رفتن به محتوای اصلی

موسي برزين؛ وكيلي كه اتهامش دفاع از حقوق مردم آذربايجان است!
18.09.2011 - 14:07

یاداشت از آ.ائلیار

در این نوشته مقولاتی مثل «ملت» ، «آپارتاید» و ... شعار«گله جک بیزیم دیر...» یعنی "آینده از آن ماست" آمده که مسئولیتش با خود نویسنده است. ایران گلوبال برای دفاع از حقوق بشر و حقوق زندانی سیاسی به انتشار نوشته اقدام میکند.

آنچه خارج از این موضوع ست میتواند از سوی خوانندگان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

**

موسي برزين؛

وكيلي كه اتهامش دفاع از حقوق ملت آذربايجان می باشد!

ساوجی گونئیلی

Savci.guneyli@gmail.com

وقتي سخن از عدالت، تبعیض و نابرابری مي شود ، شخصی می تواند بالاترین درک را از اینها داشته باشد که خود دوره ای طولانی با آنها مواجه شده باشد. تبعیض، تحقیر و سرکوب تنها به عنوان واژه نه، بلکه به صورت عملی و عینی توسط هر آذربایجانی احساس شده است. موسی برزین به عنوان یک وکیل و به عنوان یکی از اولاد آذربایجان با توجه به درک عمیق اش از مسائل پیرامونی و با توجه به رشته ای که شاید انتخاب و ادامه اش نیز بر اساس این حس پاک بوده، تبعیض و تحقیر نسبت به ملتش را درک و درصدد مبارزه و جلوگیری از آن آمده است. وکیلی که در پذیرفتن پرونده های وکالتی ، جانانه از موکلینش دفاع نموده و بر این باور بوده است که دفاع از آنان به مثابه دفاع از حقوق ملت آذربایجان می باشد.

در دوم شهریور ماه جاری، موسی برزین به همراه چندین تن (حدود 30 نفر) از مدافعان و فعالان مدنی آذربایجان در یک مراسم افطاری بدون هیچگونه دلیل قانونی بازداشت شد. مطمئناً موسی در آن جلسه نیز به اعتراض با این اقدامات برخواسته است ولی کما فی السابق ناقضین قانون توجهی به این تذکرات نکرده اند. با توجه به شناختی که از موسی داریم می توان وی را یکی از سمبل های عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و تبعیض به معنای واقعی کلمه نامید. موسی در خط مقدم جبهه ای قرار دارد که همواره اتهاماتی همچون "تبلیغ علیه نظام" به عنوان سنگی در مقابل فعالیت فعالین مدنی آذربایجان گذاشته می شود تا مانع فعالیت آنها گردد و بوسیله کیفرخواستها و احکام قضائی (بلکه غیرقضائی) صوری، محکومیتهای چندین ساله نصیب آنها می شود. با توجه به گرایش تخصصی موسی در حقوق (گرایش جزا و جرم شناسی)، وی همواره در تلاش بوده از کجروی های ارگانهای امنیتی و قضایی ایران کاسته شود ولی گویا این روند غیرقانونی این بار موسی را نیز در بند و حبس نموده است. حبسی که هر لحظه و ثانیه آن غیرقانونی می باشد. نهایتاً شاید به زعم این آقایان، جرم و اتهام موسی، دفاع از یک ملتی بوده که حقوقش پایمال شده است! که این تلقی نیز از عداوت آنها ناشی می شود. با توجه به تلاشهای مستمر و جانانه موسی در دفاع از حقوق ملت مظلوم و سربلند آذربایجان، می توانیم چند ویژگی را در خصوص فعالیتهای حقوقی برای وی برشماریم:

1-دفاع بی ادعا و صادقانه از موکلین خود (فعالین مدنی آذربایجان)

2-تلاش خستگی ناپذیر در امور وکالتی و حقوقی

3- تلاش در جهت روشنگری های لازم در خصوص حقوق پایمال شده ملت آذربایجان

موسی برزین از زمان شروع دوره کوتاه وکالتش، بی ادعا و بی تمنا در راهی قدم گذاشته است که تیغ های زهرآلودی که توسط بدخواهان آذربایجان در این راه گذاشته می شود پای وی را همچون پای هر آزاد مردی نشانه رفته اند. با این همه، موسی، با چشم خویش تبعیضات و تحقیرها را دیده و با قدم گذاشتن در این وادی پر مخاطره ، سعی در رفع آنها داشته است، ولی غافل از اینکه جبهه مقابل همواره سعی در برخوردهای شدید با ملت آذربایجان و علی الخصوص با دردآشنایان و فعالین آن داشته است. موسی، مبارزی نستوه در راه آزادی و عدالت میباشد، مبارزی که در دادگاههای فرمایشی، بی محابا با چنان صلابتی به دفاع از موکلین و بالاتر از آن آذربایجان برخواسته است که طوفان در جبهه آپارتاید به راه انداخته است و تشنگان و عاشقان واقعی حق و عدالت را به تشویق و تحسین برانگیخته است. النهایه لازم به تاکید است:

می توان از موسی به عنوان یکی از مدافعین عدالت، سمبلی از مبارزین نستوه راه حق و برابری و به مثابه فریدون ابراهیمی یاد نمود.

به امید آزادی موسی و همه عاشقان و مبارزین صدیق آذربایجان از زندان آپارتاید

و به امید آزادی و سعادت ملت آذربایجان

گله جک بیزیم دیر...

شهریور ماه 1390

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.