رفتن به محتوای اصلی

نگران وضعیت جسما نی شاهرخ زمانی هستیم
07.04.2014 - 21:41

ما نگران وضعیت جسما نی شاهرخ زمانی هستیم 
و مقامات جمهوری اسلامی را مسئول جان او می دانیم!

تا امروز یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ سی و یک روز ازاعتصاب غذای شاهرخ زمانی فعال کارگری و از اعضاء هیات موسسین بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان ، و عضو هیات مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های مستقل کارگری ، در زندان قزلحصار کرج می گذرد. شاهرخ زمانی درتاریخ هشتم مارس درحمایت از اعتراضات عده ای از زندانیان سیاسی و عقیدتی و درهممبتگی با دراویش زندانی نسبت به وضعیت عمومی زندان ، در زندان رجایی شهرکرج، به همراه آنها دست به اعتصاب غذای کوتاه مدت زد. چند روز بعد از این اعتصاب غذا، مدیریت زندان بدون هیچ توضیح و ارائه دلیل، شاهرخ زمانی را غافلگیرانه به زندان قزلحصار و بین زندانیان عادی منتقل کردند. شاهرخ دراعتراض به این اقدام ضد انسانی وتبعید غیر قانونی زندانبانان و مسئولان زندان ، در مقابل درخواست بازگشت به زندان رجایی شهر کرج و به جمع یاران زندانی خود، به اعتضاب غذای خود ادامه داده است. 

شاهرخ زمانی در ابتدا همزمان با دستگیری محمد جراحی در مسیر تهران به تبریزدر ژوثن ۲۰۱۱ دستگیر شد. او سپس در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی تبریز با اتهامات واهی همچون اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. ابتداء در زندان مرکزی تیبریز زندانی شد. بعد از چندی او را به زندان یزد تبعید کردند و او را در اواسط ژانویه ۲۰۱۲ برای اجرای این حکم ضد انسانی به زندان گوهردشت کرج منتقل کردند و همانطوری که اشاره کردیم بعدآ   او را به زندان قزلحصار منتقل کردند که همچنان در همین زندان بسر می برد. 

برپایه اطلاعیه منتشر شده از طرف « کمیته حمایت از شاهرخ زمانی »، در مدت اعتصاب طولانی و به دلیل بدتر شدن وضع سلامتی و جسمانی اش، چندین بار به او سرم وصل کرده اند و طی این مدت ۱۷ کیلو، وزن کم کرده است. 
سه روزگذشته روابط عمومی سندیکای کارگران فلز کار مکانیک ، با انتقال پیام کوتاه خانواده شاهرخ زمانی ، نگرانی عمیق آنان را نسبت به وضعیت جسمانی و شکستن اعتصاب غذا برای ادامه مبارزه خواستار شدند. 
سازمان ما ضمن همدردی و همراهی با پیام کوتاه درخواست خانواده شاهرخ زمانی برای خاتمه دادن به اعتصاب غذا ، خواهان آزادی بی قید و شرط شاهرخ زمانی و همه زندانیان کارگر و زندانیان سیاسی است . ما بر این باوراست که فعالان کارگری و مدنی کشور، یک دنیا کار برای نجات ایران از بختک جمهوری اسلامی و ساختن این کشور ویران شده در پیش رو دارند که نبایستی سلامت و جان خود را این گونه در معرض خطر قرار دهند. 

ما، رهبران جمهوری اسلامی را مسئول جان و سلامتی شاهرخ زمانی می دانیم و از همه فعالان مدافع حقوق کارگران ، فعالان حقوق بشر و همه سازمان ها و احزاب و نهادهای کارگری می خواهیم برای پایان بخشیدن به این وضعیت از همه راه هایی ممکن برای انتقال خبر نگران کننده وضعیت شاهرخ زمانی ، رضا شهابی ، محمد جراحی ؛ بهنام ابراهیم زاده و ..... اقدام کنند و اتحادیه ها و مجامع کارگری جهانی را در جریان این رویداد تلخ قراردهند. 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی 

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ برابر با ۰۶ آوریل ۲۰۱۴ 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.