رفتن به محتوای اصلی

این سایت را زیاد جدی نمی گرفتم!
20.01.2008 - 15:50

مزدک

گفتگوی رویای صلح خاور میانه ( یک اسرائیلی ویک ایرانی)

دعوای یهود و عرب بیش از 3000 سال سابقه دارد! ابراهیم اول با خواهر خودش سارا ازدواج کرد ولی بر اثر فقر و گرفتاری اونو به فرعون مصر انداخت ولی از بخت بد گو جناب فرعون هم مثل مسلمانان باکره میخواسته و وقتی متوجه شد که ابراهیم ترتیب خواهره را داده بشدت ناراحت میشود و ابراهیم و سارا را از کاخش بیرون می اندازد ولی کنیزی بنام هاجر را به ابراهیم میدهد. واعراب گویا از نسل هاجرند ولی اختلاف بین هاجر و سارا آنچنان زیاد بوده که سارا ابراهیم را مجبور به ترک هاجر میکند و او هم هاجر و پسرش را در بیابانی ترک میکند و ماجرای چشمه اب زمزم و اراجیف مسلمین(اعراب) از همین داستان است!کینه و در نتیجه کشت و کشتار یهودیان توسط محمد هم ریشه در این کینه های شتری دوطرف نسبت بهم دارند.حتی همین اختلاف اعراب و اسراییل را اگر دقت کنیم بیشتر جنبه مذهبی و از نوع کینه های شتری و قبیله ایست تا اختلافات دیگر والا یهود و اعراب از نظر نزادی یکی هستند.

Pheonix

حجاب دختران کسری

حلا که سرکوب مستقیم و غیر مستقیم اثر خفه کنندگی نودش را از دست داده است دستگاه های امنیتی رژیم را سیاستی دگر آمده است و آنهم، مشغول داشتن مردم با فدرالیست نماهای مسئله آفرینی است که، رژیم را، دموکراسی را، حقوق بشر را، دست و پا بردین هارا، سنگساز شوندگان را و... به کنار گذارده و مسئله شونیسم فارس و ناسیونالیسم قومی وووو به پیش کشیده اند تا اذهانمان از مسئله اصلی منحرف شود .

هر کس که توی تله این بحث بیفته عملاً کار رژیم را ساده کرده است

خشایار

محض رضا ی خد ا کمی به رژیم انتقاد کنید تا به اپوزیسیون تبدیل شوید! تیتر مقاله

آقای مستشار

من نمی دانم که مقالات شما را در چه رده بندی جای دهم. آیا این مقالات جزئی از کتاب خاطرات شخصی شما میباشند، که در اصل برای خودمینویسید ولی هرازگاهی به اشتباه انتشار میدهید، ویااینکه برآیند یک تحزیه و تحلیل علمی از مشکلات جامعه میباشند که سالها روی آنها کار شده است؟ در مقالات شما نه اصول ابتدایی جمله نویسی پارسی رعایت میشنود که هر کودک دبستانی در دوران آمورش های ابتدای فرامیگیرد و نه از محتوایی برخوردارند که نتیحه یک کار جامعه شناسی علمی باشند. در حقیقت تنها اثری که رشته مقالات شما در اندیشه خواننده بجای میگذارد این است که در آینده برای جلوگیری از سردرد و تلف کردن وقت از خواندن آنها خوداری کند

سامان باربد

مرگامرگ ِ انگیزه

تا ببینی چه چیزهایی در سه نقطه ی افتاده می گنجد، از خودت نقل می کنم:

چرا که ایرانیان...، برایِ «نرسیدن به هدف" است که هر راهی را که نیاز باشد درمی نویسند.

من با نظرات سیاسی ات موافق نیستم. اما عجیب روح بزرگی داری! بعله، پای آزادان نبندند اما چرا می خواهی بمیری؟ تو حسابی ترین آدمی هستی که مخالف جمهوری ست. ضد من است!اگر حرف تو را بپذیرم برای رفتن زیر سایه ی شکست است؟ یا چیزی درست در حرف ها هست؟تو خودت را خرد خاکشیر می کنی، از این ارتفاع خودت را پایین نیانداز! نوشته ات را که می خوانم یاد یکی از فیلسوفان یونان باستان می افتم. عین کلمات یادم نیست، حدودا اینست:

او را دیدم که در گوشه ی قفس آویخته بود پرسیدم چه می خواهی؟ گفت می خواهم بمیرم.

