رفتن به محتوای اصلی

دانمارک از کاریکاتورهای محمد تا ساخت 10 مسجد در افغانستان!
27.06.2008 - 12:21

کیانوش توکلی

با سلام به سعید گرامی !

شما در کامنت خود موضوعات مختلفی را طرح کردید از جمله در باره طرح خاوریمانه بزرگ و حمله امریکا به ایران:

_من براستی نمی دانم؛ کجا این مطلب را نوشتم ولی نظرم این است که ان خوش بینی های اولیه به طرح خاورمیانه بزرگ؛ تقریبا دود شد و به هوارفت. این موضوع را خود امریکایی ها هم امروز باور دارند و دیگری چیزی در باره ان نمی نویسند ؛

از ابتدا هم 2 درک از این طرح موجود بود؛ یکی را اروپایی ها؛ نمایندگی می کردند و معتقد بودند که بایستی روند جنبش دمکراسی خواهی در خاورمیانه به ارامی و طبیعی پیش برد و در سوی دیگر امرکایی ها بودند که خیلی عجله داشتند و اهرم اصلی در طرح خاورمیانه بزرگ امریکایی ها را نظامی بود. از این رو پس از 11 سپتامبر و شکست سریع طالبان به قول معروف از خود راضی شده به بلافاصله طرح سرنگونی صدام را بدون هماهنگی با جامعه جهانی و کاملا خود سرانه پیش برد و نتیجه را امروز در جلوی چشمان ماست.

_ وقتی ان را روز ها بیاد می اورم که امریکا بین حمله به ایران و عراق در تردید بود و گرایش خیلی قوی در بین بخشی از مردم و اپوزیسیون ایران وجود داشت که امریکا بجای عراق ؛ ترتیب جمهوری اسلامی را بدهد ... وضع بگونه ای بود که خامنه ای در ان روز ها احساس خطر کرد و طی نامه ای از موضع بسیار ضیعفی به امریکایی ها پیغام داد و ابراز همدردی کرد.

بوش حمله به عراق رابر گزید و تاکنون متاسفانه پیش از 4500 سرباز امرکایی و دهها هزار عراقی و صرف میلیارد دلار هزینه ؛ عراق با اینده ای نا معلوم دست و پا می زند .... و اکنون در صورت حمله امریکا به ایران می تواند ؛ عواقب خیلی خطرناکی برای کل خاورمیانه داشته باشد و شاید اغاز جنگ جهانی سوم .... و من متعجبم که چگونه شما خواهان حمله سراسر به سبک عراق در مورد ایران هستید.

_. دیروز در روزنامه های دانمارک امده بود که دولت این کشور قصد ساخت 10 مسجد در افغانستان را بعهده گرفته است ایا بنظر تو خود این اقدام نشانه شکست طرح خاورمیانه بزرگ که اتفاقا دانمارک برخلاف قدرت های بزرگ اروپایی ؛ نیرو نظامی به عراق و افغانستان گسیل داشت ؛ نیست.

دانماک از جمله کشورهایی است که اسلام ستیزی در ان از سوی جامعه دانمارک تشویق می شود و حزب اسلام ستیز"دنسک فالک پارتی" در عرض چند سال از صفر در صد به یک حزب 15 در صددی مبدل شده است و در سیاست های دولت حضور قابل ملاحظه ای دارد

دانمارک کشوری که با 300 هزار جمعیت مسلمان ؛سالها بود که از واگذاری قبرستان و ساخت مسجد مقاوت می کرد و کاریکاتوری ها محمد را بخشی از ازادی بیان تلقی می کرد امروز بخشی از مالیات مردم را صرف ساخت 10 در افغانستان می کند. خوب نگاه کنید که عراق سکولار به عقب به نوعی جمهوری اسلامی بازگشت کرد و مسئولان سکولار افغانستان از غربی می خواهند که بجای جاده و اب بهداشتی برای مردم مسجد بسازید ...

