رفتن به محتوای اصلی

استبدادِ دینی مروّج و عامل اصلی دزدی و فساد «2»
17.02.2014 - 09:03

من در خانه یک روحانی بزرگ شده ام ؛ بهمین دلیل دروغگوی درجه یکی از آب در آمده ام                                                                                                                                                  

«سیبل تورنداک»

در بخش نخست مقاله در باره غارت و تاراج سازمان یافته ثروت و سرمایه های مردم و کشور بوسیله ولی فقیه ؛ آخوندها و وابستگان آنها نوشتم و در مورد چگونگی آن توضیح دادم که استارت اولیه این غارت و چپاولها با تشکیل " ستاد فرمان امام " ــ که برای شناسائی و مصادره اموال و سرمایه های وابستگان به رژیم شاه و ظاهرا" برای کمک به مستضعفان ــ بوسیله آیت الله خمینی زده شد . و بعد ولی فقیه ــ علی خامنه ای ــ را بعنوان دزد اصلی و سرچشمه همه فسادها و هرج و مرج اقتصادیِ گریبانگیر کشور اسم بردم و نوشتم که وی در حالی که از اختیارات نا محدود و فرا قانونی برخوردار است بهیچ ارگان و نهاد قانونی جواب گو نمیباشد و هیچ نظارتی بر دارائی ها و نهادهای وابسته بوی وجود ندارد و دست او و افراد وابسته بوی برای انجام هر دزدی و فسادی باز است و در آخر به ثروت و سرمایه های نجومی و بی حساب و کتاب ولی فقیه اشاره کردم و ..... . اینک ادامه مقاله

ب ــ بخشی از حیف و میل ثروت و سرمایه های کشور : 

درآمدهای های امپراتوری ولی فقیه از بنیادها ؛ آستانه ها ؛ امامزاده ها و سایر اماکن مذهبی ــ که در ادامه به موارد مصرف آن در این رژیم اشاره خواهم کرد ــ ؛ تشکیل شده است . این دارایی ها به مردم ایران تعلق دارد و در حقیقت جزء ثروتها و سرمایه های ملی بوده و متعلق به عموم مردم ایران است و در یک حکومت ملی و دمکراتیک ــ کما اینکه در دوران کوتاه نخست وزیری مصدق کبیر ؛ وی چنین درخواستی به شاه ارائه داد ــ چون هر درآمد دیگری در اختیار دولت قرار می گیرد و برای عمران و آبادی کشور و رفاه و آسایش مردم ؛ هزینه میشود .

 اما در این رژیم ضد مردمی و ضد ملی صرف هزینه هائی میشود که نه تنها هیچ سودی عاید مردم و کشور ما نمیکند ؛ بلکه اکثرا" بر خلاف مصالح ملی و منافع مردم بوده و عمدتا" صرف گسترش و نوسازی حوزه های علمیه و پرداخت شهریه بطلاب ایرانی و خارجی ؛ مخارج دفاتر خامنه ای در داخل و خارج کشور ؛ هزینه های دیوان سالاری مذهبی و حکومتی ؛ هزینه برای تبلیغ و تثبیت ولی فقیه ؛ انتشار و تکثیر عکس و کتاب و نوشته های مذهبی برای توجیه و ترویج خرافات مذهبی ؛ ترویج بنیاد گرائی و هرینه صدور انقلاب و تروریسم و ...... میشود .

علاوه بر همه خاصه خرجی هایِ ضد ملیِ ولی فقیه و حکومت دینی ؛ حقوق ویژه روحانیون ــ بدون آنکه کار تولیدیِ مفیدی داشته باشند و یا بدون داشتن هیچ کار و یا مسئولیت دولتی و حکومتی ــ نیز از بنیادهای وابسته به ولی فقیه و یا با بودجه های دولتی ــ مستقیما" از کیسه ملت ایران و ثروت عمومی کشور ــ ؛ پرداخت میگردد . جدیدا" هم که آخوند مرتضی مقتدائی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور فرموده اند !!! : " در کشور با کمبود روحانی شیعه مستقر در مناطق و مساجد روبرو هستیم " . معلوم نیست که آخوندهای مفت خور موجود چه مشکلی از مردم و کشور حل کرده اند که اکنون برای گشایش های بیشتر به آخوند های بیشتری نیاز است .

