رفتن به محتوای اصلی

آمریکا در تدارک حملات هدفمند نظامی به سوریه
24.08.2013 - 08:36

در پی حمله شیمیایی به مردم غیرنظامی در سوریه، وزیر دفاع آمریکا گفت که ارتش این کشور خود را برای حملات نظامی به سوریه آماده می‌کند. باراک اوباما زیر فشار دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه برای حمله به سوریه است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، ارتش آمریکا گزینه حملات هدفمند نظامی به رژیم سوریه را به طور جدی در دست بررسی دارد. چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا در شامگاه جمعه (۲۳ اوت/اول شهریور) گفت که ارتش این کشور خود را آماده کرده است تا در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا موافقت خود را اعلام کند، وارد عمل شود. به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از محافل دولتی آمریکا، در پی بمباران شیمیایی احتمالی علیه غیرنظامیان سوری، باراک اوباما قرار است طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ اوت) با مشاوران امنیتی خود تمام گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهد. یک مقام دولتی آمریکا که نمی‌خواست نامش فاش شود، به رویترز گفته است که یکی از گزینه‌ها وارد کردن ضربه‌های هدفمند نظامی به رژیم بشار اسد است. در تکمیل این خبر، یک نماینده وزارت امور خارجه آمریکا می‌‌گوید که در این جلسه تصمیم قطعی گرفته نخواهد شد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این جلسه از طریق کنفرانس ویدئویی شرکت خواهد داشت. انتظار می‌رود این جلسه روز شنبه برگزار شود.

 

به گزارش رادیوفردا، یک مقام رسمی وزارت دفاع نیز اعلام کرد ناوگان دریایی آمریکا در مدیترانه به چهارمین کشتی جنگی‌ای که قادر به پرتاب موشک‌های پیشرفته کروز است، مجهز می‌شود.

در عین حال یک ناو دیگر نیز که قرار بود به بندر خانگی خود در نورفولک باز گردد در دریای مدیترانه باقی می‌ماند.

هر چهار ناو جنگی در این دریا به موشک‌های تاماهاک مجهزند که از نوع کروز‌، سرعت آن‌ها مادون سرعت صوت و قابل استفاده در هرگونه شرایط آب‌وهوایی‌اند.

مخالفان دولت سوریه می گویند صدها نفر روز چهارشنبه در حمله شیمیایی دولت به یکی از حومه های دمشق کشته شدند.

کشورهای مختلف از جمله آمریکا و روسیه از دولت سوریه خواسته‌اند به بازرسان سازمان ملل اجازه دسترسی و بازرسی از محل حمله داده شود اما سوریه تا کنون با این درخواست موافقت نکرده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.