رفتن به محتوای اصلی

24 مین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو
09.09.2013 - 17:23

 این اجلاس که در آستانه “ قضیه بحرانی سوریه و کشورهای منطقه برگزار میشود،جلسه با سخنرانی کمیسر حقوق بشرسازمان ملل، خانم ناوی پیلای آغاز شد.
خانم پیلای سخنرانی خود در افتتاحیه 24 مین اجلاس شورای حقوق بشر را با هشدار به جامعه بین الملل در خصوص افزایش کشتار در سوریه و افزایش آمار آوارگان سوری اختصاص داده و گفت: بیش از 100 هزار نفر در سوریه کشته و 2 میلیون پناهنده و 4 میلیون بی خانمان شده اند.
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را محکوم کرده و گفت: استفاده از سلاح شیمیایی به از بزرگترین جنایات شناخته شده توسط کشورهای عضو است و در حال حاضر در استفاده از آن و وقوع این جنایت در سوریه شکی نیست.
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در بخش دیگر سخنرانی خود با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در بحرین تاکید کرد: لغو سفر برنامه ریزی شده گزارشگر ویژه در مورد شکنجه موجب تاسف است و توصیه های مهم ساخته شده توسط کمیسیون مستقل تحقیق بحرین هنوز اجرا نشده است. 
پس از اتمام سخنرانی خانم ناوی پیلای، به ترتیب ابتدا کشورهای عضو شورای حقوق بشر و سپس کشورهای غیر عضو و در پایان سازمانهای غیر دولتی به موضعگیری نسبت به سخنرانی خانم پیلای پرداختند.
از طرفی با حضور کنشگران و مدافعان حقوق بشری همراه خواهد بود که میکوشند از طریق کارزاری برای افشای نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی و به کمک سازمان غیر دولتی سودویند، با حضور در این اجلاس، ضمن برگزاری اجلاس های جانبی (موازی) در شورای حقوق بشر و تجمعاتی در برابر مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو موارد نقض حقوق انسانی در جمهوری اسلامی را روشن کنند.
در این باره امجد حسین پناهی یکی از فعالان حقوق بشری کرد که برای شرکت در این نشستها به ژنو و سازمان ملل رفته ، گفت که امروز دوشنبه اولین جلسه این شورا در مورد سوریه و موراد دیگر نقض حقوق بشر در منطقه و جهان شروع به کار کرد که بیشتر کشورها در مورد وضع اخیر پیش آمده در سوریه ابراز نگرانی کردند.
از طرفی دیگر آقای حسین پناهی ادامه داد که قرار بر این است که ما فعالان حقوق بشری در این مدت بکوشیم که با برگزاری نشستها و ارائه گزارشات متعدد موارد نقض حقوق بشر در ایران به مقامات و نهادهای مدافع حقوق بشری که در این سازمان فعال هستند، مشکلات در ایران را برجسته تر کنیم .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.