رفتن به محتوای اصلی

آیا مسعود رجوی در بین کشته شدگان کمپ اشرف است؟!
09.09.2013 - 07:04

چند وقت پیش یک وبلاگ نویس اسرائیلی ادعا کرده بود که مسعود رجوی را در حومه تل آویو دیده است. اما سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران که در قتل عام مجاهدین دخالت مستقیمی داشته است ، ادعا می کند که :« بعد از این که دولت عراق اعضاء سازمان مجاهدین را از اردوگاه اشرف به "لیبرتی" منتقل کرد،"حماقت و اشتباه بزرگ رهبر این گروهک این بود که دست به تفکیک زد و صد نفر از اصلی‌ترین و مؤثرترین کادرهای اصلی خود را در اشرف نگه داشت"...
وی گفت که بعد از گذشت چند روز مسعود رجوی هنوز واکنشی نشان نداده است واین "یعنی این که یا مسعود رجوی کشته شده و اعلام نمی‌کنند، یا اینکه آنقدر تصمیم آنها در تفکیک قوا احمقانه بوده که قادر نیستند پاسخگوی آن باشند و به سکوت روی آورده‌اند و این نشان‌دهنده یک فروپاشی روحی عمیق است".» از سوی دیگر اکثر نیروهای اپوزیسیون برون مرزی که چندان با روش مجاهدین خلق موافق نیستند ، بشدت قتل عام مجاهدین خلق در «اشرف »را محکوم کرده اند .

این فرمانده سپاه همچنین  می گوید که در جریان "عملیات مرصاد"، تنها سه نفر از کادر اصلی مجاهدین کشته شده بودند در حالی که در "عملیات اخیر ۵۲ نفر از کادرهای اصلی و موثر" کشته شده اند. او همیچنین ادعا می کند  که در جریان در انتقال آنها به اردوگاه لیبرتی ۲۰۰ نفر از آنها فرار کردند "که هیچ یک از آن ها روش کار با موبایل را بلد نبودند و اینترنت را نمی شناختند، آنها در یک اسارت ذهنی و خفقان فکری بودند. این ادعا هنوز از سوی  منابع مستقل تائید نشده است. 

بنابر نوشته سایت رادیو فرانسه ؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در یک گفتگوی تلویزیونی، در بارۀ "عملیات" حمله به اردوگاه اشرف در عراق توضیحاتی داد و مسئولیت آن را به گردن جوانان عراقی انداخت. او با تأکید بر اهمیت این عملیات، گفت که "پنجاه درصد از کادر رهبری اصلی منافقین نابود شده" و مسعود رجوی هم در صورت زنده بودن، قادر به پاسخگویی به پیروان خود نیست.

 

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه  پاسداران، در شبکۀ دوم تلویزیون دولتی ایران بر اهمیت بسیار زیاد وقایع اخیر اردوگاه اشرف تأکید کرد و گفت "این عملیات به دلیل احتمال حمله آمریکا به سوریه بازتاب گسترد|ۀ رسانه‌ای پیدا نکرد". وی که همه جا از این واقعه به عنوان "عملیات" یاد می‌کرد تأثیر آن را بر سازمان مجاهدین بسیار بیشتر از عملیات «مرصاد» دانست.
وی در مقام مقایسه گفت: "در عملیات مرصاد فقط سه کادر اصلی در میان کشته شدگان منافقین بودند اما در عملیات اخیر 52 نفر از کادرهای اصلی و مؤثر کشته شده‌اند".
به گفتۀ سلامی اینک "پنجاه درصد از کادر رهبری اصلی منافقین نابود شده"...
 
 
از نظر سلامی، از بین رفتن "اعضای شورای رهبری" سازمان مجاهدین نتیجۀ "حمله جوانان عراقی به اردوگاه اشرف" است. به گفتۀ وی "این عملیات، تراکم بغضی است که مردم مسلمان عراق" از مجاهدین داشته‌اند.
 

 
سردار سلامی همچنین به تغییر استراتژی آمریکا در منطقه پرداخت و گفت : "آمریکا که القاعده را نماد تروریسم می‌دانست، امروز از آن به عنوان نیروی میدانی در سوریه علیه نظام این کشور استفاده می‌کند."
او افزود: "آمریکا همچنین با حذف گروهک تروریستی منافقین از لیست تروریست‌ها، سعی کرد به این گروهک میدان عمل بدهد تا در جهت استراتژی‌های آنها در کشور اسلامی عراق عمل کند"...

سردار سلامی توضیح داد بعد از این که دولت عراق اعضاء سازمان مجاهدین را از اردوگاه اشرف به "لیبرتی" منتقل کرد،"حماقت و اشتباه بزرگ رهبر این گروهک این بود که دست به تفکیک زد و صد نفر از اصلی‌ترین و مؤثرترین کادرهای اصلی خود را در اشرف نگه داشت"...
وی گفت که بعد از گذشت چند روز مسعود رجوی هنوز واکنشی نشان نداده است واین "یعنی این که یا مسعود رجوی کشته شده و اعلام نمی‌کنند، یا اینکه آنقدر تصمیم آنها در تفکیک قوا احمقانه بوده که قادر نیستند پاسخگوی آن باشند و به سکوت روی آورده‌اند و این نشان‌دهنده یک فروپاشی روحی عمیق است".
 
سلامی افزود: "افرادی همچون زهره قائمی، یا گیتی گیوه‌چیان فرمانده کل نیروهای نظامی اشرف و عنصر رده سوم و مسئول اطلاعات کل اشرف به همراه تمام افرادش و همچنین کادرهای اصلی شورای رهبری در این اردوگاه مستقر بودند و همگی وسایل نظامی در اختیار داشتند و گویا برای عملیات آماده بودند اما عملیات مردم به قدری برق‌آسا و غافلگیرکننده بود که نه ارتش عراق متوجه شد و نه آنها توان مقابله داشتند".

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.