رفتن به محتوای اصلی

تو آن آغازی بر این پایان
22.07.2008 - 16:50

ناصر مستشار

آیا شیرین عبادی ‌هم وطن من هست یا لیلا زانا ؟ تیتر مقاله

مقاله شما در بي انصافي کامل نوشته شده است!کسي که رهائي از بي عدالتي را فقط در جدائي طلبي مي داند در اشتباه است.در ميان فارسي زبانها انسانهاي شريفي هستند که تمام زندگي خود را براي رهائي انسانيت از هر قوم و تيره ائي فدا کرده اند که شما نام برخي از آنها را نوشته ايد.سعادت و پيروزي همه خلقهاي ساکن ايران در ضديت با ارتجاع واستبداد و ستم ملي وطبقاتي نهفته است نه در جدائي آنها!

سام قندچي

دوست عزيز آقاي محسن کردي،

ميدانم خسته هستي. پس با اين جمله شروع ميکنم که خسته نباشي و همه ما حقمان است که کمي هم استراحت کنيم.

خيلي از اين نکاتي هم که نوشتي واقعيت هر تحول اجتماعي است چه تحول انقلابي چه رفرم. امير کبير براي تحول اصلاح طلبي *مترقي* جان باخت. متأسفانه تاريخ ما بيشتر فداکاري براي کارهاي اکستريم انقلابي مثل کار چريکي مرسوم بوده تا فداکاري براي اصلاح طلبي *مترقي*. آن پنجاه و چند نفري هم که بيانيه استقلال آمريکا را امضاء کردند اگر جنبش شکست خورده بود همه شان را انگليس اعدام کرده بود و اتفاقاً اکثرشان هم ثروتمند بودند و آدم انقلابي که ما فکر ميکنيم هم نبودند و اولش هم فکر نميکردند که به انقلاب بکشد. در اروپا امانوئل کانت نه تنها براي آلمان بلکه حتي براي فرانسه تحول دموکراتيک را به شکل جنبش اصلاح طلبي ميديد و فقط وقتي عملاً انقلاب در فرانسه با خواستهاي مترقي که وي در نظر داشت روي داد، از انقلاب پشتيباني کرد چون مترقي بود و نه چون از طريق انقلاب انجام شد و اتفاقاً ترجيحش اين بود که از طريق رفرم به خواستهاي مترقي مورد نظرش دست يابد.

من خود هنوز اميدوارم که تحول ايران از طريق *رفرم* مترقي انجام شود و نه انقلاب. ولي برايم اهميت مهم است که تحول *مترقي* باشد و نه اصلاح طلبي ارتجاعي. مثلاً آقاي ميردامادي اصلاح طلبي محتشمي و خلخالي را نويد ميدهد يا اصلاح طلبي امير کبير؟ بنظر من دومي.

کسانيکه مثل ما در خارج هستند ميتوانند اين حرفها را بزنند بجايش در خارج خيلي ها خود سانسوري ميکنند و برخي ديگر هم که سايتهايشان فيلتر نيست برداشت ديگري از ديدگاههاي خارج ميدهند. به هر حال خارج آنقدر هم اهميت ندارد و جنبش در ايران خيلي جلوتر از ما است.

بنظر من آنها که امروز خطر تجزيه قومي در ايران را بزرگ ميکنند زياده روي ميکنند. البته به خود من هم اين تجزيه طلبان حمله ميکنند که شوونيستم و غيره:

