رفتن به محتوای اصلی

اعدام و قصاص؛ عدالتیِ انتقامی و تحقیری - بخش 2
02.12.2013 - 08:47

در بخش نخست مقاله به 2 برابر شدن آمار اعدامها در چهار ماه اول ریاست جمهوری حسن روحانی اشاره کردم و گفتم بر اساس آمارهای اعلام شده ــ از سوی نهادهای حقوق بشری ــ ؛ در مجموع در هر 7 ساعت یک نفر در کشور ؛ اعدام شده است . همچنین به آبشخور اصلی این اعدام ها یعنی فقه آخوندی اشاره کرده و نوشتم درک فقهی از اسلام که درکی الزام آور و سرکوب گرایانه از دین است منشاء اصلی اعدام و سرکوب میباشد و آخوندها و سیستم قضائی نظام دینی با استناد بهمین درک است که سنگسار ؛ قصاص ؛ زندان و شکنجه ؛ اعدام و تجاوز و .... انجام میدهد . آنها این درک فقهی را لباس قانون پوشانده و شقاوت و سنگدلیِ قانونی را ؛ مقدس کرده اند و ....

اکنون بخش دوم و پایانی مقاله ........

 

 ب ــ اعدام و قصاص :

خمینی در 25 خرداد سال 1360 در مخالفت با فراخوان " جبهه ملی " که در اعتراض به تصویب لایحه قصاص ؛ خواستار راهپیمائی اعتراضی شده بود ؛ در اظهاراتی تند و تهدید آمیز گفت : مردم ایران را دعوت کرده اند که مقابل لایحه قصاص بایستند ؛ یعنی در مقابل " نص " قرآن کریم راهپیمائی کنند و ..... جبهه ملی از امروز محکوم به ارتداد است .

متأسفانه در حالیکه خمینی  تنوره میکشید و مشغول محکم کردن پایه های استبداد ؛ دیکتاتوری و دست درازی آشکار بحقوق و آزادیهای مردم زیر لوای دین بود ؛ جبهه ملی در مقابل این فشار و تهدیدها  عقب نشینی و او را در ادامه تعرض و دست درازی اش بآزادیها و حقوق مردم ؛ ترغیب و مصمم تر کرد . اگر چه پیشاپیش روشن بود که خمینی کسی نبود که در مقابل اعتراض " جبهه ملی " و یا جریانات سیاسی دیگر عقب نشینی کند ؛ ولی چنین اعتراضی بخصوص اگر با حمایت و پشتیبانی سایر جریانات سیاسی مواجه میشد ؛ می توانست هم هشداری جدی به خمینی باشد و هم هشیاری مردم را در مقابل  فریبکاری هایِ دینی خمینی بالا ببرد .

بهر حال اعدام و قصاص ادامه پیدا کرد . اعدام و قصاص تکرار عملی مجرمانه در مقابله با عملی مجرمانه است ــ نوعی مقابله به مثل ــ ؛ عملی که بدی و ضرر را با بدی و ضرر دیگر پاسخ میدهد . در واقع صدور و اجرای احکام اعدام و قصاص نوعی انتقام گیری آشکار است که به ادعای آخوندها عین عدالت است و حق را به حق دار میرساند .

مجازات و انتقام کشی بیرحمانهِ اعدام در حالی در ایران صورت میگیرد که سردمداران جنایتکار این رژیم و آخوندهای دزد و فاسد نه تنها از حل و فصل جرائم و ناهنجاریها که محصول فرآیندهایِ ظالمانهِ گوناگونِ  اجتماعی است ؛ عاجز بوده اند بلکه آنها خود از عاملین اصلی و بدترین مروّجان فساد و دزدی و خشونت در جامعه و در میان مردم می باشند .

اعدام و قصاص از بدترین و بیرحمانه ترین و در عین حال عاجزانه ترین راهکار در چاره جوئی و حل مشکلات و معضلات اجتماعی است که ؛ تنها صورت مسئله را پاک می کند . اعدام یک قتل دولتی است ؛ قتلی برنامه ریزی شده ؛ آزادانه و آگاهانه بر علیه فردی اسیر و دست و پا بسته که توسط حکومت انجام می گیرد .

اعدام فی نفسه و صرف نظر از اینکه متهم چه جرم و جنایتی مرتکب شده ــ یا نشده ــ است از نظر اخلاقی امری محکوم و نکوهیده است . زیرا حق حیات را از انسانی سلب میکند و به خشونت و ناهنجاریها در جامعه دامن می زند .

