رفتن به محتوای اصلی

شرایط نه صلح ونه جنگ چقدر می تواند دوام بیاورد؟
18.11.2006 - 17:51

1- همانطوری که همگان شاهد بودیم تمام تهدیدها و حتی قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل علیه حکومت اسلامی برخلاف پیش بینی های کارشناسان سیاسی علیه حاکمان ایران کار ساز نیافتاده است وهمچنان سران چموش وریا کار رژیم اسلامی میهن مارا به آستانه پرتگاه سوق می دهند.

2- کشور های غربی پس از عدم عقب نشینی سران حکومت اسلامی در برابر قطعنامه شورای امنیت به جای فشار بیشتر به ملایان در عوض به مذاکرات پراکنده وجداگانه روی آورده اند که همه اینها از حساس بودن موقعیت ژئوپلوتیک ایران در منطقه وجهان و منافع هریک از قدرت های امپریالیستی در برابر ایران حکایت می کند.

3- امریکا در عراق مانند الاغ در گل مانده است و برای برون آمدن از مهلکه عراق دست بدامان ج.ا شده است و رهبران رژیم اسلامی با اشراف به همه مسائل جهانی ومنطقه ائی هنوز از مواضع قدرت صحبت می کنند.

4- اختلافات داخلی رژیم جدی وعمیق تر شده است و موقعیت حاکمیت به سوی نوعی رویاروئی مقطع سال 1360 وکودتای فاشیستی علیه رئیس جمهور سابق دکتر بنی صدر کشیده می شود وبه همین لحاظ شرایط نه جنگ ونه صلح داخلی با شرایط نه صلح وجنگ خارجی با یکدیگر گره خورده است و ارکان رژیم را به شدت می لرزاند.سپاه پاسدران انقلاب اسلامی که همواره مورد تائید همه جنا ح های حاکمیت بوده است اینک خود به یک قدرت ونهاد تصمیم گیرنده نظامی وسیاسی تبدیل شده است وتمام سیاست های بنیادی رژیم اسلامی را بدست خود هدایت می نماید وبه هیچ نیروئی پاسخگو نیست به غیر از ولی فقیه که در صورت سرپیچی وی از خط سیاسی سپاه، در صورت لزوم و شرایط لازم با تعین ولی فقیه برگزیده خود سپاه، حکومت را با رهبری جدید روبرو خواهد کرد. قدرت سپاه پس از انتخابات ریاست جمهوری به جائی رسیده است که نیروئی در برابرش یارای مقاومت ندارد.ارتش ملی سالهاست که از بین رفته است وسپاه به مثابه تنها نیروی یکه تاز میهنمان با سرنوشت مردم ایران بازی خطر ناک می کند.اشتهای به جنگ را باتمام روشنی می توان در سخنان فرماندهان سپاه رویت کرد.برای مثال( نیروی نظامی جمهوری اسلامی از نیروی نظامی ناتو قوی تر است) رحیم صفوی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران.مشابه تاریخی جریانات فوق را به لحاظ تاریخی در میهنمان در دوره فتحعلیشاه قاجار در آغاز سالهای 1800 میلادی ایران از سر گذرانده است. وعاظ السلاطین در باری عصر قاجار برروی منابر فتوای جنگی می دادند وامپریالیسم روسیه مترصد همان فرامین ضد میهنی بخش وسیعی از میهن مارا به خاک و خون کشانید.نیروهای امپریالیستی در حال قطور شدن بزهکاریهای رژیم به انتظار نشسته اند ، تا در موقعیت مناسب شرایط نه صلح ونه جنگ را به نفع خود پایان دهند.

5- اسرائیل که همواره مورد تهدید رژیم اسلامی می باشد همچنان بر ایجاد اتحاد جهانی علیه جمهوری اسلامی اصرار می ورزد اما تاکنون در این راه موفقیت چندانی بدست نیاورده است.

