رفتن به محتوای اصلی

در آن زمان شيعيان ما نبايد شک کنند که اوباما ست
08.07.2008 - 12:21

خدمت کار

احمدی نژاد: غنی سازی را متوقف نمی کنیم

شیخ صدوق در کمال الدین از ابی عمیر و او از ابن اذینه روایت کرده که گفت : حضرت صادق فرمود : پدرم فرمود : جدم امیر المومنین صلوات الله علیه فرمود : « پيش از ظهور منجي، مردي قدبلند و سياه در غرب به حکومت مي رسد که نشانه اي آشکار از جدم ابا عبدلله(حسین) با اوست. لشگر او قويترين لشکر روي زمين است و اين لشگر سرزمين کربلا را به تصرف در مياورد تا زمينه ظهور منجي را آماده سازد. او خون مدعيان دروغين جانشيني جدم اميرالمونين را در نجف و قم به زمين مي ريزد و نائبان دروغين مهدي را رسوا مي سازد. او پس از تسلط بر کربلا و نجف به سوي ري تاخته و فرمانرواي يک دست را که خود را به دروغ به ما منتسب مي کند نابود خواهد کرد. در آن زمان شيعيان ما نبايد شک کنند که اوباما ست .» ( بحار الانوار - جلد سیزدهم - باب سی ام ) ....... حسین باراک اوباما

آیدین تبریزی

آقای محمد امینی مقاله ای در پاسخ به مقاله آقای کاوه اردلان در اخبار روز نوشته است با عنوان: «سفری از برهوت پریشانی به ماندآب اندیشه» من کامنتی را در آنجا نوشتم که بد ندانستم که اینجا هم تکرار کنم: جناب آقای امینی، رسم بر این است که هرگاه نقدی بر مقاله ای می نویسند، لینکی هم به اصل آن در اختیار خواننده قرار می دهند تا او بتواند با مطالعه اصل مقاله و نقد شما بهتر با موضوع آشنا شود.

لذا تصمیم گرفتم که لینک اصل مقاله را که در سایت «ایران گلوبال» منتشر شده برای اطلاع خوانندگان در اینجا بیاورم:

http://www.iranglobal.dk/I-G.php?mid=2&news-id=46…

فقط باید متذکر شوم که در سیستم نظرات اخبار روز همه اعداد و ارقام به فارسی تبدیل می شوند و برای این که این لینک درست کار کند، خوانندگان باید همه ارقام را به انگلیسی تبدیل کنند.

اما در مورد مقاله آقای اردلان باید بگویم که مقاله ایشان آنجا که به تاریخ گذشته مربوط می شود با دقت بالایی درست است یعنی طبیعت خشن، انسانها را هم خشن می کند و اکثر جهانگشایان غارتگر و خشن مانند هخامنشیان، مغولها و ... در سرزمینهای خشک و بی آب و علف که طبیعت خشنی دارد (چه گرم و خشک مثل کویر و چه سرد و خشک مثل سیبری) ظهور کرده اند. اما این نظریه بیشتر در عصر زراعت و دامداری صدق می کرد و به نظرم تعمیم این نظریه به دوران معاصر چندان دقیق نیست. چون بشر در عصر انقلاب صنعتی، به تدریج بر تمام ناملایمات طبیعی غلبه می کند و چرخه تولید صنعتی خود را به طبیعت تحمیل می کند و دیگر فراوانی و تولید تابع مستقیمی از میزان بارندگی نیست، هرچند همچنان طبیعت نقشی مهم در توسعه کشورها بر عهده دارد ولی هرچه زمان می گذرد، نقش تکنولوژی های پیشرفته پر رنگتر می شود و نقش عوامل طبیعی کم رنگتر می شود.

این تئوری می تواند بررسی تاریخ گذشته این منطقه را دقیق تر نماید و به جای تاکید بر نژاد به عنوان عامل خشن بودن و خونخوار بودن، به عامل طبیعت که آن مردمان خشن در آن رشد کرده اند، تاکید بگذارد و خشونت های داریوش و چنگیز را نه وابسته به نژادشان که وابسته به خواستگاه طبیعی شان نماید. چرا که نوادگان همان مردمان پس از نسلها زندگی در طبیعتی ملایم و پربار، به علم و ادب و هنر روی آورده اند.

