رفتن به محتوای اصلی

چراغ سبز الاهه بقراط به مجاهدین وآینده سناریو لیبی در مورد ایران
20.08.2011 - 16:34

در پاسخ به مقاله اخیر سر کار خانم الاهه بقراط تحت عنوان : «تروریست ماندن مجاهدین به سود کیست؟» _ فرض می گیریم که مجاهدین خلق از لیست ترور امریکا بدرآیند_منهم آرزو می کنم که چنین شود_ و چند سال دیگر شرایط عملی سرنگونی رزیم جنايتکار هم فراهم گردد و آنان با توجه با تشکیلات ، سازماندهی بسیار بالا ، امکانات مالی فراوان و پشتیبانی غربی ها ....قدرت سیاسی را در ایران فردا را به کف آورند ......مواضع امروزیشان نشان می دهد در ان شرایط مجاهدین نخواهند گذاشت که رضا پهلوی (رقیب قدرتمند رجوی )آزادنه به کشور ش باز گردد. کاملا قابل پیش بینی است که مجاهدین خلق مخالف آزادی فعالیت مخالفین خود در ایران زیر فرمان خود باشند . بنابراین فعالیت گروههاي متعدد بنیاد گرا اسلامی (از جنس حزب الله و اصول گرا) ممنوع و ازادی فعالیت اصلاح طلبان ، چپ هاو ....بشدت محدود خواهد بود . تنها کسانی اجازه فعالیت خواهند داشت که در سابق همچون هزار خانی ،مهدی سامع و زینت هاشمی مداح مسعود و مریم رجوی بوده باشند(چند پست غیر کلیدی کابینه مجاهدین برای آنان از هم اکنون در نظر گرفته شده است).

بر کسی پوشیده نیست که مجاهدین هژمونی طلب اند و هر گز از خود انتقاد نکرده اند چرا که در صورت انتقاد به مانند همسانان ؛ همچون فدایی و توده ای شاخه شاخه خواهند شد در حالي که تقریبا همه گروههای سیاسی مورد اشاره خانم بقراط (از سلطنت ، شاه ، رضا پهلوی گرفته تا جبهه ملی ، فدائیان و شاخهای متعدد حزب توده و....)از خود انتقاد کرده اند .

بنظر می رسد که شما طرفداران خاموش سلطنت بخوبی می دانید که رجوی هر گز قادر نخواهد بود که به تنهایی قدرت رادر ایران به کف آورد و این چراخ سبز ها ي شما به مجاهدين هم بی فایده است . امریکايی مي دانند چه می کنند وآنان بخوبي ماهيت ضد دمکرایتک مجاهدين را مي شناسند و بخاطر چند هزار دلار مجاهدين هم نظر شان را عوض نمی کنند؛ بلکه بنظر می رسد نئو کانها دارند اوباما و اروپائیان را مجاب می کنند که سناریو ليبی را در سوریه و ایران هم پیاده نمایند .(بستگی به نتایج لیبی و سوریه دارد) نزدیکی دوباره روسیه و جمهوری اسلامي تهدیدات علی خامنه ای به غرب گویا این مسئله است .

خوب شاید واقعا راه دیگری باقی نمانده باشد ولی در صورت پذیرش سناریو لیبی ؛ رجوی و مجاهدینش مانع بزرگی بر سر این راه خواهند بود .امریکایی ها در زمان اشغال عراق بسیار کوشیدند که مابین رضا پهلوی و مسعود رجوی اتحادي را سازمان (جوش )دهند ولی در این تلاش با سر سختی رجوی مواجه شدند ...حالا چه چیزی عوض شده است که نظر طرفداران رضا پهلوی نسبت به مجاهدین عوض شده است یگانه چیزی که بنظر می رسد نشان شیر و خورشید و حفظ تمامیت ارضی مجاهدین شاید انگیزه ای بود که شما این مقاله را نوشته باشید . اوضاع سیاسی بسیار پیجیده تر ازپیش فرض های شماست ودر اين میان اپوزیسیون ایران به درجه ای از پختگی رسیده است که نخواهد به مانند گذشته مسایل را از دریچه ضدیت با رزیم و حسادت مابین خودحل و فصل نمایند .قعطا عوامل و نیروهای سیاسی جدیدی وارد میدان سیاست ایران شده اند و صف بندی های مجاهد ،جبهه ملی ، فدایی ، توده ای و سلطنت به گذشته ایران تعلق دارند گرایشات متعدد جنبش سبز ، اسلامیون ایران گرا (تیم احمدی نژاد) احزاب اتنیکی و علاقه و نظر همسایگان ایران نقش مهمی در آینده ایفا خواهند کرد .در این میان هنوز برگ برنده در دست علی خامنه ای است وی می تواند زمینه انتقال قدرت به اصلاح طلبان را فراهم نماید.هر چند خیلی دیر شده است ولی در صورت سقوط قذافی و بشار اسد و ادامه تحریم ها و .....شاید چنین شود و آینده سیاست در ایران غیر قابل پیش بینی شده است

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.