6- بخشی از نیروهای غربی به این نتیجه رسیده اند که تهدید اتمی ج.ا تنها علیه اسرائیل می باشد وسلاح اتمی حکومت اسلامی غرب را تهدید نمی کند. که همین موضوع باعث وحشت رهبران اسرائیل شده است و در همین راستا این بخش از کشور های غربی به اتمی شدن ایران رضایت شرمگینانه ائی داده اندو آماده اند تا اسرائیل را در برابر ایران اسلامی واتمی تنها بگذارند.

7- جرج بوش در روزهای اخیر به کرات تاکید کرده است که حکومت اسلامی بدون سلاح اتمی را حاضر است تحمل نماید ورسما حاضر شده است که ازپروژه سرنگونی ملایان دست بردارد.

8-یکی از خواسته های قبلی رژیم اسلامی مبنی بر انصراف امریکا از سرنگونی رژیم تهران بوده است تا حکومت اسلامی از غنی سازی اورانیوم صرف نظر نماید اما هم اکنون جمهوری اسلامی به نقطه برگشت ناپذیری بدست گیری تکنولوژی اتمی رسیده است وبهیچوجه حاضر نیست از خواسته اتمی شدن خود دست بردارد.

9- اگر پاپ ژان پل دوم دوم قهرمان سرنگونی اردوگاه سوسیالیست بود اما پاپ فعلی رسالت مبارزه با توسعه طلبی اسلامیست ها را بعهده گرفته است.نامبرده در سخنرانی معروف ومهم خود در شهر رگنز بورگ بایرن آلمان هنگام آوردن" سیتات" خود از قول امپراتور بیزانس در قرن چهاردهم میلادی از یک ایرانی اندیشمند یاد می کند که جای سئوالات متعدد را می گشاید و عملا از پیروزی وپذیرش اسلام در گذشته بر مردم ایران را به زیر سوال می کشاند. او در اساس از مردم ایران می پرسد که چگونه اسلام بعد از ورود به ایران خشونت رابه جای فرهنگ غنی ودرخشان باستانی وشکوهمند زرتشتی که مملو از مهر پرستی وصلح ودوستی بوده است جایگزین کرده است. پاپ در همین راستا به شیوه فرهنگی ومعنوی به یاری نیروهای جهانی مخالف حکومت اسلامی آمده است تا شر خشونت را که از حکومت اسلامی در ایران سرچشمه می گیرد را به چالش بکشد.هرچند او از گفتار خود معذرت خواهی کرده است اما" تخم لغی" را در جهان به میان مردم جهان انداخته است که سالیان دراز در رسانه های گروهی ودانشگاهها وانستیوته های بین المللی به بحث وبررسی خواهند گذاشت که همه اینها آغازی خواهد بود برای تفحص وتحقیق بیشتر در واقعیات دین اسلام از گذشته تا به کنون !! تمام تظاهرات ها واعتراضات و به آتش کشیدن های کلیسا ها در کشورهای اسلامی بنزینی خواهد بود برروی شعله های اندیشه های نوین در مقابله با گسترش اسلام و زنگ خطری خواهد بود نسبت به عواقب رشد بنیاد گرائی در میان مسلمانان مقیم غرب!!

10- هرچه به جلو می رویم یکا یکمان باید به مسئولیت خود بیشتر پی ببریم.میهنی که خود به شکل ناشیانه ائی بدست میهن ستیزان تحویل داده ایم باید باز ستانیم واین رسالت از عهده ملت ایران برمی آید ولا غیر!! منتظر بیگانگان نشستند هیچ فایده ائی ندارد.بیگانگان همچون گرگانی درنده در فکر دریدن میهن در انتظارند. هر چه سریعتر باید آشتی ملی در میان اپسیوزیون بوجود آید.مراحل پیچده در انتظار همگان است وبه همه اخطار می کند چشم بینا باید آنر ببیند وگوش شنوا باید آنرا بشنود وانسان خردمند باید آنرا درک کند. زمان کج سلیقی و بحث های کمال طلبی مطلق نیست ومی توان حول دمکراسی واجرای قوانین حقوق بشر به اتحاد رسید. به امید آنروز

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.