رفتن به محتوای اصلی

همراه شو عزیز... تنور داغ انتخابات
17.01.2008 - 15:50

نصر

راه حل مسأله ملي در ايران

جوابتان را میدهم : صد البته که قوم یهود

هزار البته که قوم یهود.

این قوم مفلوک 2500 سال پیش یک غلطی کردند هزاران نفر بیگناه را از دم تیغ گذراندند و یک نفر هم در فلات ایران زنده نگذاشتند تا همین الان هم که بنده و شما پشت کامپیوتر هایمان لم داده ایم دارند تاوان پس میدهند.

سعدی و حافظ درست کردند که برایمان شعرنغز و بگویند و پند پدرانه دهند فردوسی درست کردند که شور حماسی در ما بالا برود و احیانا بعدها سر این مطلب به جان هم بیافتیم وحشی بافقی برایمان درست کردند انوری برایمان ساختند عطار ردیف کردند تازه گفتند به دست مغول ها هم کشته شده(دروغ از این بزرگتر؟مغولی وجود نداشته) جامی ردیف کردند و ابوعلی سینا درست کردند و نشستند و فکر کردند برای بیماریها درمان درست کردند و بهش نسبت دادند زکریای رازی درست کردند و نیم من کتاب بهش نسبت دادند تازه یکی از یهودی هایی که الکل رو ساخته بود سرش رو بریدند تا بتونن بدون هیچ مانعی کشف الکل رو به رازی نسبت بدند. برای اینکه یکم بخندیم و خوش باشیم برامون اشعار هجو و هزل درست کردند نسبت دادند به عبید و سوزنی سمرقندی و غیره تازه اینا که چیزی نیست معزی رو نمیگی؟ ناصر خسرو رو نمیگی؟ مولوی چی؟آخ ببخشید با مولوی شوخی نداریم چون بالاخره صد در صد ترک بوده ترکها هم از قانون نسبیت! پورپیرار فعلا معاف هستند تا وقتش برسه. امام محمد غزالی رو نمیگی ؟فرخی چطور؟عسجدی چی؟تازه اینا نصف این کسایی هستند این یهودیا مجبور شدند جاشون نقش بازی کنند از بقیه فعلا میگذرم اگه نه اون یهودی بدبختی که جای ابوریحان مجبور شده پدر خودشو در بیاره

یا طبری که پدر خودشو سر تاریخ جعلی درست کردن دراورد ابن خرداد به هم همینطور از بقیه بگذرم یا ثعالبی و اصطخری هم بگم .تازه این شعبه جعل یهود تو ایرانه اینا تو مستملکات عربها هم شعبه داشتند مثل ابن اثیر که انصاف بده سر این راه جیگرش خون شد تازه ابن خلدون ابن بطوطه و یعقوبی(این یکی بنده خدا تابلو شده) بلاذری رو نمیگی؟چقدر باباش در اومد تا فتوح البلدان رو بنویسه؟مسعودی هم که اصل یهودیه ابن حوقل هم به هکذا .برات بگم از شعبه یهود تو یونان و روم؟ اولش این گزنفون بدبخت بینوا. این پلوتارک بیچاره عمرشو به خاطر چند تا حرف راجع به ایرانی ها به باد داد و نفرین ابدی برای خودش خرید از آمیان مارسلن که تاریخ روم رو نوشته و توش جنگهایی که ایران و روم باهم کردند تا آنجا که خودش دیده (الکی!) نوشته و پروکوپیوس که مثلا در زمان انوشیروان بوده هم چیزی نمیگم دیگه . از این دوره ای که توش زندگی میکنیم هم حرفی نمیزنم که همشون یهودین از رییسشون گیرشمن گرفته تا به آخر.فقط این وسط من نمیدونم نفرینشون کنم یا دلم براشون بسوزه و ازشون تشکر کنم واسه اینهمه کارهایی که برای ما کردند.