http://www.11007.baybak.com/4143.azr

در نتيجه اين نيست که وجود اين جريانات را نميبينم. ولي اشتباه بزرگ ديدن خطر اين ها مثل لاي ايست هائيست که قبل از 18 تير هر کسي که خواهان سرنگوني جمهوري اسلامي بود را مجاهد يا سلطنت طلب ميخواندند چون فکر ميکردند نتيجه سقوط قدرت گرفتن اين دو نيرو ميتواند باشد. واقعيت اين است که سقوط رژيم جمهوري اسلامي همه امکانات مختلف را پيش پاي جامعه قرار خواهد داد ولي بيشترين شانس را آلترناتيو دموکراتيک سکولار در ايران خواهد داشت. ايران عراق يا افغانستان نيست. جنبش دموکراسي خواهي در ايران ريشه دارد و اکثريت اپوزيسيون جمهوري اسلامي هم عامل کسي نيست و تجزيه طلب هم نيست و اتفاقاً برخي ظاهراً تحت عنوان مبارزه با جنگ افروزي قومي خودشان جنگ افروزي قومي راه انداخته اند و جدا از هر خط مشي اي که هر دسته اي دنبال ميکند جنبش دموکراسي خواهي ايران يک حرکت پر قدرت داخلي است و اين تفاوت اصلي وضع ايران با عراق و افغانستان است. جنبش ايران دقت داشت و در 18 تير خود را به روياروئي بي موقع با رژيم نکشاند يعني آن اشتباهي را که عده اي در 30 خرداد 1360 به جنبش تحميل کردند را در 1378 دانشجويان زرنگ بودند و همان اشتباه را نکردندو اين باعث شد که جنبش ريشه اش تنومند شود.

ضمناً عزيز اين رژيم درست ميگوئي خيلي سلکتيو کار ميکند و بلد است آدم ها را به اين برساند که کسي که فرياد ميکند به او حمله ميشود را ديوانه تصور کنند مثل آن کسي که گزارش من از تهديدهاي عوامب رژيم را ماليخوليا توصيف ميکرد. لابد اين خانم را هم که همين نوع تهديدها در خارج را در خارج توصيف ميکند خيالاتي بايد فکر کنيم:

http://www.voanews.com/real/voa/nenaf/pers/pers17…

االبته بگذريم که بي دليل کسي را امنيتي توصيف کردن کار خود اين آقايان بوده است نه من که به يک شخصي که با نام مستعار اطلاعات شخصي من را ميداده برخورد کردم. وگرنه به چه دليلي اين آقايان به اين جمع زير برچسب امنيتي زده اند:

http://www.ayandehnegar.org/s_1.php?news_id=785

و خود اين عده هم جواب اين آقايان را از ايران داده اند:

http://www.jebhemelli.net/htdocs/Views/Naseh_Resp…

البته من خودم هم با نظر اين دوستان در ايران که صوفيگري را بعنوان آينده نگري تبليغ ميکردند مخالفم ولي بحث نظري است و نه اتهام امنيتي به مردم زدن. اين نظر من است بخوانيد و ببينيد هيچ جايش شخصي بوده:

http://secularismpluralism.blogspot.com/2006/07/b…

در نتيجه منظورم اين است که شما درست ميگوئيد با رژيمي روبروز هستيم که خوب از اچوزيسيون براي نابود کردن خود اپوزيسيون استفاده ميکند و لابي ايست هاي جمهوري اسلامي همه اين سالها خوب اين را در آمريکا نشان داده اند، البته براي کسانيکه بخواهند ببينند وگرنه دوباره ميگويند که ما را خيالات برداشته است و هر که نقد از لابي ايست ها بنويسد را عامل جنگ افروز مينامند.

