رفتن به محتوای اصلی

اقایون سانسور چی ایران گلوبال!!!
26.12.2007 - 23:50

کردزاد

قلندران سر ناتراشیده تمامیت ارضی ایران 1

اقایون سانسور چی ایران گلوبال !!!

شما به چه حقی به خود اجازه می دهید که کامنتی را که در نقد همایون و امینی است پاک کنید و کامنت مزدک بی خرد را که کردان را خر خوانده است دست نزنید!! مقاله امینی ها و همایون ها در حمایت از تماهیت ارضی کشوری است که بیش از یک میلیون ایرانی و دویست هزار کرد ایرانی تبار را کشت اگر دو باره عراق قدرت بگیرد و پان عربها انجا حاکم شوند ایا این اقایون لس انجلسی پاسخ کشته های ملت های ایرانی را خواهند داد؟!!!

ایران گلوبال

جناب کرد زاد

شما در کامنت قبلی ؛ بجای نظر انتقادی؛ حداقل 5 بار ننگ بر این و ننگ بر ان نوشتی! شما ازاد هستید که هر نقد را بر هر نوشته ای بنویسید شما مسئول نوشته خود هستید اگر دیگران توهین می کنند نباید الگو بشود

اگر انسان خردمند و صاحب منطق هستی ؛ نبایستی به دیگران فحش دهید!

ساوالان

فرآيند نهادينه شدن تبعيض عليه اقليت‌ها در ايران "بخش سوم"

و این در حالی است که آقای پورپیرار به هزینه شخصی خود هیئتی از سازمان نظام مهندسی ایران را به تخت جمشید دعوت کرده و سازمان مذکور بطور مکتوب و با انضمام تصاویر کاملاً روشنگر ، نیمه تمام رها شدن تخت جمشید را تایید کرده است . آیا در طول تاریخ ایران ، مورخ و محققی را سراغ دارید که ادعای خود را در چنین سطحی باثبات برساند ؟

شما تسلط «یهود" بر رسانه های غربی را منکر شده اید . در این مورد من هیچ دلیل و مدرکی نمی آورم و قضاوت را به خوانندگان فهیم و روشنفکران واقع بین می سپارم .

همین که شما «پورپیرار" را به نفاق افکنی در میان مخالفان رژیم متهم می کنید ، نشانه بارز و روشنی است از عدم آشنایی شما با نظرات آقای پورپیرار . به هزار و یک دلیل قابل اثبات است که در تاریخ ایران ، کمتر کسی خالصانه و بدون چشمداشت معین باندازه «استاد پورپیرار" در جهت اتحاد واقعی و متمدنانه مردم شرق میانه قدم بر داشته باشد . اصلاً هیچکس باندازه ایشان ، دشمنان حقیقی ملت های شرق میانه را معرفی ننموده است . آنچه که تا به امروز روشنفکران! و مدعیان علم و آگاهی برای مردم ما به ارمغان آورده ، چز پراکندگی و تفوق طلبی و خودبینی و نفرت به غیر خودی نبوده است که نمونه های آن را در همین سایت می بینیم . بامید روزی که همه در برابر حقیقت سر تسلیم فرود آوریم . در خاتمه از جویندگان حقیقت دعوت میشود فیلم مستند «تختگاه هیچکس" را در http://na.naria.info ببینند .

آقای مزدک

اکنون که در جامعه ما قانونی برای تعقیب «جفنگ گفتن" وجود ندارد ، ایکاش مدعیان روشنفکری ، اخلاقاً خود را مقید به حفظ ادب و شئون انسانی میدانستند و نادانسته حرفی را بر زبان نمی آوردند . شما «پورپیرار" را «ابله" و «مشکوک " خطاب می کنید و از وی میخواهید که ادعای جعلی بودن تاریخ ایران را ثابت کند ، بدون آنکه بدانید ایشان علاوه بر یادداشت های وبلاگ «حق و صبر" ، هشت جلد کتاب تحت عنوان «تاملی در بنیانهای تاریخ ایران" منتشر کرده و با مستندات غیرقابل انکار ، جعلیات موجود را اثبات نموده است . در عین حال ، جمهوری اسلامی که شما اورا بدان وابسته تشخیص داده اید ، از سال 1382 مانع انتشار کتابهای وی شده است ، بطوریکه دوجلد آخر را در کشور سنگاپور به چاپ رسانده است و اگر این قبیل کارشکنی های همفکران شما در وزارت ارشاد جمهوری اسلامی نبود احتمالاً تعداد کتابهای مربوط به نظرات تاریخی ایشان از دواز ده جلد گذشته بود . از جمله ادعاهای ایشان ، نیمه تمام بودن «تخت جمشید" است که علاوه بر کتابهای یاد شده ، در فیلم مستندی بنام «تختگاه هیچکس" نیمه تمام رها شدن تخت جمشید را با عینیت تمام به تصویر کشیده است اما صدا و سیمای جمهوری اسلامی تا کنون از پخش آن خودداری نموده است

