رفتن به محتوای اصلی

"مجاهدین سیاهپوست" و نژادپرستی طرفداران رژیم
28.09.2013 - 14:05

 

شرکت عده ای سیاهپوست خارجی در تظاهرات مجاهدین باعث انتشار کلی مطلب در سایتهای ایرانی شده، که در آن این قضیه را به تمسخر گرفته اند. به طور نمونه سایت ایران گلوبال مطلبی منتشر کرده با عنوان تظاهرات مجاهدین سیاه پوست علیه حضور روحانی در نیویورک، که در آن چند عکس آمده و مصاحبه ای که معلوم نیست واقعی ست یا ساختگی. هدف از انتشار مطلب ایران گلوبال این بوده که نشان دهند مجاهدین یک عده خارجی از همه جا بی خبر را به تظاهرات خود کشانده اند. در واقع مطلب ایران گلوبال فقط به قصد کوباندن مجاهدین (و به احتمال زیاد دفاع از رژیم) انتشار یافته.
جدا از شیوه های مسخره طرفداران رژیم برای کوباندن مخالفین، نکته دیگری که در مطالبی که پیرامون این قضیه منتشر شده به چشم میخورد، نژادپرستی آشکار نویسندگان و نظردهندگان ایرانی ست: 
- اولا در ایران هم سیاهپوستانی داریم که جد اندر جد ایرانی اند. یعنی سیاهپوست بودن به معنی خارجی بودن نیست!
- دوما اگر انتقاد به این بوده که چرا یک عده خارجی در تظاهرات مجاهدین شرکت کرده اند، این هم چیز غریبی نیست. سالهاست که در خارج از کشور هم در تظاهراتهای نیروهای اپوزیسیون و هم در تظاهراتهای طرفداران رژیم، خارجیان شرکت میکنند. تا حالا البته همه این خارجیان سفیدپوست بوده اند. کسانی که از شرکت عده ای سیاهپوست خارجی در تظاهرات مجاهدین یک موضوع کمدی ساخته اند، مشکل شان سیاهپوست بودن اینهاست. 
- سوما اگر به این انتقاد داشتند که چرا این خارجیان سیاهپوستی که در تظاهرات مجاهدین شرکت کرده اند، از اوضاع سیاسی ایران باخبر نیستند (جدا از صحت این ادعا)، باید گفت که خارجی هایی هم که در تظاهراتهای سایر نیروهای سیاسی ایرانی شرکت میکنند، چندان از اوضاع ایران باخبر نیستند و بیشتر تحت تاثیر احساسات خود و بخاطر اینکه یک دوست یا همسایه ایرانی دارند، در این تظاهراتها شرکت میکنند. تازه بسیاری از فرزندان سیاسیون ایرانی هم صرفا به خاطر تشویق والدین شان در تظاهراتهای ایرانی ها شرکت میکنند و اصلا نمیدانند در ایران چی به چیست و کی به کیست. حتی نمی دانند پدر و مادر و "خاله" و "عمو"هایشان در این بلبشوی سیاسی کجا ایستاده اند و چکاره اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
وبلاگ آزاده سپهری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.