اول، این نوشته را بر سر در یکی از کتاب های سارتر خواندم. بعد دنبالش کردم...بعد هم فراموش کردم.باور کن! مرگ، چیز خوبی نیست. همینطور بنویس.

هادی صوفی زاده

در سنندج یک دانشجو در زیر شکنجه کشته شد

رژیم ایران در کردستان اعدام می کند و جنایتهایش قابل شمارش نیستند اما آنچه جای تاسف است ندیدن آن و نیش زدن کسانی چون محمد امینی ، مدافع حفظ چهار چوب پر از جنایت آن جهنم.

مزدک

در سنندج یک دانشجو در زیر شکنجه کشته شد

جناب صوفی زاده از خود و همپالکیهای پان ترک و پان عرب... که با تفرقه افکنی و برانگیختن کینه و دشمنی بین مردم همگام با ارازل و اوباش اسلامی حرکتی حساب شده را برضد جنبش مردمی ایرانیان تدارک دیده ایراد بگیرید!در این دوران هر کسی بجز ضربه زدن به این جنایتکاران حتی فکر دیگری هم داشته باشد در جهت خلاف جنبش مردم ایران حرکت میکند.دوست من بارها گفته ام که هیچ انسانی را هیچ دولتی و یا فردی و یا گروهی حق ندارد که به هیچ بهانه ای از زندگی محروم کند.هیچ جرم سیاسی تا زمانیکه از طرف کسی مطرح میشود جرم محسوب نمیگردد.ولی همه میدانند که اسلامیان حاکم هیچ مخالفتی را برنمیتابند و درست مثل سران اسلام به قتل و غارت و تجاوز و شکنجه های قرون وسطایی می پردازند.تنها اتحاد ماست که میتواند سایه شوم این ارازل و اوباش را از سر میهن کم کند ولی افسوس که شما پانها به تنها چیزی که فکر نمیکنید همین اتحاد است!گویا وضع موجود برای شما پانها نعمتی شده تا بر طبل بی مسؤلیتی خویشتن کوبیده و گناه آنرا بگردن فارسهای فاشیست و شونیست ...بیندازید!

شراره

در سنندج یک دانشجو در زیر شکنجه کشته شد

آقای صوفی زاده چرا پرت و پلا می گویی.آقای امینی در حیطه نظری بحث می کند و این ربطی به این ندارد که در دفاع از حقوق بشر با شما و دیگران در یک صف نباشد/ لطفا از گفتن جیزهایی که بی مایه هستند دست بردارید.

سام قندچي

ghandchi@yahoo.com

اشکال اپوزيسيون ايران چيست؟

دوست عزيز،

درست است فقط شايعه سازي نيست ولي مسأله ما فقط استعمار نيست که همه خرابکاريهاي خود را به گردن خارج بياندازيم و منظورم نيست که شما آن کار را ميکنيد شما واپس گرائي را هم ذکر کرده ايد ولي مقايسه کنيد ما را با فعالين چک.

ببينيد در چند ساله اخير که سايـهاي اينترنتي فيلتر شده اند اصلي ترين راه عبور از آن پراکسي بود و من از اولين کساني بودم که از همان ابتدا آن راه را توضيح دادم و با تخصص فني خودم کمي کمک کردم و اصلي ترين پراکسي ها هم همه اين سالها مال صداي آمريکا بود. من با آنها در اين زمينه همکاري کردم و در اين مدت حتي همسر من که آرتروز دارد مجبور بوده کار طاقت فرسا کند که زندگي ما بگذرد و همين حالا دارد دستش ار درد ميشکند بخاطر تصميم شغلي که من گرفتم چون حتي بيمه کار من نداشته ام و همسرم مجبور بود بيمه من و فرزندم را تأمين کند. اگر کمکي اين فيلترشکن ها بوده که من نقش بسيار کوچکي در آن داشته ام خوشحالم. حالا بيائيد و مقايسه کنيد با شايعه پراکني هاي انشاء نويسي که فقط بلد است يک حرف را با صد انشاء مختلف بنويسد بعد از سالها بيزينس دوباره در جنبش پيدايش شده و فکر کرده که همين روزها مقام ها تقسيم ميشود و ميخواهد از اين نمط براي خود کلاهي درست کند و با درفشاني ها و شايعه سازي ها که انگار بنده عامل آمريکا هستم و ..

