرمی ایرانی های میهن دوست نیاز دارد.

asad

 

پخش عکس و فيلم هاي خصوصي این روزها مساله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ هست پس زمان خوبی هست که این مطلب را بخوانید: بحث آینه های دو طرفه، بله افرادی به این روش از شما در حالیکه در هتل یا اتاق پرو یا در حمام یا دستشویی هستید فیلم یا عکس تهیه کرده و به معرض عموم می گذارند. پس حتما قبل از اینکه از محل های دارای آینه استفاده کنید از یکطرفه بودن آن مطمئن شوید! اما چطور؟ قبل از هرکاری از تست انگشت اسفاده کنید: انگشت خود را روی آینه قرار داده. اگر بین انگشت شما و تصویر آن یک فاصله ای باشد این آینه واقعی است. اگر انگشت شما به تصویرش چسبیده باشد، این آینه دو طرفه است و فردی دارد شما را مشاهده می کند. دلیل : چون در آینه واقعی لایه جیوه در پشت شیشه است ولی در آینه های دو طرفه لایه جیوه در روی سطح شیشه است. از همه شما دوست های خوبم خواهش میکنم این موضوع را برای دوستان خود مطرح کنید و از پاپشیده شدن آبروی فرد و خانواده ای جلوگیری کنید

iran pars

چرخشی حیرت‌آور در سیاست دولت بوش در برابر ایران"

كارشناسان سیاست حارجی بر این باورند كه این تصمیم، بازتابی از سیاست خارجی عملگرایانه و پذیرش آن پس از دیگر روش‌های شكست خورده است.

كارشناسان سیاست حارجی بر این باورند كه این تصمیم، بازتابی از سیاست خارجی عملگرایانه و پذیرش آن پس از دیگر روش‌های شكست خورده است.

«ند واكر»، سفیر سابق آمریكا در اسرائیل و مصر می‌گوید: رئیس‌جمهور دریافته است كه سیاست‌های خارجی كهنه ما، دیگر كارآیی ندارد. ما خود را به گوشه‌ای برده بودیم و مرتب چیزهای بیشتری را در موارد حیاتی از دست می‌دادیم.

دولت بوش تأكید دارد كه برداشتن گام‌های دیپلماتیك، به ویژه درباره ایران، تغییر سیاست نیست و رایس هم اعلام كرده كه مذاكرات كامل، تنها در صورتی می‌تواند رخ دهد كه ایران، فعالیت‌های حساس اتمی خود را متوقف كنید.

«شون مك كورمك»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا گفت: این تغییر بسیار جزیی در تاكتیك‌های دیپلماتیك است. ما در حال آزمایش چیزی هستیم كه معتقدیم برای ما سودمند است، اما محور كار و تلاش مانند گذشته است.

اما كارشناسان می‌گویند: دولت آمریكا با نگرانی از مشروعیت خود در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری بوش، توجه خاصی به فشارهای جهانی برای گفت‌وگو با ایران و كره شمالی دارد.

تیم دولت بوش، همچنان در حال اجرای توصیه‌های گروه مطالعاتی عراق است كه حدود هجده ماه پیش ارایه شده بود و مذاكره با ایران برای كاهش تنش‌ها را ضروری می‌دانست.

واكر، یكی از دلایل انجام مذاكرات را باقی ماندن تعداد كمی از نومحافظه‌كاران مرتجع در دولت می‌داند كه همیشه مخالف نزدیك شدن آمریكا به دشمنان این كشور بوده‌ان

