رفتن به محتوای اصلی

معلم خوزستانی از اعدام رهایی یافت
09.11.2013 - 12:18

جمعی از معلمان و فعالان مدنی طی روزهای گذشته تلاش گسترده ای برای نجات این معلم انجام داده اند و سرانجام با تلاش جمعی این معلم زندانی از اعدام رهایی یافت. 

به گزارش ندای سبز ازادی، خانواده مقتول نه فقط از قصاص مسعود پویان گذشتند بلکه دریافت دیه را هم بخشیده اند. 

هفته گذشته، جمعی از معلمان و فرهنگیان رشت جهت همدردی با خانواده مقتولان به محل کار دختر مقتول مراجعه و از خانواده او تقاضای بخشش کردند. روی پلاکاردهای آنان نوشته شده است: «عزیزان، بخشش خود را الگویی بسازید که توسط معلمان به دیگران آموخته شود» و در پارچه نوشته دیگری آمده است: «شما که داغ را می شناسید، با بخشش، روح بزرگ خود را نشان دهید».

روز گذشته مهدی محمودیان با روایتی داستان گونه در مورد این معلم محکوم به اعدام نوشته بود: یکی بود یکی نبود. توی ایرون ما یه معلمی می خواسته بره مدرسه. میاد تو کوچه می بینه آیینه ماشینش شکسته. زنگ می زنه پلیس و بعد هم مثل آدمای متمدن میره دادسرای ویژه نظام و از همسایه ای که دست به این کار زده شکایت میکنه. وقتی بر میگرده خونه آقای سرهنگ همسایه بهش فحاشی می کنه اما باز هم اون همسایه رو ارجاع می ده به پلیس و قانون. آقا سرهنگ قصه ما عصبانی تر میشه. به خونه می ره و به همراه دو فرزندش به آپارتمان آقا معلم ما حمله می کنه. درب رو می شکونند و وارد آپارتمان او می شوند. یکی از فرزندان آقا سرهنگ دان ۴ تکواندو داشته و تا می تونه آقا معلم رو مورد نوازش قرار می ده. همسر آقا معلم که در حال استحمام بوده داد و فریاد می کنه که هیچ فایده ای نداشته. مهاجمین در حالی که معلم داستان ما رو مورد نوازش قرار می دادند به سمت حمام می رند که آقا معلم طاقت نمیاره و با چاقوی آشپزخانه به دفاع از خودش و خانوادش می پردازه.

از اونجایی که بلد نبوده با چاقو کار کنه دوتا ضربه به مهاجمین می زنه که متاسفانه دو نفر از سه مهاجم کشته می شوند. یکی از مهاجمین در جا فوت می کند و یکی دیگر تا درب آپارتمان رفته و آنجا جان به جان آفرین تسلیم میکند.

دادگاه حکم صادر می کند برای قتل فردی که داخل آپارتمان فوت کرده از قتل عمد تبرئه و برای فردی که در بیرون آپارتمان فوت کرده قصاص صادر می شود.
در دادگاه تجدید نظر پرونده مورد بررسی قرار می گیرد سه نفر از ۵ نفر حکم به تبرئه از قتل عمد می دهند اما در آخرین لحظه یکی از قضات تعویض می شود و حکم نیز تغییر می کند او به یک فقره قصاص محکوم می شود. و در حالی که رییس قوه قضاییه میانگین اجرای حکم اعدام در ایران را ۵ سال اعلام کرده است دو ماه از قطعی شدن، حکم به مرحله اجرا می رسد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.