_امریکا یی ها شاید به دلیل اینکه در نظر داشتند که ساختار " روسی" اداری _ نظامی عراق را در هم بشکند تا پس از ان ساختار عراق را از نو به سبک امریکایی بازسازی نمایند ؛ بنظر می رسد آگاهانه گذاشتند مردم جلوی چشم سربازان امریکایی ؛ همه چیز را غارت کنند. در صورتی که اگر با همراهی سازمان ملل صدام حسین را مجبور به پذیرش انتخابات ازاد می کردند شاید امروز جنبش دمکراسی خواهی ایران که آشکارا به امریکا سمپاتی داشت در جای دیگر می بود.

_در مورد صدای امریکا و رادیو فردا با شما موافق این دو رسانه در ایران با استقبال خوبی مواجه شده اند و کار اطلاع رسانی و حمایت از جنبش مدنی و دمکراسی خواهی را بخوبی به پیش می برند ( علیرغم اینکه صدای امریکا متاسفانه فقط از یک دیدگاه خاصی بیشتر تحلیلگر دعوت می کند و در برخی مواقع این افراد بیشتر در چارچوب مجری برنامه خود را محدود می سازند)

_اما در مورد نقش سایت ها و وبلاگ ها سابقا در مصاحبه ای ان را چنین نوشتم :

"اینگونه است که سایت ها و ماهواره قهرمان دمکراسی در ایران هستند و احزاب و سازمانها سیاسی تنها با بکارگیری این ابزار دیجتالی است که می توانند در اینگونه حر کات موج سومی نقش داشته باشند . آنان باید اعضا و هواداران خو را تشویق کنند که به چنین ابزاری مجهز شوند وتوجه داشته باشند که ابزار دیجتالی با سیستم حزبی همخوانی نداشته و بر اساس "سر دبیر خودم" اداره می شود."

یعنی بایستی مجموعه سایت ها ئ ماهواره را دید در گذشته هم مردم عادی روزنامه خوان نبوند و این روشنفکران جامعه بودند که روزنامه می خرید و امروز هم چنین است که نخبگان جوان یا صاحب وبلاگ و سایت هستند و مجموعه آن بنظر من حرکت سازند بطور مثال همین قضیه دانشگاه زنجان در نظر بگیرید که ابتدا سایت ها و وبلاگ ها شروع شد و ماهواره ها را در سطح توده ها مطرح کردند بنظر من قدرت اپووزیسیون هم در همین است و احزاب اپوزیسیون در گیر مسایل دورنی خود هستند.

در ضمن سایت ایران گلوبال تا انجا که من شنیده ام هنوز فیلتر نشده است

############

خشایار رخسانی گرامی درست است ؛ در بخش دیدگاهها مشکلی پیش امده است که مسئول فنی بایستی آن را بر طرف نماید که البته بزرودی درست می شود. ولی شما برخی مقالات خود را می توانید برای سایت بفرستید تا در صفحه اول چاپ شود

سعید از حومه تهران

info2lovelylove@yahoo.com

چه بنویسیم و چه درج کنیم!

بادرود خدمت آقای تبریزیان و آقای توکلی عزیز نکاتی که اشاره داشتید بسیار جالب است. یادآور میشوم که حتی در صدا و سیمای حکومت هم برنامه هایی برای صحبت در مورد مشکلات اقتصادی و بدبختیهای روزمره وجود دارد . مسئله اینست که هرگز به عوامل اساسی اشاره نمیشود و فقط طرح مسئله میشود و در مورد عوامل افکار عموم به موضوعات حاشیه ای انحراف داده میشود . حتی با فرض اینکه در رسانه های داخلی ده تا ناسزا هم به احمدی نژاد گفته شود ولی هرگز کسی نمیتواند عامل اصلی یعنی سیستم مسخره این حکومت دینی و خود خامنه ای را به انتقاد بگیرد.در ادامه ...

سایتها و رسانه های داخلی مطمئن باشید که مو به مو در کنترل و تحت نظر اطلاعات حکومت است و آنها حتی در سایتهای دوستیابی هم عواملی دارند چه برسه به سایتهای خبری !

