رفتن به محتوای اصلی

احضار و بازجویی خانواده حسین‌پناهی توسط اداره اطلاعات
16.02.2014 - 15:29
تفسیر از:
کمپین دفاع از ندانیان سیاسی و مدنی

به گزارش کمپین دفاع از ندانیان سیاسی و مدنی به نقل از اعضای این خانواده ماموران امنیتی وزارت اطلاعات پیش‌تر در یک اقدام غیر انسانی، حساب‌های بانکی این خانواده را قبلا مسدود کرده بودند و بالغ بر 10 میلیون تومان وجه واریزی یکی از فرزندان این خانواده که به منظور کمک معاش پدر و مادر سالخورده به حساب آنها واریز شده بود را مصادره کردند. خانواده حسین‌پناهی می‌گویند که هدف از انجام اینگونه اقدامات غیر انسانی، تشدید فشارها به‌خصوص از لحاظ مالی علیه خانواده‌های فعالان و زندانیان سیاسی می‌باشد.
رفیق حسین پناهی یکی از اعضای این خانواده در این باره به کمپین گفت: دیروز برای چندمین بار پدر و مادر سالخورده‌ام به اداره اطلاعات شهر دهگلان احضار شدند و مورد تهدید و فشار ماموران این اداره قرار گرفتند. آنها تهدید کرده‌اند که اگر بیش از این جهت پس گرفتن وجه واریزی مصادره شده، به این اداره مراجعه کنند، دو پسر دیگرتان را بازداشت کرده و تمام اموالتان را نیز مصادره خواهیم کرد.
خانواده حسین‌پناهی، در چند سال اخیر با نوشتن نامه‌هایی به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر، سازمان گزارشگران بدون مرز و دیگر نهادهای حقوق بشری خواهان تلاش این نهادها برای توقف فشار نهادهای امنیتی بر این خانواده شده‌اند. این خانواده اخیراَ با نوشتن نامه‌ای دیگر به احمد شهید نوشته‌اند که در آخرین اقدام علیه این خانواده در چند ماه گذشته، مبلغی وجه واریزی که یکی از فرزندان این خانواده به عنوان کمک معاش به حساب خانواده‌اش واریز کرده بود، از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات مصادره و حساب آن‌ها نیز مسدود شد.
گفتنی است انور حسین‌پناهی فرزند ارشد این خانواده ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۸۶، در پی حمله ماموران امنیتی وزارت اطلاعات، دستگیر و به سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات شهرستان قروه منتقل شد. ۶ ماه از وضعیت و شرایط این زندانی سیاسی خبری در دست نبود و خانواده وی در بی‌خبری مطلق به‌سر می‌بردند. ماموران امنیتی وزارت اطلاعات پرونده این زندانی سیاسی را به دادگاه انقلاب سنندج ارجاع دادند و در دادگاه انقلاب ابتدا او را به اعدام محکوم کردند ولی در اثر فشارهای بین‌المللی سازمان‌های حقوق بشری، این حکم به ۶ سال زندان کاهش یافت. وی چند ماه پیش با قید وثیقه پس از اتمام دوران حبس از زندان آزاد شد.
در پایان لازم به یادآوری است که یکی دیگر از اعضای این خانواده به ‌نام اشرف حسین‌پناهی ۳ سال پیش برای اثبات بی‌گناهی برادرش، همراه با مدارک و طوماری بالغ بر ۵۰۰۰ امضا، عازم تهران بود که به طرز مشکوکی به قتل رسید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.