رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات مسجدسلیمان،درگیری ها در دزفول و....+فیلم وعکسها
گزارش کامل
15.02.2014 - 21:48

گزارش یک شاهد عینی، از قیام مردم قهرمان و غيور دزفول در 26 بهمن 
Missing media item.


نيروي ضد مردمي انتظامي در اين درگيري ها براي سركوبي مردم نیروهای غیر بومی را بكار گرفته بودند و به سوي مردم عليرغم اينكه سلاحي نداشتند شليك مي كردند

در اين درگيري ها دو تن از جوانان مورد اصابت گلوله از ناحيه كتف و پا قرار گرفتند و به شدت مجروح شدند



  

ویدئو زیر :ضرغامی ضرغامی، استعفا استعفا، اهواز.۲۶ بهمن

همچنين نيروي ضد مردمي و سركوبگر انتظامي به دو تا از خانه هاي هموطنان به شكل وحشيانه اي حمله كرده و شش نفر را دستگير كردند دراين تعرض وحشيانه دو تن از زناني كه در اين خانه ها بودند به شدت مورد ضرب وشتم قرار گرفتند


در اين گزارش آمده است كه بيش از پنجاه نفر از مردم و جوانان دلير دزفول دستگير شده اند

در ساعت 8 شب با درخواست بزرگان منطقه جلسه ای با جوانان بختياري در مسجد حضرت ابولفضل کوی مدرس برگذار شد.که در آن به جوانان قول آزادی دستگیرشدگان , عدم پیگرد معترضین توسط وزارت_اطلاعات و عدم یورش به خانه های مناطق بختیاری نشین به شرط پایان درگیری ها و ختم غائله توسط نماینده دادگستری و نیروی_انتظامی داده شده

ولي به نظر نمي رسد كه بعد از شليك و حمله نيروهاي سركوبگر انتظامي و صحنه هايي كه با حمله به خانه مردم و ضرب و شتم زنان ايجاد كردند بشود به اين راحتي خشم شعله ور شده جوانان را مهار كرد

تظاهرات شنبه  26بهمن ساعت16رو به روی صدا و سیما واقع در خیابان جام جم

شنبه  بعد از ظهر ساعت 4 همه مقابل تلویزیون جمع بشید . کسانی که پول دارن . کارگرها رو از میدونهای کارگری بردارن و پول یک روز رو بهشون بدن . مغازه دارها حتما به فکر شام مردم باشن . سعی کنید .لوازم دفاع شخصی داشته باشید . بنزین . به اندازه حداقل یک لیتر .تو ظرفهای نوشابه بردارید . رنگش زرد . کسی نمیفهمه و با نوشابه اشتباه میگیرن . شناسایی یادتون نره . اگه موفق هم نشیم . یک مانور نظامی هست . 26 بهمن ساعت 4 بعد ازظهر . تهران . بچه کرج حتما باشید .

Missing media item.

جمعه 25 بهمن  :جنگ و گريز جوانان دزفول با مأموران سرکوبگر انتظامی و تخريب بيش از 30 خودرو نظامی

Missing media item.
براساس آخرين گزارشات دريافتي جوانان دلير دزفول روز جمعه در اعتراض به اهانت رژيم آخوندی به هموطنان بختياری به خودروهای نيروهای دولتی و امنيتی که در نمايش جمعه شرکت کرده بودند، تهاجم کردند.
دراين تهاجم دليرانه كه بيش از دويست جوان موتور سوار در آن شركت داشتند در خيابان موسوم به امام که محل بر گزاری نمايش جمعه بود شيشه های بيش از 30خودرو عوامل رژيم را شکسته و با موفقيت از صحنه خارج شدند.
اعتراضات بختیاری های شهر دزفول به خشونت کشیده شده است
بختیاری ها در شهرهای مختلف با شعار برکناری ضرغامی به خیابان ها آمدند و با اعتراضات خود نسبت به تحریف، توهین و نفاق افکنی صدا و سیمای ارتجاع اسلامی واکنش نشان دادند. به گزارشات رسیده يک درگیری تمام عیار بين مردم و جوانان با نيروهای ويژه در خيابانهای دزفول به ویژه کوی مدرس آغاز شده و جوانان دلير بختياری با تکاوران نيروی انتظامی درگير شده اند.قابل توضیح است عده ی کثیره نیروی امنیتی و اتنظامی نیز از شهرهای اهواز و شوش جهت سرکوب اعتراضات به دزفول اعزام شده اند.
به دنبال تهاجم جوانان به خودروهای عوامل رژيم در نمايش جمعه دزفول و جنگ و گريزی که در شهر رخ داد، عده يی از جوانان نيز به گارد موسوم به نوپو (گارد نيروهای پيرو ولايت فقيه) که کوی آزادگان را بسته بودند حمله کردند و م

يک درگیری تمام عیار بين مردم و جوانان با نيروهای ويژه در خيابانهای دزفول به ویژه کوی مدرس آغاز شده و جوانان دلير بختياری با تکاوران نيروی انتظامی درگير شده اند.قابل توضیح است عده ی کثیره نیروی امنیتی و اتنظامی نیز از شهرهای اهواز و شوش جهت سرکوب اعتراضات به دزفول اعزام شده اند.
تا کنون پمپ بنزی و پمپ گاز واقع در جاده شوشتر دزفول ابتدای کوی مدرس دزفول و همچنین بانک تجارت شعبه مدرس به اتش کشیده شده است.

