رفتن به محتوای اصلی

درحواشی خاکسپاری نلسون ماندلا!
14.12.2013 - 16:50

ماندلا با مبارزات خویش که بیست وهفت سال آن در زندان و هیجده سال درانفرادی بسر برد بالاخره توانست مردم کشورخود را از بند حاکمان نژاد پرست نجات دهد.
درسال 1990 میلادی یک تصویر کوچک از ماندلارا در برلین بر روی شیشه  اتومبیل خود چسباندم و گویا باب میل یک فاشیست  ونژاد پرست خوش نیامده بود و شیشه ماشین مرا شکاند.
حالا سئوال در اینجاست که آیا در اندوه از دست دادن ماندلا ،مخاافین سیاسی سابق نلسون ماندلا نیزحق شرکت در خاکسپاری اورا دارند؟
شخصیت والای ماندلا توانست همه دوستان و دشمنانش را در خاکسپاری اش شرکت دهد و این خود از نفوذ بیش از اندازه  محبوبیت او حکایت می کند!
جسم او به خاک سپرده شد اما ایده ها و اهداف والای او با وی سفر نکردند ،بلکه نیات پاک او همچون چراغی برای آیندگان روشنائی خواهد افروخت!
همه آنهائیکه از دست رفتن اورا تسلیت گفتند ،چه بهتر است که  درس های اخلاقی و انسانی او را سرمشق دولت مداری خود تبدیل نمایند.
به نظر من نیز دولت ها و احزابی باید برای درگذشت ماندلا همدردی نشان بدهند که در دوران جنبش ضد آپاراتاید و زندانی بودن نلسون ماندلا با او همبسنتگی نشان می دادند و از مبارزات سیاه پوستان حمایت می کردند ، وگرنه انگلستان و بیشتر کشور های امپریالیستی در کنار دولت نژاد پرست افریقای جنوبی ایستاده بودند.یکی از شروط میخائیل گورباچف در مورد پایان جنگ سرد منوط به برچیده شدن دولت نژاد پرست سفید پوستان مرتبط شده بود که کشورهای درگیر جنگ سر د با آن به توافق رسیدند. برای مثال حزب سوسیال دمکرات آلمان همواره از جنبش ضد نژاد پرستی ماندلا حمایت کرده است واینک حق دارد که در باره درگذشت نلسون مانلا همدردی نشان دهد اما حزب محافظه کار و دست راستی دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان در تبعیت از امریکا و انگلستان هیچگاه از ماندلا حمایت نکرد ند و تنها در فکر در آمد اقتصادی بودند. اما همانها این روزها جهت محبوبیت خود مانند دیگران برای  خاموشی ماندلا اشک تمساح می ریزند.

اساسا اسطوره سازی به بت پرستی منجر می شود و کاملا غلط است.هیچگاه نباید بتی ساخت که درصورت انحرافات آن قهرمان خودساخته ، بعدا نتوان آنرا نابود کرد.اما هاشمی ها ،خاتمی ها ودیگر اسلامیون  هیچگاه در مقامی نیستند که بتوانند از دیدگاه های ماندلا پشتیبانی نماید،چراکه یک اسلامیست که طبق قرآن به برده داری و کنیز داری دارد و بطور ریشه ای از ایدلوژی ضد انسانی قصاص ،ضد یت با کافر و تابع نظریه قتل مرتدین و دشمن اقلیت های مذهبی و دینی و برتری دین اسلام بردیگر ادیان باشد نمی تواند از ماندلا ضد نژاد پرست حمایت نماید.!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.