ببينيد مبارزه با اين رژي" هم خيلي متفاوت با مدلهاي فعالين سابق جنبش سياسي است. مثلاً سر تظاهرات در آمريکا من هميشه اين سالها گفته ام که تظاهرات بي معني است ولي اين حصرات نوشتند که من ماليخوليائي هستم ...بحث من اين بوده که تظاهرات براي آن است که از مردم آمريکا بخواهيم روي دولتشان فشار بگذارند که روي دولت ايران فشار بگذارد ولي دولت آمريکا از زمان گروگان گيري تا حالا بدون چنين کوششي از سوي ما خودش بر ضد دولت ايران عمل ميکند در نتيجه دو دسته خواهاد تظاهرات هساتند يکي آنها که ميخواهند از مردم امريکا بخواهند که از دولتاشن بخواهند به ايران حمله کند و دوم هم انها که بخواهند از دولتاشن که با دولت ايران نتزديک شود و من با هر دو مخالفم. در نتيجه مبارزه در آمريکا شکلش تظاهرات نيست. در اروپا که دولت هاي اروپائي با دولت ايران رابطه دارند بحث طور ديگري است. حتي در کانادا رژيم پول خرج ميکند که روضه خواني در خانه ها عواملش راه مياندارند (دوباره نيايند بگويند من مردم عادي را هم محکوم ميکنم ولي عوامل رژيم در کانادااينگونه کار ميکنند.) خلاضهاين رژيم يک رژيم کلاسيک مدرن استبدادي نيست و متأسفانه فعالين سابق سياسي که در خارج اکثريت افراد مسن تر هستند درکشان از مبارزه با اين رژيم غلط است و عملاً مثل ان اعضاء حزب کمونيست امريکا ميشوند که در مقاله ام نوشتم که سال بعد از سال تظاهرات پنج شش نفري ميکذاشتند و دلشان خوش بود ...

http://www.ghandchi.com/493-CommunistCults.htm

با احترام

سام قندچي

قادر

آقای کردی، مینویسید؛ "به نظر من، در سقوط جمهوری اسلامی در اثر شورش و انقلاب مردمی، چیزی بجز دود نخواهد ماند که در چشم ما هواداران یکپارچکی و تمامیت ارضی و یگانگی کشور برود. آنچه میوه است را جدایی طلبان و ماجراجویان با استفاده از اوضاع بلبشو و بهمریختگی خواهند برد. حتا نظر پرسی های شان نیز در جو تهدید و ارعاب یا جوسازی های روحی نمیتواند خالی از اشکال باشد و نظایرش را بارها و بارها دیده ایم". آقای کردی از خود شما که اهل «منطق" هستید می پرسم، آیا جمهوری اسلامی زندان ملتها نیست؟ آیا اگر سرنگونی جمهوری اسلامی به جدایی و استقلال بخشهایی از کشور منجر شود و بخش فارس نشین کشور نیز همان نام ایران را داشته اما ایرانی آزاد و بدون آخوند برای فارس زبانان باشد و در عین حال روابط و رفت و آمدها بین کشورهای تازه تاسیس مانند همان ایران قدیم باشد اشکالی دارد؟ شما چه اشکالی با چنین بقول خودتان «پارادیمی" دارید؟ چه اشکالی دارد که هم میهن و فامیل و قوم و خویش شما در تبریز در کشور آذربایجان خود باشد اما بدون نیاز به ویزا به تهران رفت و آمد داشته باشد و شما هم به تبریز رفت و آمد داشته باشید؟ آیا آزادی همه ملتها از این زندانی که به آن گرفتاریم به نفع همه نیست؟

مارسابیت

حجاب دختران کسری

اینقدر این نظرات پراکنده بود که من چیزی از آن سردرنیاوردم ولی همین قدر میدانم که اسلام یک مذهب توتالیتر به معنی تمامیت خواه است و نخبگان ایرانی پس از حمله اعراب به اشکال گوناگون سعی کردند تا آن را اصلاح کنند که نتیجه آن هم بوجود آمدن نوع خاصی از تشیع شد که در زمان صفوی بوجود آمد اما بعد به خاطر قدرت گرفتن آخوندها و ذات دیکتاتوری اسلام دوباره ما به افول رفتیم که خوش بختانه از 80 سال پیش تا به امروز روشنگری های زیادی اتفاق افتاده ، کسانی که فکر میکنند علی ابن ابیطالب فرشته روی زمین بوده بهتر است به جای شرکت در مراسم های مذهبی سری به مراکز علمی بزنند تا جنایات آل علی در حق ایران همچون قتل عام مردم استخر ( فارس کنونی ) و نبرد مازندران که حسین ابن علی نیز در آن حضور داشته را مشاهده نمایند .