مزدک

كدام ماند؟ كدام رفت؟

جناب نصر این ساوالان آدم مهربون و خوش قلبی هستند و به انچه که میگویند واقعا ایمان دارند مثل بیشتر ان بیچاره های که بپای الله و ومحمد و نمایندگانشان ویا سایر گروهای دیگر قربانی شدند و میشوند! ببین مثلا من براش مثال زده ام که اگر شما بجای مطالبه چیزی که ادعا میکنید که حقتون هست و اگر درست و بدون دامن زدن به اختلافات بین مردم که نتیجه ای بجز کینه و کشت و کشتار و خونریز نخواهد بود بهتر میتوانید به نتیجه برسید ولی ایشان از من بخاطر کاری که یک احمق کرده ومن هم اصلا به حساب مردم ترک زبان نگذاشته ام از من معذرت خواهی میکند1خب اینو من بحساب صداقت و مردم دوستی ایشان میگذارم ولی در کامتهای بعدی شروع به همان شیوه پان ترکیستها کرده و به فارس های شوونیست و فاشیم ...تاختن!کسانی مثل ساوالان متاسفانه کم هم نیستند!ولی بدبختی اینها زمانی شروع میشود که خرد خودرا بکار گیرند!چون الان متوجه آنچه که میگوید نیستند یعنی تعصب قدرت استفاده از خرد را گرفته!والا هر انسانی که یکمی فکر کند میتواند بفهمد که محمد یک شارلاتان بوده.کسی که حتی در مورد داشتن فرزند دروغ گفته دیگه بقیه اراجیف را هم وحی خواندن که خرجی ندارد!درثانی همه ما امروز میدانیم که قرآن در زمان محمد جمع آوری نشده .هزاران اراجیف هم بعدا از آن کم وزیاد شده وتازه همین که مانده اینقدر هست که روح غیر انسانی و ضد بشری را ازآن دریافت و نمونه اش زندگی و سیاست و حکومت خود محمد است که تقریبا حتی در جزییات بین سنی و شیعه اختلافات زیادی نیست. ولی اینها آنچه را که مثبت است قبول میکنند وآنچه را که نمیتوانند توجیه کنند به وحی منتسب!

ساوالان

راه حل مسأله ملي در ايران

آقای Masoud- p عزیز

دوست گرامی ، کمی عجله فرموده اید و درنتیجه دچار قصاوت غیرمنصفانه شده اید . آقای سیامک ایرانی از کینه کور نسبت به ساسانی ها صحبت کرده بود و مدعی بود که «حضرات جز هذیان های مطهری چیزی برای ارائه ندارند و برای دشمنی شان حتا نیازی به پژوهش اسناد نیز نمی بینند" . ایشان باز فرموده بودند « بخش بزرگی از ایرانیان نیز که شامل مسلمانان و چپ ها می گردد، تنفری کور و تواب خویانه از دوران بزرگی [دوره پهلوی] دارند" . همچنین مدعی بودند که مسلمانان به زور شمشیر ، زردشتیان را به اسلام وادار کرده اند و ... . یعنی مسلمانان و چپ ها را متهم به دشمنی بی سند و دلیل برعلیه پهلوی پدر و پسر و تاریخ ایران نموده بودند و انگشت اتهام را در داخل پرانتز به لاریجانی و پورپیرار گرفته بودند که در حال حاضر در کامنتشان موجود است . بنده بر اساس این اتهامات بی اساس آنها گفتم که علیرغم محدودیتههای ایجاد شده کنونی ، پورپیرار 8 جلد کتاب و مقداری مطلب وبلاگی ارائه نموده و در حقیقت تلاش کرده تاریخ ایران را از آلودگی های موجود پاکسازی کند و بکرات از شکوه و عظمت تاریخ ایران قبل از هخامنشی سخن گفته و سند ارائه داده است . ایشان یا هرکس دیگر حق دارند با هر نظری از جمله نظرات پورپیرار مخالف باشند و آن را بیرحمانه به نقد بکشند اما اخلاق مطبوعاتی حکم می کند که برای مخالفت یا اتهام خودشان سند و مدرک ارائه دهند و گرنه هر طفل دبستانی میتواند با نظرات حتی ثابت شده علمی مخالفت کند و به صاحب نظریه بد و بیراه بگوید .

