رفتن به محتوای اصلی

چگونگی شکنجه و قتل رحیم یعلبی مبارز سیاسی در اورمیه
06.11.2013 - 15:47

در ارتباط با قتل مرحوم رحیم  یلعبی ترکمان مبارز سیاسی ، تایید می گردد آن مرحوم پس از انقلاب فعالیت اقتصادی و تولیدی را پیشه گرفته و تمام وقت عمر میانسالی را در این عرصه صرف کرد.

آن مرحوم جدا از واحدهای تولیدی تراشکاری و تولید قطعات خودرو (دیسک ماشین) ، ماشین آلات صنایع غذایی ، واحد پرورش ماهی و باغ بزرگ کشاورزی

برخلاف روحیه لطیف و بی غش و غل خود، از اواخر دهه 60 به توصیه دوست صنعتگر خود بنام مجید اسلام دوست و برادر خود کاظم اقدام به خرید پلاک باقیمانده زمینهای زراعی دیزج سیاوش ارومیه (گلشهر کنونی) نمود.

بعلت بزرگی زمین و عدم تمکن مالی لازم ، اقدام به قطعه بندی و فروش اراضی به تعاونی های مسکن ادارات مختلف نمودند.

دریغ از این مسئله که بخاطر فساد اجتماعی  ، قریب 10سال مخل آرامش و روان آن انسان دلسوخته و تعداد بیش از 11000کارمند بیچاره عضو تعاونی ادارات خریدار زمین  گردیده و نهایتا در مظلومیت کامل مورد آزار و اذیت جسمی قرار و به قتل رسید.

داستان را خلاصه و مفید بگویم، پس از روی کارآمدن محمود احمدی نژاد خائن ، و طرح مسخره و حساب نشده مسکن مهر، ظرفیت وزارت مسکن  احمدی نژاد فقط برای احیای مسکن های مهر زوم شد و وزیر چابلوس و بی سواد نیکزاد تبدیل به وزیر مسکن مهر شد و مدیران جدید مسکن و شهرسازی استانها مامور شناسایی و تملک(غصب) اراضی مناسب طرح مسکن مهر گردیدند.

در شهر مظلوم ما ارومیه، مناطق گلمان و گلشهر توسط مدیران بومی نیکزاد برای این امر تخصیص یافتند.

لذا با دستور وزارت مسکن به سازمان منابع طبیعی ، مناطق فوق را ملی کرده و بلافاصله سند شش دانگ شان را بنام وزارت مسکن و شهرسازی زدند.

روستاییان بیچاره منطقه گلمان زمین اباواجدادیشان را از دست دادند و 11000اعضای بیچاره  تعاونی مسکن ادارات اراضی گلشهر را که سند در دست داشتند.

خلاصه قریب 10سال، عمر مرحوم یلعبی در راه پله های ادارات و ارگانهای دادگستری و قوه قضاییه گذشت و مسکن و شهرسازی نیکزاد به ساخت و ساز غیرمجاز مسکن مهر خود ادامه داد و ککش نگزید.

نهایتا آن مرحوم در سال 88 موفق به اخذ حکم نهایی دیوانعالی کشور و شخص رئیس قوه قضاییه- لاریجانی گردید غافل از اینکه مسکن و شهرسازی با تصاحب و بذل و بخشش بیش از اندازه، دیگر زمینی را برای 11000عضو ادارات نگذاشته،

بعدها کاشف بعمل آمد که آقای خلیل محبت خواه و معاونین مسکن و شهرسازی با پیش بینی وضعیت آینده، زمینها را به تعاونی های نورچشمی خود مثل: تعاونی مسکن ادارات اطلاعات، دادگستری ، سازمان بازرسی ارومیه،حوزه علمیه،ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه ، مقاومت بسیج، سازمان برنامه بودجه ،شهرداری ، شورای شهر و کلیه ارگانهایی که به نحوی در مالکیت این اراضی بعدا لازم خواهند شد.