کامرانی سوئد

همیشه به خود مشغول

باسلام خدمت آقایان مستشار وساوالان عزیز

همان طوریکه شما بدرستی بحقوق برابرساکنین ایران اشاره نمودید،فجایع بیش ازحدوتجاوزبحقوق مردم ازطرف رژیم جمهوری اسلامی،طرفداران وجیره خواران،دست بوسان شاهنشاه آریامهریعنی شکنجه گران وتئوریسین های نظام استبدادی پیشین را باشعار های "دمکراتیک وحقوق بشر"بمیدان آورده واوضاع چنان قمردرعقرب شده که فاشیست سومکا واوباشان کودتای 28مردادی دمکرات شده و ازحقوق بشرودمکراسی دم میزنند!!!

خوشبختانه مردم خادمین ملت وملک خودرا میسناسند وهمانطوریکه میدانیم دربحبوحه قیام مردم مبارزبرای رفتن به احمدآبادوادای احترام به مصدق خادم ملت باشعار مرگ برخاندان ننگین پهلوی ،نشان دادندکه تنفرازخاندان انگلیس ساخت پهلوی هاآنچنان عمیق است که امروزه نیز باتمام وحشی گری های جمهوری اسلامی،مردم مسبب اصلی بدبختیهای خودرا خاندان منحوس وننگین پهلوی میدانند که تمام دست آوردهای مشر وطیت(هرچندنیم بند)،نهادهای ملی ومدنی راخشکاندندوزبان بیش از60درصدمردم را بریده وفرهنگشانراقدغن وتحقیرکردندوایرانرا به زندان ملل تبدیل کردندکه بدوران سیاه مشهوراست.وآخرسرهم ازترس ایرانستان شدن ویاکمونیست تحویل ارتجاعیون مذهبی دادند.

همانطوریکه دوستی بانام پورسرداردرپیامشان نوشته انداگر رهبران جمهوری اسلامی دراثرناآگاهی وعدم شناخت مردم بدرون جنبش مردم خزیدندوشعار اصلی جنبش ضدسلطنتی"مرگ برشاه"راسردادند،امروزه مردم فریب شعاردمکراسی خواهی وحقوق بشری فاشیستهای شناخته شده وزیر کابینه آریامهری وگماشته نیروی هوائی را نمیخورند.دموکراسی خواهی وطرفداری ازحقوق بشرداریوش همایونها مثل نطق معروف خمینی درپاریس درمورد آزادی زنان وادیان وزبان وفرهنگ کلیه ساکنین ایران،مجانی بودن آب وبرق برای فقیر وفقرا و...که نتجه اش را بعدازغصب قدرت دیدیم .

محسن کردی

همیشه به خود مشغول

جناب کامرانی، از میان ما دو طیف سیاسی، یک طیف جرات و توان پذیرش واقعیت را ندارد، خود را گول میزند و شعارهای توخالی میدهد که حتا خودش هم حاضر نیست برای آن حرفها تره خرد کند اما در انظار عموم مطابق عادت مالوف خود را از تک و دو و الدرم بلدرم نمی اندازد. نظرات ما با هم هم در مورد عقیده مردم ایران نسبت به رژیم پهلوی و هم نسبت به آینده ایران کاملا با هم مخالف است. بهتر آن است که ترش رویی به یکدیگر در این گونه موارد را به آینده ایران واگذار کنیم. چه میدانید، شاید قضاوت تاریخی عمومی مردم ایران؛ "نه این خوبه نه ایشون..." باشد. جا برای مقداری اشتباه بگذارید.