مقايسه کنيد با چکسلواکي سابق. نه تنها از امکاناتي نظير راديو صداي آمريکا واتسلاو هاول ها سود جستند بلکه از کنگره آمريکا از کمکهاي اينگونه به جنش خود سپاسگزاري کردند بدون آنکه نوکر کسي باشند. اينجا هدف من ارزيابي از صداي آمريکا يا هيچ رسانه آمريکائي ديگر نيست. بسياري افراد مترقي که سالهاست در اين رسانه ها کار ميکنند بهتر است ارزيابي خوب و بد از اين رسانه ها را ارائه کنند و من کاره اي در برنامه هاي آنها نيستم که نظري بدهم و اگر هم مظالبي ار سايت آنها را فرستاده ام به عنوان يک خواننده و شنونده بوده است که مطلبي را خوشم امده و به دوستانم ارسال کرده ام. ولي کار رسانه هاي بين المللي را نميشود مساوي سيا نشان داد هرچند حتي در سازمان ملل هم ممکن است سيا کار کند. خلاصه فقط من نيستم که با اين شايعه ها روبرو شده و انقدر زندگي سخت من در اين سالها معلوم است که فکر نميکنم اين برچسب ها بچسبد ولي براي خيلي ديگر شايعه ميسازند که فلاني عامل سيا است چون اختلاف فکري با اين کالت ها دارد. حنده دار است که همين ها وقتي پول گرفتن مخفي دکتر مدني از سيا مظرح بود اعتراضي نميکردند ولي بعد از مرگش حرف ميزنند. به هر حال من يکي ديگر سعي ميکنم تا ميتوانم به اين حرف ها توجه نکنم و وقتم را هم صرف اين بحث ها نميکنم بگذار هر چه ميخواهند شايعه بسازند. . منظور اين نوشته من هم بيشتر بحث ديدگاهي بود که به مردم بعنوان توده نگاه ميکند. برويد همين حالا نوشته هاي بسياري سايتت هاي چپي ها را ببينيد که هنوز اين اصطلاح به انگليسي حرفم را در يک جمله خلاصه ميکنم ...

Community of individuals is different from a mass

جمشید مظفری

آقای قویدل منهم با شما موافقم!

اوائل که گهگاهی به ایران گلوبال سر می زدم ؛ راستش این سایت را زیاد جدی نمی گرفتم؛ فکر می کردم مثل بقیه سایت ها یک بعدی است و از دمکراسی فقط ژست اش را دارد و حرف یک گروه و یا قشری را می زند ولی نا خداگاه این بازدید ها زیاد و زیاد شد ؛ بگونه ای کهگاه روزی چند بار در محل کار و یا خانه بازش می کنم؛ بنظر می رسد که یک تیم قوی با یک تجربه سی یا چهل سال کار سیاسی ؛ پشت این سایت خوابیده است،

سایت های دیگر مثل یک دیوار بتونی بنظر می رسند که پشت ان نویسندگانی بر روی برج عاج لم داده اند ؛ در حالی که ایران گلوبال یک رودخانه پر جوش و خروشه که ادم هایی در کنار ش نشسته اند هر چند لخت ولی خاکی اند؛

در این رود خانه ؛ عده ای برای شنا و شکار امده اند ؛ تعدادی شطرنج بازی می کنند و برخی هم از ازادی سوئ استفاده می کنند و ان یک تیکه شورتشون را در می اروند و می پرند توی اب شلوغ بازی می کنند و چون چیزی در چنته ندارند به این و ان گیر می دهند بجای استدلال متوسل به فحش می شوند

بنابراین نبایستی بخاطر چنینن صحنه های که برای ما ایراانی ها خیلی زشت بنظر می رسد ؛ صفحه اظهارنظر را محدود و ان را دو پله ای کرد ....

قویدل

آقای جمشید مظفری ارجمند با درود بر شما ، حقیقت اینست که جامعه ما نه هویت دارد و نه دارای برنامه ای برای آینده خود میباشد . سرنوشت و قضا و قدر در آن جامعه بجای طرح و ابتکار چمباته زده است و این سر درگمی بهمان ترتیب در سازمانهای سیاسی و طبعا سایتهای اینترنتی هم حاکم شده است . همانطوری که اشاره کردم حسادت و تقلید از خصوصیات ما شده است و بنظر میرسد تا حالا با خود سانسوری و خود بزرگ بینی مانع دریده شدن پرده ها و دیدن واقعیت ها بودیم .