آخرین اخبار: اخبار سراسری شبکه سه بطور رسمی از قوم جلیل بختیاری بخاطر سریال بی محتوای سرزمین کهن عذر خواهی کرد ولی این موضوع باعث نخواهد شد که از خواسته اصلی مان یعنی توقف سریال و استعفای ضرغامی پا پس بکشیم

 

وزير کشور: اعتراضات بختیاری ها به «سرزمين کهن» آرام بود

 Missing media item.

رادیو فردا:  به دنبال گسترش اعتراضات به پخش فيلم «سرزمين کهن» در  شهرهای مختلف، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور،  روز شنبه ۲۶ بهمن ماه گفته است که این سریال مورد بازبينی قرار می گیرد.رييس سازمان صداوسيما نيز در خصوص اين سريال به معاون اين سازمان تذکر داده است.

در همین حال گزارش ها حاکی است که  روز شنبه شهروندانِ بختیاری در شهرهای مختلف ایران از جمله در اصفهان، دزفول، اندیمشک، ایذه، شهرکرد و الیگودرز در اعتراض به پخش سریالِ «سرزمین کهن» از تلویزیون دولتی ایرانتظاهرات اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا،  عبدالرضا رحمانی فضلی، در خصوص  اعتراضات روز شنبه گفته است:« تجمعاتی در مناطقی چون اصفهان و اهواز داشتيم و در برخی از جاها، استانداران، نيروی انتظامی، روحانيت منطقه، بزرگان قوم بختياری و عشاير با شرکت‌کنندگان در تجمع صحبت کردند و اين صحبت‌ها در توجيه افکار عمومی موثر بوده و تجمعاتی که امروز بعدازظهر برگزار شده بود با خوبی و آرامش تمام شده است و ما شاهد درگيری و اقدامات خشونت‌آميز نبوده‌ايم. 

به گزارش جمهوری اسلامی، ايرنا، آقای فضلی که عضو شورای نظارت بر صدا و سيما نیز است در ادامه گفته است:«ادامه پخش سريال سرزمين کهن که موجب رنجش خاطر قوم بختياری شد مورد بررسی و بازبينی قرار می گيرد و برای اين بررسی اگر نياز به توقف سريال باشد بايد اين کار صورت بگيرد.»

وزير کشور با بيان اينکه« اين موضوع بايد به گونه ای پيگيری شود که اين رنجش از محضر اين عزيزان زدوده شود»، اضافه کرده است: «رييس سازمان صدا و سيما نامه ای دراين خصوص نوشته و گفته است که اين سريال را مورد بازبينی و بررسی لازم قرار می دهد.»

در همين حال، گزارش ها حاکی است که کارگردان، تهيه کننده، مدير گروه فيلم و سريال و ناظران مجموعه تلويزيونی سرزمين کهن  گزارش در نامه ای خطاب به معاون صدا و سيما  درباره برخی ابهامات پيش آمده در زمينه اين سريال توضيحاتی را ارائه کرده اند.

در بخشی از اين نامه آمده است:«بی ترديد دست اندرکاران اين سريال به هيچ وجه حتی در تصورات ذهنی خويش قصد کوچکترين بی احترامی به ساحت مردم شريف و پر افتخار بختياری را نداشته اند. مشاهده قسمت های آتی اين مجموعه تلويزيونی مويد اين واقعيت خواهد بود . با اين وجود چنانچه پخش قسمت های اوليه اين مجموعه موجب رنجش خاطر هموطنان عزيز بختياری شده است، مراتب عذرخواهی خود را اعلام می کنيم.»

محمودرضا تخشيد مدير گروه فيلم و سريال شبکه سه ،محمد مسعود تهيه کننده سريال، کمال تبريزی کارگردان سريال و عباس سليمی نمين مشاور تاريخی پروژه از جمله امضا کنندگان اين نامه هستند .

به گزارش ايرنا، به دنبال اين گزارش  عزت الله ضرغامی، رييس صدا و سيما، تذکراتی خطاب به معاونت سيما ابلاغ کرده است.

به دنبال پخش سریال تلویزیونی «سرزمین کهن» از تلویزیون جمهوری اسلامی،  بختياری ها در شهرهای مختلف از جمله دزفول و مسجد سليمان طی روز های اخير به  پخش این سريال تلويزيونی اعتراض کرده و خواستار جلوگيری از ادامه پخش اين سريال شده اند.

به گزارش ایرنا، معترضان در دزفول ضمن انتقاد از پخش سريال سرزمين کهن از سيمای جمهوری اسلامی ، بخشهايی از اين سريال را توهين به قوم بختياری دانسته اند.





دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ویژه ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.