رفتن به محتوای اصلی

مرگ مشکوک سحر چویینی دانشجوی ۱۹ ساله مریوانی
18.10.2013 - 04:47

طبق آخرین گزارش رسیده توسط فعالان زن در مریوان نتایج تحقیقات ابتدایی و اظهارات نزدیکان سحر چویینی، علت مرگ این دانشجوی دانشگاه بوعلی همدان را که "خودکشی" اعلام شده، با تردیدهایی روبرو کرده تا جایی که خانواده وی گفته‌اند فرزندشان به قتل رسیده است. همزمان دانشجویان دانشگاه بوعلی در همدان و در جریان مراسم خاکسپاری او در مریوان، با برپایی تجمعی اعتراضی، خواهان روشن شدن علل این "مرگ مشکوک" و رسیدگی مسئولان امر به این پرونده شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا به نقل ازسرهنگ فرامز به‌گذر رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی همدان گزارش کرد که درطی تحقیقات انجام شده علت اصلی مرگ این دانشجو خودکشی ناشی از مشکلات شخصی و مسائل عاطفی بوده است.

سرهنگ فرامز به‌گذر گفته است این اتفاق در شرایطی افتاده که هیچ یک از هم‌اتاقی‌های این دانشجو به علت تعطیلات آخر هفته در خوابگاه نبوده‌اند. وی همچنین گفته که پلیس آگاهی تمام زوایای اتاق متوفی را مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار داده و هیچ اثری مبنی بر شکستگی و تخریب قفل در و پنجره مشاهده نشده است.

همچنین پزشک قانونی همدان نیز اعلام کرد مرگ بر اثر خفگی و مسدود شدن مسیر تنفسی اتفاق افتاده و هیچ آثاری از زد و خورد و درگیری وجود نداشته و همچنین خودکشی ۱۲ ساعت قبل از حضور پلیس اتفاق افتاده است.

عضو انجمن زنان مریوان هم در این مورد می‌گوید خانواده سحر چویینی به هیچ عنوان حاضر نیستند بپذیرند فرزندشان بر اثر خودکشی درگذشته، چراکه به گفته آنها او قبل از این اتفاق از سلامت روحی برخوردار بوده و حتی سابقه افسردگی هم نداشته است.

خانواده چویینی گفته‌اند که مرگ فرزندشان، قتل عمد بوده است. آنها گفته‌اند که پزشک قانونی در اولین اظهار نظر به خانواده اعلام کرده که سحر پیش از خودکشی ضربه مغزی شده است.

فرضیه ضربه مغزی پیش از مرگ در حالی مطرح است که عضو انجمن زنان مریون به نقل از خانواده می‌گوید سحر چویینی سابقه هیچ‌گونه فعالیت سیاسی یا دانشجویی نداشته.

در اعتراض به روند رسیدگی به علل این مرگ، برخی از همکلاسی‌های سحر و دانشجویان دانشگاه بوعلی اعلام کرده‌اند هفته آینده نیز اعتراضات خود را در دانشگاه از سرخواهند گرفت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.