رفتن به محتوای اصلی

اخ که سیاست چقدر می تواند کثیف باشد!!!
26.01.2008 - 21:26

آیدین تبریزی

این ادعا که هر نامی که ریشه ترکی داشته باشد، غیر ایرانی است، به صورت غیر مستقیم اشاره به این دارد که در ایران هیچ ترکی وجود ندارد و ترکها غیر ایرانی اند!؟ اگر ما ترکها در ایران زندگی می کنیم و ایرانی هم نیستیم پس چه هستیم؟ آیا این ادعا به این معنی نیست که ما غیر ایرانیانی هستیم که به اسارت ایرانی ها در آمده ایم؟! آیا به این شیوه برخورد می توان یکپارچگی ایران را حفظ کرد؟ این چه مرضی است که عده ای به آن دچار شده اند که چشم دیدن یک اسم ترکی را هم ندارند؟ آنها باید تکلیف خودشان و تکلیف ما را روشن کنند، اگر ما ترکها را ایرانی می دانند، زبان ما و فرهنگ ما را هم ایرانی بدانند و اگر نمی خواهند زبان و فرهنگ آریایی شان! به زبان و فرهنگ منحط و وحشی ترکی آلوده شود، بگذارند خودمان با این زبان و فرهنگ منحطمان یک خاکی به سرمان بریزیم! من فکر نمی کنم که اکثریت فارسها چنین فکر می کنند، بلکه این مریض هایی هستند که هنوز هم آرمان هیتلر و نژاد برتر آریایی را در رویاهایشان می بینند. آنهایی که از آموزش زبان مادری دفاع می کردند باید صداقتشان را با مخالفت با این قبیل رفتارها نشان دهند.

تغییر نام های مناطق جغرافیایی عملی حساسیت برانگیز و غیر قابل پذیرش است. اگر دولت ایران حق دارد نام دریای خزر را چون ایرانی نمی داند عوض کند، پس عربها هم حق دارند خلیج فارس را خلیج عربی بنامند. اینکه تاریخ پشت سر نامها چه بوده بحثی صرفا باستان شناسی است ولی نمی توان نامی را که مردم سالهای سال با آن خو گرفته اند به بهانه های تاریخی عوض کرد و در این کار هیچ خیری نهفته نیست و تنها اختلافات را دامن می زند. "کاسپین" که از نام قومی غیر آریایی به نام کاسپی ها گرفته شده چه مزیتی به "خزر" دارد که آن هم از قوم غیر آریایی خزرها گرفته شده. جز اینکه شاید در ترک بودن خزرها بیشتر اتفاق نظر وجود دارد تا در ترک بودن کاسپی ها!؟ پان آریائیست هایی که دلیل زندگی شان را در ضدیت با ترکها خلاصه کرده اند، پیش از این نیز نامهای قدیمی و ترکی بسیاری از شهرها و روستاها را در آذربایجان با نام های مشابه فارسی جایگزین کرده اند. این جایگزینی به صورت ترجمه هم نبوده بلکه فقط باید نامی مشابه نام قدیمی ولی فارسی انتخاب می شد هرچند نام جدید هیچ معنی و مفهومی هم نداشته باشد و یا حتی اهانت آمیز باشد. آنها تا آنجا پیش رفته بودند که "آخماقایا" را "احمقیه" (محل سکونت احمق ها!) نام گذاری کرده بودند!؟

مزدک

وجدان پاک

درود بر شما باد!بخوبی روانشناسی این ارازل و اوباش را شکافته اید.خونخواری و کینه توزی و حس انتقام از دشمنان ذهنی و خود ساخته.لذت بردن از تحقیر دیگران و شاد گشتن از شکنجه و کشتن و خونریزی و تجاوز به امیدی که خود میدانند پوچ و بی معنیست!این روانشناسی این جانیان و قربانیان دین و ایدیولوژی و هر عقیده ای که دارای چهارچوبی لایتعیر و ثابت باشد بوده و قربانیان این ارازل و اوباش نیز انسانهایی هستند که یک جو روشی انتقادی و یا انسان دوستانه داشته باشد.بدبختانه ما در بدترین دوران تاریخ کشورمان گرفتار اسلام بعنوان سفاک و ستمکار و دون پرورترین عقیده ای که تابحال بشریت بخود دیده گردیدیم. وجود این ارازل و اوباش هر چند که در اغلب جوامع بشری به وفور دیده میشوند ولی در سیستمهای دمکراتیک جلوی رشد آنها گرفته میشود و آنها مجبور به پیروی از قانون هستند امادر یک سیستم فاشیستی اسلامی بستر رشد می یابند و دست انها برای هر جنایتی باز است!مگر مؤمنین الله کسانی غیز از این جانیانند؟

