رفتن به محتوای اصلی

چهار زندانی اهل سنت به اعتصاب 75 روزه خود پایان دادند
19.01.2014 - 15:02

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گزارش داد، این چهار زندانی عقیدتی اهل سنت که از تاریخ ۱۳ آبان‌ماه سال جاری در اعتراض به حکم اعدام خود دست به اعتصاب غذا زدند، خواستار بررسی مجدد حکم اعدامشان در یک دادگاه علنی و عادل و انتقال آنها به زندان رجایی شهر شده بودند. دیروز شنبه پس از گفتگو با مسوولان زندان و دریافت قول مساعد مبنی بر تحقق مطالبات خود، به اعتصاب 75 روزه‌ی خود پایان دادند.
در این باره این چهار زندانی اهل سنت کُرد طی نامه کوتاهی از تمامی شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، نهادهای حقوق بشری و رسانه‌های خبری از اینکه در این مدت طولانی اعتصاب غذا همواره پشتیبان آنها بوده‌اند تشکر کرده‌اند. نسخه‌ای از این نامه توسط زندانیان عقیدتی اهل سنت کُرد در زندان قزلحصار در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته که با هم می‌خوانیم.

به نام خداوند مهر و عدالت
ما زندانيان عقيدتى سياسى اهل سنت كه در زندان قزلحصار محبوس هستيم از 75 روز پيش يعنى از تاريخ 13 آبان 1392، در اعتراض به احكام اعدام صادر شده و همچنين انتقال ما به زندان قزلحصار كه زندانى ويژه براى جرايم اجتماعى مثل قاچاق مواد مخدر و قتل است، اعتصاب غذا نموده‌ايم تا بتوانيم صداى خود را به گوش مسؤولان برسانيم.
در اين راستا شخصيت‌هاى دينى اهل سنت و فعالان حقوق بشر ايرانى و سازمان‌هاى بين‌المللى مثل سازمان عفو بين‌الملل در مورد وضعيت ما خبررسانى كردند و به علت وضعيت پر خطر سلامتى ما، خواهان فك اعتصاب و رسيدگى به پرونده ما از مسؤولان مربوطه شدند كه ما از تمامى آنها تشكر مي‌كنيم.
در اين چند روز اخير رئيس زندان قزلحصار آقاى سید علی حسينى نزد ما آمد و با دادن قول مساعد براى رسيدگى به پرونده ما و لغو حكم اعدام و خارج كردن ما از زندان قزلحصار و برگرداندن به زندان رجايى شهر از ما خواست كه به اعتصاب غذاى خود پايان دهيم. ما هم به علت درخواست مكرر علماى بزرگوار اهل سنت مبنى بر ادامه ندادن اعتصاب غذا و همچنين قول مؤكد رئيس زندان مبنى بر تلاش جدى براى لغو حكم اعدام و همچنين انتقال ما از زندان قزلحصار به زندان رجايى شهر، اعلام مي‌كنيم كه از امروز شنبه 28 دي‌ماه 1392 اعتصاب خود را بعد از 75 روز تمام، پايان مي‌دهيم و همچنين از پداران و مادران عزيز و مهربانمان كه 21 روز تمام است ما را در اين اعتصاب همراهى نموده‌اند و هميشه ما را شرمنده محبت‌هاى خود كرده‌اند مي‌خواهيم اعتصاب غذاى خود را پايان دهند. اميدواريم اين بار مسؤولين صداى ما را شنيده باشند و براى لغو حكم اعدام و انتقال ما به رجايى شهر سريعا اقدام نمايند.

والسلام عليكم
حامد احمدى، كمال ملايى، جمشيد دهقانى و جهانگير دهقانى
زندانيان عقيدتى سياسى اهل سنت كردستان – زندان قزلحصار
28/10/1392- 18/01/2014

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.