پس از احراز مالکیت برادران یلعبی، جریان فساد اداری در قوه قضاییه به سرکردگی شخص ریس دادگستری وقت  سید علی محمد موسوی(نماینده کنونی خرمدره زنجان) و دادستان رضایی چیانه(مدیرکل دادگستری اردبیل) و جمعی از معاونان دادگستری امثال آقایان عباسی و اقدم مانع اجرای حکم نهایی ریس قوه شدند.

همان موقع تیمی از اداره اطلاعات مذاکراتی با صاحبان اراضی داشته و سعی  برمصالحه و خوردن حق 11000 عضو تعاونی های اولیه داشتند. که مرحوم رحیم در مقابل نقشه شومشان ایستاد.

بعد آن محفل فاسد قدرت بجهت فیصله قضیه با نقشه ای پلید از سال 90 دوباره وارد گود گردیده، ضمن بستن تمام شریانات مالی آقایان یلعبی، رئیس دادگستری و دادستان خائن ارومیه با زیرپا گذاشتن وجدان خود، در نامه ای به دیوانعالی کشور، ضمن ایراد و اتهام به دستگاههای و ارکان مختلف سیستم قضایی، حکم نهایی قوه قضاییه را شکسته و در حرکتی جالب ضمن عودت پرونده به استان، راسا رای به رد دادرسی از ابتدا داده و اعلام نظر کرده که از ابتدا دادرسی اشتباه و غلط بوده

لذا بلافاصله اداره اطلاعات ارومیه اقدام به دستگیری آقایان یلعبی نموده و مسئول پرونده عضو باند فساد زمین خواری بازپرس شعبه 5، قاضی رسول حسینی آذر ( همان قاضی بازداشت کننده اعتراضات دریاچه ارومیه و روزنامه نگاران ارومیه) نمود.

مرحوم رحیم همراه برادر خود 6ماه از عید 91 ، مهمان شکنجه گران اداره اطلاعات ارومیه بودند و به گفته آن مرحوم، هدف از بازداشت و شکنجه ایشان، صرفا گرفتن دستنوشته از ایشان بجهت خلع ید ایشان از اراضی و قبول مسولیت جوابگویی به 11000 کارمند اعضای تعاونی های اولیه بود.

نهایتا پس از 6ماه دست ناپاک باند زمین خوار دولتی در پوست گردو ماند و ایشان با افتخار به آغوش جامعه برگشتند.

ولی دریغا که محفل قدرت زمین خواری دولتی، در جبهه گیری جدید قاضی حسینی آذر و بزرگ مفسد فی الارض جاوید اسدزاده قواط (اخراجی مسکن و شهرسازی زمان وزارت عبدالعلی زاده) که خود جزو سر باند زمین خواری هستند و چندین زمین از محفل فساد مسکن و شهرسازی محبت خواه گرفته اند، بعنوان گرداندگان خط مقدم باند زمین خواری، مامور جنگ نابرابر با خانواده یلعبی شدند.

راس هرم باند به جاوید اسدزاده سپرده شد. او در ابتدا با شماره پرسنلی 30944 توسط خلیل محبت خواه مدیرکل مسکن بعنوان سرپرست سازمان  مسکن و ساختمان جذب وزارت مسکن و شهرسازی گردید.

همچنین در آن واحد، بعنوان کارشناس رسمی دادگستری به پرونده های قاضی رسول حسینی آذر دسترسی داشت در حالیکه هیچگاه عضویتش در لیست و سایت کانون کارشناسان رسمی دادگستری ثبت نگردیده است

و همچنین بعنوان معتمد اداره اطلاعات با نامهای مستعار فعالیت می کرد

 و همچنین اکثرا اوقات برای رفع امور زمین و شهرداری،نزد رفیق گرمابه و گلستانش رسول اصغرزاده مجد در شورای شهر حضور داشت.