اگر جند کلمه ای در باره ایران گلوبال نوشتم و آنرا با دیگر سایتها مقایسه کردم ، دقیقا بهمان دلایل بالا میباشد یعنی این سایت جسارت و شهامت آنرا داشت که چهره واقعی جامعه را و خودمان را برای خودمان عریان سازد و همین امر قابل تقدیر است .

مزدک

با درود !منهم با شما موافق ام ولی باید به مردمیکه در طول سالیان دراز هیچوقت میدانی برای اظهار نظر خویش یا نیافته اند و یا اگر هم زمانی گستاخانه اظهار نظری کرده اند عواقب خوبی برایشان نداشته هم حق داد که بقول شما پدرسالارانه وتنگ نظرانه بیاندیشند.در ضمن دمکراسی ارزشیست اکتسابی و در درازمدت بدست میآید.همینکه بسیاری از گروها مقوله هایی چون حقوق بشر و آزادیهای فردی و سکولاریسم ...را به بحث میگذارند جای بسی امیدواریست و باید کمی صبور بود.در ضمن همین نوشتنها و بحثها و دادوقالها خود میرساند که جامعه احتیاج به نفس کشیدن در هوای آزادی دارد تا افراد بتوانند آنچه را که میخواهند فریاد بزنند تا کم کم از فشاریهای درونی افراد کاسته شود و بتدریج در مسیری آرامتر و پربارتر حرکت کنند!به امید ان روز!

قویدل

مزدک گرامی با درود ، بدرستی به امر مهمی اشاره کردید .اینکه مردم و جامعه هیچوقت فرصت تمرین و تجربه دموکراسی را نداشتند یعنی چنین امکانی را برایشان ندادند واقعیتی است انکار ناپذیر اما اینکه روشنفکران یک جامعه دچار چنین خبط شوند قابل تعمق میباشد .

hamid

وردي كه بره ها مي خوانن

‌اگر كسي مدعي شود كه ما مي‌توانيم از دل اسلام به‌خصوص از دل فقه سنتي اسلامي دموكراسي به اين معني كه امروز مصطلح است، را استخراج كنيم مدعي يك حكم پارادوكسيكال شده است....هاشم آقاجري

سخنگوي مجمع زنان اصلاح‌طلب: حضور در پاي صندوق‌هاي راي تنها مكانيزم ايفاي نقش مردم است

ميردامادي: برگزاري انتخابات آزاد و سالم منتفي كننده احتمال تقاضاي نظارت بين المللي بر انتخابات توسط مردم است.

بر خلاف مسیحیت، در اسلام اموری نظیر ازدواج، روزه، حج، خرید و فروش و غیره بدون حضور روحانیت قابل انجام هستند و مشروعیت دارند. به این معنا سکولاریسم در تعالیم اسلامی وجود داشته و دارد.عبدالکریم سروش

حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه "چادر" در ایتالیا

سید محمد خاتمی : محروم كردن

نيروهاي مومن ومجرب ازحضور در

انتخابات به زيان نظام و جامعه است

حاجی بیان کرد : اهمیت مجلس آینده برای اصلاح طلبان و کشور

ardeshir-20

محض رضا ی خد ا کمی به رژیم انتقاد کنید تا به اپوزیسیون تبدیل شوید!

سلام آقاى مستشار ٠

مطلب را خواندم و متعجب شدم كه دعوات با خانم محمدى و آقاى نگهدار بر سر چيست؟ همزمان تعجبى كه همراه با نگراني در من زاده شد آن بود كه نوشته بودى كه چندتا ناسزا به رژيم بدهيد تا اپوزاسيون بشويد٠ حتما مزاح فرموديد و اگر نه ياد آورى مكنم اين تعريف بكر و نو و آخرين دستاورد فرمول علم سيا ست واجتماع از اپوزيسيون را به كميته جايزه نوبل بفرست تا حقت را ادا كنند و جايزه نوبل علم سياست و مدال مبارزه به شما تقديم بشود٠

Pheonix

حجاب دختران کسری

حلا که سرکوب مستقیم و غیر مستقیم اثر خفه کنندگی نودش را از دست داده است دستگاه های امنیتی رژیم را سیاستی دگر آمده است و آنهم، مشغول داشتن مردم با فدرالیست نماهای مسئله آفرینی است که، رژیم را، دموکراسی را، حقوق بشر را، دست و پا بردین هارا، سنگساز شوندگان را و... به کنار گذارده و مسئله شونیسم فارس و ناسیونالیسم قومی وووو به پیش کشیده اند تا اذهانمان از مسئله اصلی منحرف شود .