 همچنین هزینه ترمیم و باز سازی مساجد و ساختن مساجد جدید ؛ حسینیه ها ؛ هزینه ترمیم و بازسازی امامزاده هایی که از قدیم و قبل از تشکیل جمهوری اسلامی  وجود داشته ــ و امامزاده های نو ظهور و جدیدی که هر روزه کشف و پرده برداری میشود ــ و دیگر اماکن مذهبی از این ثروت های باد آورده ؛ تأمین میشود . علاوه بر آن حکومت دینی در تأمین همین هزینه ها برای طلاب خارجی اماکن دینی در کشورهای دیگر با دست گشاده عمل می کند.

ولی فقیه ــ علی خامنه ای ــ خطاب به طلاب و اساتید حوزه های علمیه ؛ میگوید : در حوزه ها هزینه هائی وجود دارد که جز با کمک بیت المال مسلمین و کمکهای دولت امکان ندارد آن هزینه ها تحقق پیدا کند . دولت ها موظفند این هزینه ها را بدهند . حوزه های علمیه ؛ پشتیبانی های گوناگون را از سوی نظام میپذیرد . در راستای همین حیف و میل کردن اموال و دارائی های مردم و کشور است که ؛ جمهوری اسلامی ماهیانه 120 دلار برای 4 هزار طلبه در " زینبیه " سوریه در نظر گرفته که ماه به ماه به آنان پرداخت میشود .

به گزارش سایت " دیگربان " به نقل از خبرگزاری فارس ؛ محمد محمدی گلپایگانی مسئول دفتر علی خامنه ای اعلام کرده که خامنه ای ماهیانه 18 میلیارد تومان برای " شهریه طلاب " اختصاص داده است . وی بدروغ و از ترسِ خشمِ مردم ادعا کرده است که محل تأمین این بودجه از " وجوهات " تأمین شده و حتی یک ریال آن حکومتی نیست . ولی بر فرض راست بودن ادعای نماینده ولی فقیه ؛ او هیچ توضیحی نداده است که چرا وجوهات پرداختی مردم که باید در راه خیر ؛ صلاح و منافع مردم به مصرف برسد به شهریه بچه آخوندهای مفت خور ؛ اختصاص پیدا کرده است .

 اکنون که مقداری از هزینه های ثروت های باد آورده ولی فقیه را بر شمردم ؛ به موارد دیگری از ول خرجیهای او از کیسه مردم محروم ایران اشاره میکنم . پاره ای دیگر از موارد مصرف در آمد " بنیاد " ها و دیگر نهادهائی که در اختیار ولی فقیه میباشد عبارتند از :

 از وظایف بنیادها پرداخت پاداش به وفاداران و جان نثاران ولی فقیه که در لیست پاداش بگیران اسامی آنها ذکر شده است ؛ همچنین در لیست حقوق و پاداش بگیران اسامی ائمه نمازهای جمعه ؛ افسران امنیتی ؛ بازنشستگان نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بچشم میخورد . بر پایه گزارشی که به بیرون درز کرده است ؛ فرماندهان درجه یک قطعه زمین 1000 متری و به فرهنگی کاران ــ توجیه گران ظلم و جنایات نظام ؛ ستایشگران ولی فقیه و ..... ــ قطعه زمین 500 متری و پرداخت ماهیانه 5 میلیون تومان حقوق بازنشستگی .

بگوشه ای از هزینه های اوقاف ها به نقل از حجت الاسلام علی محمدی ( نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ) توجه فرمائید .

