رفتن به محتوای اصلی

ماهاتیر محمد؛ وجود همزمان شیعه و سنی در یک کشور تهدیدی بزرگ
04.10.2013 - 07:20

 ماهاتیر محمد در اظهارات تندی علیه ایرانیان، مذهب شیعه را عامل تفرقه مسلمانان دانسته و از ایرانیها خواست که دست از دخالت در مذهب مالزی بردارد.

ماهاتیر محمد، برحسته ترین شخصیت سیاسی و نخست وزیر اسبق مالزی در مصاحبه ای با برناما گفته است که تعالیم شیعه نباید در مالزی اجرا شود چرا که تنها باعث ایجاد تنش و تفرقه میان تمام مسلمانان خواهد شد.وی افزود: مسئله و حرف من اصلا بر سر این نیست که شیعیان بر حق هستند یا نیستند. ما مایل نیستیم این مذهب را در کشورمان ببینیم.

به گزارش پایک نیوز به نقل از روزنامه اتوسان از این گفتگو، قهرمان ملی مالزی گفته است که مسلمانان مالزی سالهای سال سنی بوده اند و در صلح و صفا با هم زندگی کرده اند و مسلمانان درستکاری بوده اند اما حالا شیعه در میان برخی از آنها ریشه دوانده است. کسی چه می داند؟ شاید یک روز بخواهند مسجد جداگانه هم بسازند و "یکدیگر را بکشند". من نمی خواهم که چنین چیزی رخ دهد.

وی در پایان به طور قاطعانه ای تاکید کرده که اگر ایرانی ها در کشور خودشان می خواهند شیعه باشند خب باشند. اما اگر اینجا می آیند لطفا مزاحم ما نشوند.

وی قبل از این نیز خواستار ممانعت از ورود ایرانیان به مالزی شده بود.همچنین از 1 اکتبر صدور ویزا در فرودگاه مالزی که معلولا برای ایرانیان 90 روز بود به 14 روز کاهش پیدا کرده است.

عمده اقدامات و تحرکات اخیر ضد شیعی مالزی نیز پس از آن آغاز شد که پسر ارشد وی، مخریز ماهاتیر مقابله تمام عیاری با گسترش نفوذ آموزه های شیعی در ایالت کلانتان، که وی سر وزیر آن می باشد، آغاز کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.