رفتن به محتوای اصلی

ایا افکارویلدرز فاشیستی است؟!
25.03.2008 - 15:26

انتخاب و تنظیم از کیانوش توکلی:

مزدک

Later, Wilders suggested that Muslims should “tear out half of the Koran if they wished to stay in the Netherlands” because it contained "terrible things" and that Muhammad would “in these days be hunted down as a terrorist(از ویلدرز)

کسانیکه در اروپا زندگی می کنند می دانند که افرادی مثل ویلدرز خود چه افکار فاشیستی دارند و منظور اینها تنها مسلمانان نیست چه اگر اینها را راسیسم کور نکرده بود می دیدند که چگونه مردم مبارز ایران با ارازل و اوباش اسلامی مبارزه میکنند .ولی درعوض آنها را که از بیداد و ستم جنایتکاران اسلامی فراری شده اند هنوز به چشم خارجی و بقولی کله سیاه می نامند و با آنها با تبعیض رفتار می نمایند.ولی چنانچه قبلا نوشته ام ما باید با جهت گیری واضح و روشن مقابل اسلام و تروریستهای اسلامی به همه نشان دهیم که ما ایرانی هستیم و مخالف اسلام و تروریستهای اسلامی.واگر ایشان خواهان پاره کردن و دور ریختن نصف قرآن هست ما خواهان پاره کردن و به توالت ریختن کل قرآن و مقدسات اسلامی هستیم تا دنیا را از سفلیس و پدوفیلی و جنایات و ترور اسلامیان نجات دهیم!

ما باید نشان دهیم که خواهان نظامی دمکراتیک و سکولار و انسان و دادمحور برای ایرانیم و خواهان تعامل و تسامح با تمام دنیا می باشیم و بر احترام خود به قوانین بین المللی تاکید کنیم.باید نشان داد که ما اگر چه باارازل و اوباش اسلامی مخالفیم و از مبارزه اصولی اروپا با این جانیان حمایت می کنیم ولی افکار نژادپرستانه را هم تایید نمی کنیم زیرا اسلامیان و نژاد پرستان هردو سروته یک کرباسند و با فرهنگ انساندوستانه و داد پرور ایران =مزدکی=سیمرغی=زال زری= زن خدایی=خرمدینی تباین دارد!برای اطلاعات بیشتر به

www.jamali.infoمراجعه کنید

واقعا آدم نمی دونه این به اصطلاح مخالفان ارازل و اوباش اسلامی را که اینهمه روزنامه و سایت و تلویزیون و رادیو دارند چه بنامد؟وقتی کسی هم بلند میشه و درست همان حرفی را که هیچکدام جرات گفتنش را ندارند مطرح می کند هم با سکوت و بزدلی خود از ترس چند ریشوی تروریست حزب الهی و لبنانی و فلسطینی به او دهن کجی میکنند.آقا مردم درایران هر روزی هزاران بار مقدسات اسلامی را از محمد و الله و قران تا امام علی و رضاو حسین ... به گه می کشند.چرا در مقابل کسانیکه می خواهند در دنیای آزاد جلو آزادی بیان را بگیرند سکوت می کنید؟مگر خود این جناب نماینده(هرچند خود از فاشیستهاست ولی در مقایسه با تروریستهای اسلامی واقعا اینها انسان ترند)نگفته که از روی قرآن و احادیث این فیلم را ساخته؟پس مخالفت با نمایش این فیلم از طرف تروریستهای اسلامی آیا مخالفت با قرآن و سنت محمد پدوفیل و خونخوار نیست؟ من که سکوت مخالفین حرامیان اسلامی را نمی توانم به چیزی جز موافقت با روی کار بودن این ارازل و اوباش تعبیر کنم!

ناصر مستشار

آقای سام قندچی

برخلاف نظر شم اگر یک اپوزیسیون کار آمد که حتما در جانشینی به جای جمهوری اسلامی خود را محق می داند باید در تمام عرصه های سیاسی واقتصادی فرهنگی وجغرافیائی و تعین مرزها بطور روشن باید نظر شخص ومعین داشته باشد تا مردم را پیرامون خود سازماندهی نماید.هیج اتفاقی در میهن ما بدون موضع گیری هرچند ناقابل واپوزیسیون مفلوک نمی تواند صورت نهائی به خود بگیرد!احمد شاه قاجار در آن دوره حساس تاریخی جنگ اول جهانی و روی کار آمدن مجالس مشروطه و غیره با آنهمه ضعیفی اش باز هم از خود اثری داشت واز خود به همه مسائل عکس العمل نشان می داد.اینک نیز اپوزیسیون همانطور که در موارد اتمی شدن جمهوری اسلامی اظهار نظر ومداخله می کند پس در مورد رژیم حقوقی دریای خزر نیز می تواند نظر داشته باشد.