مزدک

فرآيند نهادينه شدن تبعيض عليه اقليت‌ها در ايران "بخش سوم"

ادامه...اگر شما واقعا برای حقوق پایمال شده تان مبارزه میکنید و ریگی در کفش ندارید این راه صحیح مبارزه نیست!بلکه خودکشی سیاسی و جنایت است.اولا که فرد مشکوکی مثل پورپیرا کسی جز افراد وابسته به رژیم نمیتواند باشدوهدفی هم جز پراکندگی و دشمنی بین مخالفان رژیم ندارد.دوما آیا بهتر نیست که مسایل قومی و حقوقی را که فکر میکنید از شما گرفته شده برای تمام مردم ایران بیان کنید.آیا کسی مزاحمتی برای این کار برای شما بوجود اورده؟حق شما مثل حق تمام مردم ایران پایمال شده و کسی منکر این نیست.اتفاقا بیشتر افراد روشنفکر( فارس چون شما بیشترین توهینها را به فارسها میکنید)طرفدار عدالت اجتماعی و حقوق بشر و حقوق اقلیتها در ایران میباشند.البته هستند کسانی که هم از سیاستهای این رژیم و رزیمهایی که من و شما فکر میکنیم دیکتاتور بوده اند طرفداری میکنند.ولی شما با سیاست پورپیرایی قبر هزاران انسان بیگناه را میکنید انسانهایی که هیچگونه دشمنی و شناختی با هم ندارند وقربانی رژیمهای دیکتاتوری و ستمگر بوده اند!منظور من مقدس بودن تاریخ و فرهنگ و زبان نیست مسلما دریک جامعه دمکراتیک همه این مسایل باید با آزادی کامل ومرد بحث و بررسی قرار گیرد.ولی وقتی کسی اراجیفی بهم میبافد و تمام پژوهشهای دیگران را زیر سؤال میبرد و به بهانه اینکه دنیا ساخته یهود است و یا تمام انتشارات دست یهود است حاضر نیست حتی دریک ژورتال علمی مقاله ای چاپ کند نمیتواند منبعی برای مراجعه باشد...

کسانیکه لاقل مدتی در غرب زندگی کرده اند و تحصیلات دانشگاهی دارند میدانند که چرندیات گفتن در غرب ممکن است که ساده باشد ولی وقتی کسی ادعایی میکند که مثل این ابله تاریخ و فرهنگ و زبان مردمی را جعلی تلقی میکند یا باید ثابت کند یا بعنوان جاعل مورد بازوخواست قرار میگیرد.درضمن با تجربه ایکه در غرب دارم اراجیفی از قبیل اینکه تمام انتشارات و ژورنالهای غرب در کنترل یهودند حرفی مفت و مسلمان و پان پسند است نه واقعیت ولو اینکه هستند انتشاراتی که بوسیله یهودیان اداره میشوند. ولی مگر مسلمانان ندارند؟دنیای کثیف سرمایداریست و هرکه پول دارد درفکر سرمایه گذاری و بهره بیشتره.درضمن بین سرمایه داری مسلمان و یهود و کافر و هندی و ترک و فارس برای چاپیدن تفاوتی که نیست هیچ خیلی هم برادرانه باهم همکاری میکنند !

جناب ساوالان من قبلا هم توشته بودم که نه کتاب نوشتن کار سختی است و نه اراجیف سرهم کردن.من بشما و خود پورپیرا گفتم ثابت کنید که فاطمه دختر محمد است دلایل کافی هم برای این ادعا دارم.

1.طبق قرآن محمد ابتر است و کلمه ابتر در عربی یعنی دمبریده وکسیکه فرزند و نوه... ندارد!

2.زنان زیبا و جوان و زیادی هم قبل و هم بعد از ازدواج با خدیجه در زندگی محمد بوده و هرکدام بحصوص یکی از آنها قبل از ازدواج با خدیجه از محمد جداشده و از دیگری بچه دارشده.ولی محمد با وجودیک بیشتر این زنان را دوست میداشته و برای یک عرب درآن زمان هیچ چیزی بالاتر از داشتن فرزند مذکر نبوده بچه دار نشده!

3.خدیجه در آن سن نزدیک به یایسگی بوده و نمیتوانسته 3تا 4 شکم حامله بشود.