منوچهر جمالی

چرا فرهنگ اصیل ِ ایران ، نیاز به جنبش سکولاریته ندارد ؟

پاسخ به آقای خشایارشا رخسانی

مرغ درفرهنگ ایران به معنای « اصل نوزائی یاهمیشه تازه شوی » است . ضمیر هرانسانی، تخم خدابود . خدا؛ پیوند مستقیم با انسان دارد . نیازی به زرتشت و محمد و عیسی و موسی نیست . خدا، خوشه ای از تخمه های همه جانها وانسانها بود . خرد خدا، درهرانسانی هست . هرانسانی، اصالت خدائی دارد . انسان، معیارو اندازه هرچیزیست . نام این خدا ، ارتا خوشت ( ازتای خوشه) بود . زرتشت ، برضد چنین خدائی برخاست ، چون برضد آن بود که انسان و گیتی با خدا، همگوهرند، ونام این خدا را تحریف کرد و اردیبهشت گذاشت . وشما نیز که زرتشتی هستید، از روز نخست برضد این اندیشه بزرگ فرهنگ ایران برخاستید و خدا را ازگیتی بریدید و انسان را ازاصالت، انداختید . اینکه شما آثازمرا نمی فهمید، تقصیراز من نیست . ایمان شما به زرتشت نمیگزارد . به چهارجلد کتابهای - زال زر یا زرتشت - مراجعه کنید و تعصبات زرتشتی را کنار بگذارید . فرهنگ اصیل ایران ، ئور محور شاهنامه و گرشاسپ نامه و بهمن نامه میگردد که خانواده سام و زال و رستم هستند . این زرتشت بود که جهاد دینی و استبداد دینی را آورد و این رستم سیمرغی بود که دربرابر این نخستین حرکت برضد آزاد اندیشی درایران بود ، ایستاد . کتابهای زال یا زرتشت که چهارجلد آن تا کنون منتشرشده است ، این فاجعه فرهنگی را فاش میسازد.این زرتشتیتها هستند که ارتاخوشت را مرغ افسانه ای میسازند. ازاهورامزدا در سراسر ادبیات ما هیچ خبری نیست ، بلکه ادبیات ما پراز هما وسیمرغ و عنقا و سمندر است . چرا ؟ چون اینها خدای ایران بوده اند و همیشه زنده مانده اند . اهورامزدا هم یکی ازنامهای سیمرغ بوده است . زرتشت هم که « زر+ توش + تره » باشد ، به معنای تخم سیمرغ است

خَشایار رُخسانی

چرا فرهنگ اصیل ِ ایران ، نیاز به جنبش سکولاریته ندارد ؟

من بدم نمی آید که از "دریایِ دانش" شما بهرهمند شوم. ولی شوربختانه از خواندن نوشتارهایِ شما بهره زیادی بجز سردرد نمیبرم. زیرا این کار ساده ای نیست که بتوان دو فروزه (جمله) در نوشتارهای شما پیدا کرد که با پیوند دادن آنها به یکدیگر فرید (منظور) شما از آن بَرهیخته (استخراج) شود. فروزه هایِ نوشتارهای شما گنجینه ای از جنگِ هَمِستاران (اضداد ) و گُزیده هایی (مجموعه هایی) از پارادَخش هایِ (تضادهای ) ناهمگون میباشند که با یکدیگر پیوندی ندارند.

شما افسانه سیمرغ را که هیچ گونه راستینگی تاریخی ندارد به یک دیدمانِ (تئوری) ویژه دگرگون کرده اید و از آن در خاستگاه دین یا یک جهان بینی یاد میکنید، دین یا جهانبینی ای که در هیچ کجایِ تاریخ نه دفترینه و نه نگارش شده است. تنها گمانی که میتواند به راستی نزدیک باشد این است که این تئوریها تنها تراوش های اندیشه هایِ شما میباشند. سپس شما به پروبال دادن به دیدمانِ خودساخته میپردازید که هیچ کس نمی داند آبشخور اندیشه های شما برای ساختن این "جهانبینی تازه" چه بن مایه هایی هستند. به زبان دیگر شما دارید با زرسنجی (معیاری) که دانشیک (علمی) نیستند و تنها ساخته و پرداخته اندیش های خودتان هستند، پدیده هایِ همبودگاه هایِ آدمی را ارزش یابی میکنید؛ درست همان کاری که مجلسی در بازکاوی (تشریح) بهشت و خیابانها و کوچه هایش در بحار النوار میکند و به هیچکس هم خود را پاسخ گو نمی داند که بن مایه این این داده ها چه چیز و کجا میباشند. در دادگاهی که شما برای ارزش یابی اندیشه های دیگران برپا کرده اید، شما خود هم دادرس هستید و هم پَشیمار (شاکی). و خود را نیز به هیچکسی پاسخگو نمی دانید.