دریای خزر 1200 کیلومتر طول دارد ونزدیک به 500 کیلومتر عرض آن می باشد.اگر به نقشه دریای خزر وسرزمینهای همجوار آن به دقت نگاه کنید متوجه می شوید اگر ایران همچنان خواستار پنجاه درصد خود باشد به این معنی می باشد که 600 کیلومتر تا وسط دریای خزر تا ناحیه غرب این دریا یعنی تا سرزمین داغستان بالای جمهوری آذربایجان و ازسمت شرق تا سواحل آبهای قزاقستان به ایران تعلق خواهد داشت که براحتی ترکمنستان وآذربایجان بدون حقوق دریائی می مانند!اگر ایران در جریان کسب 20 درصد از پنجاه درصد خود در سهم دریای خزر 30 درصد متضرر می شود به همان اندازه روسیه نیز از سهم پنجاه درصد سابق خود 30 درصد متضرر می شود!مسئله اساسی اینجاست که روسیه براحتی با عقل سلیم این فرمولبندی را می پذیرد چرا که مواقعی با شرائط استثنائی، بسیار طبیعی می باشد که برخورد استثنائی نمود! که متاسفانه ناسیونالیسم افراطی ایرانی در مقایسه با ناسیونالیسم افراطی روس بسیار لجباز ترویک دنده تر است! می گویند هندسه از مصر آمده است چرا که زمینهای حاصل خیز نواحی نیل هر بار با طغیان رودخانه نیل که زمینها را حاصلخیز می کرد اما پس از فرونشستن سیلاب همه حدود ومالکیت صاحبان زارعان را بهم می زد لذا مصریان با نقشه برداری آن روزگار قبل از بالا آمدن آب، مساحت زمینها هریک از زارعان را بر آورد می کردند تا پس از پایان طغیان آب به هم اندازه به صاحبان زمینها همان مساحت قبلی برسد! بهتر است برای ما ایرانیان نیزاز مصر باستان نقشه کش هائی بیاورند تا دریای خزر را بدرستی بین کشورک های نوپا وکشورهای باستانی حوزه دریای خزر تقسیم با عدالتی انجام بدهند!

محسن کردی

میهمان خانه منصور اسانلو

اگر رژیم شاه بر سر کار بود، و منصور اسانلو در زندان به سر می برد، مسلمابرادران کارگر و مسلمان مخارج زن و بچه او را متقبل میشدند. همزمان که منصور اسانلو و سایر آزادیخواهان و روزنامه نگاران در زندان هستند، میلیونها و میلیونها تومان از جانب همین مردم نذر ساختن و توسعه مسجد جمکران میشود. بارگاه امام رضا و بارگاه امام خمینی و نیز توسعه مساجد همه و همه از محل نذر و نیاز مردم مهیا گردیده است و حکومت جمهوری اسلامی از این خرج ها نمی کند. یعنی تا هنگامی که چنین مردمی وجود دارند چه حماقتی است که دولت بخواهد خرج مکانهای مقدس و یا گنبد بارگاهها بکند؟

نتیجه اخلاقی این بحث این است که آزادی و حقوق کارگر و غیره درد این مردم نیست اگرنه چنانچه تنها هزار نفر از خیل آن میلیونها مردم نذرو نیاز هایشان را خرج خانواده این قهرمانان شان میکردند، امروز همسر منصور اسانلو نگران آن دختر نمیشد و در عین حال هزاران نفر دیگر تشویق میشدند که بدون نگرانی از مخارج زن و بچه شان خود را فدا کنند و زندان و شکنجه بکشند تا جامعه ما نیز روی آزادی را ببیند. گاهی احساس می کنم هرگونه تلاشی برای این مردم عملی بیهوده است.

آیا نمیشود یکی از همکاران منصور اسانلو اقدام به جمع آوری کمک برای خانواده وی بکند؟ کسی نیست در میان این مردم که زنبیلی بدست بگیرد (مثل تختی) این طرف و آنطرف بگردد که مردم توی زنبیلش پول بریزند؟ من فکر میکنم چنین کسی هست و قبلا هم پولی جمع آورش شد اما اینقدر مقدارش کم بوده که کسی دیگر خودش را سبک نمی کند. چه فداکارند اینها که موقعیتهای زندگی بهتر را چشم می پوشند و بازهم به زندان باز میگردند. من که تا این حد فداکار نیستم. آفرین به همتشان. مردم ما لیاقت این قهرمانان را ندارند.

