رفتن به محتوای اصلی

اعدام ممنوع؛ اما چرا؟ - آموزشی
02.02.2014 - 15:16

اکثر ما ایرانیان لااقل برای یک بار در طول زندگی خود صحنه اسف انگیز و رقت بار اعدام را از نزدیک و یا از دریچه رسانه ها دیده ایم. صحنه ای که ممکن است تا آخر عمر روح و روان بینندگان را درگیر لحظه به لحظه واقعه ای کند که رخ دادنش چه بسا چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد. اما برای کسانی که هنوز به عادلانه بودن قتل در برابر قتل معتقدند، تلخی و عذاب دهنده بودن لحظات مرگ یک انسان در برابر امنیتی که به زعم آنان نصیب جامعه میشود قابل چشم پوشی است . این چشم پوشی و موافقت با اعدام اغلب بر این استدلال استوار است : کسی که می کشد و حتی کمتر از آن یعنی قاچاق می کند و یا مرتکب سرقت مسلحانه و یا تجاوز می شود اصلا حق زندگی کردن و نفس کشیدن ندارد و نبودش برای جامعه بهتر است.اما آیا به راستی اعدام باعث افزایش امنیت روانی شهروندان و کم شدن جرائم می شود؟ اگر چنین است چرا تنها 20 کشور جهان هنوز اعدام را اجرا می کنند؟ چرا اکثر کشورهای دنیا مجازات مرگ را لغو کرده اند؟ آیا آنان کمتر از جوامعی مثل ایران به امنیت جامعه بهاء می دهند؟ 

ما در این محصول آموزشی با زبانی ساده و قابل فهم، به کمک تصاویر، جلوه‌ها و طرح‌های جذاب کوشیده ایم شما را در یافتن پاسخ این سوالات و ابهامات یاری رسانیم.

این محصول آموزشی به همت سپیده پورآقایی، کاوه شیرزاد و آقای شاهرخ حیدری از کاریکاتوریست های ایرانی تهیه شده است و در آن از منابع مطالعاتی بنیاد برومند استفاده شده است.

توضیح: چنانچه در ایران هستید و بخاطر سرعت پایین اینترنت توانایی تماشای این ویدیوی آموزشی را ندارید می توانید در آدرس زیر از نسخه های پاورپوینت و پی دی اف با کیفیت عالی استفاده نمایید
http://shahrvand-yar.com/media/4947

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.