هر کس که توی تله این بحث بیفته عملاً کار رژیم را ساده کرده است

محسن

بحران قطعی گاز و دولت بی لیاقت!

آقای احمد!

اگر ترکیه ارمنیها را کشته و یا نکشته و اگر ارمنیها سرزمینهای اذربایجان شوروی را اشغال کرده و یا اصلا اگر هر کجای دنیا اتفاق دیگری افتاده است به من و توی ایرانی هیچ ربطی ندارد به جز اینکه اگر دولت منتخب ما توانست به سود منافع ملی ایران این اختلافات را از بین ببرد و یا از ان استفاده کند.

اصلا اگر به اذریهای ایران حرف بزنی هیچ کدام از اینها را نه می دانند و نه می خواهند بدانند و نه اصلا برایشان اهمیت دارد و نه حاضرند برای این مسائل تره خورد کنند. بدبختی اینه که چند نفر احساساتی مثل شماها می خواهید چیزهائی که وجود ندارد را به دم اذربایجان ببندید که در عالم واقعیت با دو من سریش هم نمی توان چسباند.

باور کنید حتی دولتمردان ترکیه و مردم انجا هم از این مسائل خوششان نمی اید و هیچگاه به دنبال این چنین موهوماتی نخواهند رفت مگر عده ای نخاله که انهم در هر کشوری پیدا می شود. مگر ما همین نخاله ها را در ایران خودمان نداریم که رویای نقشه ایران بزرگ از شرقی ترین منطقه کردستان در سوریه تا غربی ترین منطقه در چین غربی را در ذهن خود جزو ایران بزرگ به حساب می اورند. اما کدام ادم عاقلی اینها را اصلا به حساب می اورد. امثال اینها و اون نخاله های ترکیه و ارمنی و هر کجای دیگری هم اینچنین وضعی دارند.

چشم که باز کنی می بینی از شعله ور کردن تنور کینه و دشمنی بین ایرانیان و مزدور بی مزد بودن نخاله های ترکیه هیچ دیگی برای شما گرم نخواهد شد.

mazdak2

حجاب دختران کسری

شما پان ترکها وپان اسلامیستهاعجب معجونی هستید.چرا جواب کامنت زیر را راجع به تناقضات پیامبرتان در همان مقاله اسلام و شمشیر نمیدهید؟ دو روز ناپدید میشوید تا کامنت از صفحه اول خارج شود وبعد دوباره پیدایتان میشود. فکر میکنید باقی مثل خودتانند؟!

تمام رفرانسهای دنیا یهود ساخت است ودروغ وفقط زور پیرار درست میگوید که تنها رفرانسش تورات است. نظرت راجع به مطا لب سراسر تناقض زیر از او چیست؟مستقیم و بی روضه خوانی کوتاه بگو و به صحرای کربلا هم نزن:

مقدمه کتاب پرفسور "هایدماری کخ" تحت عنوان "از زبان داریوش" که او به تعریف وتمجید داریوش وهخامنشیان پرداخته است وانرا معجزه سده‌ی ششم پ.م. وایران را مبشر راستی، برابری، آزادی و عدالت دانسته است

احساس غرور ایرانی بودن را دراو دامن زده است

تحریف در کتاب تورات و پوریم

( ناصر پورپیرار / مقاله اسلام و شمشیر (۱۳) یکشنبه هفدهم اردیبهشت 1385). از طرف دیگر برای اثبات وقوع پوریم به تورا ت تحریف شده همان یهودیان جاعل استناد می کند

صفویه شاهنامه فردوسی

قبول وجود فردوسی وشاهنامه وقلم بمزدی فردوسی ( ناصر پورپیرار / مقاله ردیه ای بر شاهنامه و" پلی بر گذشته " ) و بناگه نه تنها فردوسی یکسره منکر وجود هر مورخ و شاعر و طبیب و منجم و .... در این سرزمین ظرف ۲۰۰۰ سال فاصله میان پوریم تا صفویه می شود !!

Ali

بحران قطعی گاز و دولت بی لیاقت!

آیدین

شما یک نژاد پرست واقعی هستید. به نطر شما هر کاری که ترکها انجام بدهند درست است. کمی به این فکر بکنید که ترکهای ایرانی هم در این ماجرا از سرما به زحمت بسیار افتادند. سیاست ترکمنها در این مورد همانند سیاست برادران روسشان میباشد. و قابل اعتماد نیستند.