سایه

ترکیه وب سایت یوتیوب را فیلتر کرد

آقای محسن کردی، هیچ فکر نمیکردم شما هم به جرگه مدافعین حفظ نظام پیوسته اید. البته غیرقابل پیشبینی نبود. چون بالاخره همه فاشیستها و طرفداران نظامهای دیکتاتوری، در مواقع اضطراری هپیمان میشوند. شما را هم جزو طرفداران دیکتاتوری میدانم چون حاضرید برای حفظ تمامیت ارضی ایران، دست به سرکوب خلقهای ایرانی بزنید.

مزدک

دریای خزر، مازندران یا کاسپین

آیدین جان مثل اینکه شما از نظر روانی باید همیشه اعتراض کنید چه خوب و چه بد.بهر وسیله من منظور شما را از این اعتراض غیر از ینکه بخاطر خود اعتراض باشد نفهمیدم!خب ارازل و اوباش اسلامی از بین نامهای گوناگون دریای خزر یکی را که شما هم مخالفتی ندارید برگزیده این چه ربطی به نام خلیج فارس دارد؟مگر شما عربید؟من نفهمیدم شما دنبال چی هستید؟300 ملیون عرب برادران فلسطینی را به اسراییل می فروشند و مثل سگان زنجیری برای دولت یهود دم تکان میدهند بعد عده ای احمق ایرانی کاسه داغتر از آش برای اعرابند.

داود

آمریکا و کردها فيليپ گردون / برگردان : مهدی کاظمیي

با سلام

هر چند من دوست داشتم در نوشتن این کامنت جوابی از مترجم آن دریافت میکردم ولی چون مقاله‌ از جای دیگر آمده‌ احتمالأ مترجم این کامنت من را نابینند، ایشان اگر مقاله‌ ای را ترجمه‌ میکنند چه‌ لزومی دارد خود در مورد آن با نام اشاره‌ مترجم نظر دهند این کل نوشته‌ و حقانیت صحیح و بدون اغراض آن را زیر سوءال میبرد

من نوشته‌ آقای فیلیپ گردون را با زبان انگلیسی خواندام مترجم عزیز امانت داری را رعایت نکردنددر تمام نوشته‌ فیلیپ گردون از ملت کرد نام میبرد ولی ترجمه‌ فارسی آن جای ملت کرد را به‌ قوم کرد تغیر داداند که‌ این امان داری در ترجمه‌ نیست کاش نویسنده‌ مقاله‌ فارسی میدانست و میدید چگونه‌ به‌ محتوای ترجمه‌ دست برده‌ اند

paranoid

خانم شیرین عبادی یک معما؟

آیدین تبریزی

قبل از قیام مسالمت آمیز مردم آذربایجان، نه حکومت و نه اپوزوسیون خطری از جانب ملیتهای غیر فارس احساس نمی کردند و حتی اپوزوسیون با عباراتی مانند "مردم غیور کرد" از مبارزه مسلحانه چریکهای شبه نظامی کرد حمایت می کردند چون آنها خوب می دانستند که در فردای تغییر حکومت آنها به راحتی مجوز سرکوب گروههای شبه نظامی را هم از مردم داخلی و هم از دولتهای خارجی به بهانه مقابله با تروریسم بدست خواهند آورد و از گروههای شبه نظامی کرد به عنوان ابزار موقت سوء استفاده می کردند تا مزاحم جمهوری اسلامی شوند، اما با قیام مردم آذربایجان ورق برگشت و حتی همان "مردم غیور کرد" نیز مورد بی مهری اپوزوسیون قرار گرفتند، چون دیگر حرکتی شروع شده بود که قابل سرکوب نبود

