رفتن به محتوای اصلی

روحانی در آستانه سفر به نیویورک: دنیا پیام انتخابات ایران را بگیرد
23.09.2013 - 15:28

 

به گزارش سایت ریاست جمهوری ایران، آقای روحانی این اظهارات را روز دوشنبه اول مهر (۲۳ سپتامبر) و پیش از ترک تهران برای سفری پنج روزه به نیویورک به منظور شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرده است.

آقای روحانی در آستانه این سفر تاکید کرده که قصد دارد "چهره واقعی ملت ایران" را به دنیا معرفی کند و به انتقاد از کسانی پرداخته که "در سال های اخیر این چهره را به گونه دیگری به جهان معرفی کردند".

رئیس جمهور فردا دوم مهر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد. وی روز چهارم مهر نیز به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد در اجلاس خلع سلاح اتمی که در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود، صحبت می کند و یک روز بعد، در مراسم افتتاحیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، سخنرانی سوم خود را ایراد خواهد کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، محمدعلی نجفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، محمدرضا صادق و حسام الدین آشنا مشاوران رئیس جمهور، احمدرضا دستغیب، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس، آقای روحانی را در سفر نیویورک همراهی می کنند.

گفتگوهای هسته ای

گفته شده که در جریان سفر هیات ایرانی به نیویورک، نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ نیز به گفتگو خواهند پرداخت.

آقای روحانی امروز در اشاره ای تلویحی به این مذاکرات، گفته که تحریم های وضع شده علیه ایران غیرقابل قبول و غیرقانونی است و دو طرف، باید از طریق "تعامل، گفت و گو و مفاهمه" به "منافع مشترک" دست یابند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در همین چهارچوب امروز قرار است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با کاترین اشتون مذاکره کننده اصلی گروه ۱+۵ ملاقات و گفتگو کند.

خبرگزاری ایرنا از قول یک مقام مسئول که نام وی فاش نشده نوشته که دور جدید مذاکرات هسته ای "نه در شکل و نه در محتوا نمی تواند در مسیر گذشته خود حرکت کند" و "نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد و دیگر تحولات مهم منطقه ای و بین المللی، فضای مذاکراتی بین ایران و گروه ۱+۵ را نسبت به گذشته به طور کامل دگرگون کرده است".

به گزارش ایرنا آقای روحانی در جریان سفر به نیویورک با مقام هایی خارجی همچون بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، روسای جمهور فرانسه، اتریش، ترکیه، تونس و لبنان، نخست وزیر ایتالیا، دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی و معاون نخست وزیر عراق دیدار خواهد داشت. این خبرگزاری نوشته ممکن است در جریان سفر، برنامه هایی نیز برای ملاقات صدر اعظم آلمان و نخست وزیر اسپانیا با آقای روحانی تنظیم شود.

در جریان این سفر، همچنین برنامه هایی نیز برای ملاقات رئیس جمهور با ایرانیان مقیم ایالات متحده و نیز رسانه های سراسری آمریکا پیش بینی شده است.

اجلاس پیش روی سازمان ملل، شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی این سازمان است که در آن، روسای دولت های ۱۳۲ کشور جهان حضور خواهند داشت.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.