مردم داخل هم اگر اهل مراجعه به سایتهای خبری و خواندن مقاله باشند با توجه به فیلتر بودن همه سایتهای درست و حسابی و بدون سانسور مثل همین ایران گلوبال معلوم نیست چقدر تلاش به دستیابی به این سایت داشته باشند . شما بهتر میدانید .

خود من با فیلترشکن میام و خیلی مواقع هم فیلتر شکن خود فیلتر شده است. ولی سایتهای داخلی براحتی در دسترس است و مثل رادیو جمهوری اسلامی که در شرایط پارازیتی بودن رادیو فردا میتواند در شبهای تهران در خودروها شنونده داشته باشد سایتهای داخلی هم با توجه به فیلتر بودن سایتهای بروز مرزی بیننده دارد .

ایران گلوبال سایتی است که مخاطبانش اغلب اهل قلم هستند و حالا ممکنه کسی هم مثل من فردی عامی باشه .

مقالات اینجا بهتر است شجاعانه تر و صریح تر باشد و اینجا بنظر من بیشتر سایتی در جهت ارتباط فکری و تبادل نظرهای خود مقاله نویسان است . حالا اگر مردم هم از داخل ایران میایند و میخوانند خب چه بهتر . ولی هدف اصلی باید در این باشه که خود تحلیلگران به نقطه نظرهای کاملتر و جالبتر و مهمتر و تازه تری برسند و با محافل بینالملل و تحلیلگران امریکایی و اروپایی مطرح کنند !

در این سطح است که نقش این سایت میتواند بسیار ویژه و متفاوت باشه .

اینکه آقای تبریزیان اشاره کردند مسئله مهم همین برنامه های حکومت در برخورد با غرب و مسئله درگیری با غرب است کاملا بنظر من درسته.

در واقع یک حمله نظامی محدود میتواند عمر حکومت را به همین میزان که تا الان بوده بیشتر کنه و یا یک تحریم کامل نفتی و اراده واقعی جهانی برای سرنگونی حکومت میتواند در آینده نزدیک باعث سقوط این حکومت بشه .

اینها خیلی مسائل مهم و برجسته ای است.

تعارفات را در اینگونه موارد کنار بگذارید و صریحا ابراز نظر کرده و در محافل غربی این مسئله را گوشزد کنید . آنها نباید حمله ای محدود به تاسیسات داشته باشند بلکه اگر مجبور هم شدند باید حمله ای برای سرنگونی حکومت داشته باشند. آنها باید خطر تداوم این حکومت را درک کنند.

حالا اینجا نمیخواهم فعلا بیشتر به این مورد برسم.

انبوه مردم داخل ایران نه این سایتهای خبری را میبینند و نه همه خبرها را مو به مو دنبال میکنند . شاید اگر خیلی خوشبین باشیم کانال صدای امریکا را بطور ملیونی مشاهده کنند.

رفقایی که در رشته سیاسی و روزنامه نگاری تحصیل میکنند و یا علاقه مند هستند توجه خاصی به این سایت خواهند داشت البته اگر از وجود سایت با خبر باشند و نیز از سد فیلتر هم بگذرند.

منظورم اینست که هدف را آگاهی عمومی قرار ندهید بلکه آگاهی بیشتر خود تحلیلگران قرار دهید. بچه های اهل تفکر داخل ایران هم اگر بیننده مقاله ها هستند حتما نظرات خودشان را خواهند فرستاد و میفرستند.

صد بار جای دیگر گفته ام اینجا هم تایپ میکنم که امروز روش مقابله با سانسور سایتهای داخل ایران فقط تحریم شدید اقتصادی و نفتی است .

وقتی مردم با این شرایط روبرو هستند میفهمند که آنچه در رسانه های داخلی منتشر میشود راست است یا دروغ .

همانطور که میدانید در رسانه های داخل معمولا در مورد آنچه مهم است مردم بدانند کمتر مطلبی وجود دارد یا اصلا وجود ندارد . مثلا محتوای بسته غرب .

مثلا اینکه مردم درک کنند ایران برای استفاده صلح آمیز از اتم هیچ نیازی به غنی سازی و ایجاد جنگ با غرب ندارد . خیلی مسائل ...