در بخش بقاع و اماکن متبرکه ؛ در بیش از 2700 امامزاده فعالیت عمرانی و نوسازی صورت گرفته است ؛ زیر پوشش بیمه قرار دادن بیش از 27000 نفر از خدام امامزاده ها ؛ توزیع سهام عدالت برای 28 هزار تن از خدام مساجد و امام زاده ها ؛ برگزاری 1624 مسابقه قرانی در سطح کشور و بین المللی ؛ اجرای 60 هزار محفل قرآنی در 1550 بقعه ؛ برگزاری آزمون تخصصی برای حفظ قرآن ؛ اعزام 220 حافظ قرآن به مسابقات بین المللی ؛ چاپ و نشر بیش از 1 میلیون جلد قرآن و راه اندازی 1200 مرکز قرآنی و فرهنگی در جوار امام زادگان و ....

در 28 شهریور 1391 هم یوسف طباطبائی امام جمعه اصفهان از اداره 20 حوره علمیه در سوریه ؛ لبنان ؛ پاکستان و دیگر کشورهای افریقائی توسط خامنه ای خبر داد و گفت بودجه تمام این حوزه ها بطور مستقیم از سوی خامنه ای تأمین میشود . در سال 90 نیز احمدی نژاد 760 میلیارد تومان از بودجه کشور را به حوزه های دینی کمک کرد .

خبر گزاری فارس : ستاد بازسازی " عتبات عالیات " استان تهران ؛ 70 در صد هزینه ساخت " صحن حضرت زهرا در جوار حرم امیر المؤمنین با برآورد 800 میلیارد تومان را تقبل کرده است .

تازه به کمکهای میلیاردی به گروهها و سازمانهای تروریستی حماس و حزب الله و کشورهای سوریه ؛ عراق و لبنان و ... هم باید اشاره کرد . بنابر گزارشی که بتازگی در روزنامه لیبراسیون منتشر شده است ؛ رژیم ایران تاکنون 17 میلیارد دلار به رژیم بشار اسد در سوریه کمک کرده است .

همانطور که مشاهده میکنید مصارف ذکر شده هیچ ربطی به معیشت ؛ مسکن ؛ بهداشت ؛ تحصیل و ...... مردم و عمران کشور ندارد .  بنابراین می بینیم در حالی که آموزش و پروش ( مدارس ؛ دبیرستانها ؛ دانشگاهها و آموزشگاههای عالی و ......) ؛ بهداشت ( بیمارستانها و درمانگاهها ؛ بیمه درمانی ؛ تهیه دارو و ..... ) ؛ جاده ها و راههای کشور و ..... بیش از پیش نیاز به تأمین بودجه برای ترمیم ؛ بازسازی ؛ توسعه و تکمیل دارد ؛ ولی فقیه و آخوندهای دزد و فاسد ؛ ثروت و سرمایه های کشور را در چه راههای باطلی هزینه میکنند .

سیاست در ایران امروزه تنها متکی به منابع اقتصادی است ــ که در دست ولی فقیه ؛ سپاه و دیگر سردمداران دزد و غارتگر نظام ــ و همچنین ماشین سرکوب این رژیم میباشد . در سه دهه گذشته این سیاست با فراز و فرودهائی در میان این باندها و جناحهای رژیم دست بدست شده است . بنابراین دولت و رئیس جمهور هر کس که باشد ؛ در این نظام فاسد بدون تردید یکی از سه ضلع دزدی و فساد در این رژیم میشود .

کما اینکه هم اکنون در دولت روحانی می بینیم ؛ در حالیکه اکثریت مردم ایران برای تهیه نان شب خود و خانواده شان در مضیقه هستند ؛ دارائی وزیر صنعت ؛ معدن و تجارت دولت روحانی یعنی آقای محمد رضا نعمت زاده  950 میلیارد تومان و وزیر بهداشت و درمان یعنی آقای سید حسن هاشمی بالای 1000 میلیارد میباشد . آنگونه که مقامات رژیم اعلام کرده اند ؛ حداقل  6 وزیر از دولت روحانی ثروتی بالاتر از 1000 میلیارد تومان دارند .