ساوالان

دریای خزر، مازندران یا کاسپین

مزدک جان

بازهم نفهمیدی!!!؟ گل گفتی مزدک جان :«300 ملیون عرب برادران فلسطینی را به اسراییل می فروشند و مثل سگان زنجیری برای دولت یهود دم تکان میدهند بعد عده ای احمق ایرانی کاسه داغتر از آش برای اعرابند." و عده ای احمق تر ایرانی ، از شدت حرارت کاسه آنها کم مانده سکته کنند . راستی این عیال غضنفر هم خیلی خانم! هستند ، با این حاتم بخشی میترسم کار به دست خودش و همسر عزیزش بدهد . همشیره ! چه خبره از کیسه خلیفه میبخشی ؟ خلیج که «همیشه فارس"ه و احدی حق ندارد یک نقطه کم و زیاد کند ، درباره اسم دریای شمال ایران هم احتمالاً به عقل ناقص نمایندگان مجلس نرسیده و لذا من یادآوری میکنم فردا صبح زود (منظور شنبه است یه وقت صبح جمعه راه نیفتند برند مجلس) در دستور کار مجلس قرار بدهند : «بمنظور ایجاد هماهنگی بین شمال و جنوب ایران و حفظ تمامیت ارضی و سماوی و مائی(همان آبی) کشور آریائی و میراث کوروش فراوان کبیر!!و به کوری چشم عیال غضنفر و حتی خود غضنفر و از امروز (یعنی فردا) دریای شمال ایران با نام «دریای همیشه فارس" نامیده خواهد شد . ضمناً هیچ یک از کشور های پان ترکیستی آذربایجان(آران سابق) ، ترکمنستان ، قزاقستان حق دخالت نخواهند داشت مگر به تصویب مجلس شورای اسلامی ، یا اجازه کشور برادر و عزیزتر از جان روسیه کبیر . مزدک هم حواسش را جمع کند که من بعد «نفهمیدیم" مسموع نخواهد بود .

محسن کردی

ترکیه وب سایت یوتیوب را فیلتر کرد

سایه گرامی، سخن شما آنچنان معصومانه بود که وجدانم تحمل مقاومت نداشت. لذا همینجا در حضور شما اعتراف میکنم که من یک فاشیست هستم. من طرفدار جمهوری اسلامی و نیز حفظ تمامیت ارضی ایران هستم و این را یک حق مسلم برای تمام ایرانیان میدانم که از یکپارچگی کشورشان دفاع کنند. به نظر من هیچ خلقی در ایران تحت ستم ملی نیست اگرنه به خفت و خواری تن نمیدادند و خود را سالهای سال رها می کردند. من چند بمب گذار در اهواز و تعدادی شورشی در بلوچستان و نیز گروههای مسلح کرد و نیز پان ترکان را نماینده مردم بخشهایی از ایران نمیدانم. هرگاه نمایندگان مردم ایران در مجلس موسسان تصمیم به تجزیه ایران گرفتند، و با هم به توافق جمعی رسیدند، آنگاه من نیز علیرغم شکسته شدن قلب سنگدل فاشیستم به تصمیم نمایندگانم احترام خواهم گذاشت. فعلا تا چنین مجلسی بوجود نیامده من نیز مانند 70 میلیون ایرانی دیگر فاشیست هستم. خانم جان ما اگر از این نقطه ضعفها میداشتیم این "قصابان" تمنای زشت شان را روزی ده بار با ساتور تهمت فاشیزم از ما برآورده می کردند. آدم که نباید اینقدر از این انگها بترسد و ناموسش را بر باد بدهد جانم! مثل آن است که دور از جناب و گلاب به روی تان شما مرا تهدید کنید که مادرم را بفرستم خواستگاری در غیر اینصورت معلومه که فاشیست هستم!

سید

تحليلی بر بحران گاز استان های شمالی كشور

اینها یک مشت شیاد و دزد بی همه چیز هستند که اگر آبادانی هم می کنند برای آن است که صدای مردم کمتر در بیاید اگرنه به اندازه ذره ای احساس مسئولیت نمی کنند. فقط در ظاهر حرف ایمنی و حفظ امنیت جامعه است اما در واقع برای مردم به اندازه ایمنی گوسفندهای شان هم اهمیت قائل نیستند. اگر بودند مردم اینچنین گرفتار کمبودهای گوناگون نمی شدند. هرچقدر از این بلایا بیشتر باشد، توجه مردم از مسائل سیاسی و حقوق انسانی به این گونه نیازها منحرف می شود و این به نفع این غارتگران است. چه بسا این مشکلات را با بی اعتنایی کامل عمدا بوجود می آورند.