اعدام مجازاتی بیرحمانه است ؛ زیرا خانواده محکوم را بدون ارتکاب جرمی ؛ مجازات میکند . یعنی در حالیکه مجازات اعدام و قصاص ؛ مجازاتی فردی است ؛ آخوندهای سفاک و بیرحم با دار زدن و یا قصاص فرد در ملا عام فرد مجرم و خانواده اش را قربانی قدرت طلبی خود میکنند و در عین حال که یک قتل را دو قتل می کند  ؛ یک خانواده عزادار را نیز بدو خانواده عزادار تبدیل میکنند ــ دو خانواده ای که هیچکدام جرمی مرتکب نشده و در تولید جرم نقشی نداشته اند ــ .

بعلاوه انجام اعدام ها در ملا عام ؛ باعث میشوند خانواده و آشنایان فرد مجرم با انگشت نما شدن در مقابل دیگر مردم ؛ تحقیر شده و  تاوان بزهکاری او را بپردازند ــ در مورد جرائم و اتهام های جزائی ــ و بعبارتی با دار زدن افراد در خیابانها و در ملاء عام ــ کاری که آخوندها برای ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه در این 34 سال همیشه انجام داده اند ــ ؛ هم به حقوق فرد مجرم و هم به خانواده و آشنایان او ؛ بی حرمتی میشود .

اعدام جنایتی برنامه ریزی شده بدست دولت است که بعنوان ابزاری برای ایجاد ترس و سرکوب و از میان برداشتن مخالفین و تثبیت حاکمیت دینی بکار میرود . ارگانهای سرکوب رژیم بدستور ولی فقیه با استفاده از همین ابزار بود که شعله های قیام اعتراضی مردم را ــ در سال 88 ــ خاموش نمودند . صادق لاریجانی ــ رئیس قوه قضائیه ــ در جریان اعتراض تنی چند از شخصیت ها به کثرت اعدامها در آن زمان ؛ گفت : تمام کوشش من این بود که نگذارم بیش از این اعدام صورت بگیرد و الا درخواست مقامات مافوق از من بیش از اینها بوده است . وی در ادامه تصریح کرد که آقا ــ علی خامنه ای ــ به من فرمودند : انتظار ما انصافا" بیشتر از اینها بود ( سایت جرس 20 اسفند 1388 ) .

 

ج ـ هدف رژیم از اعدام ها :

هدف رژیم از اعدام و سرکوب که عمدتا" هم بدون رعایت موازین حقوقی و قانونی صورت میگیرد ؛ ایجاد ترس و ارعاب در میان مردم است تا آنها را از اعتراض بوضعیت ذلت باری که در آن گرفتار شده اند بترساند و همچنین از این ابزار برای انتقام گرفتن و گرو کشی استفاده میکنند . بدلیل رعب آفرینی این نوع مجازات است که ؛ تنها به کشتن این اسیران زندانی اکتفا نمی کند بلکه با اعدام عمدی زندانیان در ملاء عام ؛ ترس و وحشت را به درون جامعه تسرّی میدهد .

تشدید اعدام و سرکوب روزهای اخیر هم رابطه مستقیم با وضعیت متزلزل کنونی در مذاکرات اتمی و عقب نشینی های رژیم و بالا کشیدن جام زهرِ اتمی ؛ دارد . در چنین شرایطی که موازنه قدرت رژیم بهم خورده است ؛ رژیم مجبور شده برای جلوگیری از گستاخی و سود جوئی مردم از شرایط اخیر و شروع اعتراضات ؛ بر دامنه سرکوب و اعدام بیافزاید .

کما اینکه در تابستان سال 1367 هم که خمینیِ پلید مجبور شد جام زهر " عقب نشینی " در جنگ 8 ساله با عراق را ؛ سر بکشد ؛ رژیم برای مرعوب کردن مردم و جلوگیری از اعتراضات احتمالی آنان ــ به ویرانی و خسارات جنگ و اصرار بیهوده بر ادامه آن ــ ؛ بقتل عام وسیع زندانیان سیاسی در زندانهای کشور ؛ دست زد . چون رژیم بدون اشاعه ترس و وحشت قادر به حفظ تعادل خود نیست . پیام اصلی اعدامهای گسترده اخیر ؛ رو به مردم و جوانان کشور است ؛ تا مبادا از فرصت پیش آمده برای پیگیری مطالبات سرکوب شده اشان ؛ استفاده نمایند .

بعد از انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شدن حسن روحانی ؛ بر خلاف انتظار مردمی ــ حامیان رفسنجانی ؛ خاتمی و تعداد زیادی از هواداران جنبش سبز ــ که بوی رأی داده اند ؛ ته تنها گشایشی در فضای سیاسی کشور و تلاشی برای رهائی و رفع حصر آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی صورت نگرفت ؛ بلکه در تقسیم کاری آشکار میان اصولگرایان وابسته به ولی فقیه و باند رفسنجانی ــ حسن روحانی ؛ بنظر میرسد ادامه اعدامها و تشدید سرکوب مردم و مخالفین ــ برای ایجاد رعب و پیشگیری از گسترش اعتراضات و نا آرامی های احتمالی ــ بعهده باند اصولگرایان و پیشبرد دیپلماسی لبخند و عقب نشینی در سیاست خارجی ــ هم برای باز کردن قفل تحریمها و هم جلوگیری از ارجاع پرونده نقض مستمر حقوق بشرِ رژیم به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ــ به حسن روحانی و تیم سیاست خارجی وی ؛ واگذار شده است .