سام قندچي

۲۰ درصد منابع خزر بــــــــراى ايران، منصفانه است

دوست عزيز آقاي مستشار،

اپوزيسيون در هر موردي نظر دقيق داشته باشد خيلي عالي است و در اين مورد هم براي اپوزيسيون ايران روشن است که موقعيت ايران تغيير نکرده و بلکه موقعيت شوروي عوض شده است و در نتيجه هر تغييري در تقسيم بندي که لازم باشد در سهم شوروي است و نه در سهم ايران و اساساً درگير شدن ايران در اين بازي همسيگان شمالي بخاطر ضعف ايران در مناسبات بين المللي است که سعي در دادن اين آوانس به روسيه کرده است تا در زمينه اتمي از پشتيباني روسها برخوردار باشد.

متأسفانه بنظر من ورود به جزئيات مذاکراتي که از اساس غلط است اشتباه است. مثل اين است که کسي مينشست و ميگفت در قرارداد گلستان بايد اين را گفت يا آن را، از نظر اپوزيسيون کشورنبايد به آن ورطه ميافتاد که آن قرارداد را امضاء کند.

البته کارشناسان امور بين المللي درباره همان قرارداد ورساي يا قرارداد گلستان يا ترکمانچاي نظر ميدهند و سالها روي آنها تحقيق ميکنند. بنظر من جزئيات اين قرارداد موضوع کار اپوزيسيون نيست و کل رفتن به اين ورطه مسأله است.

به هر خال ممنون که مخالفت خود را روشن گفتيد. درست است نظر من با شما مخالف است.

دوستان عزيز،

تا آنجا که به اپوزيسيون مربوط ميشود، ما در 29 سال گذشته نه در دولت شرکت داشته ايم و نه در مجلس ايران. در نتيجه ما نقشي در مذاکرات ايران با هيچ کشور خارجي نداشته و نداريم. در نتيجه تا آنجا که به ما مربوط است شوروي تقسيم شده است و تغيير در تقسيم بندي هاي حقوقي درياي خزر ناشي از اين واقعيت است و نه ناشي از تغييري در وضعيت جفرافيائي ايران. در چنين شرايطي وضعيت درست داخلي و مناسبات درست بين المللي در اينکه ايران به حقوق حقه خود دست يابد تعيين کننده است. دولت جمهوري اسلامي در داخل مناسبات ضد دموکراتيک با نيروهاي غير اسلامي و حتي جريانات اسلامي غيرخودي برقرار کرده است. در خارج از ايران نيز هدف صدور انقلاب اسلامي توسط رژيم حقوق مردم ايران را در عرصه بين المللي در عرصه هاي مختلف و برهه هاي مختلف زماني در اين 29 سال و از جمله در رابطه با درياي مازندران به مخاطره انداخته و مياندازد. تا موقعيکه نيروهاي مختلف سياسي ايران نقشي در سرنوشت ايران ندارند و تا زمانيکه دولت جمهوري اسلامي با ماجراجوئي هاي بين المللي منافع ايران را به خطر اندازد، بحث توصيه جزئيات قراردادها از سوي اپوزيسيون معني ندارد و فقط تاريخ نويسان خواهند بود که نتايج اين قراردادها را از نظر منافع مردم ايران بررسي خواهند کرد. تا آنجا که به اپوزيسيون مربوط است محکوم کردن بيرون گذاشتن ما از تصميم گيريهاي سياسي جامعه ايران موضع ما است. وقتي حتي سايت هاي ما در ايران فيلتر است ما قرار نيست نقش مشاور براي دولت ايران در رابطه با قراردادهاي جمهوري اسلامي با کشورهاي مختلف را بازي کنيم. اين رژيم است که مسؤليت همه اين فجايع را دارد وقتي که ما هيچ مشارکتي در سرنوشت سياسي جامعه مان نداريم.

البته نظر دادن کارشناسان و متخصصين امور بين المللي و تاريخ دانان بحث ديگري است و مثل هر موضوع علمي دانشمندان هر عرصه اي نظر ميدهند و شايد بعضي دانشمندان هم در اپوزيسيون باشند. منظور من در کامنت قبلي موضع اپوزيسيون بود.

