رفتن به محتوای اصلی

فرار دو زندانی سیاسی از زندان سردشت
29.12.2013 - 23:21

 

به گزارش کمپین دفاع ا ز زندانیان سیاسی و مدنی، دو زندانی سیاسی به نام‌های "امید بیگ‌زاده" و "مهدی خضری" که پس از درگیری‌ تابستان امسال میان نیروهای نظامی حکومت جمهوری اسلامی و اعضای یکی از احزاب کُرد در روستای مارغان شهرستان سردشت، دستگیر شده بودند موفق به فرار از زندان این شهر شده‌اند.
بنا به گزارش‌های مربوط به دستگیری این سه جوان سردشتی، در پی درگیری‌های چند ماه گذشته میان نیروهای نظامی حکومت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای یک حزب کُردی در شهرستان سردشت در روستای مارغان مورخ 30 مرداد 92، دو عضو این حزب جان باختند و تعدادی از جوانان این شهر دستگیر شدند. بنا به آمارهای ضد و نقیض منتشره بیشتر از ده نفر از نیروهای حکومت جمهوری اسلامی در این درگیری کشته شده و تا این لحظه هویت 7 نفر از آنها مشخص شده است.
گزارش‌های رسیده به خبرگزاری کمپین حاکی از آن است که به دنبال این درگیری، ترس و وحشت نیروهای امنیتی حکومت در شهرستان سردشت را فرا گرفت و در پی آن بدون دلیل تعدادی از جوانان این شهر را به جرم همکاری با اعضای این حزب، بازداشت و روانه زندان کردند.
یک منبع مطلع به خبرگزاری کمپین گفت: "ناصر کریمی"، "امید بیگ‌زاده" و "مهدی خضری" بیش از 2 ماه، در اداره اطلاعات ارومیه مورد بازجویی و شکنجه مداوم قرار گرفته‌ بودند و در نهایت بعد از سپری شدن 5 ماه از دستگیری این جوانان، پرونده آنان با اتهام محاربه، تهدید و همکاری و اقدام بر علیه امنیت ملی روانه دادگاه انقلاب شعبه سردشت (قاضی نوروزی) شدند. این در حالی است که خانواده این متهمان بیش از دو ماه است که از محل نگهداری، سلامتی و وضعیت فرزندان خود بی‌خبر بوده‌اند.
گزارش‌های رسیده به خبرگزاری کمپین حاکی از آن است که پس از فرار این دو زندانی، فضای شهرستان سردشت کاملا امنیتی است و ناصر کریمی دیگر متهم پرونده درگیری روستای مارغان همچنان در زندان است. ناصر کریمی در حالی زندانی است که خانواده این متهم اعتقاد دارند که فرزند آنها هیچ ارتباطی با درگیری روستای مارغان سردشت ندارد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.