محسن

بحران قطعی گاز و دولت بی لیاقت!

جناب تبریزی!

ای کاش همه به مانند محسن کردی بودند. باور کنید به این افراد نامی به جز وجدان بیدار جامعه ایران نمی توان داد!

شاید باید حالا که اقای کردی هم اسمش محسن است من از این به بعد نام دیگری را برای خود انتخاب کنم تا این شائبه پیش نیاید اما خوب با نام مستعار نویسی احتمال دارد که نتوانی خودت باشی و ازادی عمل به بیراهه بکشاندت. من وقتی با این نام حقیقی می نویسم می توانم مسئولیت ان چیزی که می گویم را قبول کنم اما اگر با نام مستعار بنویسم شاید دیگر اینگونه نباشد. مانند اشرار پانترکیستی مانند رسول و سبلان و فلان و فلان. ترجیح می دهم چیزی ننویسم و اگر نوشتم با نام واقعی خود بنویسم.

اعلیحضرت

اپوزيسيون ما ارتش پشتيبان ندارد

رئیس دفترما بخدمت رسید و اظهار داشت که یکی از کامنتهای ما در بخش کامنت های جالب و دیدنی سانسور شده است.

باید برایتان توضیح دهم که هر چه ما مینویسیم جالب و دیدنی است. آنرا در زیر میآورم و دیگر تکرار نشود.

متن پیام سانسور شده ما، شاهِ شاهان، محمد رضا پهلوی

از بهشت به آقای توکلی،

جناب مدیر سایت، یکی از اطرافیان پسرم که به دفاع از ما برخاسته، همانند همان اطرافیان ما که مشهور است که ما خوب بودیم و آنها بد، در دیالوگ با ما از کلماتی مانند گوسفندو خر استفاده نموده اند.

رئیس دفتر ما پس از تحقیقات متوجه شدند که یکی از شروط کامنت کذاری در نشریه موجی شما(در بهشت اینگونه میگویند) اینست :

مطالبی که حاوی فحش و توهين به ديگران باشند , حذف می شود

آیا در این ۳۰ سال غیبت ما، این کلمات دیگر فحش و توهين محسوب نمیشوند؟

البته من به رضا توصیه میکنم که مواظب خودش باشد و گول این بادمجان دور قاب چین ها را نخورد.

من باید بروم، مسئول جاکوزی بهشت برایم اِس اِم اِس زده.

ساوالان

حجاب دختران کسری

آقای کردی عزیز

پیشنهاد میکنم کامنت خود را یک بار دیگر بخوانید . همچنانکه «ندیده" در باره آیات مورد اشاره من نظر میدهید ، این شبهه را در هر خواننده ای ایجاد میکند که در باره سایر امور نیز «ندیده" نظر میدهید . اما اگر کمی با تعمق و احتیاط نظر مدادید ( حتی ندیده) ، متوجه می شدید که در این آیات صحبت از کرامت به انسانها و پرهیز از خونریزی است که طبیعی است در مورد افرادی صادق است که بقول سما «در قدرت هستند" و دستشان به محسن کردی!؟ برسد . پس اگر متعلق به زمان ضعف مسلمین در مکه مربوط بدانیم ، منطق خود را از دست میدهد . مثل آن میماند که به بنده ضعیف تر از محسن کردی که از ترس اسم مستعار انتخاب کرده ام ، توصیه شود که از خونریزی ناحق پرهیز کنید!! برادر عزیز اگر قرآن و دستورات آن را ملاک مسلمانی بدانیم ، که باید چنین باشد ، الگوی مسلمان را بصورت دیگری تصویر می کند . به جند نمونه زیر توجه کنید :

- «تجاوز نکنید ، خدا متجاوزین را نمی پسندد" ( مائده ، 87 )

- «در راه خدا بجنگید ، ولی تجاوز و تعدی نکنید ، خدا متجاوزین را دوست ندارد" (بقره ، 190 )

- «اگر دشمن از جنگ دست کشید ، شما هم دست بکشید" ( بقره ، 192 )

- «بر اساس خیال و گمان به کشف حقیقت نروید" (نجم ، 28 )

- «آنان که شهوت پرستی و میل به زن و فرزند و داشتن ذخایر بزرگی از طلا و نقره و اسب های راهوار و احشام و مزارع را خوش میدارند ، کوتاه بین اند" ( آل عمران ، 64 )

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.