رفتن به محتوای اصلی

مریم رجوی: کشتن مجاهدین ولایت فقیه را از سرنگونی نجات نمیدهد
01.09.2013 - 15:52

 يک شنبه، ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ 
پنجمين قتل عام مجاهدان آزادی که صبح امروز (يکشنبه) توسط دولت دست نشانده رژيم ولايت فقيه در عراق صورت گرفت، جنايت عليه بشريت و جنايت جنگی است. 
اين واکنش سرآسيمه خامنه ای برای فرار از سرنگونی است که در روزهای اخير با چشم انداز حمله نظامی قريب الوقوع دولتهای غربی به رژيم سوريه، گسترش قيام ها برای به زير کشيدن ديکتاتوری مالکی در ۱۵ استان عراق در روز گذشته (۹شهريور) و درماندگی رژيم در برابر خطر قيام ها در سراسر ايران به يک بحران همه جانبه تبديل شده است. دو روز پيش رفسنجانی نسبت به وقوع «يک حادثه ناگوار» در کشور به خامنه ای هشدار داد. 
آخوندهای حاکم آشکارا وحشت زده اند. در ۲۵ خرداد گذشته، خامنه ای برای پوشاندن آثار ضعف و شکست خود در نمايش انتخابات، ليبرتی را موشک باران کرد و حالا برای تحت الشعاع قرار دادن تزلزل رژيمش در تنگنای مرگبار داخلی و منطقه يی که در ربع قرن اخير بی سابقه است، به چنين کشتار سبعانه يی رو آورده است. 
اما شهيدان سرفراز امروز، و شکوه ايستادگی و عظمت مقاومت قهرمانانه آنها گواه اراده شکست ناپذير ملت ايران برای انهدام قطعی حکومت ولايت فقيه است. 
به ويژه زنان پيشتاز و والايی که امروز به شهادت رسيدند، گواهان شايستگی زن ايرانی در مصاف با پليدترين دشمنان مردم ايران و تمام منطقه است. 
دهها تن از مجاهدان اشرف مفقود هستند يا به گروگان گرفته شده اند و از وضعيت آنها هنوز اطلاعی ندارم. من تا حوالی ظهر امروز يکشنبه ۱۰شهريور اسامی ۴۴تن از شهيدان را دريافت کرده ام. 

سلام بر شهيدان پاکباز و قهرمان اشرف، 
خواهران مجاهد: زهره قائمی همرديف مسئول اول سازمان مجاهدين خلق ايران، گيتی گيوه چيان از اعضای ارشد شورای رهبری، ميترا باقرزاده، ژيلا طلوع، فاطمه کامياب و مريم حسينی اعضای شورای رهبری 
و برادران مجاهد: مهدی فتح الله نژاد، احمد وشاق، احمد بوستانی، حميد باطبی، عليرضا خوشنويس، محمد گرجی، قباد سعيد پور، علی اصغر قديری، اردشير شريفيان، حسين مدنی، مجيد شيوياری، علی اصغر مکانيک، عظيم نارويی، حسن غلامپور، رحمان منانی، حسن جباری، سعيد اخوان، حسين رسولی، ناصر حبشی، علی محمودی، ابراهيم اسدی، محمدرضا صفوی، شجاع متولی، مقداد جعفرزاده، عليرضا پورمحمدی، ناصر سرابی، فريبرز شيخ الاسلام، ياسر حاجيان، قاسم رضوانی، شهرام ياسری، اصغر عمادی، سعيد نورسی، سيدعلی سيداحمدی، سيروس فتحی، حيدر گرمابی، کوروش سعيدی، علی فيض و حميد صابری. 
سمبلهای ستودنی رشادت و تهور و جانفشانی که با خلق الگوی درخشانی از پايداری به هر قيمت، زنان و جوانان ايران و تمام اين منطقه را به ايستادگی و مباره با فاشيسم دينی فرا می خوانند. 
اين حمله در عين حال بر طينت واقعی دسيسه ها و هجوم گسترده سياسی و اطلاعاتی ماه های اخير عليه مقاومت ايران دلالت می کند. در نيمه فروردين گذشته، آخوند مصلحی وزير اطلاعات ولايت فقيه در سفر به عراق و تأکيد بر «هماهنگی های صورت گرفته» برای «جمع کردن اين مجموعه از عراق» تدارک اين کشتار را در فاز تازه يی آغاز کرد. برای زمينه سازی سياسی و روانی آن، يک پروژه اطلاعاتی و تروريستی در خارج ايران به جريان درآمد که در آن ريزه خواران و سرانگشتان رژيم برای رد يابی رهبر مقاومت، چنگ انداختن بر آلترناتيو دمکراتيک، کوشش برای متلاشی کردن شورای ملی مقاومت و به راه انداختن سيلی از دروغ ها و يک کارزار گسترده لجن پراکنی به کار گرفته شدند. 
تزلزل بی سابقه حکومت مالکی زير فشار قيامهای مستمر مردم عراق نيز نياز او برای جلب حمايت خامنه ای را ده چندان کرده است. به اين منظور از يک ماه پيش به قطع آب و برق اشرف و تشديد محاصره ضدانسانی آن دست زد و حالا باز هم آلت فعل چنين خونريزی وحشيانه يی شده است. 
اما در ورای رنج ها و درد و داغ اين شهادتها، آنچه امروز در برابر مردم جهان نمايان شد، باز هم ضعف مفرط حکومتی است که در تنگنای بحران سرنگونی آلترناتيو و تهديد اصلی موجوديت خود را نشان می دهد. 
هفت سال پيش، در آستانه سالگرد تأسيس مجاهدين، دژخيمان خامنه ای خون مجاهد خلق ولی الله فيض مهدوی را بر زمين ريختند. و امروز در آستانه آغاز چهل ونهمين سال تأسيس سازمان مجاهدين خلق ايران به کشتار اشرفی ها دست زده اند. اما نمی دانند که از اين خونهای پرارج چه قيام ها و چه نبردهايی توسط يگانهای ارتش آزادی در سراسر ايران شعله خواهد کشيد. 
توافق چهارجانبه (دولت آمريکا، ملل متحد، دولت عراق و نمايندگان ساکنان) در اوت ۲۰۱۲، و مسئوليت مستقيم ملل متحد و دولت آمريکا از رئيس جمهور آمريکا، شورای امنيت و دبيرکل ملل متحد ايجاب می کند تا با اعزام فوری هياتهايی به اشرف، از ادامه کشتار جلوگيری نموده و برای نجات جان مجروحان و گروگانها اقدام کنند. 
ايالات متحده و ملل متحد را فرا می خوانم که برای جلوگيری از استمرار اين قتل عام ها يا تمامی اعضای مجاهدين را به فوريت به آمريکا و اروپا منتقل کنند و تا آن زمان ترتيبات استقرار نيروهای کلاه آبی سازمان ملل را در اشرف و ليبرتی فراهم سازند. اين برای حفاظت از جان پناهندگان و پناهجويان که همگی افراد حفاظت شده تحت کنوانسيون چهارم ژنو هستند و ايالات متحده با يکايک آنها در اين خصوص موافقتنامه امضاء کرده است، مبرم و حياتی است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

داریوش حاجبی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.