رفتن به محتوای اصلی

خادم کلیسا امین خاکی در سلول انفرادی تحت فشارها و اذیت بازجویان
02.04.2014 - 05:16

خادم کلیسا آقای امین خاکی  بیش از ۱ ماه است که در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات اهواز تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان  قرار دارد و از آن تاریخ تا به حال از امکان ملاقات با خانواده اش محروم می باشد .

 به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، علیرغم اینکه  بیش از یک ماه از بازداشت  آقای خاکی و ۲ نوکیش مسیحی به نام های  حسین بارانی و  رحمان بهمن  در شهر شوش  می گذرد اما اداره اطلاعات شوش به دروغ به خانواده های  آنها می گفت که آنها در اداره اطلاعات شوش نگهداری می شوند. در صورتی که آنها بعد از ۲ روز به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات اهواز منتقل شده بودند.

براساس این گزارش، خانواده های آنها در طی این مدت بصورت روزانه به اداره اطلاعات شوش معروف به ستاد خبری مراجعه می کردند ولی مامورین وزارت اطلاعات از وضعیت و شرایط دستگیر شدگان هیچ خبری به  خانواده هایشان نمی دادند.

از طرفی دیگر ۲ نوکیش مسیحی به نام های حسین بارونی و رحمان بهمن روز پنجشنبه ۷ فروردین ماه  از سلولهای انفرادی اداره اطلاعات اهواز به بند امنیت سالن ۸ زندان کارون اهواز منتقل شدند و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.

لازم به یاداوری است که  ۸ هموطنان مسیحی همراه با خانواده هایشان  ۱۴ اسفند ماه کنار رودخانه کرخه شوش به منظور پیک نیک رفته و در حال صرف غذا بودند که با یورش مسلحانه  مامورین وزارت اطلاعات مواجه شدند و تمامی آنها را با ضرب و شتم و توهین به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات شوش معروف به  ستاد خبری منتقل کردند. ۵ نفر از آنها بعد از ساعتها بازجویی و رفتارهای غیر انسانی با وثیقه آزاد شدند ولی آقای امین خاکی خادم کلیسا و حسین بارانی و رحمان بهمن در بازداشت بازجویان وزارت اطلاعات باقی ماندند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.