رفتن به محتوای اصلی

اثبات بي گناهي متهم تنها 48 ساعت قبل از اعدام
22.12.2013 - 13:42

مردي که شش سال به اتهام قتل شاگرد مغازه اش در زندان به سر مي برد، 48 ساعت قبل از اجراي حکم اعدام، بي گناهي اش ثابت و آزاد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شش سال پيش شاگرد يک تعويض روغني در يک شب سرد زمستاني در مغازه با ضربه چاقو کشته شد و ماموران يکي از کلانتري هاي کرج، صاحب مغازه را به عنوان قاتل به قاضي معرفي کردند.
با اعتراف متهم در چند جلسه دادگاه که حدود شش سال به طول کشيد وي مجرم شناخته شد و قاضي دادگاه، حکم اعدامش را صادر کرد، اما 48 ساعت قبل از اجراي حکم معلوم شد، او نقشي در جنايت نداشته است.
دو روز قبل از اجراي حکم، يک سارق همراه همدستانش در يکي از شهر هاي شمالي کشور دستگير شد. اين متهم در بازجويي به سرقت کابل و يک مورد قتل در مغازه تعويض روغني در کرج که شش سال پيش رخ داده بود، اعتراف مي کند و اين موضوع به اداره جنايي پليس آگاهي استان اعلام مي شود.
اين مرد در حالي به قتل اعتراف کرد که قرار بود ٤٨ ساعت آينده، متهم اعدام شود. با توجه به حساسيت موضوع، قاضي پرونده به آگاهي آمد و پس از مشورت قرار شد حکم اعدام محکوم داخل زندان تا اعزام متهم دستگير شده اجرا نشود.

 از طرفي چون تنها قاضي صادرکننده راي اوليه مي توانست جلوي اجراي حکم متهم رابگيرد، بخت با اين مرد بي گناه يار بود و قاضي پرونده همان قاضي اي بود که در جريان موضوع قرار گرفته بود. با به دست آمدن اين اطلاعات، دو فقره نيابت قضايي صادر شد. يکي براي اجراي احکام زندان به منظور ممانعت از اجراي حکم اعدام و انتقال محکوم به آگاهي کرج و نيابت دوم براي انتقال متهم دستگير شده توسط آگاهي به کرج.
بعد از ٤٨ ساعت هر دو متهم به کرج منتقل شدند. متهمي که حکم اعدامش صادر شده بود، گريه مي کرد و مي پرسيد شما چگونه به بي گناهي من پي برديد؟ او وقتي آرامش خود را به دست آورد گفت: در طول اين شش سال تمام موهايم سفيد شد، زنم طلاق گرفت و تنها پسرم هم معتاد شده است. پدرم مغازه تعويض روغني ام را فروخت و همه را خرج وکيل کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن
روزنامه جام جم

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.