بنابراین کل شیعیگری همچنانکه کسروی و دیگران نشان داده اند چیزی جز اراجیف مشتی مثل پورپیرا نبوده.و خود اسلام کپی اراجیف مسیحیت و یهودیت است .اینرا که دیگر نمیشود پنهان کرد قرآن مورد ادعای شما و تورات و انجیل را بدون تعصب کنار هم بگذارید و دقیق بخوانید!وهمه کگی اتز تک خدایی زردشتی بشإت گرفته اند!

سجناب ساوالان من قبلا هم توشته بودم که نه کتاب نوشتن کار سختی است و نه اراجیف سرهم کردن.من بشما و خود پورپیرا گفتم ثابت کنید که فاطمه دختر محمد است دلایل کافی هم برای این ادعا دارم.

1.طبق قرآن محمد ابتر است و کلمه ابتر در عربی یعنی دمبریده وکسیکه فرزند و نوه... ندارد!

2.زنان زیبا و جوان و زیادی هم قبل و هم بعد از ازدواج با خدیجه در زندگی محمد بوده و هرکدام بحصوص یکی از آنها قبل از ازدواج با خدیجه از محمد جداشده و از دیگری بچه دارشده.ولی محمد با وجودیک بیشتر این زنان را دوست میداشته و برای یک عرب درآن زمان و حتی هنوزهم هیچ چیزی بالاتر از داشتن فرزند مذکر نبوده بچه دار نشده!

3.خدیجه در آن سن نزدیک به یایسگی بوده و نمیتوانسته 3تا 4 شکم حامله بشود.

بنابراین کل شیعیگری همچنانکه کسروی و دیگران نشان داده اند چیزی جز اراجیف مشتی مثل پورپیرا نبوده.و خود اسلام کپی اراجیف مسیحیت و یهودیت است .اینرا که دیگر نمیشود پنهان کرد قرآن مورد ادعای شما و تورات و انجیل را بدون تعصب کنار هم بگذارید و دقیق بخوانید!وهمه گی از دین تک خدایی زردشتی سرچشمه گرفته اند!ام

قندچي

جبهه واحد براي ايجاد حکومت سکولار در ايران

دوستان عزيز،

علت اينکه من گفتم وقت براي اين بحث هاي پلميک نميخواهم بگذارم را بارها گفته ام. هر کسي آزاد است که هر چه ميخواهد بنويسد ولي من وقت پاسخ ندارم. تا توانسته ام پاسخ نظري داده ام. علتش که گفتم 25 سال پيش در کتابم حرفم را درباره مسأله ملي نوشته ام اين است که يعني اصل حرفم را از نظر آکادميک گفته ام و بقيه نوشته ها هم توضيح در پاسخ بوده است. همه را هم نميتوانم قانع کنم. تا آنجا هم که کارهاي علمي برايم نظر آنها که در رابطه با کار تئوريک مهم است نظير دانيل بل و کورزويل نظرشان را شنيده ام. در رابطه با مسأله ملي و کردستان هم آنهائي که بنظر من موضوع را ميفهمند و سالها در آن جنبش کار کرده اند نظرشان را ميدانم و هيچ يک از آنهائي که اينجا مينويسند و ادعاي دانستن مسأله ملي ميکنند نيستند. نميخواهم هم به کسي توهين شخصي کنم و به همين علت هم جواب شخصي به اين ها نميداهم. هينقدر هم که امروز پاسخ دادم زيادي بود.

با احترام به همه دوستان و پوزش که من نميخواهم وقتم را با بحث هاي پلميک تلف کنم هر که هم فکر ميکند دماغ بالا هستم ميـتداند همانظور فکر کند. من آزادم که وقتم را آنگونه که ميخواهم صرف کنم شما هم آزاديد نخوانيد. من که به نوشته هاي اي« دوستان حتي يک بار هم کامنت ننوشته ام.

با احترام

سیامک ایرانی (غریبه ی آشنا)

جبهه واحد براي ايجاد حکومت سکولار در ايران تیتر مقاله

جناب قندچی، در زبان فارسی یک واژه است که کاربرد اش گهگاه به درد می خورد: نمی دانم!