بکمک افسانه سیمرغ، زال ، تخمه ، زالذالک و بوقلمو که تنها خودتان به چم (معنی) این مینش ها (مفاهیم) پی میبرید، تلاش میکنید که آیین آدم ساز و فرهمند زرتشت را بی ارزش جلوه دهید، آنهم در زمانی که همه ایرانیان دارند پس از جادویِ 1400 ساله از خواب بیدار میشوند و با روی برگرداندن از دین ژاژپندار و بدگوهر تازیان، در جستجویِ کیستی راستین خود به آیین جهانشمول و انسان ساز زرتشت روی میآورند. درست در این زمان شما به گسترش اندیشه های پریشان و بی بنیانی مبادرت میورزید که نه تنها کمکی به ایرانیان در راه بازیافتن کیستی شان نمی کنند، ونکه آنها را نیز به بیابان سردرگمی میکشانند.

هیچ کس نمی داند که بن پایه فَرنودخواست های (استدلال های) شما سوای زَرسَنج های (معیار) نادانشیکِ (غیر علمی) خودساخته شما چه میباشند.

اگر شما با جهان بینی انسان ساز و خردمند زرتشت سر ناسازگاری ندارید و میخواهید آنرا نکوهش کنید، راستی این است که اندیشه های ناب زرتشت را که در گاته ها گردآوری شده اند واکاوی کنید و از آنها نمونه آوری کنید، و نه اینکه به خرده گیری از اوستا و فقهه زرتشت بسنده کنید که چیزی بجز گزیده ای از تراوش های اندیشه های فقیهان، مغان ها و روحانیان زرتشتی نمی باشند.

در جهان بینی زرتشت اهورا مزدا یهوه یا الله نیست که در بر تخت فرنشینی (ریاست) خود در آسمان تکیه زده باشد، و آدم های روی زمین را بدیده بندگان خود پندارد و آنها را اسیر سرنوشتشان بکند، ونکه همه آدمها جزئی از اهورا مزدا میباشند و اهورا مزدا یا خداوند در وجود همه آدمها است؛ بزبان دیگر همه آدمها خداگونه میباشند. این آدم است که با اراده و توانایی گزینش و خَرَدِ خود سرنوشتش را میسازد. آدمها با پیروی از آموزش های زرتشت فروزه های (اوصاف) خداگونه خود را تا به رده هورتات (کمال) پرورش میدهند تا جایی که به خاستگاه خدایی با همه فروزه های (اوصاف) اَشُویی اش (مقدسش) برسند. این راستینگی ای (حقیقتی) است که زرتشت تلاش دارد که در گاته های خود به پیروانش بیاموزد.

از شما خواهش میکنم که اگر به راستینگی ( حقیقتی) یا رازی پی برده اید که تنها خود از آن آگاهید، مهرورزانه آنرا بزبانی بیان کنید که همه آنرا اندریابند.

