رفتن به محتوای اصلی

استخدام‌هاي دقيقه‌ نودي
23.08.2013 - 16:17

در آخرین لحظات عمر دولت دهم استخدام های عجیب و غریب ادامه داشته است و بدون سر و صدا نهاد ریاست جمهوری درست یک روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف با تصمیم جناب الهام دچار دگرگونی اساسی شده است. 
 
به گزارش خرداد، یک روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف به یک باره تعداد پستهای سازمانی بر خلاف قانون برنامه از 300 پست به 550 پست ارتفا داده شده است ومتعاقبا تمام افراد به یک رتبه بالاتر ارتقا شغلی داده شده‌اند. همچنین بدون استعلام از وزارت اطلاعات برای برخی از مدیران، پست های معاونت ورئیس امور زده شده است. شایان توجه است که پست رئیس امور در معاونت توسعه همطراز با پست معاون وزیر می‌باشد و پست معاونت رئیس امور نیز معادل پست مدیر کلی در وزارتخانه هاست. 
 
این تغییرات وانتصابات در شرایطی در هفته آخر کار دولت دهم وبا نظارت آقای الهام صورت گرفته است که فردی که مراجع نظارتی با ماموریت آموزشی 10 روزه وی نیز موافقت ننمودند بعنوان حساس‌ترین معاون این معاونت منصوب شده است. قابل توجه آنکه در این ایام با دستور مستقیم آقای الهام حدود 45 نفر از کارکنان قرارداد کار معین این مجموعه بدون هیچ گونه ضابطه ای بصورت پیمانی استخدام گردیده اند، بطوریکه راننده آقای الهام ظرف مدت چند هفته ابتدا بصورت قرارداد کار معین وسپس در هفته آخر بعنوان کارمند پیمانی بدون هیچ گونه ضابطه ای استخدام شده است.

این انتصابات فلّه ای که هم نشان از حاکمیت بی قانونی و فساد اداری است و هم حکومت دولت رانتیر که محافل قدرت را از طریق زدوبندهای سیاسی با چسب پول نفت به هم چفت و بست می زند، به قول جلالی پور، جامعه شناس، بیانگر این واقعیت است که "«یکی از رانت های موجود در ایران که خیلی به دولت ارتباط پیدا می کند رانت اقتصادی است؛ چون دولت در ایران دولت رانتیر است و درصد ناچیزی از درآمدهای آن بر اساس مالیات بدست می آید و 80 درصد درآمدهای دولت مبتنی بر رانت نفت ایجاد می شود و لذا مرکز رانت در درون دولت است که مبتنی بر پول نفت می باشد.»

وی ادامه داد: «بنابراین یک کار بنیادی برای مبازره با رانت که در برنامه های آقای روحانی نیز مطرح شده این است که در برنامه های توسعه ای کشور، دولت را به تدریح از وابستگی به رانت نفت آزاد کرد.»

وی افزود: «یعنی هرچه درآمدهای دولت از طریق مالیات ستانی صحیح ایجاد شود دولت پاسخگوتر و شفاف تر خواهد شد و هرچه درآمدهای دولت مبتنی بر رانت باشد دولت همچون شیرینی خواهد شد که حشرات به دور آن جمع می شوند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
فرارو

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.