مثلا اینکه ما تا وقتی این سیستم حکومتی هست هرگز ابرقدرت نخواهیم بود و آبرویی هم در دنیا نخواهیم داشت . مثلا اینکه قدرت نظامی آقایان در برابر امریکا مثل قدرت اسباب بازی پلاستیکی است . ولی قدرت آقایان در صدور تروریسم و افراط گرایی و خرابکاری قابل توجه است و نباید نادیده گرفته شود . اینها را حتی غرب هم باید بفهمد.

دیگر اینکه اینها میتوانند تنگه هرمز را ببندند و یا امریکا حمله نمیکند زیرا جرات ندارد و از این حرفهای بچگانه که روزو شب در داخل مملکت مردم بهم میگن.

البته من یک اعتقاد هم دارم. اینکه مردم آگاه نخواهند شد مگر آنکه آزاد شده باشند . و آزاد نخواهند شد مگر آنکه آگاه شده باشند !!

این معادله عجیبی است که خوشحال میشم اگر تحلیلگران حل کنند !

راستی آقای توکلی شما در مورد شکست طرح خاور میانه بزرگ نوشته اید که موافقم. ولی انتقاد دارم . چرا باید اینطور گفت که امریکا کاملا شکست خورده است . اوباما شاید برای تبلیغات انتخاباتی از این صحبتها دارد یا میلوینها نفر که اینطور فکر میکنند ولی میلیونها نفر هم امروز میبینند که امریکا دو کشور را از چنگ دو رژیم فاسد و جنایتکارآزاد کرده است و افراد بسیاری از القاعده نابود شده اند و توان القاعده که قبلا در روزهای آغاز آزادی عراق دیده میشد امروز خبری نیست و تروریستها سرخورده شدند و مردم هم در پیوستن به آن گروهها کمتر علاقه مند هستند. دست حکومت ایران و ماهیت آن شناخته شده تر است که حتی خود امرکیا هم سورپریز شد! دست کم ده سال دیگر زمان نیاز است . قضاوت در تاریخ سازیها و مملکت سازی ها بیشتر از اینها زمان نیاز دارد. ضمنا آخر همه جنگها صلح خواهد بود .

امروز عراق و افغانستان از نقطه صفر آغاز کرده اند و کم کم جلو میروند . مملکت ما زیر نقطه صفر است زیرا این حکومت را در راس کار داریم و روزیکه این حکومت نابود شود ما تازه میرسیم به نقطه صفر .

مسئله را اینطور در نظر بگیرید که این حکومتها هستند که آموزش و پرورش ملی در دستشان است ولی این فضای آزاد است که یک نسل را خواهد ساخت . اگر روزی ده تا بمب هم در عراق و افغانستان منفجر شود بهتر از اینست که یک حکومت مثل طالبان و یا صدام و یا حکومت سپاهی اسلامی سر کار باشد و امنیت ظاهری برقرار باشد.البته این نظری جنجال برانگیز است. امروز در ایران بمب های بزرگی در عرصه هنری و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی منفجر میشوند ولی بدون صدا. اینها را هم باید در نظر داشته باشیم.

اینهم یکی دیگر از نظرات صریح من بود . نظرات شخصی خودم را همیشه هرچی هست مطرح میکنم. مطرح کنیم.. بنویسیم . شجاعانه بنویسیم . دیگه کی میخواهیم بنویسیم؟ زمان زیادی باقی نمانده است. فردا دیر خواهد بود. به انگلیسی هم بنویسید. کاری که من نمیتوانم انجام بدم.

برای غربیها بنویسید.

آخرین حرف من اینست که بدون تعارف و صریح و شجاعانه بنویسیم.

رفقای داخل کشور شما نمیتوانند اینطور بنویسیند زیرا باید قید زندگی را بزنند . انتظاری هم نمیتوان داشت... شاید کسی دلش نخواهد بره کنج اوین . خود من از به خطر انداختن جان و زندگی خود بدون اینکه تاثیری داشته باشد مخالفم. البته بستگی به موارد مختلف دارد. شاید اگر در جامعه نقشی داشتم که دستگیری من تاثیری در جامعه میگذاشت حتما روش دیگری داشتم.