 روشن است ؛ ثروت این افراد  که از سالهای دور همواره مناصب مختلفی را در این کشور برعهده داشته اند ؛ در این نظام بدست آمده است . بنابراین تا زمانی که این رژیم فاسد و دزد پرور بر کشور حاکم است ؛ تاراج ثروتها و اموال مردم همچنان ادامه خواهد داشت و جر با سرنگونی تمامیت این رژیم و ملی سازی بخش اعظم اقتصادی که در تیول ولی فقیه ؛ سپاه و سردمداران دزد و فاسد این رژیم قرار گرفته ؛ راه دیگری برای نجات مردم و کشور متصور نمی باشد .

ج ــ سپاه پاسداران ؛ عامل اصلی نابودی تولید ملی :

سپاه پاسداران که در ابتدای انقلاب با نیروهای بسیجی و جوانان داوطلب ــ معمولا از خانواده های محروم و پائین شهری ــ آغاز بکار کرد ؛ امروزه بیک غول بزرگ اقتصادی تبدیل شده است ؛ غولی که شریانهای اقتصاد رسمی و قانونی و اقتصاد زیر زمینی و مافیائی را در دست دارد . بر اساس برآورد تحلیل گران غربی از ثروت سپاه ؛ تخمین زده میشود که یک سوم تا دو سوم تولید ناخالص داخلی کشور به سپاه و نهادهای وابسته به سپاه تعلق دارد .

اکنون سپاه پاسداران ــ معروف به برادران قاچاقچی ــ در کنار قدرت نظامی و امنیتی بزرگترین و قدرتمندترین رانت خوار اقتصاد است و بخش عظیمی از شرکت ها و مؤسسات صنعتی کشور را در اختیار دارد . سپاه با در اختیار داشتن تعداد بسیار زیادی از شرکت های با شناسنامه و بدون شناسنامه بیکی از قدرتمند ترین بازیگران صنایع پر سود نفت و گاز ؛ صادرات و واردات و ارتباطات ؛ تبدیل شده است . کنترل سپاه بر اسکله های خلیج فارس ؛ پایانه ها و فرودگاهها به او اجازه ورود و خروج هر گونه کالائی بدون پرداخت حق گمرکی و عوارض را میدهد .

قدرتمند ترین شاخه اقتصادی سپاه ؛ قرارگاه خاتم الانبیاء است که بیش از 812 شرکت و کارگاهِ ثبت شده ــ در داخل و خارج کشور ــ دارد . این قرارگاه همچنین بالغ بر 1700 قرار داد اقتصادی با دولت امضاء کرده است .  امروز دیگر سرداران میلیاردر سپاه به یمن یکه تازی بی رقیب در همه عرصه های اقتصادی طی این سالها و به یمن اسکله های متعدد اختصاصی و در اختیار داشتن مبادی ورود کالا به کشور ؛ بزرگترین کارتل اقتصادی در کشور را تشکیل داده اند . بنابراین علت تلاش و دفاع سپاه از حفظ نظام بهر قیمت و همچنین دلایل سرکوب خونین و بیرحمانه مردم و جوانان کشور در جریان اعتراضات را ؛ بهتر روشن میشود .

ج ــ دولت ؛ قوای مقننه و قضائیه شریک جرم در همه فسادها :

دولتهای رفسنجانی ؛ خاتمی ؛ احمدی نژاد و اکنون دولت روحانی و ارگانهای قضائیه و مقننه و نهاد ها و ارگانهای وابسته و .... دوشادوش و همدست با دیگر دزدان ؛ غارتگران و جنایت کاران اصلی ؛ اکنون بیش از سه دهه است که بر کشور ما حکم میرانند . در این 35 سال ارگانها و نهادهای مجریه ؛ مقننه و قضائیه یا شریک دزد بوده اند و یا راه را برای دزدیها هموار کرده اند ؛ آنها دست بدست هم داده اند و با همدستی و همکاری ثروت و سرمایه های کشور را به باد داده اند و یا به حسابهای شخصی خود در بانکهای داخل و خارج انتقال داده اند .