اگر این آقایان در گفتار خود صادق هستند و در قبال تاریخ گذشته ایران مسئولیتی برای خودشان قائلند ، کتابهای اورا نقد کنند و اگر فرصت مطالعه کتاب را ندارند ، فیلم مستند «تختگاه هیچکس" را که به دو زبان فارسی و انگلیسی در سایت شان موجود است نقد کنند و نقاط ضعف آن را بیان کنند تا نا آگاهانی چون من ، گرفتار این «دشمنی کور" نشویم ، این که دیگر «سخن پوچ و مفت" نیست دوست من! پورپیرار بارها از مدعیان تاریخ ایران در هر رده و سطحی که هستند به مناظره دعوت کرده و آخرین آن در دانشگاه تربیت معلم بوده است . چرا فرار می کنند و حین فرار به ایشان فحش میدهند ؟ آیا همین برخوردها نشانه ضعف منطق و دست خالی بودن مدعیان نیست ؟ در ضمن اگر کتابهای پورپیرار افتخاری داشته باشد برای مولف آنست نه من ! حجم کتاب هم ملاک اعتبار نتواند بود که شما از مجلسی مثال آورده اید . آیا شما ها هرگز از خودتان پرسیده اید چرا از زمان انتشار بخش ساسانیان ، به کتابهای پورپیرار که ظاهراً در جهت خواسته حاکمیت نیز میباشد (بخاطر ضد یهود بودن) مجوز چاپ داده نمیشود ؟

دوست گرامی آقای نصر

من خیلی به زحمت شما راضی نیستم فقط لطف کنید و بفرمایید : چه کسانی ، با چه نیتی ، تخت جمشید را که یک بنای نیمه تمام بوده و علاوه بر مستند «تختگاه هیچکس" ، کارشناسان سازمان نظام مهندسی ایران نیز بطور کتبی نیمه تمام بودن ان را تایید نموده ، کاخ باشکوهی که در آن جشن های نوروز برپا میشده و شاهان هخامنشی در آنجا بار عام میداده اند ، معرفی کرده اند ؟

بنایی که هرگز تا مرحله سقف گذاری نرسیده ، چرا ادعا کرده اند و می کنند که اسکندر مقدونی به آتش کشیده است ؟ چرا ابنیه خشتی ایلامی را که طبق ادعای باستان شناسان محترم غربی دارای دیوارهای چند متری بوده عمداً نابود کرده اند ؟ اگر تنها به این سوالهای مربوط به تخت جمشید جواب بدهیذ من قول میدهم از همین فردا در کنار شما ها برعلیه پورپیرار مطلب مینویسم و افشاگری میکنم .

دوست عزیز من هم به دشمن مشترک معتقدم . به خدای احد واحد قسم یاد میکنم که من هم آرزو دارم تمام ملیتهای ایرانی بدون برتری جویی و با حقوق برابر ، مانند خواهران و برادران تنی در کنار هم زندگی کنند اما دریغ و هزار دریغ از شر شیاطین که ناجوانمردانه ما را به «تجزیه طلبی" و «پان ترکیسم" متهم میکنند و تنها سند و دلیلشان هم این است که میگوییم ماهم مانند شما انسانیم ، ماهم زبان و فرهنگ داریم ، ما هم مانند همه انسانهای روی زمین حق تصمیم گیری برای زندگی خود داریم . دوست من ، بنده با جان و دل معتقد هستم همان سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن" انگلیس ، اگر نه همه مشکلات ما ، لااقل قسمت عمده مشکلات مارا تشکیل میدهد و اتفاقاً شوونیسم فارس هم محصول همان سیاست است . مگر نه این است که مساله زبان و باستانگرایی با حاکمیت رضاخان شروع شده است ؟ مگر نه این است که رضاخان بدست انگلیس ها به سلطنت رسید و بدست همانها از سلطنت خلع شد ؟

hamid

همراه شو عزیز

تنور داغ انتخابات...

