رفتن به محتوای اصلی

همکار سابق حسن روحانی به مکان نامعلومی منتقل شد
21.11.2013 - 08:42

 

 

یک مقام آگاه در گفتگو با "کمپین صلح فعالان در تبعید" در این خصوص گفت:"در حالیکه وزارت اطلاعات دوران آقای حیدر مصلحی وی را در سال 89 دستگیر کرده بود، ظاهرا بر خلاف قانون، اطلاعات سپاه وی را از بند 350 خارج کرده است که این خود نشان دهنده ارتباط نزدیک اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در دوران احمدی نژاد است.

اکنون که وزارت اطلاعات سیاستهای خود را تغییر داده است، سازمان اطلاعات سپاه قصد دارد، فشارها بر همکاران سابق روحانی را افزایش دهد."

گفتنی است علاوه بر شاهین دادخواه، دو نفر دیگر از همکاران حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، یعنی دکتر رحمان قهرمان پور و مهرداد سرجویی نیز در بند 350 زندان اوین، دوران حبس خود را می گذرانند.

این سه تن ار همکاران نزدیک حسن روحانی و حسین موسویان بودند و تحلیل برخی مقامات مطلع اینست که این سه نفر در واقع گروگان تندروهای داخل، برای امتیازگیری از حسن روحانی از یکسو و منصرف کردن حسین موسویان( سخنگوی سابق تیم هسته ای و سفیر سابق ایران در آلمان)، از بازگشت به ایران میباشد.

احتمال دارد علت انتقال دکتر شاهین دادخواه از بند 350 اوین مرتبط با اطلاعات وی در مورد عملکرد برخی مقامات امنیتی در سالهای گذشته باشد.

مقاماتی که به صورت عمدی برخی اسرار امیتی و اطلاعاتی کشور را لو داده و قصد داشتند با پروژه جاسوس سازی در دوران مصلحی و احمدی نژاد، بر این کار خود سرپوش بگذارند و بگویند این اطلاعات نه از طریق آنها، بلکه از طریق این افراد منتقل شده است.

هنوز از سرنوشت شاهین دادخواه خبری در دست نیست و این موجب نگرانی زندانیان بند 350 اوین شده است.

سه نفر از همکاران روحانی در مجموع به 28 سال زندان محکوم شده اند که 13 سال آن، تعزیری است و هیچکدام از این افراد، از زمان بازداشت به مرخصی نرفته اند.

تندروهای مخالف حسن روحانی از آن بیم دارند که پرونده سازی صورت گرفته برای همکاران وی، که به قصد ضربه زدن به آقای روحانی و منصرف کردن او از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 صورت گرفته بود، علنی شود.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر زمزمه هایی در مورد اعزام به مرخصی دکتر شاهین دادخواه مطرح شده بود که اقدام به خارج کردن وی از بند 350 اوین می تواند در همین راستا و ناشی از نگرانی محافل تندرو از احتمال آزاد شدن او دیگر همکاران حسن روحانی باشد.

برخی مقامات امنیتی در ایران معتقدند که تیم تندروی وزارت اطلاعات که با آمدن حسن روحانی به قوه قضاییه و اطلاعات سپاه نقل مکان کرده است، از آن بیم دارد که تیم جدید وزارت اطلاعات پرونده سازی های آنها را در مورد روحانی افشا کند و خروج پنهانی دکتر شاهین دادخواه را بر همین اساس تحلیل می کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.