با احترام

hamid

سایت نماینده پارلمان هلند برای انتشار فیلم «ضد اسلام" مسدود شد.

وقي كه از طرف اين رژيم حملات انچناني به يهوديها مي شود اين اپوزسيون واقعا موجود لال ,كر وكور است .در اينجا احترام به عقايد ديگران بي معني است زيرا قدس عزيز در بند است.حالا دو راه بيشتر پيش رو نيست يا مماشات با اين هيولاي انسان خوار و يا در مقابلش ايستادن .

بايد از آقای وايلدرز حمايت كرد بنام حق ازادي بيان و در مقابل اين حق را هم براي طرف مقابل محفوظ بداريم كه خوب توجه شود بعد از نمايش فيلم اگر احساس كرد حقي ازش ضايع شده به دادگاه مراجعه كند ,اين است شرايط و اسباب زندگي در دنياي متمدن .دمكراسي يعني دادن شانس به همه مردم باي ابراز عقيده.....و من برداشتم اين است وقتي اقاي كردي مي گويد تا فرق سر بايد غربي شويم منظورش همين موضوع كليدي است.در پايان ارزو مي كنم در اشتباه باشم وسياست ورزان ما اين بار برخلاف مورد سلمان رشدي سكوت خود را بشكنند و ان هم فقط بنام دفاع از ازادي بيان زيرا اگر قرار بود كه به هيچ تابويي نزديك نشد بنام احترام به عقايد ديگران فكر ميكنيد چند نفر از شما اين شانس را داشتيد كه در انجا پناه بگيريد؟ در پايان اميدوارم كه اقاي ناصر مستشار درك كند كه من منظورم شخص ايشان بطور مجرد نبوده و نيست

عنوان كردي كه بايد واقعيات موجود را پذيرفت .سفرها و ديد و بازديد ها با عناوين مختلف دلتنگي براي ايران ,كسالت پدر,مادر,عمو عمه ودايي خيليها هم كه يلي در سيستان هستند اول اعضاي خانواده را گسيل فرمودند ؟و حالا هم پشت عنوان احترام به عقايد ديگران در مقابل تهاجم اين جماعت خوب نگاه كنيد واقعي حضرات ؟در اروپا هم در مقابل اين ادم خواران سكوت ميكنيد .افسوس مي خوردي كه چرا به اندازه كافي پخته نبودي كه در ان پيچ تند تاريخ ايران حداقل از بختيار پشتيباني كني تا كشور به دست اين دايناسورها نيفتد,و حالا در اروپا به سراغت امده اند و باز هم مي گويي كه انشاالله گربه است .بايد به عقايدشان احترام گذاشت نبايد نبايد ناراحتشان كرد .اخه اونها حساس هستند نسبت به دينشان ؟وقتي كه در المان نژادپرستان پرچم ايران را به احتزاز در مي اورند نه تنها چيزي نمي گويي بلكه بفهمي نفهمي مقداري هم غرور كاذب مي گيري كه اي روزگار بالاخره المانها دارند مارا قول ميكنند البته اين را مديون تلاش اقايون ميدانيد ,ولي مورد هلند اين توهين به عقايد ديگران است

نيرو يا جرياني كه خودش را اپوزسيون مي نامد تفاوت ماهوي دارد با يك مفسر خبر . .... مثلي است معروف كه ميگويد .ضخامت نان مي گيرد و نازگي كار.البته ترجمه امروزي ان مي شود موج سواري ويا مصلحتي برخورد كردن و يا باري به هر جهت چيزي گفتن .نمونه- مخالفت با كمتر از 20 درصد منابع طبيعي درياي مازندران ,و در رد ان شخصي ديگر به كمتر از 50 درصد رضايت نمي دهد و هذا .اشتباه گرفتن زمان و مكان بزرگترين درد اپوزسيون خاج كشوراست البته به عقيده من. مصلحت طلبي سالهاست كه با عنوان پر طمطراق اطلاح طلبي در ويترين خيليها جا خوش كرده وقتي كه ميگويم گيجي دليلم اين است كه خيليها فراموش كرده اند كه اصلا چرا اينجا زندگي ميكند ؟وقتي كه تقاضاي پناهندگي را ارائه مي كردي از اينكه كسي اين رژيم را با شماي ايراني يكي بگيرد خيلي هم غيرتي مي شدي و اعلام مي كردي كه چطور مي توانم فراموش كنم كه بدست اينان چه بر كشورم رفته و..... و حالا فراموش كردي كه اسلام عزيز چه با ايران و ايراني كرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.