رفتن به محتوای اصلی

تجمع ، تحصن خانواده ها در مقابل اداره اطلاعات سنندج
13.10.2013 - 14:07

به گزارش « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»،  روزشنبه ۲۰ مهرماه ،ده ها نفر از خانواده های  زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام  اهل سنت کرد از ساعت ۰۹:۰۰ صبح در مقابل اداره اطلاعات سنندج تجمع کردند وخواستار اطلاع یافتن از ۵ تن از عزیزانشان که در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارند و از وضعیت وشرایط آنها هیچ خبری ندارند دست به تجمع اعتراضی گسترده ای زدند.

رئیس اداره اطلاعات سنندج خوستار مذاکره و صحبت با ۵ نفر از نمایندگان خانواده ها شد . هنگامی که نمایندگان خانواده ها به درون اداره اطلاعات برده شدند.فردی که خود را رئیس اطلاعات سنندج معرفی می کرد و از بردن نام خود خوداری می کرد . با توهین و تهدید با خانواده ها برخورد کرد. رئیس شکنجه گران و قاتلان مردم کردستان خطاب به این خانواده های گفت : شما حیوان هستد،اگر به تجمع ، تحصن و اعتراضاتان در اینجا و یا جاهای دیگر ادامه دهید به بچه هاتون، زنهاتون، پیرهاتون و جوانتون رحم نخواهیم کرد همه شما را زندانی خواهیم کرد و همانند بستگان زندانیتون به حسابتون خواهیم رسید.

در حالیکه نمایندگان خانواده ها با احترام و ملایمت به این فرد شکنجه گر می گفتند : ما نگرانم جان عزیزانمان هستیم و اینها محکوم به اعدام هستند و شماها چند روزی است که آنها را به جایی منتقل کرده اید که ما نه می دانیم آنها کجا هستند ؟ نه با ما تماسی گرفته اند که از حالشون خبردار شویم و نه می دانیم که عزیزانمان  آیا هنوز زنده هستند یا نه؟

این شکنجه گر به جای پاسخ منطقی دادن به نگرانی این خانواده ها  به توهینها و تهدیدها خود شدت  بخشید. خانواده ها به او باز هم تکرار کردند که ما چیزی برای از دست دادن نداریم و برای نجات جان عزیزانمان به تجمع ، تحصن واعتراضات تا لغو حکم اعدام عزیزانمان و آزادی بدون قید و شرط آنها ادامه خواهیم داد.

علیرغم توهینها و تهدیدات تجمع، تحصن و اعترضات خانواده ها تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه داشت. خانواده ها به آنها ۲ روز فرصت دادند در صورتی که از وضعیت و شرایط ۵ زندانی محکوم به اعدام اطلاع نیابند به اعتراضات خود شدت خواهند بخشید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.