جناب ساولان، آنچه شما میخواهید از نظر ما مردم ایران چیزی بجز تجزیه ایران نیست. حفظ تمامیت ارضی ایران و نگرش ما به حقوق اقوام و حقوق بشر نیز از نظر شما کمک به تجزیه ایران است. پس در هر دو صورت اگر نظر شما درست باشد ایران بناچار بسوی تجزیه پیش خواهد رفت. اما نظر ما بر این است که تجزیه ای در کار نخواهد بود چرا که تاکید مردم ایران بر حقوق بشر و حقوق اقوام معنایش تایید مواضع شما ها نیست. برای شماها و ما و چاره ای نمی ماند بجز انتظار آینده که ببینیم حرف کدام به اثبات میرسد. تاجایی که من نگاه می کنم، فعلا که حکومت مرکزی در ایران کاملا بر اوضاع مسلط است و افکار تجزیه طلبانه انگشت شماری نظیر ساولان برای تهدیدی به شمار نمی آید. سخن شما روزی قابل طرح روی میز مذاکره با دولت مرکزی خواهد بود که نشان بدهید که عددی هستید. کسی در ایران اعتنایی به مواضع شما ندارد. اما مسلما این حقایق شماها را از شعار دادن باز نمی دارد. پس هرچه میخواهد دل تنگت شعار بده. اگر پشت گوشت را دیدی به اهدافت هم خواهی رسید. آینده نشان خواهد داد که کدام یک از ما آینده را درست حدس زده ایم و راه مناسب و موضع مناسب را گرفته و پیشنهاد کرده ایم.

ardeshir-20

کارنامه زودرس "انتخابات"

با سلام ٠

آقاي تبريزيان در جمله پايانى كامنت نو شته بودم كه البته اين كامنت را با زبان ادبيات شما مى نويسم و خوشحال شدم كه با هم به توافق رسيديم كه اين نوع ادبيات موادبانه تيست٠ كينه توزانه برخورد مگر ديگر چيست شما حتى آرزو مرگشان را هم مىكنى و نوشته بودىنه ميميرند و نه از بستر احتضار بيرون مى آيند ٠اتهام زدن مگر ديگر چيست شما نوشته بودى پهلوى ستيزى فقط در خدمت جمهورى اسلامى است و اين دقيقا همان اتهامى است كه رژيم ايران به مخالفان خودش مىزند كه ستيزگران به رريم همان خادمان و مزدوران بيگانه گان هستند٠در مورد پيام آقاى داريوش همايون نوشته بودى خوب بهر حال درست يا غلظ كه به نظر من هم درست بود كه سازمان در كنگره اي قبل تصويب كرد سطح اتحاد و نيروهاى در بر گيرنده اتحاد٠ هم من و هم شما مىدانيم اين پيام دادن يك عمل سياسى و دقيقا سياستمدارنه و كنگره هشياري نشان داد و برخورد سياسي به اين موضوع كرد و بسيار هم خردمندانه و دمكرات برخورد كرد٠

آقاى تبريزيان ٠در مورد مدرن بودن زمان شاه نه آقا مدرنيسم حتى نيمبندش و حتى شل و ولش بدون دمكراسى و مدنيت حرف مفت و ياوه شاهانه است ٠ نوشته بودي كه مدرنيت كه شاه براى جامعه ايران و طبقه متوسط ايران آورد هيچ سازمان سياسي موجود نتوانسته جاي آن را بگيرد با شما نتنها موافق نيستم حتى احساس ميكنم يامدرنيسم را نمىداني چيست و اگر ميداني و مزاح نمى كني حتما پي انصافي يكنى٠ آقاى تبريزيان در پايان نوته هودي كه موادبانهتر كامنت بگذارم چشم سعى ميكنم و اميدوارم كه خود نيز به آ ن خواست توجه داشته باشى٠ عليل٠ وارفته٠ افليجيى٠ و در همين حوزه از كلمات كه در نوشته هاپت موج ميزند بكاهيد٠ مازندارانيها جمله اي دارند كه آن اين است٠ هدا هايئر دانه٠ جمله ديگري هم به همين مزمون داند كه مگويند ٠٠ گلكتك كپل هاكردى سنگ مخور باش كه درينه٠٠