 ایضا بعنوان کارچاق کن دادگستری برای بعضی تعاونی ها اقدام به صدور سند مالکیت می نمود که مشهورترین آن تفکیک اراضی سیلاب کوی 10 متری گلسا گلشهر برای تعاونی مسکن کوثر سپاه بمدیریت سردار حسینعلی یوردشاهی بود که اعتراضات زیادی بپا کرد.

در این گیرو دار عملیات غیرقانونی و خواب زمستانی مسئولین ذیربط من جمله احمدرضا مشایخ مدیرکل سازمان بازرسی،  باند قدرت با خیال راحت هرکس که جلودار کارهای غیرقانونی آنها بود  از کارشناس جزء گرفته تا مدیر حذف کردند که از معرفترین ها آقای خیری مدیرکل ثبت و اسناد املاک استان و ابراهیمی مدیر منابع طبیعی ارومیه می باشد.

نهایتا پس از کلی بخور و بچاپ اراضی مردم، توسط باند قدرت زمین خواری ارومیه ، پس از اتمام دوران دله دزدی احمدی نژاد،  ایشان پشتیبان و حمایتهای سیاسی را از دست دادند.

لذا قبل از اتمام قدرت باند فساد در استان بخصوص بزرگ حامیان ایشان  برادران جلال زاده در استانداری، خلیل محبت خواه مسکن و شهرسازی و سرآخر قضیه  با  سفر شورای عالی قضایی کشوری به ارومیه و پیگیری های انجام شده در اواسط مهرماه ،

مرحوم رحیم یلعبی ترکمان 11صبح روز آخرمهرماه توسط مزدوران باند ربوده و پس از کلی فشار و آزار اذیت جسمی بجهت امضاء برگه خیانت به 11000 کارمند اعضای تعاونی های اولیه توسط ابزارآلات صنعتی شکنجه و ضمن شکستن دندان و دنده های آن مرحوم، براثر خونریزی داخلی به شهادت رسید. و جسد آن مرحوم را در ماشین خود گذاشته و با بی توجهی از رصد کامل شهر توسط دوربین ها و گشت پلیس ، وی را از شهر خارج و در جاده منطقه اسکی خوشاکوه رها کردند. و پیش بینی می شود فرد قاتل بزودی توسط باند کشته و پرونده مختومه اعلام شود.

قشر زحمت کش کارمند 11000عضو تعاونی های ارومیه احیاء زمینهای خود را مرهون تلاشهای شبانه روزی مرحوم رحیم یلعبی باید بداند که با وجود سخت ترین فشارهای سیاسی و مالی، خود را نفروخت و جانش را در این راه داد

همچنین به تمامی به خواب خفته گان مسکن های مهر که از مسکن و شهرسازی نیکزاد  صاحب خانه شده یا خواهند شد. اعلام می شود که این اراضی غصبی بوده و غیر از بجا نیامدن فرایض دینی، خیر و برکتی در آن اراضی برایشان نخواهد داشت.

---------------

لینک ها در مورد قتل رحیم یعلبی در ایران گلوبال:

1

پیکر به شدت شکنجه شده رحیم یعلبی، یکی از فعالین سابق سیاسی در اورمیه پیدا شد

http://www.iranglobal.info/node/26514

2

چگونگی شکنجه و قتل رحیم یعلبی مبارز سیاسی در اورمیه

http://www.iranglobal.info/node/27160

3

در ارتباط با قتل رحیم یلعبی ترکمان‎ ( فعال سیاسی سابق)

http://www.iranglobal.info/node/26987

4

عمل خاص، منطق ناقص(درمورد گروه اورمیه سال 1351) رحیم یعلبی عضو گروه.

http://www.iranglobal.info/node/7667

5

ملاحظات ارضی در آذربایجان غربی (1) (در کامنتها در مورد رحیم یعلبی مطالبی آمده است)

http://www.iranglobal.info/node/12304

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.