رفتن به محتوای اصلی

رضا اسماعیلی زندانی سیاسی قبل از اعدام شکنجه شده است
27.10.2013 - 18:18

ساعاتی پس از اعدام حبیب الله گلپری پور در زندان اورمیه در زندان سلماس نیز یک زندانی سیاسی کرد بنام رضا اسماعیلی معروف به الهام مامدی به اتهام همکاری با پژاک به چوبه دار آویخته شد . وی که از اعضای منطقه ای پژاک بود قبل از اعدام تحت شکنجه قرار گرفته است و آثار شکنجه بر روی پیکر وی وجود دارد .

رضا اسماعیلی معروف به الهام مامدی که در سال 1388 به اتهام همکاری باحزب حیات آزاد کردستان دستگیر شده بود صبح دیروز در زندان سلماس به چوبه دار آویخته شد .

الهام مامدی سی و پنج ساله و  از اهالی روستای دیرک در سلماس بود.

وی در سال 2008 با گزارش جاسوساس بومی وزارت اطلاعات به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان از سوی نیروهای امنیتی ایران دستگیر می شود.

 دادگاه انقلاب شهرستان خوی در استان اورمیه الهام مامدی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ برای پژاک به اعدام محکوم کرد . وکیل مدافع وی گفته است حکم اعدام این زندانی سیاسی امسال و در پی تجدید نظر در پرونده اش به بیست و پنج سال حبس تغییر پیدا کرده بود .

طبق اطلاعات بدست آمده الهام مامدی جمعه شب از بند عمومی زندان سلماس خارج و به مکانی نامعلوم منتقل شده است . صبح روز شنبه به خانواده وی اطلاع داده می شود که پیکر عزیزشان در قبرستانی در مسیر سلماس بسوی اورمیه دفن شده است .

 با پخش این خبر اعضای خانوده و جمعی از مردم سلماس که بیشترشان زن بودند با حضور بر مزار رضا اسماعیلی سعی می کنند که با نبش قبر پیکر وی را برای خاکسپاری به زادگاهش در روستای دیرک منتقل کنند اما با ممانعت مأموران اداره اطلاعات و سپاه پاسداران روبرو می شوند.

 در پی شدت یافتن خشم مردم ، مأموران امنیتی با انتقال پیکر رضا اسماعیلی به روستای دیرک به شرط خودداری از برگزاری مجلس بزرگداشت برای وی موافقت کرده اند . در جریان نبش قبر درگیری هایی نیز رخ داده و نیروهای امنیتی اقدام به ضرب و شتم و توهین به حاضرین کرده اند .

 خبرها همچنین حاکی از آنست در حین شستشوی پیکر الهام مامدی آثار شکنجه های پیش از اعدام بر روی بدن وی مشهود بوده است .

طبق اطلاعات بدست آمده دیروز در سراسر سلماس و روستاهای تابعه آن حکومت نظامی برپا بوده و نیروهای سرکوبگر از هراس قیام مردمی در حالت آماده باش بوده اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.