بنده هیچ پیکاری (پلمیک) با شما نکردم. چنان یک خواننده پاسخور که سخن نویسنده را جدی می گیرد، جستارتان را به دقت خواندم و نکته هایی را که به نگرم می رسید- نکته هایی که شما هنوز با همه ی این در و آن در زدن های بی انگیزه، پاسخ به آن ها نداده اید-، گوشزد کردم. این شما بودید که از همان آغاز به جای پاسخ دادن، در شیوه ی نگارش بنده اندرافتادید و در پهنه ی زبان - چیزی که از آن کمینه ای از آگاهی را نیز ندارید-، دُرّفشانی نمودید. مایه ی پیکنوشت من درونمایه ی جستار شما بود و نه چرایی سره نویسی؛ ولی شما برای پرهیز از پاسخ، - چه بسا چیزی برای پاسخ نداشته اید و تئوری تان در مورد پیوند میان گیتی گرایی و همبستگی ملی لنگ است-، به هزار و یک در زدید، از تاخت و تاز آمریکا تا بسیار چیزهای بی مورد دیگر؛ دریغ از یک پاسخ گزیده و کوتاه، یا به قول خودتان: علمی!! از خویشتنداری هم که شوربختانه برخوردار نیستید و آنچنان بر پرسش کننده می تازید تا یک بار برای همیشه زهره چشم را از دیگر پرسندگان بگیرید. جناب، شما می نویسید که با جهان داد و ستد فکری کنید و یا اینکه شمار جستارهاتان را بالا ببرید؟ این دیگر چه شیوه ی اندرکنش است که تا پرسشی باریک بینانه ازتان می شود از جا درمی روید و به طرف می تازیدو سپس خودتان هم یک سویانه قهر می کنید؟

یک روند هم بازگویی می کنید که تا به حال برای جستارهای "این ها" کامنت نگذاشته اید. نخست اینکه این چه طرز سخن گفتن است؟ این ها یعنی چه؟ حد خود را نگه دارید. دوم، خب که چه بشود؟ یعنی چون شما منت نفرموده کامنت نگذاشته اید "این ها" (در این مورد ویژه آقای کرمی و بنده) دیگر از دور بیرون اند؟ این بچه بازی ها چیست آقا. در این سن و سال از چنین رفتاری شرم تان نمی شود؟ می نماید بنده بیش از اندازه شما را جدی گرفته باشم، از این امر پوزش می خواهم.

ساوالان

عدم رعایت حقوق بشر در رژیم پهلوی

4 – خیلی راحت دچار سفسطه میشوید . مثلاً به این جمله خودتان توجه بفرمایید: «خوب اگر حرف انگلیس قابل استناد است پس گماشته اش هم قابل اعتماد است" . عزیزجان میشود به سخن دشمن ،استناد کرد و آن را بعنوان ابزار جرم بر سرش کوبید اما نمیتوان به سخنش اعتماد کرد .

5 – چناب کردی اتفاقاً من هم تمایلی به بحث با شما ندارم . امیدوارم این اظهار نظرها را حمل بر تمایل بنده به بحث با خودتان تلقی نفرمایید ، مخاطب بنده خوانندگان فهیم و عاری از تعصب سایت ایران گلوبال هستند . ما «ترک"ها مثلی داریم بدین مضمون : قیزیم سنه دئییرم گلینیم سن ائشید . (یعنی دخترم بتو میگویم ، عروسم توگوش بده ) .

6 – بنظر می رسد ، حضرتعالی تعریف خاصی از «توهین به شعور ملت" داشته باشید . به این جملات خودتان توجه بفرمایید : «چنین جامعه ای چه میفهمد حقوق بشر چیست؟ چه میفهمد حق رای چیست که بخواهد از حق رای زنان یا حقوق زن دفاع کند؟ چه میفهمد قانون چیست؟ مثل همین انقلاب 57 خودمان که در تظاهرات می گفتیم "جمهوری اسلامی، برپا باید گردد" اما معنا و مفهموم آنرا اصلا درک نمی کردیم. در آن پانزده سال معلوم شد که این مردم اصلا نه آمادگی پذیرش مسئولیت سیاسی را دارند و نه درکی از آزادی سیاسی دارند ... " .

با مطالعه چندین مورد از جوابهای شما به کامنتها و مقالاتی که مرقوم فرموده بودید به نتایجی رسیدم که امیدوارم اشتباه باشد :

1 – متن نظرات مربوط به مقاله خود را دقیق نمی خوانید و بمحض اینکه احساس می کنید با نظر شما مخالفتی شده ، به تحریکات عصبی مبتلا می شوید و پاسخی می دهید که بیشتر به «دعوا" شباهت دارد تا بحث با دیدگاه مخالف .(مثال : «مجرم شما هستید" ) .

2- روحیه دیکتاتوری خیلی شدید دارید و احتمالاً علاقه شما به رضاشاه هم از این روحیه نشأت گرفته است ، نه خصلت های قابل قبول وی ، به نحوی که نمیتوانید علیرغم شواهد تاریخی غیرقابل انکار ، وی را دست نشانده انگلیس بدانید .

3- چون نسبت به کلمه «ترک" حساسیت شدیدی دارید نمیتوانید حتی یک صفت مثبت خیلی کوچک هم ببینید . مثلاٌ در همین پاسخ خود ، بنده را مستثنی نفرموده اید بلکه بطور عام گفته اید «شما ترک ها اهل مطالعه نیستید " البته از این غیبگوئی های شما ، هیچ ترکی ناراحت نمیشود برای اینکه انگیزه گفتار را می داند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.