محمود

در سنندج یک دانشجو در زیر شکنجه کشته شد

خون پاکان

مهمترین آرزوش این بود که بتونه کمک خرجی برای مادرش بشه . بتونه اونو از نکبتی که گریبانشه نجاتش بده نکبتی که یک عمر با نام شوهر تو سرش می زد واون مجبور بود بخاطر عشق به فرزندانش تحمل کنه . بارها شده بود که آرزوی مرگ پدرش را می کرد حتی چندین بار که متوجه کتک خوردن مادرش شد قصد داشت تلافی کنه تا دست از سر مادرش بر داره .مجید رنج می برد که چرا نمی تونه الآن بالای سر مادرش باسه چون خودش گرفتار شده بود . برای چی؟ به چه جرمی؟مگه ممکن بود که یک نفر مثل اون جرمی مرتکب بشه؟یک روز قبل از دستگیریش پیش من اومد تا بدونه وضع من چطوریه. حال و روز حوبی دارم؟بهش گفتم من خوبم تو چطور؟ لبخندی زد و گفت "عالی". دیگه ندیدمش تا زمانی که متوجه شدم دستگیر شده وخیلی زود اعدامش کرده بودند

سبزی نگردد که بذرش بر خاک نپاشند

پایانی نگیرد که آغازش نباشد

تو آن آغازی

بر این پایان

تو آن بذری

که خونت دهد ییغام

که ای یاران

اگر آغاز کند معنی به امروز

خون این پاکان

چه باکیست ما را

که شویم آغازی بر این پایان

یاران

آزادی سبز نگردد

تا که تنم بر خاکش بذر نگردد

این ره پایان نگیرد

تا که آزادی ز آن سبز نگردد

حمید یوسف

آیا شیرین عبادی ‌هم وطن من هست یا لیلا زانا ؟

آقای مزدک با سلام

در رابطه‌ با کامنت شما باید به‌ عرض برسانم که‌ با تمام حسن نیتی که‌ در آن هست متأسفانه‌ شما 2 نوشته‌ من را به‌ دقت نخوانده‌اید.در مورد پان ترکیست من پروژه‌ 300 ملیون ترک را در سرزمین ترکستان به‌ نقد کشیدم که‌ این پروژه‌ برای سرزمینی پیوسته‌ از ترکهای جهان باید حذف ملتهای

کرد ، ارمنی ، طالش ، و ، و را به‌ دنبال داشته‌ باشد و حتمأ بحثهای

پان ترکیستها و گرگ های خاکستری را در این مورد شنیده‌ اید و خوانده‌اید. و گر نه‌ من در اول نوشته‌ام اعلام داشتم که‌ پایبندی خود را به‌ حقوق تمام ملتهای جهان اعلام میکنم منجمله‌ آزادی و حق تعین سرنوشت ملت ترک آزربایجان.

در مورد نوشته‌ اخیر شما و خیلی ها امروزه‌ به‌ گلوبالیزم اشاره‌ میکنید که‌ ملتها گلوبال و به‌ هم پیوسته‌ میشوند ولی شما (ما) دم از جداءیی میزنیم،آقای عزیز اروپای متحد پول آنها به‌ ERU واحد تبدیل شد ولی ملتها و کشورها سر جای خود باقی هستند و به‌ تعداد انها نیز اضافه‌ شده‌

(یگوسلاوی) سابو ناسیونالیستها و ألتراناسیوینالیستا در همین اروپای متید هر روز بیشتر سوسیال دمکراسی را از میدان بدر میکنند.

در ضمن حسن نیت شما و ترس شما از خون ریز قابل تحسین است ولی چرا خون ریزی؟و کی ؟ به‌ این خون ریزی دامن میزند متمأنأ این ملت کرد نخواهند بد که‌ به‌ شیراز و اصفهان حمله‌ کنند و باعث خونریزی در آنجا شوند.

