رفتن به محتوای اصلی

لشکرکشی موش‌ها و نگرانی مردم نجف آباد
29.01.2014 - 14:25

روزنامه شرق گزارشی را تهیه کرده از هجوم موشهایی موسوم به جربیل به روستای نجف آباد مشهد، نجف‌آباد با شهر فیروزه که مرکز شهرستانشان است تقریبا 20کیلومتر و با شهر مشهد مرکز استان حدود 150کیلومتر فاصله دارد و 170 خانوار با 605نفر جمعیت دارد.
"جربیل" نوعی موش است با دندان‌های نیش بسیار بلند که دایم در حال رشد است، این موش‌ها در اصل صحرایی‌اند اما حالا برای اولین‌بار و در اتفاقی نادر گذرشان به یک روستای محل سکونت انسان‌ها افتاده و خبرساز شده‌اند. حجم آسیبی که برای 107 خانوار ساکن این روستا ایجاد کرده‌اند چنان زیاد است که اگر هرچه سریع‌تر برای مقابله با آنها اقدامی نشود می‌توانند چون زلزله‌ای این روستا را به ویرانه و 605نفر را بی‌سرپناه کنند. طبق گفته اهالی دو، سه ماهی می‌شود جربیل‌ها به نجف‌آباد هجوم آورده‌اند، هجومی سیل‌آسا و رعب‌انگیز. موش‌ها در و دیوار و کف زمین و خانه‌های مردم در این روستا را سوراخ کرده و هرچه پیش‌رویشان آمده را جویده‌اند.

در این گزارش آمده است، یکی از ساکنان روستا می‌گوید موش‌ها نه‌فقط به در و دیوار خانه‌ها که جدیدا به گوسفندها و مرغ‌های ما هم حمله می‌کنند، بعد راه می‌افتد سمت آغل گوسفندانش، یکی از گوسفندها را با دو دستش می‌گیرد گردنش را بلند می‌کند و زیرش گلویش را نشان می‌دهد، رد نیش موش‌ها و خون لخته‌شده بر گلوی گوسفند زبان‌بسته مثل دوسوراخ قرمز تیره دیده می‌شوند، بعد می‌گوید اینجا را هم ببین موش‌ها پشم گوسفند را چیده‌اند، جایی را که نشان می‌دهد برخلاف دیگر قسمت‌های بدن گوسفند که پشم بلند و فرفری قهوه‌ای روشنی دارد تقریبا صاف است، انگار که ماشین شده باشد. داستان مرغ و جوجه‌هایی که موش‌ها خورده‌اند را هم پیرزنی در سوی دیگر روستا روایت می‌کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.