مزدک

درخواست نجات 2 جوان همجنسگرا

جهت گیری جنسی هر فردی جزو حقوق فردیست و کاملا خصوصی است و هیچ دولتی و مقام و یا شخصی حق وارد شدن به این حوزه خصوصی را ندارد.اینها از حقوق اولیه انسانهاست و اظهار نظر از طرف هیچ مذهب و دینی و دولتی ... نمیتواند این حق را از فردی بگیرد.بر تمام انسانهای آزاده و مبارزان ضد استبداد الله و یهوه و مسیح... و حکومتهای استبدادیست که از این قربانیان جنایت دفاع کند.اینها قربانیان اسلام و ادیان سامی و حکومتهای غیر مردمی هستند و فرقی با دیگر قربانیان ندارند.کشتن و آزار و اذیت این انسانها جنایت و نادیده گرفتن حقوق بشراست.اینها از محمد و علی و رهبران اسلام برترند!

اشکان

آمریکا و کردها فيليپ گردون / برگردان : مهدی کاظمیي

اخ که سیاست چقدر می تواند کثیف باشد!!!

از اقای فیلیپ گردون که خبر نگار افتخاری روز نامه ملیت ترکیه و مزد به گیر انان است انتظاری نیست ولی از کسانی مانند مهدی کاظمی باید پرسید ایا شما تا بحال در کردستان عراق بوده اید ؟ ایااز رضایت مردم و شعف انان از این حکومت که در نظر سنجی های بزرگترین خبر گزاری های جهان امده است و در جشنها و رفتار مردم کوچه و بازار نمایان است چیزی می دا نید؟ ایا از میزان جذب سرمایه و ساخت و ساز دهها مدرسه و بیمارستان و دو فرودگاه بزرگ در مدت کمتر از چهار سال اطلاع دارید؟ و ایا حکومت صدام و جمهوری اسلامی و ترکیه بیش از این برای این مردم به ار مغان اوردند؟بمباران شیمیایی صدام وحکم جهاد خمینی و ژنوساید ترکیه در حق این مردم بهتر بوده است؟پس قدری شرم کنید و بیهوده وقت خود را تلف نکنید که ازادی ملتهای ایرانی نزدیک است!!!

آیدین تبریزی

دریای خزر، مازندران یا کاسپین

آقای مزدک عزیز،

نمی دانم نوشته ام را چقدر دقیق خوانده اید منظور من این بوده که اسامی جغرافیایی بسیار قدیمی تر از عمر حکومتهاست و کسی حق ندارد در آنها دخل و تصرف کند، نه عربها و نه ایرانیها. دریای خزر همین دیروز متولد نشده که برایش دنبال اسم بگردیم!؟ اسامی مناطق جغرافیایی در زبان مردم عادی و سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و به ما رسیده و به اعتراف همین گزارش حداقل در 250 سال اخیر توسط مردم همواره خزر نامیده می شده است و هیچ نام دیگری در بین نبوده و فقط اخیرا عده ای که تازه ترکی بودن نام خزر را کشف کرده اند، شروع به مخالفت با این نام و مطرح کردن نامهای دیگر کرده اند! مرحوم بازرگان در ابتدای انقلاب به اعتراض می گفت که مگر مرض اسم عوض کردن گرفته اید؟! حال این چه مرضی است که مردمی را که در تمام طول عمرشان خزر را با این نام شناخته اند، مجبور کنیم که آن را مثلا کاسپیان بنامند؟! حالا اگر روزی ثابت شد که مثلا "کویر لوت" اسمش ترکی است باید دوره افتاد و نامش را عوض کرد؟! (کلمه "لوت" در ترکی آذری به معنی برهنه و عریان است و شاید این نام به دلیل بی آب و علف بودن آن برایش انتخاب شده باشد، البته من این را بدون تحقیق و فقط به صورت حدس و گمان می گویم. ولی شاید بهتر بود این را نمی گفتم چون احتمالا از فردا عده ای دنبالش را خواهند گرفت که یا ثابت کنند "لوت" کلمه ای فارسی است و یا کمپین بگذارند برای تغییر نامش!!؟)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.