به سر مناره اشتر رود و فغان برآرد

كه نهان شدستم اينجا، مكنيدم آشكارا"

نیروهای اطلاعات و اپوزیسیون( در روزهای انتخابات خیلی فرق نمی کنند)

خاتمی گفت: "امروز سخن از تغییر قانون اساسی خیانت به نظام و ملت ایران است.● آذر٧٩ -طلبكاري پس از ايثارگری-

موقعيت فوق العاده پيچيده متحصنين .دوشنبه 20 ژانويه 2004 فرخ نگهدار

ایران برای همه ایرانیان، آرمان یا واقعیت؟

پخش زنده و مستقيم از حرم امام حسين(ع) و حرم حضرت ابوالفضل(ع)!

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی گفت: قطع شدن گاز بلاست ، آمریکا بلاست ، سرما بلاست ، غیبت امام زمان (عج) بلاست ، بدحجابی بلاست ، ترک نماز های جماعت بلاست و نپرداختن زکات و خمس بلاست و باید گفت که همه بلاهای فوق معلول گناهانمان هستند

كشورهايي كه مشكلات ما را ندارند لابد دائم السجود و نماز شب خوان هستند و خمس و زكاتشان را مرتب پرداخت ميكنند .

حسنی نگو , بلا بگو.حسنی دوستت دارِِیم.حسنی دوستت دارِِیم

همه همین حرفها رو میزنند فقط حسنی بلد نیست چطوری لفظ قلم صحبت کنه. مگه بقیه برادرها چی میگویند؟!

متکی: موضوع جزایر را با اماراتی ها بصورت دوجانبه حل می کنیم !/بوش پاسخ خود را از ملت ایران در تاسوعا و عاشورا بگیرد

ساوالان

راه حل مسأله ملي در ايران

آقای ابواعالم

دوست عزیز ترجمه کردم . آیه 34 از سوره نساء است . منتها کمی تحریف شده است . ترجمه فارسی آن را بعرض میرسانم : « به زنانی که از سر به هوایی شان واهمه دارید ، [اول]آنها را نصیحت کنید [اگر موثر واقع نشد] در رختخواب از آنها جدا بخوابید [به آنها پشت بکنید! اگر به راه نیامدند] آنها را [به آرامی] بزنید! اگر از شما تبعیت نمودند بدنبال راه دیگر نباشید! خداوند حقیقتاً متعال و بلند مرتبه است .

(از ترجمه ترکی رسول اسماعیل زاده دوزال)

دوست عزیز ، احتمالاً میخواهید از من اعتراف بگیرید که در اسلام مردان حق دارند زنان را کتک بزنند . اولاً قرآن وحی خداوند است و بنده و سایر مسلمانان مسئول آن نیستیم . ثانیاً قرآن دستور نداده که حتماً باید هر زنی را که به همسری انتخاب کردی باید بزنی! میتوانی نزنی و حتی براساس آیات متعدد دیگر موظف به حفظ احترام و محبت نسبت به او هستی این مجوز صرفاً در مورد زنانی است که احساس میشود به همسر خود خیانت می کنند . ثالثاً منصفانه قضاوت کنید آیا طی آن مراحل برای استحکام نظام خانواده مفید است یا اینکه بمحض بدگمانی و حتی ثبوت لغزش زن به طلاق متوسل بشوی ؟ آیا در جوامع باصطلاح خیلی متمدن غرب ، زنان کمتر از این مورد آزار و اذیت هستند ؟ رابعاً اگر حقیقتاً میخواهید قرآن و تعلیمات آن را بشناسید ، لازم است ضمن مطالعه کامل آن ( نه آیات گزینش شده خاص) به زبان عربی هم تسلط نسبی داشته باشی که بنظر می رسد یکی از عمده دلایل بدفهمی و حتی کج فهمی قرآن در کشورهای غیر عرب زبان شرق جهان اسلام( ایران ، ترکیه ، افغانستان و ...) عدم آشنایی با زبان قرآن است . و در نهایت عرض میکنم دوست گرامی در دین اجباری نیست . اگر بخاطر این قبیل ایرادات بنی اسرائیلی تمایلی به دین اسلام نداشته باشی مختار هستی و هرکس مسئول اعمال خود است .