 

د ــ سنگسار :

سنگسار بخشی از قوانین جزائی ظالمانهِ نظام قضائیِ جمهوری اسلامی است که از فقه شیعه استخراج شده و بادعای آخوندهای حاکم ؛ کیفری شرعی و حکمی حیات بخش است . جنایتی مملو از شقاوت و سنگدلی که برای معاشقه و رابطه جنسی زن و مرد قبل از ازدواج مقرر شده و نشانی از  توحش غیر قابل تصور و ماهیت ضد بشری و ارتجاعی این رژیم منحوس میباشد .

جنایتی باور نکردنی که در دنیای مدرن و در نزد ملل مترقی حتی اِعمال آن در حق حیوانات هم جرم محسوب میشود و مجازات دارد و مجریان و مسئولان اِعمال این جنایات بعنوان بیماران روانی به بیمارستانهای روانی فرستاده میشوند . این مجازات ضد انسانی نشان میدهد که آخوندها جانی و جنایتکار حاکم بر کشور ما ؛ تا چه حد قسی القلب و بری از خوی انسانی اند .

این مجازات سنگدلانه ؛ برای جرمی باجرا گذاشته میشود که در واقع جرم نیست و جرم محسوب نمیشود . رابطه جنسی میان افراد بالغ و عاقل امری خصوصی بین آنان میباشد و هیچ ربطی به دولت ؛ قانون و قضا ندارد . یعنی این رابطه میان انسانهای عاقل و بالغ که آزادانه و با رضایت طرفین انتخاب میشود ؛ جزء حریم خصوص افراد محسوب میشود و نباید دولت و هیچکس دیگر در آن مداخله کند . بطور واقعی آنچه جرم میباشد و باید در محاکم ذیصلاح رسیدگی شود رابطه جنسیِ اجباری و بدون رضایت طرفین و همچنین تجاوز به زنان است .

یعنی رابطه آزاد جنسی میان انسانها جرم نیست و برای این رابطه نباید مجرمی وجود داشته باشد . مجرمان واقعی مصوبین و مجریان قوانین قرون وسطائی و ظالمانه سنگسار ؛ قوانین مربوط به ازدواج های اجباری ؛ قوانین مربوط به آزادی ازواج دخترکان کم سن و سال ؛ صیغه و چند همسری ؛ قانون ازدواج با فرزندخوانده و قوانین ظالمانه مربوط به طلاق و ..... هستند ؛ که باید در دادگاههای صالحه محاکمه و رسیدگی شوند .

در این رژیم در حالی برای رابطه آزاد جنسی بین دو نفر ؛ حکم سنگسار صادر و مرگی دردناک در چشم انداز مرتکبین و متهمین قرار گرفته است که ؛ سوء استفاده های جنسی از زنان و دختران خردسال ــ به فتوای خمینیِ ملعون حتی دختران نوزاد و شیر خواره ــ تحت عنوان صیغه ؛ ازدواجهای اجباری ؛ تجاوز به دختران باکره قبل از اعدام در زندانها و ..... به فتوا و تجویز همین فقیهان و علمای دین ؛ امری رایج و شرع پسند است .

بارها محافل حقوق بشر ؛ اسناد و مدارکی از تجاوز مکرر و وحشیانه به زنان در زندانها بدستور و فتوای آخوندها خبر داده اند ؛ از جمله در این اسناد به زنی بنام " صفوره غفوری " اشاره کرده اند . این زن بی پناه و بیگناه که به جرم قتل در زندان بوده است ــ در حالیکه قاتل اصلیِ قتلی که صورت گرفته بود داماد امام جمعه " بیرم " از توابع شهرستان لار بوده است ــ بکرات مورد تجاوز دسته جمعی زندانبانان قرار گرفته ؛ بطوریکه بدلیل شدت جراحات ؛ در بیمارستان بستری و مورد جراحی قرار گرفته است . بعدا" برای سرپوش گذاشتن بر جنایت انجام شده و فراری دادن مرتکبینِ این جنایت از مجازات ؛ این زن را اعدام کرده اند .

