رفتن به محتوای اصلی

در معرض خطر بودن جان ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت
02.12.2013 - 12:31

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، روز دوشنبه ۱۱ آذر ماه ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت که وارد ۲۹ـمین روز اعتصاب غذای خود شدند وضعیت جسمی آنها بسیار وخیم می باشد. ۲ نفر از آنها دچار خونریزی معده می باشند و تا به حال چند بار بیهوش شده اند. آنها به سختی قادر به حرکت هستند و از عوارضی مانند سرگیجه، دردهای عضلانی سردرد،خونریزی معده ، افت شدید فشار خون بیهوش شدن و عوارض متعدد دیگر مواجه هستند.

روز یکشنبه ۱۰ آذرماه وضعیت جسمی آنها به حدی وخیم شد که بصورت اورژانس آنها را به بهداری زندان منتقل کردند و بعد از معاینه سطحی  به سلول خود بازگردانده شدند.وضعیت جسمی حامد احمدی و جمشید دهقانی بسیار خطرناک می باشد آنها دچار خونریزی معده می باشند و تا به حال چند بار دچار بیهوشی شده اند. پزشک زندان دکتر رجبی به مسئولین زندان هشدار داده است که در وضعیت بسیار خطرناکی بسر می برندو باید هر چه زودتر در بیمارستان بستری شوند.

بازجویان وزارت اطلاعات قصد مرگ تدریجی آنها را دارند و این را علی حسینی رئیس زندان قزل حصار کرج، آخوندی به نام رجب علی آژیر مسئول فرهنگی دار القران و احمد مهرانی رئیس واحد ۳ زندان قزل حصار کرج در حال اجرای دستور بازجویان وزارت اطلاعات می باشند.

در طی روزهای گذشته خانواده های آنها به ارگانهای مختلف ولی فقیه مراجعه کردند که با توهین و رفتارهای غیر انسانی آنها مواجه شدند و به این خانواده ها پاسخی داده نمی شود.روز گذشته در آخرین مراجعه ای که خانواده ها با فردی به نام نصیری پور قاضی ناظر بر زندانهای تهران داشتند او به آنها گفت که دستور بازجویان وزارت اطلاعات که آنها باید در چنین شرایطی قرار گیرند.

اسامی ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت در سالن ۱ واحد ۳ زندان قزل حصار کرج که در۲۹ـ مین روز اعتصاب غذای خود بسر می برند به قرار زیر می باشد:حامد احمدی، جمشید دهقانی ، کمال ملایی،جهانگیر احمدی ، هادی حسینی  و صدیق محمدی می باشند.

خواسته های زندانیان عقیدتی اهل سنت عبارتند از:

۱ـ لغو بی قید و شرط حکم ظالمانه اعدام

۲ بازگرداندن آنها به زندان گوهودشت کرج (رجایی شهر ) پیش دوستانشان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.