نصر

راه حل مسأله ملي در ايران

نکته جالب اینجاست که امثال ساوالان و قاااااراباغ و جالبتراز این بای بک!!!! ها هروقت تو هر بحثی کم میارن سریع بحث پورپیرار رو میکشن جلو !

ساوالان تا نخوای حقیقت رو بفهمی و الکی چونه نزنی و بیخود فرار به جلو نکنی و از پیش نگی ساسانیان مثل تکرار چرخیدن خورشید به دور زمین هستند کاری نمیشه کرد من الان تورو سوار ماشین زمان!! بکنم ببرمت اون دوره بگم اینم مردم که پوریم نشدند!! بازهم حرف خودتو میزنی.

تا دوزاریت نیافته که همه از یک جا داره بابامون درمیاد و یک دشمن مشترک داریم نه تو میتونی کاری بکنی نه من.بلدی بگی انگلیسیا سابقه 200 ساله تو استعمار این مملکت دارن اما نمیخوای تفرقه بنداز و حکومت کن رو قبول کنی و همه رو میندازی گردن شوونیسم فارس و تاریخ و تحقیر غیر فارس.

ما یک دشمن مشترک داریم برادر جان که اونم نه شوونیسم فارسه نه تاریخ این مملکت.اینا رو خودتم خوب میدونی.اینکه پورپیرار چرا یهو از سال 79 موفق به کشف پوریم شد هم خوب میدونی.خلاصه اینکه اگه بخوام برات ثابت کنم الان روزه تا خودت نخوای من جونم هم که بالا بیاد نمیتونم.

والسلام

مزدک

اگر مومنین غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع می شود تیتر مقاله

کاوه جان شکی ندارم تو یا خود حسنی هستی و یا برادرش!بهر وسیله یک روز آیت الله حسنی(میگن دکترا هم گرفته)رفت رو منبر این زمان نخست وزیری مارگرت تاچر بود.گفت " ای اقای تاچر شما که ...هنوز جمله اش تمام نشده بود یک پاسدار یک انگشتی بهش رساند و گفت "حاجی آقا مارگرت زنه!"حسنی که هنوز موضوع را درست نگرفته بود گفت "ای خاک تو سرت مارگرت ببن میگن بهش بگو خانم تاچر!"

آخه کجای کامنت من گفتم که خدای من مقدس است؟دوست من این برداشت شماست چون نام خدا و پیغمبر ... که می آید فورا همه چی برات مقدس میشوند!تو که هر لجنی از دهنت بیرون آمد بما پراندی بخاطر محمد پدوفیل و زن باره حالا هیچی برات مقدس نیست؟ پس چه مرگته که از یه مشتی ارازل و اوباش دفاع میکنی؟بتو چی که 90% مردم ایران مسلمان هستند.وکیل و وصی اله و محمد و مسلمانانی؟الله اگر اینقدر بیعرضه که زورش بمن نمیرسه پس زور تو پشکل الله می رسه؟

من گفتم جان و زندگی و خردی که گویا" جنابعالی یادت رفته استفاده کنی!" برام مقدس است نه چیز دیگری!آدرس سایت هم برات نوشتم که لاقل نگاه کنی ولی معلوم میشه معنی کامنت مرا هم درک نکردی!الله هم دست شما ترک را خونده! www.jamali.info

کاوه

طرح «تجزیه طلب» بودن حرکت ملی آذربایجان، ابزاری برای نزدیکی«ملی گرایان فارس»به دولت

