رفتن به محتوای اصلی

چهار زندانی عقیدتی از ساز‌مان‌های حقوق بشری جهان درخواست کمک کردند
02.01.2014 - 15:38
تفسیر از:
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

این چهار زندانی عقیدتی اهل سنت شصتمین روز اعتصاب غذای خود را در شرایط بسیار وخیم جسمی آغاز می‌کنند. دو زندانی دچار خونریزی کلیه شده‌اند و چند بار نیز به دلیل ضعف شدید جسمانی از هوش رفته‌اند. خانواده این زندانیان می‌گویند مسوولان زندان و ناظران قضایی اما به جای رسیدگی به وضعیت حاد جسمی آنها و پذیرفتن خواسته‌هایشان، از رسیدگی پزشکی به آنان خودداری کرده و حتی به صورت مداوم آنها را تحت فشار روانی و اذیت و آزار جسمی قرار می‌دهند.
"حامد احمدی"، "کمال ملایی"، "جمشید دهقانی"، "جهانگیر دهقانی" چهار زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد نامه‌ای سرگشاده در اختیار "کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی" قرار داده‌اند تا این کمپین جهت ارسال به سازمان‌های حقوق بشری و انتشار در رسانه ها و همچنین اطلاع مردم، منتشر نماید. متن نامه این زندانیان عقیدتی در پی می‌آید:

به نام خالقی که برای مخلوقش راه‌های سختی و آسانی قرار داد و برای هر چیزی عدلی قرار داد
دادخواهی چهار زندانی سیاسی مذهبی محکوم به اعدام اهل سنت کُرد
به تمام جوامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری و تمام کسانی که صدای مظلومیت‌ها را می‌شوند و وجدانشان در مقابل آنها بیدار است.
امروز مورخ ۱۲ دی ۱۳۹۲ ما چهار زندانی اهل سنت کُرد به نام‌های حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی که دو ماه است در اعتصاب غذا به سر می بریم، در شرایط سختی هستیم و در مدت این دو ماه هیچ‌یک از مسوولان قضایی و حکومتی نیامده است که قاطعانه دلیل اعتصاب ما را بشنود. همچنین ما در وضعیت جسمی بدی به سر می‌بریم و دکتر زندان وضعیت بد جسمی ما را نگران‌کننده گزارش داده است.
ما چون هیچ راه دیگری برایمان نمانده، تنها راه نشان دادن اعتراض را در ادامه اعتصاب غذا می‌بینیم. آری، ما نسبت به حکم اعدام خود و شرایط و وضعیت بد زندان، دست به اعتراض و اعتصاب غذا زده‌ایم. و این را حق طبیعی خود می‌دانیم که در یک دادگاه علنی و عادلانه با حضور وکیل خود دادگاهی شویم.
ما هم مثل تمام زندانیان دیگر فقط خواهان دادگاهی عادلانه خود هستیم، نه آنکه خود و خانواده‌هایمان را زیر فشارهای روحی، روانی و جسمی شدید قرار دهند. 
خطاب به همه کسانی که این نامه را می‌خوانید، ما اگر ریش داریم، به این معنی نیست که محارب و یا تروریست باشیم؛ ما فقط سنی و پیرو مذهب شافعی هستیم و هیچ جرمی مرتکب نشده‌ایم. تنها جرم ما پرستش پروردگار یکتاست و شریکی برایش قائل نمی‌شویم. این دعوتی است که پیامبران خدا موسی(ع) عیسی(ع) و محمد(ص) نیز به آن امر فرموده‌اند و مردم را به آن دعوت نموده‌اند.
ما فقط برای اینکه به عقیده‌مان توهین شده است‌، اعتراض کردیم و هیچ‌گونه اتهام دیگری نداشته‌ایم. و حالا به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شده‌ایم، هر لحظه خطر اجرای حکم اعدام ما وجود دارد. 
در این شرایطی که در اعتصاب غذا و وضعیت جسمی اسفناک به سر می‌بریم از تمامی کسانی که می‌توانند به هر طریقی و یا هر نوعی به ما کمک کنند می‌خواهیم که جلوی اعدام ما گرفته شود.
و از کلیه نهادهای حقوق بشری و مجامع بین‌المللی، خواهان مداخله موثر و فعال و فوری هستیم؛ زیرا جانمان در خطر جدی می‌باشد.

حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی
زندان قزلحصار
پنج شنبه 02 ژانويه 2014 - 12 دی 1392

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.