ولی مهمتر اینست که صادقانه بنویسید .

صادقانه.

ایران گلوبال شیرین است زیرا صادقانه ایجاد شده و صادقانه کار میکند و بنظرم صادقانه برقرار خواهد بود .

حکومت داخل ایران مردم را از صداقت و شجاعت و شور و نشاط توام با اندیشه و زندگی بر مبنای تفکر و آزادیخواهی و مهر و محبت انسانها با خود بشریت و حتی یک عشق ساده واقعی و تا حتی شیک بودن و زیبایی یک شاخه گل و رشته های کوچک ایرانی در یک مهد کودک و حس اعتماد به همنوعان و بسیاری از صفلات نیکی که در راه آزادی ایران میتواند مهم باشد دور میکند و تمام برنامه های رسانه های داخلی اش بر مبنای همینهاست و نیز مبنای ضدیت با امریکا و نمادهای تمدن غرب . حتی یک تکه پارچه مثل کراوات.

ضمنا خیلی مهم است که از یاد نرود زن ستیزی از ویژگی اصلی حکومت است و بیشترین تهدید را از جانب بانوان ایران که مادران نسل فردا هستند احساس میکند شاید بعد از تهدیدی که به هر حال درصدی حتما برای آن درنظر گرفته که از طرف غرب با رهبری امریکا متوجه بقایش است. البته چیزی که منو غمگین و نگرانتر کرده اینست که این تهدید بیشتر احتمال دارد به یک کمک ناخواسته از طرف اسرائیل برای این حکومت تبدیل شود !!

مسئله را جدی بگیریم.

در آخر از زحمات همگی شما عزیزان که سایت پر باری دارید متشکریم و نیز از توجه شما .

مزدک

«روح سلطه و روح صحرا» دکتر کاوه اردلان

خیزد اقای فلانی؟"، شگفت زده از این همه تحریف ، کج فهمی و بی انصافی در نظرات مغرضانه و کینه جویانه و نفرت
پراکن و جنگ طلبانة فردی خشک
اندیش و متعصب در پی پاسخی سیاسی به این فرد و امثال او برآمد که در میان مرکز نشینانما کم هم نیستند؛ (از مقاله) آیا اینهمه کینه شتری/اسلامی بیشتر هم حاصل روح صحرازده گان و مرکز نشینان فلک زده و تمامیت خواه و... است؟یا از هواداران کنگره ملل ایران؟

ولی به لطف "سرما" که گویا مانند "گرما" عقل را ضایع نمی
کند، خلاف حجازیان، ...(از مقاله)

این دیگر خیلی علمی است! یا شاید علم جدید پزشکی که هنوز در کتابها و تحقیقات پزشکی/روانشناسی نیامده!ولی ما منظور از واژه ضایع کردن عقل را نفهمیدیم.آیا تاثیر مخرب گرما بر مغز و روان انسانها آنها را از فکر کردن باز می دارد؟که چنین چیزی در سرما بیشتر است تا گرما.زیرا اغلب تحقیقات علمی گرمار را یکی از عامل یاری دهنده و نشاط دهنده و شاد کننده روان و جلوگیری از افسرده گی می دانند.برای مثل افسرده گی در کشورهایی اسکاندیناوی و یا کانادا و مناطق سرد بسیار بیشتر از مناطق گرم است.و بهمین جهت در این مناطق مصرف مواد الکلی و روانگرادن بیشتر از سایر نقاط است.و خودکشی هم.ولی در همان عربستان افسرده گیهای مزمن بمراتب کمتر از اسکاندیناوی است.

جناب شما هرچه دوست دارید می توانید به فارسها نسبت دهید و هر حرفی دل تنگتان می خواهد بزنید ولی بحث علمی را با کینه های شتری/اسلامی /محمدی/ قاطی نفرمایید.

کیومرث نویدی

خدائیش من هم دیشب فهمیدم زورم زیاد است!