جناب مزدک

چه خوب شد که نام آیین شما را هم فهمیدیم !! در واقع فکر نمیکردم اینقدر کله پوک تشریف داشته باشید که از آیین های نوینی چون مسیحیت ویهودیت واسلام (البته در مقایسه با آیین شما) دست شسته وبه آیین بی در وپیکری به نام مزدکی روی آورده باشید و در کمال تعجب نقش پیامبری این آیین چرت را هم به عهده گرفته باشید واینجانب را هم به آیین تان دعوت نمایید!!! ولی این که نوشته اید در نظر شما هیچ چیزی مقدس نیست اشتباه نموده اید چون شما هم سیمرغتان(در واقع بت تان) را دارید که برایتان از هر چیزی مقدس تراست... در ضمن فرهنگ ایران هم آن چیزی نیست که شما بت پرستان فکر می کنید .کسی هم به زور عباس را قالب این فرهنگ ننموده است در واقع هیچ کسی قادر به گرفتن و یا دادن فرهنگ به مردم نیست!!! اما می بینم که شما در تلاش برای قالب کردن بت پرستی به فرهنگ ایران هستید که مطمئنا ره به جایی نخواهید برد..

جناب مزدکی عزیز خدمتتان عرض کنم که اینجانب نه مشرک ونه بت پرستم ونه عباس پرست وعیسی و... پرست باید بگویم بنده از هر چیز مقدس متنفرم حتی اگر آن چیز زال زری ویا سیمرغ شما باشد ویا فرهنگ مقدس ایرانی مورد ادعای شما !!!! تقدس پرستی موجب زوال عقل است چیزی که در شما مشاهده می شود.. شما هنوز از خواب مالیخولیالیتان بیدار نشده اید و ایران را کشور چند هزار سال پیش می دانید با دین لابد زرتشت یا مزدکش !! بت پرست عزیز شما آنقدر کودن تشریف دارید که در کشوری که حداقل 90 درصد آن مسلمان هستند و فکر میکنم پدر ومادر شما هم مسلمان بوده انددر تمام نوشته هایتان مدام به اسلام ومسلمانی توهین می کنید وهنوز نتوانسته اید به خودتان بقبولانید که دین کشورتان چیست؟؟؟!!!

همین گزافه گویی های امثال شما ها بود که مملکت را در دست عده ای سوء استفاده کننده از دین قرار داد و حال و روز ایران شد همین چیزی که الان دارید مشاهده می فرمائید مشرک عزیز......

mazyar

آقای ساوالان گرامی!

اول شما ثابت بکنید که قرآن وحی خداست تا بعد به توجیه و توضیح آن بپردازید . کتابی که پر از تضاد و مغلطه است و در بسیاری از آیات به تشریح روابط زناشویی و جنسی محمد با همسرانش پرداخته است ، چگونه میتواند وحی خدا باشد. اصلاّ اگر خدایی هم وجود داشته باشد ، مگر بیکار و یا مجنون است که به این چیزها خود را مشغول کند ؟

حبیب تبریزیان

حلقه فشار غرب با آمدن سارکوزى به منطقه تکميل مى‌شود؟

این سایت به آقای خرازی ، سالهای طولانی نماینده نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل. تعلق دارد(سایت دیپیماسی) و این به این معناست که وی در این ارگان جهانی وظیفه اش توجیه و تفهیم خقانیت جمهوری اسلامی و توجیه جنایت این رژیم در برابر آنهائی بوده است که به نقض وحشیانه و اسلامی حقوق انسانی. آیشان در سایتشان مینویسند که برای پیشبرد حقوق انسانی و.. گفتکوی تمدنها و... این بحر طویل های تکراری این سایت را علم کرده اند !!

من فقط یک سئوال از ایشان دارم:

با چندین و چند سال دفاع از جنایات رژیم اسلامی ، آدم چگونه میتواند خوابزده بشود و یکباره طرفدار حقوق بشر؟

یک میر غضب هم میتواند عوض شود ولی حد اقل این امر مستلزم اینست که دستهای خونین خود را بشوید.

