رفتن به محتوای اصلی

موج جدید علیه دانشجویان ایرانی در مالزی
06.12.2013 - 08:51

سمینار “عقیده، تهدید و حملات: خطر شیعه و لیبرالیزم هفته گذشته در مالزی برگزار شد. محمد اسماعیل که در آنجا اظهار داشت: تحقیقات ما نشان می دهد که دکترین شیعه از طریق دانشجویان ایرانی که تعداد آنها به 17 هزار نفر می رسد، در بین دانشگاهیان و دانشجویان ما  در حال ترویج است و وی افزود : تعدادی از دانشجویان ایرانی که برای تحصیل به مالزی آمده اند، دارای هدف پنهانی ترویج شیعه هستند که حتی برخی از آنها دارای مدارک جعلی می باشند.

در ماههای اخیر بحث “نفوذ و گسترش شیعه” به یکی از مهمترین محورهای پروپاگاندای سیاسی و دینی در مالزی تبدیل شده و بخش های مهمی از حاکمیت این کشور با استفاده از تمامی ظرفیت های رسانه ای، فرهنگی و تبلیغاتی مقابله تمام عیاری را علیه جریان “تشییع” آغاز کرده است که آخرین اقدام دولت مالزی کاهش زمان روادید ایرانی ها می باشد که به 14 روز کاهش پیدا کرد و ویزای دانشجویان هم دست خوش مشکلات بسیار شد .

به گزارش پایک نیوز،رئیس “واحد مطالعات شیعه” گفت:زمان برای اینکه دولت مالزی دست به اقدام جدی برای مقابله با ترویج تشیع و نیز پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی همچون تضاد و اضمحلال عقاید در کشور بزند، فرا رسیده است.

وی در این سمینار همچنین به خانواده ها و والدین دانشجویان مالزیایی هشدار داد که مراقب ارتباط فرزندان خود با دانشجویان ایرانی باشند و بویژه از هرگونه پیشنهاد ادامه تحصیل فرزندانشان در کشورهای شیعه که غالبا با کمک ها و بورسیه های مختلف همراه می باشد، اجتناب کنند.

در مالزی نزدیک به 20 هزار دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل هستند و این اولین بار است که دانشجویان ایرانی آشکارا در ارتباط با موضوع “تهدید شیعه” در مالزی زیر تیغ اتهام می روند.

گزارش های دریافتی ایرانگلوبال نیز با تایید این فشار ها بر دانشجویان ایرانی در مالزی می افزاید پیش از این ویزای دانشجویی در مالزی کمتر از یک ماه صادر می شد ولی اکنون 2-3 ماه به طول می انجامد که در ماههای اخیر، بسیاری از دانشجویان ایرانی را با مشکل روبرو کرده است .

از سوی دیگر این افراد رژیم جمهوری اسلامی هستند که با مجوز مسئولین مالزی، پایگاه شیعه درست کردند که برای خودشان قدرتی تشکیل داده باشند و در کنار ترویج شیعه جمهوری اسلامی، برای ایرانی هایی که در مالزی حرکتی مخالف رژیم جمهوری اسلامی می کنند مشکل ساز شوند حتی در مواردی چندین نفر را به این پایگاه احضار و به آنها برخورد شده است .البته چندی پیش، پس از آنکه ماهاتیر محمد سخنرانی علیه شیعه و ایرانی ها ایراد کرد به این پایگاه، پلیس مالزی حمله کرد و اظهار داشتند تبلیغ شیعه در مالزی جرم محسوب می شود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.