رفتن به محتوای اصلی

نسرین ستوده و تعداد دیگری از زندانيان سياسی در ايران آزاد شدند
18.09.2013 - 18:28

گزارش‌های رسيده از ايران حاکی است که شماری از روزنامه نگاران و زندانيان سياسی در ساعات گذشته آزاد شده‌اند که در ميان آنها نام هفت تن از زندانيان سياسی زن به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارشی که سايت کلمه، نزديک به مخالفان، منتشر کرده است در ميان نام افراد آزاد شده، فيض الله عرب سرخی، معاون وزير بازرگانی دولت سيد محمد خاتمی و زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين به چشم می خورد.

کلمه نوشته که آقای عرب سرخی «دو هقته پيش در بيمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و هم اينک در بيمارستان امام خمينی به سر می‌برد».

نسرين ستوده، فعال حقوق بشر و وکيل دادگستری نيز از جمله آزاد شدگان روز چهارشنبه، ۲۷ شهريور ماه است که رضا خندان، همسرش، خبر آزادی وی را اعلام کرده است.

آقای خندان در صفحه فیس بوک خود نوشت: «نسرین آمد... به او گفتند آزادی...».

خانم ستوده از سيزدهم شهريور ۱۳۸۹ به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی، تبانی و تبليغ عليه نظام و عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر» در زندان بود. وی به تحمل شش سال حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم شده بود.

به گزارش سايت کلمه، محبوبه کرمی و مهسا امرآبادی که از بازداشت شدگان بعد از اعتراضات مردمی سال ۸۸ بودند، نيز به صورت مشروط آزاد شده‌اند، در حالی که تنها چند ماه به اتمام دوران محکوميت آنها مانده بود.

اين گزارش می افزايد: «مريم جليلی، ميترا رحمتی، فرح واضحان، ژيلا مکوندی و کفايت ملک محمدی از زندانيان سياسی بند زنان زندان اوين نيز به طور مشروط آزاد شده‌اند».

خبرگزاری ایسنا نیز در گزارشی این خبر را تایید کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که عيسی سحرخيز، روزنامه نگار، محسن امين زاده، معاون وزير امور خارجه در دولت محمد خاتمی و ميرطاهر موسوی، نماینده کرج در مجلس ششم از ديگر آزاد شدگان هستند.

منابع مستقل هنوز خبر آزادی آقای سحرخیز، امین‌زاده و میرطاهر موسوی را تایید نکرده‌اند.

حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که برخی از محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی را رفع خواهد کرد. هواداران وی نیز از آن زمان خواستار آزادی زندانیان سیاسی بویژه میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد شده بودند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.