من از کیا نوش عزیر تعجب میکنم که چطور اجازه میدهد این خدمه استبداد خزیده و استتار شده به این یک ذره جائی هم که ما برای تبادل افکار داریم نفوذ کنند!!

مزدک

افاضات يك بزغاله بي شرم به آقاى خامنه اى

اینهم از شعر عاشورای ایرج خان برای این دوست مسلمانمان سلام و دعا داریم از شهدای کربلا!

ایرج میرزا در مورد عزاداری و قمه زنی برای حوسین تشنه لب ، شعری داره بس زیبا :

بیچاره چه میکشی خودت را

دیگر نشود حسین زنده

کشتند و گذشت و رفت و شد خاک

خاکش علف و علف چرنده

من هم گویم یزید بد بود

لعنت به یزید بد کننده

اما دگر این کتل متل چیست

وین دسته ی خنده آورنده

تخم چه کسی بریده خواهی

با این قمــه های نابرنده

آیا تو سکینه یی که گویی

سو ایستمیریم عمیم گلنده

کو شمر و تو کیستی که گویی

گل قویما منی شمیر النده

تو زینب خواهر حسینی ؟

ای نره خر سبیل گنــــده !

خجلت نکشی میان مردم

از این حرکات مثل جنـــده‌؟

در جنگ دوسال پیش دیدی

شد چند کرور نفس رنده

از این همه کشتگان نگردید

یک مو ز زهار چرخ کنده

در سیزده قرن پیش اگر شد

هفتاد و دو تن زسر فکنده

امروز چرا تو می کنی ریش

ای در خور صد هزار خنده

کی کشته شود دوباره زنده

با نفرین تو بر کشنده

باور نکنی بیا ببندیم

یک شرط به صرفه ی برنده

صد روز دگر برو چو امروز

بشکاف سرو بکوب دنده

هی بر سر و ریش خود بزن گل

هی بر تن خود بمال سنده

هی با قمه زن به کله ی خویش

کاری که تبر کند به کنده

هی بر سر خود بزن دو دستی

چون بال که می زند پرنده

هی گو که حسین کــفن ندارد

هی پاره بکن قبای ژنده

گر زنده نشد عــنـم به ریشت

گر شد عـن تو به ریش بنده !

ایرج میرزا

در هجو شیخ فضل الله نوری

بر سر و مغزت دگنک می زند

حجة الاسلام کتک می زند

دست به نعلین و چسک می زند

گر نرسد بر دگنک دست او

با حنک و تحت حنک می زند

این دو سه گر هیچ کدامش نشد

گاه حنک را به هتک می زند

تا نشوی پاره خبردار باش

هم به تو و هم به کومک می زند

گر کومکت رستم دستان بود

چوب به پاهای فلک می زند

ور بکند پا بمیانی فلک

ملتفتش باش که چک می زند

چک زن سختی بود این پهلان

گوز یکایک به الک می زند

دستش اگر بر فلکی ها رسد

هم به الک هم به دولک می زند

ور الک تنها کافی نشد

از تو چه پوشیده کمک می زند

گویند آقا همه شب زیر جل

بر جگر ریش نمک می زند

چون ببرد دست به سیخ کباب

دیم دددک دیم دددک می زند

نرمک نرمک به سر انگشت خویش

یار و صد جور کلک می زند

مختصرا هر شب در جوف پارک

شیخ در دوز و کلک می زند

حالا در حضرت عبدالعظیم

خیمه از آن جا به درک می زند

ان شاء الله دو روز دگر

دست تصرف به فدک می زند

منعش اگر کس نکند بی ریا

روزی صد مرتبه الک می زند

وان جگر نازکش از بهر پول

سیم بدان را به محک می زند

مجلس شوراست که با دست حق

ملت الله معک می زند

هر جا خواهی به سلامت برو

شیخ ز بیکاری سگ می زند

قافیه هر چند غلط شد ولی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.