عبدالرضا رحمان فضلی رئیس دیوان محاسبات اداری میگوید : 12 میلیارد و 100 میلیون دلار از درآمد های مازاد فروش نفت در سال گذشته عملا" گم شده است و هیچ اثری از آن نیست . وی در ادامه میگوید : این مبلغ نه به خزانه داری واریز شده ؛ نه به حساب ذخبره ارزی و نه در بودجه سالانه کشور منظور شده است . یک رقم کوچکِ 12 میلیاردری از پول بی زبان مردم گم شده و معلوم نیست به حلقوم کدام دزد رفته و در چه راهی مصرف شده است .

ساختار قدرت در دولتها بگونه ای تنظیم شده است که امکان هر گونه حسابرسی و کنترل مالی به حداقل میرسد و بدون کنترل دولت ؛ صدها و هزاران نهاد و بنیاد دیگر فعالیتهای اقتصادی انجام میدهند که در ردیف بودجه دولتی جائی برایشان وجود ندارد . این نهادها عمدتا" در پرتو ارتباطات فامیلی شکل گرفته اند و به فعالیتهای غیر قانونی مشغول میباشند .

به اسم خصوصی سازی ( بقول مردم اختصاصی سازی ) فروش اموال دولتی بی حساب و کتاب به نزدیکان مقامات رژیم به قیمتی بسیار کمتر از قیمت واقعی ــ آن شرکت و یا امکان اقتصادی ــ ؛ فروخته شده و میشود . از بانک ها وامهای کلان برای تشکیل شرکت و مؤسسه اقتصادی ؛ در اختیار نزدیکان و وابستگان مقامات قرار میگیرد . و یا برای آنان زمینه رانت خواری ؛ دلالی و رشوه خواری در خرید و فروشهای دولتی فراهم میشود .

امیر سلطانی نماینده بروجن در مجلس آخوندی  میگوید : بابک زنجانی یک متخلف اقتصادی است که توانسته است با استفاده از رانت های دولتی 13 هزار میلیارد تومان از درآمد های حاصله از فروش نفت را به غارت ببرد .

مجلس رژیم که میبایست حافظ منافع مردم باشد بر اساس توازن قوا در میان باندهای قدرت شکل میگیرد و هیچ انتظاری از آن نمی توان و نباید داشت که با تصویب قوانینی بتواند جلوی غارت و چپاول اموال مردم را بگیرد . شهرام جزایری که اختلاس های میلیاردی اش به مطبوعات راه پیدا کرد با رشوه به اکثر نمایندگان مجلس قادر شده بود حتی قانون به نفع خود در مجلس تصویب نماید . دیگر دزدان و مفسدین اقتصادی هم ؛ کم و بیش چنین رابطه ای با مجلس دارند .

ثبت اسناد و قوه قضائیه دو نهاد اصلی که لازمه وجودی آنها نظارت ؛ کشف جرم و برخورد با مفسدان اقتصادی است ؛ خود آلوده به فساد و شریک منافعِ حاصل از این فسادها میباشند . رئیس سازمان بازرسی کشور در مورد اختلاس سه هزار میلیارد تومانی گفته بود : متهمان پرونده ؛ افراد با نفوذی را در سه قوه اجیر کرده بودند تا اگر با مشکلی مواجه شوند بتوانند با استفاده از نفوذ این افراد مشکل را حل کنند . قاضی و دادستان های ارگان قضائی کشور علاوه بر مشارکت در زندان ؛ شکنجه ؛ اعدام و تیرباران مخالفین و آزادیخواهان کشور ؛ در ایجاد این فساد ؛ دزدی ؛ رشوه خواری و ...... که در ایران  همه گیر شده است  ؛ نقش پایه ای دارد .

در بخش بعدی و پایانی مقاله به نمونه های ناچیزی از دزدیها و فسادِ ذاتی رژیم که در جنگ و اختلافات باندهای رژیم به بیرون درز کرده ؛ اشاره میکنم و همچنین به کند و کاوی در باره دلایل دزدی و فساد گسترده ای که سر تا پای این رژیم منحوس را فراگرفته است ؛ می پردازم .

 ..........  ادامه دارد .

17.02.2014 ( 28 بهمن 1392 )

arezo1953@yahoo.de   

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.