من این روزها خبری را در مورد کسووه‌ آلبانیها خواندم که‌ رأیس جمهور صرب اعلام داشتند که‌ مخالف استقلال کسوو آلبان هستند ولی اگر آنها اعلام ااستقلال کردندبه‌ آنجا حمله‌ نخواهیم کرد ما کردا نیز همین را از شما میخواهیم. چرا نمیتوانید مثل آنها متمدن باشید ؟

فضول

همیشه به خود مشغول تیتر مقاله

توجه فرمایید !

یکی از اشتباهات رایج املایی و دستوری که ، نه تنها در میان عوام بلکه حتا در میان روشنفکران و مقاله نویسان ، به فراوانی دید میشود ، استفاده از کلمات « شماها " و « ما ها " است که مرا خیلی آزار میدهد .

« شما و ما " هر دو ضمیرهای جمع هستند که نباید دوباره جمع بسته شوند .

اگر من در اشتباه هستم ، مرا آگاه کنید . با سپاس

ناصر مستشار

همیشه به خود مشغول

همان تفکري که به رهبري سپهبد ناصر مقدم و ارتشبد فردوست و عباس قره باغي به دستور امريکادر مقطع انقلاب 57 در واهمه از جنبش کمونيستي که عامدا بسيار بزرگ جلوه داده مي شد تا آشتي با آخوندها صورت بگيرد وارتش به زير عباي ملايان رفت و تما م ملت ايران را به ملايان سپرد،اينک پس از 30 سال اين موضوع به اثبات رسيده است که عامل نابودي ايران همان حکومت اسلامي هست نه نيروي ديگر !اينک مدتهاست که بارديگر با همان تئوري ارتجاعي وآخوند پسند در بزرگ جلوه دادن خطر جدائي طلبي آب به آسياب جمهوري اسلامي سرازير مي کنند و سرنگوني جمهوري اسلامي را دانسته به عقب مي اندازد تا جدائي ملي اتفاق صورت نگيرد و در همين راستا صاحبان اين تئوري به ملايان خدمت شاياني مي نمايند! در حال حاضر مبارزه مساوي عليه جمهوري اسلامي و کسب حقوق مساوي براي تمام ساکنين ايران بايد شعار محوري همه ما ايرانيان از هر تبار و قومي باشد،در غير اينصورت بر عمر جمهوري اسلامي افزوده خواهد شد!

ناصر مستشار

ما مردم فرانسه را به مقابله با خفه کردن مردم غزه فرا می خوانيم!

متاسفانه همه انسانهائي که در فلسطين کشته مي شوند همان گوشت دم توپ وتبليغاتي هستند که شيوه به قدرت رسيدني را که از مذهب شيعه نشئت مي گيرد اشاعه مي دهد.تفکر وشعار آخوند ها در انقلاب به غايت ارتجاعي سال 57 حول محور خون برشمشير پيروز است خود را متمرکز کرده بود! آن شعار بدان معني بود که هر چقدر خون بر روي خيابانها جاري شود پيروزي از آن شيعيان قدرت طلب خواهدبود. آخوندها عمدا مردم را به مقابل گلوله مي فرستند تا خون بيشتري ريخته شود تا در سايه آن مظلوم نمائي و کربلا نمائي نمايند تا حمايت ديگران را جلب نمايند! آنها با اين عملشان همه جهانيان را به ترحم وادار مي دارند! اينک همين تاکتيک خون بر شمشير پيروز است در منطقه تحت نفوذ حماس که از حاکمان رژيم اسلامي حمايت مي شوند در برابر اسرائيل مورد استفاده قرار گرفته است. تشکيل دولت فلسطيني برابر معاهدات بين المللي در کنار اسرائيل بايد شعار نيروهاي ضد جمهوري اسلامي باشد نه ترحم به حماس که با کشته دادن مردم مي خواهد براي خود مشروعيت کسب نمايد.پيروزي حماس برابر است با پيروزي جمهوري اسلامي ،آيا مايليد که جمهوري اسلامي تمام منطقه را غصب نمايد؟

