رفتن به محتوای اصلی

رئیس پلیس : قاچاق دختران ایرانی را نفی نمی‌کنیم
02.12.2013 - 19:32

سردار علی صادقی که در حاشیه سومین کارگاه عملیاتی منطقه‌‌ای اینترپل درباره مبارزه با قاچاق انسان صحبت می‌کرد گفت قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی را نفی نمی‌کند، اما افزود که "عدد آن قابل توجه نیست."

به گفته رئیس پلیس مهاجرت کشور "مقصد عمده" قاچاق دختران ایرانی به کشور امارات متحده عربی است.

وی مبارزه با ورود و خروج غیرمجاز به کشور را از "وظایف ذاتی" پلیس دانست و درباره فعالیت برخی از باندها که اقدام به قاچاق دختران و پسران به سایر کشورها می‌کنند نیز گفت: «با توجه به اینکه با کشورهای ترکیه و مالزی لغو روادید هستیم، این افراد به شکل قانونی از کشور خارج می‌شوند و ممکن است در آن‌جا به کشورهایی نظیر استرالیا و ... بروند.»

به گفته رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی، عمده این افراد در قالب نیروی کار به این کشورها برده می‌شوند.

"راه‌حل، دستگیری و استرداد"

اسماعیل احمدی‌‌مقدم، رئیس پلیس کشور ایران، نیز در این نشست در جمع خبرنگاران درباره قاچاق اتباع ایرانی به خارج از کشور گفت: «اتباع عمدتا به شکل قانونی از مسیرهایی مانند تایلند و ... خارج شده و پس از آن به کشورهایی نظیر استرالیا و پس از آن کانادا قاچاق می‌شوند که البته عدد آن قابل توجه نیست.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی فارس همچنین در نشست امروز در تهران حسین اشتری، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور، قاچاق انسان را بعد از قاچاق مواد مخدر و سلاح پرسودترین تجارت خواند.

وی هم‌جواری با کشورهایی که وی آن‌ها را "اشغال‌شده" خواند از عوامل تهدید از لحاظ قاچاق انسان و سکس برای ایران خواند.

او "تصویب قانون تشدید مجازات عبوردهندگان اشخاص غیرمجاز از مرزها، همکاری های ببین المللی با سایر کشورها، تبادل اطلاعات افراد مجرم، دستگیری و استرداد مجرمان به کشورها، مشارکت فعال در آموزش و مشارکت در برگزاری سمینارها" را از گام‌های موثر در مبارزه با کاهش قاچاق انسان را دانست.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور در پایان تاکید کرد: افرادی که به نوعی موجب نقض حقوق بشر در ایران شوند با شدت با آنها برخورد می‌شود و به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

ماجرای نامعلوم حراج دختران ایرانی در فجیره

پیش از این در خرداد ۱۳۸۳ در میزگردی که در خبرگزارى جامعه جوانان ايرانى برگزار شده بود و در آن مسئولان دولتی نظیر شهین‌دخت مولاوردی، نماینده دفتر امور مشارکت زنان ریاست جمهوری حاضر بودند، خلبانی ایرانی‌تبار از حراج دختران و پسران ایرانی در فجیره امارات متحده عربی خبر داد.

نعمت احمدی وکيل دادگستری و دکتر توحيد عبدی مديرکل دفتر مطالعات ناجا از دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست بودند.

مصطفی بن يحيی، خلبان ايرانى‌تبار شاغل در خطوط هوايى امارات متحده عربى در آن نشست اعلام كرد: «از ۹ پرواز به صورت عادى و ۲۰ پرواز غيرعادى ايران به دبى به طور متوسط بين ۱۰ الى ۱۵ دختر روزانه به امارات فرستاده مى‌شوند.»

او در آن میزگرد عنوان کرد که اغلب اين دختران از شهرهاى آبادان، اهواز، زاهدان، تبريز و كرمانشاه هستند كه بالاترين درصد آن مربوط به تهران و مشهد است. به گفته وی ماهانه ۳ تا ۵ جسد دختر ايرانى از اين كشورها به ايران منتقل مى شود.

مصطفی بن يحيی بعدها مدعی شد که با اعلام خبر حراج دختران و پسران ایرانی در فجیره مدتی نامعلوم در بین دبی و فجیره بازداشت بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
DW

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.