ناصر مستشار

امريکا و صداي امريکا یا تريبوني براي سلطنت پهلوي

آقای آیدین تبریزی بهتر است شما در درج مقالات از منابع اصلی ـ امانتداری را رعایت نمائید؟ برای اینکه تیتر مقاله آقای مهدی امینی در سایت اینترنتی "روز" اینگونه (امريکا و صداي امريکا مهدي اميني زاده)است نه آنطوریکه شما اینگونه (امريکا و صداي امريکا یا تريبوني براي سلطنت پهلوي ؟) مرقوم فرموده ایدودر سایت ایران گلوبال به چاپ رسانده اید ،پس بهتر هست است که تیتر اصلی را به چاپ برسانید تا اتمسفر مباجثات همچنان سالم بماند!!!

کیومرث نویدی

امريکا و صداي امريکا یا تريبوني براي سلطنت پهلوي

یک مشخصة هر سه تن همکاری کوتاه یا بلند مدت آنها با جمهوری اسلامی بوده
است. آیا انتقاد صدای آمریکا از این زاویه صورت نگرفته
؟ در هر حال، در مورد این رسانه
ها باید حساس بود و در مورد آنها به دولتهاشان تذکر داد. عبدلمالک ریگی هم کودکی بود که آغاز کرد و یک شبه ره صدساله رفت. او از خود و جریان خود انتقاد کرده و مدتهاست از آن شیوه
ها فاصله گرفته است.

Masoud

امريکا و صداي امريکا یا تريبوني براي سلطنت پهلوي

.................... من چند سال است که برنامه های تلویزیونی صدای آمریکا را دنبال میکنم و تا کنون هیچ نشانه ای مبنی بر سلطنت طلب بودن این رسانه ندیده ام . گذشته از چند برنامه محدود با شرکت مدیران رژیم پهلوی ، بیشتر ساعتهای این رسانه ، اتفاقن توسط جمهوریخواهان مصدقی پُر میشوند . افرادی مانند : علیرضا نوری زاده ، هادی خرسندی ، محسن سازگارا ، بهرام مشیری ، جمشید اسدی ، و ............ هیچکدام سلطنت طلب نیستند .نوشته آقای امینی زاده کاملن مغرضانه است .

از گفته های آموزنده بنی صدر

آیا ایران به خود می‌آید؟(یوشکا فیشر)

جمله ای از قول خامنه‌ای نقل می‌شد که مضمون آن اين است: برويد جلو، تا جايی که ديگر نشود جلو رفت. - در وضعيت کنونی که شامل ادامه بحران‌ها، فشارها، تهديدها و مجازات‌ها است پذيرش بسته پيشنهادی راه بهتری است. - از ديد من اين رژيم روشی داشته که در گروگان گيری انجام داده در جنگ هشت ساله انجام داده و حالا هم در بحران هسته‌ای انجام می‌دهد. روش اين است بحران را تا شکست ادامه می‌دهد و در لحظه شکست تسليم می‌شود و بهای آن را از کيسه مردم می‌پردازد.

حبیب تبریزیان

تغيير سياست يا تداوم ديپلماسي

تحلیلی که ارزش خواندن دارد. رژیم سعی دارد روی پاکت ماجراجوئی اتمی خود که هدفش کسب رهبری بر مسلمانان جهان است اتیکت ملی و ایرانی بزند. این ماجراجوئی آخوندی هیچ ربطی به ملت ایران ندارد. و تعجب آور اینست که این کلاه برداری بزرگ( مصادره کلمه ملی و ایرانیت)، از طرف اپوزیسیون! هم به جد گرفته نمیشود!

مزدک

پاسخی به دکتر گلمراد مرادی

با درود !بالاخره نمردیم و دیدیم که یک کرد بدون احساسات و تعصب وعاقلانه و بدور از جهت گیریهای حزبی و رسوبات ایل و قبیله گرایی موضوع مهم را مطرح کند.امیدوارم که بقیه هموطنان کرد نیز به انچه ایشان نوشته دقیقتر بنگرند و بجای فحش و تهمت سعی در بوجود آوردن فضایی دوستانه و دور از دشمنی و اغراض بکوشند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.