آقای صدام حسین! این هم یک نام است. اُکی! اما؛ اگر واقعیت دارد این داستان کارخانة کردگرا در قم، آن آقا را به نام افشا کنید. بیشتر در این باره بنویسید؛ تا دسته جمعی، گروهی خ ... م... او راافشا کنیم. اُکی...........؟

خدمت کار

رژیمی که برای ایران، گام های صدامی برمی دارد!

جنگ نزدیک می شود! گفتن از ما ، شنیدن از شما! لاریجانی تهدید کرده است که ما را در کار انجام شده نگذارید؟حالا مردم ایران باید تکلیفشان را رژیم اسلامی روشن کنند!

يک روزنامه عراقي به نقل از يکي از افسران بلندپايه عراق از ايجاد چهار پايگاه پيشرفته و مجهز امريکايي در نوار مرزي عراق و ايران خبر داد.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه عراقي النور در چهار ماه گذشته اين پايگاه هاي پيشرفته که به سکوهاي پرتاب موشک مجهز هستند در نوار مرزي عراق و ايران ايجاد شده اند.

گفته مي شود فعاليت اين پايگاه ها در عراق نظامي نيست و کارمندان آن هم فعاليت نظامي ندارند.

وزيران خارجه هشت کشور بزرگ صنعتي جهان موسوم به گروه هشت در نشست دو روزه خود، برنامه هاي هسته يي ايران و کره شمالي را بررسي مي کنند.

اين اجلاس امروز و فردا در کيوتو ژاپن و براي تدارک نشست ماه آينده رهبران گروه هشت برگزار مي شود.گفته مي شود پرونده هاي هسته يي کره شمالي و ايران در صدر دستور کار اجلاس خواهد بود.

همچنين گفته مي شود وزيران خارجه گروه هشت از ايران خواهند خواست تا به بسته مشوق هاي پيشنهادي اتحاديه اروپا در ازاي تعليق غني سازي اورانيوم پاسخ مثبت دهد.

جمال

آقای نویدی من که‌ سر در نیاوردم مضمون کامنت شما را برای صدام حسین. کامنتها و نوشته‌های شـا را بعضی اوقات فقط شما و اسماعیل خوئی سر در میآورید .البته‌ فکر نکنید ما اکابیر هستیم ولی باور کن نوشته‌های شما که‌ چه‌ عرض کنم ادامه‌

جناب کامنت گذار ما به‌ نام نامی صدام حسین نازنین در جواب کامنت من گفتن خبر دروغ است من بعدأ به‌ اصل خبر بر میگردم اولأ اسم جناب کامنت گذار ما صدام حسین دروغ در دروغ است صدام را به‌ میمنت اسم صدام حسین کامنت گذار ما ملت کرد در عراق دار زد تا عبرتی شود برای اسم جعلی کامنت گذار ما صدام حسین نازنینن یا البرز گرامی ، یا سرگروهبان مشقی هوانیروز ما من به‌ ایشان عرض کردم داندانهای ان صدام حسین جوان کامنت گذار مارا نشمارده‌ سنش را تشخیص خواهم داد ایشان گفتن به‌ نام صدام حسین چکار دارم جواب من را بدهید .

این صدام حسین کامنت گذار ما نیز ماشلا از آنهاست که‌ لقمه‌ را از پشت سر به‌ دهن نزدیک میکند چون من سایتی را که‌ خبر را پخش کرده‌ بود در پائین کامنت زده‌ بودم این سایت سایت معتبری است من بازم اصل خبر را که‌ رژیم کردها را از قم بیرون میکند میزنم اسم صاحب کارخانه‌ نیز آمده‌ به‌ نام ایلخانیزاده‌ .

در آخر صدام حسن جان لقب صدام حسن بازم برازنده‌ هیکل نازنینن سرگرهبانمان میباشد خوش و خرم باشید

این هم آدرس سایتی که‌ خبر را پخش کرده‌ اصل خبر به‌ کردیست

http://www.rojhelat.nu/index.php?id=4432

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.