 

چاره و فرجام اما ؛ سرنگونی است :

در واقع این رژیم بدون اعدام ؛ سرکوب ؛ قصاص و رعب آفرینی هیچ افقی برای آینده خود متصور نمی بیند ؛ بنابراین تصور اینکه روزی رژیم دست از سرکوب و شکنجه و اعدام بر خواهد داشت ؛ تصور باطلی است . از طرف دیگر استبداد دینیِ حاکم بر کشور ؛ در این 34 سال برنامه سرکوب و مجازات های قرون وسطائی خود را زیر لوای دین به پیش برده و دین و قران را بهانه کرده است . بنابراین برای رهائی از سلطه جهنمی آخوندها بر امر قضا و جلوگیری از تصویب و اجرای احکام و قوانین قرون وسطائی و ارتجاعی ؛ راهی جز سرنگونی این حکومت دینی وجود ندارد .

کاملا" روشن است که علیرغم تلاش شبانه روزی و هرینه های هنگفت و ترساندن مردم با اجرای سرکوبگرانه و خشونت بار احکام فقه و قوانین ظالمانه و قرون وسطائی و اِعمال انواع مجازات های اسلامی و همچنین علیرغم تلاشهای آخوندهای حاکم برای تثبیت ارزشهای دینی در جامعه ؛ استبداد دینی حاکم بر کشور ؛ موفّق به تصرف  " محدوده عمومی جامعه " نشده و نتوانسته است مانع بروز و ظهور مطالبات آزادیخواهانه ؛ ارزش های  ملی و سکولار در جامعه ؛ بشود . امروزه دیگر :

1 ) کمتر ایرانی ؛ برای روضه خوانیهای آخوندها ارزش و احترامی قائل میشود و دیگر کمتر کسی باور دارد که دین موجود در دست آخوندها ؛ امری الهی است که حداقل میتواند به رستگاری معنوی مردم و اخلاق فردی و اجتماعی ؛ جامعه یاری برساند . بلکه بر عکس ؛ دیگر مردم معتقدند دین رایج در کشور بشدت با نیات پلید آخوندها و اهداف قدرت طلبانه آنها آلوده است و دین خدا به امری زمینی و حربه ای در دست آخوندها برای حفظ قدرت ؛ بدل شده است .

2 ) باورهای مردم و جامعه ایران و بویژه جوانان کشور ؛ بطور خاص بعد از قیام اعتراضی مردم در خرداد  88 و بعد از مشروعیت زدائی از ولی فقیه و نظام دینی ؛ تغییر جدی و بنیادی کرده است و این مردم در حال رفتن بسوی حاکم کردن ارزشهای ملی ؛ ارزشهای یک جامعه مدنی و در حرکتیِ شتابان بسوی سرنوشتی سکولار و دمکراتیک ؛ میباشند .

علیرغم تبلیغات و بازار گرمیهای اصلاح طلبان و دار و دسته های خاتمی و رفسنجانی که تلاش میکنند چنین القاء کنند که با حسن روحانی اوضاع بهبود و امور سامان می یابد ؛ طغیان علیه گرسنگی و فقر و فلاکت روز افزون مردم ؛ در چشم انداز قرار دارد ؛ زیرا مردم بینوا و محرومی که در بدترین موقعیت و شرایط قرار دارند ــ حتی در زیر سایه شدیدترین سرکوبها و قساوتها ــ ؛ وقتی هستی و زندگی خود را در شعله فقر و گرسنگی محکوم به فنا و نابودی می بینند ؛ دست به قیام و شورش خواهند زد .

امری که خواب راحت را از چشمان ولی فقیه و دیگر سردمداران دزد و غارتگر نظام ربوده است . با توجه بهمین وحشت از سرنگونی است که جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ؛ دیگر نه تنها تبلیغ ثبات نظام را نمیکند بلکه میگوید هر طور شده نباید بگذاریم سرنگون شویم  وی گفته است : باید جمهوری اسلامی را با چنگ و دندان ؛ نگه داشت .

اما :

مرگ ظالمان ؛ ظالمان ؛ ظالمان            سخت و بی امان ؛ بی امان ؛ بی امان    در راه است .

تیک تاک عقربه سرنگونی رژیم بیش از هر زمان دیگری بگوش میرسد ؛ در شرایط در هم پاشیده و بشدت متزلزل رژیم ؛ سرکوب و اعدام نه تنها موجب رعب و وحشت نمی شود بلکه بر خروش خشم مردم برای سرنگونی رژیم میافزاید و طولی نخواهد کشید که با سرنگونی این رژیم و حاکم شدن ارزشهای ملی و سکولار ؛ مردم ایران برای همیشه از نکبت آخوندها و قوانین ظالمانه و سرکوبگرایانهِ ارتجاعی و عهد عتیقی آنان ؛ رهائی خواهند یافت  .

 

arezo1953@yahoo.de     

02.12.2013   ( 9 آذر 1392 )

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.