رفتن به محتوای اصلی

لغو مرخصی زندانی سیاسی ابوالفضل عابدینی
28.11.2013 - 01:49

 مرخصی یک هفته‌ای ابوالفضل عابدینی زندانی سیاسی محبوس در زندان کارون اهواز، که قرار بود عصر سه شنبه ۵ آذرماه و با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی صورت بگیرد، به طور ناگهانی لغو شد.
به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، مسئولان زندان درست زمانی که خانواده و دوستان عابدینی مقابل درب زندان در انتظار وی بودند، اعلام کردند نامه آزادی اشکال تایپی دارد و باید دوباره به اجرای احکام مراجعه کنید.
اما روز ۶ آذرماه و پس از مراجعه خانواده این زندانی سیاسی به دادسرای اهواز، اعلام شد مرخصی وی لغو شده است و وثیقه نیز آزاد شده است.
این در حالی است که در مراحل تودیع وثیقه و صدور نامه آزادی، قاضی و سیستم قضایی از قطعی بودن مرخصی عابدینی خبر داده بودند و با خانواده و وکیل وی همکاری لازم را انجام داده بودند.
ابوالفضل عابدینی، روزنامه نگار، فعال سیاسی و از اعضای حزب پان ایرانیست که از سال ۸۸ تا کنون در زندان به سر می‌برد، در صورت موافقت می‌توانست پس از گذشت ۴ سال از حق قانونی مر خصی خود استفاده کند.
 ابوالفضل عابدینی به دلیل «عضویت در حزب پان ایرانیست و مجموعه فعالان حقوق بشر»، «ارتباط با دول متخاصم» و «گفتگو با رسانه‌های بیگانه» به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد و بار دیگر در حالیکه دوران زندان را سپری می‌کرد از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد. وی تا کنون مدت ۴ سال از این حکم سنگین را سپری کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.