رفتن به محتوای اصلی

يك كارفرما: اجتناب‌ از بيمه‌كردن براي كاهش هزينه‌هاي توليد است!
23.07.2011 - 19:09

محمدرضا سروش ـ كارفرما ـ در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه بيمه‌نكردن كارگران ناشي از محدوديت‌هايي است كه براي كارفرمايان در كشور وجود دارد، تصريح كرد:

كارفرمايان اگر در كار خود سودآوري منطقي داشته باشند و درگير مشكلات كسب و كار نباشند، قطعا معضل بيمه‌نشدن كارگران نيز حل مي‌شود.

وي ادامه داد: براي بررسي علت عمل‌نكردن كارفرمايان به قانون بايد ابتدا دريافت كه فضاي كسب‌ و كار، كارفرمايان را در چه تنگناهايي قرار داده است، البته در هر جامعه‌اي افرادي هستند كه در بهترين شرايط كسب و كار نيز از قانون پيروي نمي‌كنند.

اين كارفرما گفت: نابرابر‌بودن عرضه و تقاضاي نيروي كار نيز باعث مي‌شود، كارگران شرايطي را كه كارفرما براي آنها تعيين مي‌كند بپذيرند، در اين حالت اگر دست كارگر براي انتخاب شغل باز باشد، ديگر به هر وضعيتي تن نمي‌دهد.

سروش با بيان اين‌كه برخي از كارفرمايان از مازاد عرضه‌ به تقاضاي نيروي كار سوء‌استفاده مي‌كنند، خاطر نشان كرد: كارفرمايان در بخش‌هاي صنعتي به دليل پر ريسك‌بودن محيط كاري نسبت به بيمه‌شدن كارگران خود مسووليت‌پذيري بيشتري دارند.

اين كارفرما با تاكيد به اين‌كه بايد در ابتدا دانست كه ريشه‌ اين عارضه چيست، سپس به حل آن پرداخت، خاطر نشان كرد: مساله‌ مهم دسته‌بندي كارفرماياني است كه به قوانين اعتنايي ندارند، زيرا كارفرمايان با توجه به نوع مشاغلي كه در آن فعاليت مي‌كنند، اعم از صنعتي، خدماتي، كشاورزي و غيره كارگران خود را بيمه مي‌كنند.

وي اظهار كرد: زماني كه مجموعه‌ هزينه‌هاي كارفرما از مجموع درآمد‌هاي او بيشتر باشد، ناچار است براي كاهش هزينه‌ها اقداماتي نظير بيمه‌نكردن كارگران خود را در پيش بگيرد.

سروش در پايان گفت: گاهي فضاي كسب و كار كارفرمايان را ناچار به پيروي‌نكردن از قانون مي‌كند و گاهي نيز در پي سوء‌استفاده از كارگران هستند كه بايد هر دوي اين موارد مورد بررسي قرار گيرد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.