رفتن به محتوای اصلی

جان یک زندانی سیاسی در معرض خطر جدی
28.08.2013 - 19:48

 اردشیر سهراب زاده ۲۶ ساله در اثر شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات دچار خونریزی شدید داخلی گردیده است  شرایط وی به حدی وخیم بود که بازجویان وزارت اطلاعات مجبور شدند او را به بیمارستان ارتش سنندج منتقل کنند و مدت طولانی تحت درمان قرار گیرد. پس از بهبودی نسبی، او را به زندان میناب تبعید کردند. پس از تبعید به این زندان مجددا دچار خونریزی داخلی گردید و شرایط وی بسیار حاد شد تا اینکه او را برای درمان به زندان بندرعباس منتقل کردند تا در یکی از بیمارستانهای بندرعباس تحت درمان قرار گیرد. اما زندانبانان ولی فقیه  به وی می گویند بودجه نداریم که تو را درمان  کنیم.زندانی سیاسی اردشیر سهراب زاده از ناحیه پایینی بدنش دچار دردهای شدید و طاقت فرسایی  است . این دردها به حدی شدید می باشد که امکان استراحت و خواب را از او سلب نموده است .او ازناحیه  مجاری ادرار ومدفوعش  خون دفع می کند. شرایط وی به حدی حاد می باشد که همبندیان وی بشدت نگران جان او هستند. علیرغم دردهای طاقت فرسا و جانکاه بازجویان وزارت اطلاعات از انتقال وی به بیمارستان ودرمان او ممانعت می کنند.

زندانی سیاسی اردشیر سهراب زاده در اردیبهشت ۱۳۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات در کامیاران دستگیر و به سلولهای انفرادی  اداره اطلاعات این شهر منتقل گردید. او تحت شدیدترین و وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت که منجر به خونریزی داخلی وی گردید و علیرغم گذشت چند سال هنوز از عوارض آن به شدت رنج می برد و جان  این زندانی سیاسی را در معرض  خطر جدی قرار داده است.زندانی سیاسی اردشیر سهراب زاده با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات در دادگاه انقلاب ولی فقیه بر مبناب اتهام واهی محاربه به ۲۵ سال و ۳ ماه و یک روز زندان محکوم شد و در  تاریخ ۱۳ دی ۹۰ به میناب تبعید شد

زندانی سیاسی اردشیر سهراب زاده توسط فردی به نام شهرام رحیمی معاون اداره اطلاعات کامیاران که از بازجویان و  شکنجه گران این زندان می باشد  مورد بازجویی و شکنجه های وحشیانه این فرد قرار گرفت .

 فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران ، نسبت به خطر جدی که جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه های بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

 ۰۶ شهریور ۱۳۹۲ برابر با  ۲۸ اوت ۲۰۱۳

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.