مزدک

برای نجات فرزاد کمانگر و تمام زندانیان سیاسی ، خواهان اعزام حقوق دانان بین المللی به ایران شوید . تیتر مقاله

جناب این تنها آخوند تبهکاری نیست که انسانی دگراندیش را محکوم بمرگ و نیستی نموده .این حرامیان مسلمان پیروان محمداند که حتی به حیوانات هم رحم نکرد و بین آنها تبعیض گذاشت.شما فقط یک لحظه به کلمه نجس بودن توجه کنید تا رفتار و گفتار این ارازل و اوباش اسلامی نسبت به دیگران و حتی حیوانات را متوجه شوید.لفظ نجس بودن روزگار ملیونها

انسان را تباه کرده. مثلا بیچاره بهایی یا کمونیست یا غیره مسلمان نمی تواند به شیرابی که همه ازآن آب می خورند دست بزند!ملیونها انسان غیره مسلمان در طول عمر نکبتبار حرامیان اسلامی از صدر اسلام تاکنون ناجوانمردانه و معصومانه سلاخی شده اند. این جانوران درنده و خوک صفت همچون محمد و علی مسلمان و مؤمن به اسلامند.اینها معنی رحم و مروت و شفقت را تنها زمانی میفهمند که زورشان نرسد. نگاهی به حرکت محمد از مکه تا مدینه خود گواهی براین ادعاست.تازه این حرامیان از محمد و علی عادلترند زیرا لاقل چند دقیقه ای وقت صرف کرده اند ولی محمد دریک چشم بهم زدن 700یهودی را از دم تیغ گذراند.باید با تمام ابزارهای ممکن برضد این حرامیان مبارزه کرد.برای رهایی از حرامیان اسلامی باید مقدسات اسلام را به لجن کشید واز تقدس انداخت تا این ارازل را از پشتیبانی ایدیولوژیکی تهی نمود.آرش کمانگیر اخرین نیست و این جانیان تنورادمسوزی را با کمک اراجیف اسلامی ادامه خواهند داد.درد ما از اسلام است که تیوری وحشت و ترور و جنایت و تجاوز و تبعیض است نه از چند آخوند شپشو!

حبیب تبریزیان

چرخشی حیرت‌آور در سیاست دولت بوش در برابر ایران"

از دیپلماسی مذاکراتی کنونی میتوان فقط به اینجا رسید که:

1 ـ یا رهبر قبول کرده است جام زهر را بنوشد و در مذاکرات جاری بحث روی این است که روی این جام نوشته شود سکنجبین تا آبرو و حرمت رهبری حفظ شودو الدرم بلدرممقام معظم رهبری هم بخشی از دیپلماسی نام گذاری جام است.

2 ـ یا غرب تصمیمش را به کوبیدن زیر ساختارها و سایت های هسته ائی و محاصره دریائی رژیم کرفته است و این دیپلماسی نرم کنونی دستکشهای ابریشمینی برای پنجه آهنین است و زمینه سازی برای لشگر کشی و عملیات سخت افزاری!

زیاد طول نخواهد کشید که بدانیم که! چه میگوید!

رژیم در پس همه رجز خوانی ها و فشفشه پراکنی ها و اتم سازیها از غرب یک چیز و فقط یک چیز میخواهد:

اجازه دهید ما بمانیم، هرچه بخواهید میدهیم!

و غرب هم از رژیم یک چیز میخواهد:

دست از تروریست بازی و انگولک کردن در منطقه برداشته مثل بچه آدم رفتار کنید و نظامات بین المللی را بپذیرید... .!

ایران گلوبال

کاربران گرامی! محدودیت چهار کامنت و تعداد کلمات بر داشته شده است و به 2 کامنت کاهش یافته است . بنابراین امکان دیالوگ را اسان ساخته است از دوستان باز هم خواهش می کنیم که از توهین و بکار گیری کلمات نا مناسب و زشت بپرهیزند. حتی استفاده یک کلمه نا مناسب سبب خواهد شد که کامنت آنان مورد استفاده" برخی کامنت های جالب و خواندنی" که مورد بازدید افراد زیاد تری خواهد شد ؛ نشود.( و همچنین در صورت تکرار و بکار گیری کلمات زشت و توهین موجب بلوک شدن کاربر خواهد شد) از همکاری شما سپاس گذاریم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.