hamid

رقص قاسم آبادی

BUSHO BUSHO TERE NEKHAM

مرخصی یک ماهه عمادباقی

- خاتمی : با تنگ نظری ، رقابت منتفی می شود

- روحانی : براي حكومت ، نباید دروغ گفت و آمارهاي دروغين به جامعه داد

- تاج زاده: با ردصلاحیت های گسترده می خواهند كودتای مخملی انجام دهند

مرگ يك دانشجوي ديگر در زندان جرم: داشتن چند اعلاميه

‌محمود دولت‌آبادي گفت: نمايش آييني- مذهبي تعزيه هرگز ‌كسي را دچار اشكال نمي‌كند، چراكه در خود، نوعي ‌اصالت و باور دارد كه با حافظهما همخواني دارد‌‌.

علوی‌تبار: اين که مردم بگويند اصلاح طلبان نخواستند تحول ايجاد کنند فاجعه است، فارس

خاتمی درجمع اعضای ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان: بايد برای تصميم‌گيری منتظر آينده ماند، ايسنا

utopia

آیا شیرین عبادی ‌هم وطن من هست یا لیلا زانا ؟

خوش خیال

من یک سناریوی عالی برای ایران آینده دارم که هم عملی است و هم انسانی .

ایران را به 10 بخش بین خودمان تقسیم میکنیم و درآمد نفت و گاز را بین کشورهای تازه تاسیس شده به تناسب جمعیت هر بخش ، پخش میکنیم . بعد یک اتحادیه بین خودمان تشکیل میدهیم و با هم همکاریهای تجاری و فرهنگی راه میاندازیم . زبان مشترکمان هم میشود انگلیسی .

با چنین راه حلی همه مشکلات قومی حل میشود و خون از دماغ حتا یکنفر راه نمیافتد .

چه اشکالی دارد که بجای عراق و یوگسلاوی ، 10 تا کشور کوچک و خوشبخت ایجاد کنیم ؟

مزدک

ما مردم فرانسه را به مقابله با خفه کردن مردم غزه فرا می خوانيم!

جناب اصفهانی فکر میکنم که اولین وظیفه یک ایرانی مبارزه با جانیان اسلامی حاکم برایران است برای برقراری یک حکومت مردمی سکولار و دمکراتیک و عدالت و انسان محور!مسلما چنین رژیمی از صلحی عادلانه که هم کرامت وحقوق انسانهای فلسطینی را محترم بشمارد وهم یهودکشی و ضدیت بایهود را ترویج نکند دفاع خواهد کرد.دوست من تازمانیکه ارازل و اوباش اسلامی برجان و مال و هستی ما حاکمند هر حرفی از فلسطین و حق فلسطین یعنی همسویی با این جانیان!شرایط ما با مردم اروپا فرق دارد ما نمیخواهیم همگام و همسوی رژیمی جناتیکار و خونریز باشیم حتی اگر موضع گیری آنها عادلانه ترین موضع باشد که نیست!بنابراین دراین هیاهو از فلسطین حرف زدن و آخ و اوخ برای حماس و نوارغزه حرکتی منطبق برخط جانیان اسلامیست و یا لاقل برای مردم ایران بحث فرعی و نیرو گیر و چندش آوراست وکمکی به مردم فلسطین نیست !

یک ایرانی آواره ازطرف حکومت ترویستی ایران

ما مردم فرانسه را به مقابله با خفه کردن مردم غزه فرا می خوانيم! تیتر مقاله

آقای اصفهانی

تروریست های نوار غزه به اندازه کافی از طرف جمهوری اسلامی حمایت می شوند دیگر نیاز به حمایت افرادی امثال شمارا ندارند شما فقط به این سئوال جواب دهید که چرا جمهوری اسلامی تا کنون ملیارد دلار از پول زبان بسته مردم ایران را به حلق سازمان حماس و جهاد اسلامی و سایر گروههای تروریستی فلسطینی ریخته است ؟؟؟ آیا جز این است که این حکومت تروریست ایران در صدد است که درآنجا نیز یک حکومت تروریستی اسلامی دیگری بر روی کار آورد ؟؟؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.